Heb je de iPad al ?

Started by J.A.F._Doorhof, May 29, 2010, 09:32:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heb jij de iPad al ?

Ja
23 (20.5%)
Ga hem halen zodra hij hier uitkomt
18 (16.1%)
Zie ik wel als hij er is
24 (21.4%)
Nee, ik hoef hem niet!
47 (42%)

Total Members Voted: 112

J.A.F._Doorhof

Hij is officieel nog niet te koop maar ik weet dat er al veel in omloop zijn, en ben nieuwsgierig naar de HT liefhebbers en de iPad.
Ik zie veel toepassingen ervoor namelijk ook voor HT.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Harry HT

Hi FD,
Quote from: J.A.F._Doorhof on May 29, 2010, 09:32:12
Ik zie veel toepassingen ervoor namelijk ook voor HT.
HT? Zoals? Een AB?

gr

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Waar is de "nee, ik hoef hem niet" optie?  ik kan nu alleen maar kiezen uit ja, ja of ja.....   :D
JBL PRX Power!

peterrr

Ik wacht eerst of er een goede Remote App ( appletv,itunes, e.v toekomst time capsule) voor komt met betere mogelijk heden als de gene die we nu voor de "touch" hebben.

Die is goed maar... het zou veel beter kunnen a`la complete i-tunes scherm b.v

grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

J.A.F._Doorhof

#5
Heb ik er niet bijstaan omdat je dan mensen zoals jij krijgt die nee zeggen om nee te zeggen :D

Zonder gekheid, het gaat me er niet om wie hem niet wil, het gaat me om de mensen die er interesse in hebben.
Als je er eenmaal mee gewerkt hebt veranderd namelijk een NEE zegger vaak naar een JA zegger.
Ik wilde hem namelijk ook niet hebben tot ik er mee aan het spelen ging.

Maar blijkbaar is voor jou die optie toegevoegd :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Madhouse

#6
Quote from: Raphie on May 29, 2010, 09:43:43
Waar is de "nee, ik hoef hem niet" optie?  ik kan nu alleen maar kiezen uit ja, ja of ja.....   :D

Speciaal voor jou (en ook voor mij) er bij gezet  ;)


Ik heb er namelijk wel mee gespeelt en vind het tot nu toe een onzin apparaat.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 29, 2010, 10:08:20
Maar blijkbaar is voor jou die optie toegevoegd :D

We waren tegelijk aan het posten. Als je het niet wilt haal ik hem weer weg hoor  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nosoforos

Dan kun je beter ook de optie "Ik wacht op generatie 2" er bij zetten. Dat gaat voor mij op in ieder geval

ajbeefde

Quote from: Nosoforos on May 29, 2010, 10:09:59
Dan kun je beter ook de optie "Ik wacht op generatie 2" er bij zetten. Dat gaat voor mij op in ieder geval

Gen 2?  Geen geld voor de 1e gen of kijk je de kat uit de boom?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Nosoforos

Ik kan mijzelf nu echt niet verkopen dat ik hem nu nodig heb. En het loont altijd om even te wachten. De eerste generatie van een appleproduct mist doorgaans een hoop dingen die vanaf generatie 2 standaard zijn, zie de iPhone.

ajbeefde

Quote from: Nosoforos on May 29, 2010, 12:52:26
De eerste generatie van een appleproduct mist doorgaans een hoop dingen die vanaf generatie 2 standaard zijn, zie de iPhone.

Dat is een goede reden om te wachten..
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

J@cco

Quote from: Nosoforos on May 29, 2010, 12:52:26
De eerste generatie van een appleproduct mist doorgaans een hoop dingen die vanaf generatie 2 standaard zijn, zie de iPhone.

Dus wellicht wordt het een ander merk  :P :P
Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint

Raphie

Quote from: Nosoforos on May 29, 2010, 12:52:26
Ik kan mijzelf nu echt niet verkopen dat ik hem nu nodig heb. En het loont altijd om even te wachten. De eerste generatie van een appleproduct mist doorgaans een hoop dingen die vanaf generatie 2 standaard zijn, zie de iPhone.
ik merk dit ook vaak van van gen2 > gen3 en gen3 > gen4
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: J@cco on May 29, 2010, 14:02:59
Dus wellicht wordt het een ander merk  :P :P

Voor de mensen met minder in de knip zal er ongetwijfeld een ander merk op de markt verschijnen dat nog niet eens het predicaat generatie 1 mag heten....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Quote from: Raphie on May 29, 2010, 14:04:04
ik merk dit ook vaak van van gen2 > gen3 en gen3 > gen4

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Nosoforos

Quote from: J@cco on May 29, 2010, 14:02:59
Dus wellicht wordt het een ander merk  :P :P
De kans daarop schat ik op 0,0

