Heb je de iPad al ?

Started by J.A.F._Doorhof, May 29, 2010, 09:32:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heb jij de iPad al ?

Ja
23 (20.5%)
Ga hem halen zodra hij hier uitkomt
18 (16.1%)
Zie ik wel als hij er is
24 (21.4%)
Nee, ik hoef hem niet!
47 (42%)

Total Members Voted: 112

Raphie

tja je moet er wat voor over hebben om nu.nl als "app" (lees mobile pagina) op een A5 scherm te kunnen zien i.p.v. comfortabel op je 15" Laptop
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Hanky Panky on July 23, 2010, 17:39:37
Ik dacht het, jij schrijft het  :withstupid:


Jawel, wat een onzin bedenken mensen om een speeltje aan te kunnen schaffen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

neptune

zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Kunnen we aub stoppen met trollen ?
Als je zelf niet het voordeel inziet hoef je dat niet elke twee Posts te laten weten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Yanmik

Quote from: mikeske on July 23, 2010, 14:51:35
ben benieuwd of er veel belgische forumleden een ipad gekocht hebben en hoe de wachtrijen hier waren
Heb de ipad al sinds eind mei (gehaald in Frankrijk)
Versie is 64 Gb 3G
De 3G had ik niet echt nodig daar ik ipad toch voornamelijk thuis gebruik via wifi maar op moment dat ik ipad ging halen was dat nog enige model dat ze in stock hadden. En heb dan die toch maar gekocht. Zo ook voorzien op de toekomst met 3g :-)
Na bijna 2 maanden: de ipad is gewoon super ! Wordt hier alle dagen gebruikt.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

celerontje

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 23, 2010, 19:31:21
Kunnen we aub stoppen met trollen ?
Als je zelf niet het voordeel inziet hoef je dat niet elke twee Posts te laten weten.
Gelijk oversteken! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Uitje

Quote from: Raphie on July 23, 2010, 17:42:25
tja je moet er wat voor over hebben om nu.nl als "app" (lees mobile pagina) op een A5 scherm te kunnen zien i.p.v. comfortabel op je 15" Laptop

Heb je ook nog wel eens iets nuttigs te melden behalve dat je alles afzeikt  waar jezelf geen voordeel in ziet ?

J.A.F._Doorhof

@celerontje ?
Ik ben niet bezig met troll gedrag.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

#108
Nee, maar je vindt de iPad wel een geweldig ding! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Klopt maar ik loop niet bij elke post mijn mening door te drukken en mensen belachelijk te maken.
Kijk als mensen niet "snappen" hoe een iPad werkt of hoe je ermee kan werken moet je niet mensen die dat wel "snappen" belachelijk maken.

Feit is dat die dingen als warme broodjes over de toonbank gaan dus blijkbaar "snappen" ERG VEEL mensen hoe dat ding gebruikt moet worden (waarvan een gedeelte hem puur als gadget gebruiken).

Apple heeft met de iPad iets nieuws op de markt gezet dat het gat dicht tussen een smartphone en een laptop, waar ik me aan irriteer is dat er gewoon belachelijk word gedaan naar mensen die het ding hebben en er zeer blij mee zijn.
Ik heb regelmatig werkreizen (ben bv net terug uit Engeland) en gebruik nu gewoon mijn laptop niet niet meer voor surfen en mail, waar ik normaliter dat wel zou doen, bevalt me een stuk beter.
Ik heb een mifi in mijn zak zitten en heb gewoon in heel Engeland 3G verbinding inclusief in de auto waar Annewiek door kan werken.

Natuurlijk staat er geen photoshop op maar het werken is gewoon veel handiger dan met een laptop in een auto of in een restaurantje.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Niet zo ouwehoeren Frank, Hosanna aan de ene kant en wat perspectief aan de ander.... niet zo kinderachtig doen hoor.
JBL PRX Power!

Nosoforos


Uitje

Ik ben het hier helemaal met frank eens. Ik denk dat we allemaal wel weten dat de iPad niet te vergelijken is met een laptop, maar voor sommige zaken (even snel iets opzoeken op inet, mail enz) werkt het gewoon super. Dan nog maar niet te spreken over de Apps die het mogelijk maken om bepaalde taken snel uit te voeren.

Uiteraard moet ieder zelf weten of ie het een handig apparaat vindt, maar om nu alleen maar te zeuren over waarom een apparaat niet nodig is dat wordt een beetje vervelend.

Raphie

Precies, dat kan een ieder toch prima voor zichzelf bepalen?
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

@raphie,
Helemaal waar maar je zit gewoon ENORM irritant te trollen in dit topic en dat irriteert niet alleen mij.
Je hebt je mening gegeven, het heeft geen zin om bij IEDEREEN die een opmerking heeft waarom hij/zij de iPad gekocht heeft meteen erop in te hakken met je in jouw ogen misschien leuke opmerking.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 23, 2010, 21:11:36
Ik heb een mifi in mijn zak zitten en heb gewoon in heel Engeland 3G verbinding inclusief in de auto waar Annewiek door kan werken.
Frank Doorhof: Nu in te huren als WiFi accespoint, stelt een kopje koffie op prijs! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

WickedGame

Mijn pa een echte digibeet stond net even in de MediaMarkt...

