Compact Camera Vraag

Started by WickedGame, June 4, 2010, 09:15:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Naast mijn DSLR materiaal (Olympus E3) ben ik nu op zoek naar een compactje voor makkelijk snel fotograferen op festivals, feestjes. Dus het moet een camera zijn die in iedergeval compact is en in de broekzak kan. Nu valt het mij altijd op dat hoe compacter het word de optische zoom steeds lager word, en dat is juist iets waar ik niet op wil inboeten, of zo minmogelijk wil inboeten.

Wat mij wel leuk lijkt als extratje is HD filmpje, gewoon omdat het kan en leuk is op een festival.

Nu heb ik zelf uiteraard al wat onderzocht en kwam uit op een aantal modellen. Enerzijds modellen die heel compact zijn maar weinig optische zoom en de nieuwe soort camera's die juist wel flink kunnen zoomen maar hierdoor mogelijk te dik/groot worden.

- Sony DSC-W350
- Sony DSC-W380

Nu is het verschil bij de Sony's dat de W380 5x optische zoom heeft en de 350 4x, is dit verschil te verwaarlozen? Tevens de lens waarbij de 350 een Carl Zeiss hanteert, en de 380 een Sony G-Lens. Hoe zijn de ervaringen tussen beide lenzen?

Bij de camera's met groot optisch zoom bereik kwam ik op deze 4 modellen uit:

- Panasonic DMC-TZ10
- Sony DSC-H55
- Canon Powershot SX210is
- Fujifilm FinePix F70EXR (Geen HD mogelijkheid maar wel compact met mooi optische zoom mogelijkheid en groothoek)

Tja het is een aardige line-up waar ik toch even niet meer uitkomt. En dat heeft vooral met dikte/compactheid te maken van de camera's. Kunnen jullie iets zinnigs zeggen over deze line-up, en wat eventueel voor jullie eisen of functies zijn waarom een bepaald model eruit springt of hebben jullie een ander model welke ik zou moeten bekijken?

Uiteraard is picturequality iets wat meespeelt, maar dat mag vanzelfsprekend worden geacht. Heb wel eens een keer wat foto's van mijn zusje haar Sony Compact gezien, was ook een oudere W-Serie en die bevielen mij wel qua kleuren. Ook is een wat grotere sensor iets wat mij meer aanspreekt omdat dit de ruis flink verminderd.

Hoop dat jullie mij wat richting kunnen geven.

WickedGame

Vraag ik nu iets moeilijks?  :P

mikekiwi

Het eerste waar ik aan dacht na het lezen van je inleiding: Fujifilm F80EXR; min of meer hetzelfde als de door jou later genoemde F70, maar dan mét HD-moviemode!