Ghosty J

Vriend van me heeft er al 1tje.
ik moet zeggen ik mis het grome randje een toetsenboard (draadloos Apple keyboard werkt)
verder vind ik h'm te zwaar om h'm een uurtje in je hand te houden om ff het forum bij te lezen oid.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Mexicano

Wij kunnen thuis al niet meer zonder, wellicht komt er nog eentje als de NLse launch een feit is :)

Perfectionist

Krijg er binnenkort een via mijn werk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Nahpets

Patser  >:D

Doe mij zo'n werkgever. Een vriend van mij ook al......toch blijkbaar de verkeerde werkgever gekozen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Perfectionist

Quote from: Nahpets on July 10, 2010, 11:38:55
Patser  >:D

Doe mij zo'n werkgever. Een vriend van mij ook al......toch blijkbaar de verkeerde werkgever gekozen.

Is wel functioneel gerelateerd.  :D

Hopelijk namelijk kunnen we de enorme papierstroom hiermee verminderen. Naar vergaderingen neem je je tablet mee, en heb je alle stukken er digitaal in zitten.....
Een beter forum begint bij jezelf.

jasjenl

Quote from: Perfectionist on July 10, 2010, 12:35:12
Is wel functioneel gerelateerd.  :D

Hopelijk namelijk kunnen we de enorme papierstroom hiermee verminderen. Naar vergaderingen neem je je tablet mee, en heb je alle stukken er digitaal in zitten.....
Dan vind ik een (kleine) laptop of netbook toch handiger, daarmee kun je dan tenminste ook nog meteen aantekeningen tijdens meetings maken. Op zich heb ik ook een tijd zitten kijken naar een apparaat met touchscreen om tijdens vergaderingen alle documenten die relevant zijn te kunnen bekijken en meteen te kunnen bewerken omdat ik er genoeg van had om eerst tijdens meetings notities op papier te maken en die naderhand allemaal weer te moeten overtypen. Echter, dan wil je eigenlijk toch een apparaat waarmee je óf echt goed met een pen erop kunt schrijven alsof het papier is, en die zijn er maar heel weinig, óf je wil gewoon een apparaat waarop je goed kan typen. De iPad voldoet aan beide eisen niet en ik heb daarom onlangs een 12.1 inch EEE pc gekocht voor dit doel. Dat bevalt me vooralsnog prima en heeft t.o.v. de iPad als voordeel dat je ten eerste gewoon op een echt toetsenbord kan typen, ten tweede is de resolutie hoger en ten terde draait het ding gewoon onder Windows, wat in mijn kantoor omgeving gewoon praktischer is. Ik typ nu direct mijn aantekeningen in een Word document en dat scheelt me in de praktijk veel tijd. Bovendien typ ik sneller dan ik schrijf en hoef ik nu ook niet meer naderhand mijn handschrift te ontcijferen  :P
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Perfectionist

#23
Quote from: jasjenl on July 10, 2010, 12:46:31
Dan vind ik een (kleine) laptop of netbook toch handiger, daarmee kun je dan tenminste ook nog meteen aantekeningen tijdens meetings maken. Op zich heb ik ook een tijd zitten kijken naar een apparaat met touchscreen om tijdens vergaderingen alle documenten die relevant zijn te kunnen bekijken en meteen te kunnen bewerken omdat ik er genoeg van had om eerst tijdens meetings notities op papier te maken en die naderhand allemaal weer te moeten overtypen. Echter, dan wil je eigenlijk toch een apparaat waarmee je óf echt goed met een pen erop kunt schrijven alsof het papier is, en die zijn er maar heel weinig, óf je wil gewoon een apparaat waarop je goed kan typen. De iPad voldoet aan beide eisen niet en ik heb daarom onlangs een 12.1 inch EEE pc gekocht voor dit doel. Dat bevalt me vooralsnog prima en heeft t.o.v. de iPad als voordeel dat je ten eerste gewoon op een echt toetsenbord kan typen, ten tweede is de resolutie hoger en ten terde draait het ding gewoon onder Windows, wat in mijn kantoor omgeving gewoon praktischer is. Ik typ nu direct mijn aantekeningen in een Word document en dat scheelt me in de praktijk veel tijd. Bovendien typ ik sneller dan ik schrijf en hoef ik nu ook niet meer naderhand mijn handschrift te ontcijferen  :P

Voor typen van aantekeningen heb ik meestal mijn managementassistente bij een bespreking zitten.  ;) :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Nahpets

Quote from: Perfectionist on July 10, 2010, 12:35:12
Is wel functioneel gerelateerd.  :D

Hopelijk namelijk kunnen we de enorme papierstroom hiermee verminderen. Naar vergaderingen neem je je tablet mee, en heb je alle stukken er digitaal in zitten.....

Was ook niet vervelend bedoeld. Ik zie de (vele) voordelen van zo'n oplossing zeker.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.