Pa: "Zo dus dit is een Ipad"
Ik: "Ja"
Pa: "Waarom is dat geheugen zo schofterig duur... en vragen ze 100 euro meer voor maar 16gb extra en voor de rest niets extra's"
Ik:  :blink:

Geweldige opmerking ook weer... maar goed hij heeft wel gelijk... verder wel geinig dingetje. Maar not 4 me :)

celerontje

Jouw vader is een zeer nuchter man! :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

DVDGuy

#118
Het is m.i. zoals met alle gadgets: het is niet nodig, maar het is leuk en daarom schaf je het aan en gaandeweg bedenk je allerlei handige zaken die de aanschaf -achteraf- goed (moeten) praten; ik ben er blij mee  :headbanging:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

J.A.F._Doorhof

@DVDguy,
Bij mij was het de andere kant op.
Hoewel ik wel eerst dacht dat het een gadget was om eerlijk te zijn ben ik gaan nadenken over wat in vredesnaam de plek van zo een "gadget" zou moeten zijn, tot ik ging bijhouden hoe vaak ik bezig was met email, agenda, portfolio, internet op de iPhone en er tot mijn schrik achter kwam dat dit gemiddeld 1-2 uur per dag was..... toen ineens had ik wel een toepassing voor de iPad :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: WickedGame on July 23, 2010, 23:34:14
Mijn pa een echte digibeet stond net even in de MediaMarkt...

Pa: "Zo dus dit is een Ipad"
Ik: "Ja"
Pa: "Waarom is dat geheugen zo schofterig duur... en vragen ze 100 euro meer voor maar 16gb extra en voor de rest niets extra's"
Ik:  :blink:

Geweldige opmerking ook weer... maar goed hij heeft wel gelijk... verder wel geinig dingetje. Maar not 4 me :)

Je kan dit van 2 kanten bekijken, De prijzen van nu en de prijzen van een paar jaar terug. Ik ben de 64Gig genomen dat is 200 euro meer voor 48Gig meer dus een kleine 4.1 euro per Gig. Je vader loopt dan denk ik niet zo lang mee want er zijn ook tijden geweest waar ik 1500 gulden moest betalen voor 0.0018 Gig (ok was wel echt ram).

Geheugen in de ipad is zeker waar ze op willen verdienen maar het is eigenlijk bizar dat we al 64Gig kunnen krijgen op de bank :). Vind meer een issue dat ze op de duurdere versies niet meer ram hebben gedaan bv 0.5Gig en 1Gig daar gaan we denk ik straks meer last mee krijgen als ios4.0 komt.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

ajbeefde

Quote from: danielo on July 24, 2010, 09:36:13
Vind meer een issue dat ze op de duurdere versies niet meer ram hebben gedaan bv 0.5Gig en 1Gig daar gaan we denk ik straks meer last mee krijgen als ios4.0 komt.

Daniel.



Dat zou wel eens een verandering kunnen zijn op een nwe generatie Ipads welke ze toch volgend jaar wel uit gaan zullen brengen, en wie weet wel eerder...  ;)

Die markt ligt niet stil, zeker niet daar andere fabrikanten ook al bezig zijn.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

danielo

Quote from: ajbeefde on July 24, 2010, 13:24:26
Dat zou wel eens een verandering kunnen zijn op een nwe generatie Ipads welke ze toch volgend jaar wel uit gaan zullen brengen, en wie weet wel eerder...  ;)

Die markt ligt niet stil, zeker niet daar andere fabrikanten ook al bezig zijn.

Mee eens de volgende ipad zal dat zeker hebben alleen verwacht ik die persoonlijk pas 3e kwartaal 2011. Eerder lijkt mij bijna anti apple gezien de huidige nog niet eens in volledige verkoop is (aantal landen). Verder is volgens mij het scherm een enorm probleem iedereen verwacht dan een veel beter scherm (vergelijkbaar met iphone4) maar een retina type scherm in 9.7" heeft een bijna bizare hoge resolutie en die bestaan voorlopig gewoon nog niet in 9.7". Maar dat de volgende A4 512MB of ik denk eerder 1G krijgt als speelruimte lijkt mij wel zeker.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

ajbeefde

Quote from: danielo on July 24, 2010, 13:36:53
Mee eens de volgende ipad zal dat zeker hebben alleen verwacht ik die persoonlijk pas 3e kwartaal 2011. Eerder lijkt mij bijna anti apple gezien de huidige nog niet eens in volledige verkoop is (aantal landen). Verder is volgens mij het scherm een enorm probleem iedereen verwacht dan een veel beter scherm (vergelijkbaar met iphone4) maar een retina type scherm in 9.7" heeft een bijna bizare hoge resolutie en die bestaan voorlopig gewoon nog niet in 9.7". Maar dat de volgende A4 512MB of ik denk eerder 1G krijgt als speelruimte lijkt mij wel zeker.

Daniel.

3e kwartaal 2011 is volgend jaar....  ;D

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Erik

Snap trouwens niet dat iedereen zoveel loopt te zeuren over het gewicht, hoe zwaar kan dat ding nou zijn. Op 538 noemden ze het gekscherend de gordon onder de gadgets. Neem een rugzak oid.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill