Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Alex Groningen

Quote from: drees62 on June 17, 2010, 12:18:25
Hoorde gisteren bij W&W dat Karel de nieuwe Diamond tweeters ook binnenkort een keer verwacht  ;D. Hierop kunnen dan de BE-tweeters worden ingeruild (met bijbetaling uiteraard  ;)) Op de BE-tweeters kunnen weer de "gewone" tweeters worden ingeruild. Zo kan iedereen, die dat wil, weer upgraden.   :clapping:


Heb dit inderdaad ook al gehoord van een forumlid. Maar vraag me alleen af of dit een ruime verbetering gaat worden ten opzichte van de Beryllium tweeter.
Zit al een beetje te zoeken op het net maar kan er nog niet veel over vinden.

drees62

Quote from: Alex Groningen on June 17, 2010, 12:36:22

Heb dit inderdaad ook al gehoord van een forumlid. Maar vraag me alleen af of dit een ruime verbetering gaat worden ten opzichte van de Beryllium tweeter.
Zit al een beetje te zoeken op het net maar kan er nog niet veel over vinden.

Dat wordt toch eerst weer luisteren, het verschil zal inderdaad veel minder groot zijn dan tussen de gewone en BE-tweeter.
Iedereen zal toch voor zichzelf moeten bepalen of het de (aanzienlijke) meerprijs waard is.

ronnym

Welke receiver van rond de € 600,- raden jullie mij aan bij de S-520's??
Ik dacht zelf aan een Denon 2310 ( in Duitsland te verkrijgen voor € 649,- ).

koosnaampje-audiofiel

Quote from: ronnym on June 17, 2010, 14:07:41
Welke receiver van rond de € 600,- raden jullie mij aan bij de S-520's??
Ik dacht zelf aan een Denon 2310 ( in Duitsland te verkrijgen voor € 649,- ).

Marantz en Pioneer spelen ook zeer fraai op de 520's ik praat uit ervaring.

Met de combi Denon Usher ben ik niet bekend.
Klipsch, Denon.

vik

#179
 :clapping: Mooie speakers.

Ik vind de Usher Audio Dancer Mini 2 erg mooi.

Misschien een goed alternatief voor de Focal Electra 1028 BE ?  

Heb ik het nou goed begrepen dat Usher gebruik maakt van de Beryllium tweeter van Focal Electra?

Ik ben erg benieuwd of dit een goede upgrade is voor mijn Elac FS 210A ? ::)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

drees62

Quote from: vik on June 18, 2010, 07:39:07
Heb ik het nou goed begrepen dat Usher gebruik maakt van de Beryllium tweeter van Focal Electra?


Ik heb die vraag ook gesteld aan de importeur/leverancier van mijn BE-718's. Volgens hem zijn het tweeters van eigen makelij door Usher.
Heb diverse reviews gelezen van de BE-718 en daar wordt nergens gerept over Focal-tweeters. Die zijn ook nog eens extreem analytisch en helder en lopen door tot 40kHz. De Usher tweeters houden het bij 30kHz voor gezien  ;)

S@m

#181



Former member 78

Soms zeggen foto's meer dan 1000 woorden :D

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

S@m


sr7000

Zou het niet kunnen dat het gewoon de achterkant en voorkant van de zelfde tweeter is? Zou me ook niks verbazen.....

Former member 78

De een is hol, de ander is bol...

sr7000


Dirc


vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

robbie73

Quote from: ArjanR1 on June 18, 2010, 09:25:51
De een is hol, de ander is bol...

dat noemt men toch inverted  ;D

robbie73

vandaag opgehaald de nieuwe usher sw-250 en de s-520
wel zwaar die sw-250 een kleine 40 kl stuk

contour3.0

WOW!! :headbanging:Mooie Combi!!Robbie!
jij hebt toch de minidancer 2 gehad??
wat is nu de reden dat je bent overgestapt naar deze combi?
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

robbie73

das een gevaarlijke vraag  :-X

nou deze zijn wat universeler met een losse sub meer puppy achtig en klinken totaal anders
denk meer punch en makkelijker aantesturen  ;D

Alex Groningen

Prachtige luidsprekers. Moet wel bekennen dat ik deze Usher's nog niet eerder heb gezien. Veel luisterplezier.

robbie73

Quote from: Alex Groningen on June 24, 2010, 05:40:11
Prachtige luidsprekers. Moet wel bekennen dat ik deze Usher's nog niet eerder heb gezien. Veel luisterplezier.
kwam ze gisteren tegen bij wenw
hij had hier maar 2 paartjes van ik wist ook niet dat deze bestonden

S@m

Middengebied en hoog zal toch minder worden lijkt me. Compleet andere units dan de Dancer's...

robbie73

Quote from: S@m on June 24, 2010, 12:43:50
Middengebied en hoog zal toch minder worden lijkt me. Compleet andere units dan de Dancer's...

denk je ?  ;)

Alex Groningen

Quote from: robbie73 on June 24, 2010, 08:04:31
kwam ze gisteren tegen bij wenw
hij had hier maar 2 paartjes van ik wist ook niet dat deze bestonden


Binnenkort ga ik ook even langs bij W&W. Zal dan even kijken of er nog een setje staat, zodat ik deze Usher's ook even kan beluisteren.

Former member 78

#199
Quote from: Alex Groningen on June 24, 2010, 18:56:31

Binnenkort ga ik ook even langs bij W&W. Zal dan even kijken of er nog een setje staat, zodat ik deze Usher's ook even kan beluisteren.

Als Karel ze heeft staan, heeft die ook genoeg om ze aan te sturen :)

Ik was er vandaag ff, en hij gaat ook dicht ivm vakantie.
Dus ff bellen voor dat je langs gaat ;)