Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Dat zou betekenen dat ik eigenlijk gewoon de MD2 had moeten houden en kijken of ik ze werkend had kunnen krijgen in de ruimte met een andere versterker en dat soort zaken  :clapping:

Xander32

Volgens mij ben je dan niet goed bezig  :nowink:.
Het kan zo maar zijn dat een MD2 totaal geen match is in jullie ruimte, terwijl de MD1 het geweldig doet of dat jezelfs beter af bent met monitoren ...

Speakers welke niet matchen met een ruimte, ga je echt niet goed aan het spelen krijgen met een andere versterker ...


Quote from: Dirc on May 16, 2018, 19:58:20
Dat zou betekenen dat ik eigenlijk gewoon de MD2 had moeten houden en kijken of ik ze werkend had kunnen krijgen in de ruimte met een andere versterker en dat soort zaken  :clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Quote from: Xander32 on May 16, 2018, 23:14:06
Volgens mij ben je dan niet goed bezig  :nowink:.
Het kan zo maar zijn dat een MD2 totaal geen match is in jullie ruimte, terwijl de MD1 het geweldig doet of dat jezelfs beter af bent met monitoren ...

Speakers welke niet matchen met een ruimte, ga je echt niet goed aan het spelen krijgen met een andere versterker ...

Een versterker met Dirac kan in mijn oren wonderen doen. Daarbij komt dat andere speakers geen wonderen kunnen doen, hooguit het laag of hoog weghalen. Je hoort geen probleem meer maar mist dan wel wat.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Dsp kan zeker helpen ja, een andere versterker zal weinig uithalen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Quote from: Dirc on May 16, 2018, 19:58:20
Dat zou betekenen dat ik eigenlijk gewoon de MD2 had moeten houden en kijken of ik ze werkend had kunnen krijgen in de ruimte met een andere versterker en dat soort zaken  :clapping:

Misschien aardig om te weten dat ik ze nu redelijk aan het spelen heb in een hard stenen ruimte i.c.m. Dirac Live. Het heeft best veel tijd gekost en in het begin dacht ik ook aan verkopen. Blij dat ik volgehouden heb  :angel:

Groot voordeel van de Usher MD2 is dat ze alle soorten muziek lusten  :coffee:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirc

Tja helaas ik heb ze al (lang) niet meer. Maar ben er inmiddels wel overheen hoor. 2 dikke Ushers met 2 kindjes is ook niet alles  :clapping:

frank2

Ushers zijn niet de gemakkelijkste speakers klopt, maar ze kunnen all soorten muziek spelen en zo hoort t ook, als dat niet zo is heb je simpel gezegd slechte speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirc

Ik zit nog prima met mijn JBL 305,s voorlopig. Het enige wat ik mis is dat ze meer short range zijn dan ruimte vullend.
Die Ushers vulde heel de wijk en de JBL's vooral de zitruimte.

Dirc

#1658
Dat komt natuurlijk allemaal wel weer, maar of het Usher wordt of een wat makkelijker bereikbaar merk zoals Dali weet ik nog niet.

Tabcam

Grappig, er komen soms toch nog nieuwe review uit voor Ushers, in dit geval de Mini Dancer 2 DMD
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Usher ls, daar blijf ik wel een zwak voor houden. De 718's en MD-2's met be of dmd tweeters doen heel erg veel goed 🎶.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

#1661
Ja ik ook. Ik kijk met wat weemoed terug naar mijn Usher CP 8571 diamond. Veel te goedkoop verkocht....en nog steeds heimwee naar, ook al zijn de FocusAudio speakers erg erg goed
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Dirc

Quote from: Xander32 on July  7, 2019, 11:16:06
Usher ls, daar blijf ik wel een zwak voor houden. De 718's en MD-2's met be of dmd tweeters doen heel erg veel goed 🎶.
+1

Alleen deden de MD2's het hier dus niet naar behoren. Kan door de versterker komen, kan door gebrek aan DSP komen, kan door gebrek aan sub komen.
Die had ik niet allemaal voorhanden om te testen.

Tabcam

#1663
Quote from: Dirc on July  7, 2019, 11:26:13
+1

Alleen deden de MD2's het hier dus niet naar behoren. Kan door de versterker komen, kan door gebrek aan DSP komen, kan door gebrek aan sub komen.
Die had ik niet allemaal voorhanden om te testen.
De MD2's hebben wel wat ruimte nodig als je harde muren en vloer hebt. In mijn oude flat was alles gedempt en stonden ze minder dan 30 cm van de muur en behoorlijk in de hoek opgesteld. In mijn nieuwe woonkamer is alle hard op een tapijt na en staan ze bijna een meter de kamer in en gelukkig vrij van zijmuren. Ook Dirac helpt flink.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirc

Yep maar je hebt niet altijd alles voorhanden en buiten het hebben van een budget zit er ook nog ergens een beperking op wat ik uit wíl geven aan audio.....

Tabcam

Quote from: Dirc on July  7, 2019, 12:52:07
Yep maar je hebt niet altijd alles voorhanden en buiten het hebben van een budget zit er ook nog ergens een beperking op wat ik uit wíl geven aan audio.....
Snap ik helemaal en sommige huiskamers zijn gewoon niet zo geschikt voor sommige speakers zonder flinke aanpassingen. Gelukkig hoeft het niet alles veel te kosten. Heb nu een Stageline STA-D2000 die ik bi-amp. Kost minder dan €750 en speelt goed, beter dan de Hypex NCore die ik ooit op een meerdaags bezoek heb gehad.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirc

Ik had de JBL LSR-305 staan  ;D

Marco66

Wordt mijn allereerste ervaring met dit merk en gelijk maar een paar haha.

Volledige HT set bestaande uit CP-6371, CP-6311, X-718 en X-616



Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dirc

#1668
Lekker!
De 6371 en X-616 heb ik beide gehad. Daar ga je plezier van hebben!

Heb je de standaard, BE of DMD versie?

Marco66

Quote from: Dirc on July 12, 2019, 13:19:10
Lekker!
De 6371 en X-616 heb ik beide gehad. Daar ga je plezier van hebben!

Heb je de standaard, BE of DMD versie?

Volgens mij de standaard.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Tabcam

De DMD varianten hebben geen zwarte maar metaalkleurige tweeters, het zijn misschien de beryliumtweeters (x616 hoogstwaarschijnlijk) maar van de X-708 weet ik het niet. De X-718 tweeters lijken er wel flink op.

Luister hier met veel plezier met Ushers :headbanging:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Marco66



Liggen inmiddels in de auto van maat van mij, komen vanavond of morgen mijn kant op.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

Ben benieuwd wat je er van gaat vinden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Anders ik, deze Ushers (fronts en center) hebben hier altijd prima voldaan.

Marco66

Staan inmiddels op zolder, later keertje positioneren en apparatuur aansluiten.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch