Beste apps voor HT gebruik ?

Started by J.A.F._Doorhof, May 29, 2010, 09:36:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Mijn persoonlijke voorkeuren:

IMDB :
vind ik eerlijk gezegd beter werken dan de website zelf, sneller en overzichtelijker.
Heerlijk om onder de film even snel wat op te zoeken.

AB functies:
Er zijn er enorm veel zo te zien, dus ga daar nog geen keuze in maken, maar ik verwacht er in de toekomst behoorlijk wat.

Stream to me, Airvideo:
Speel over wifi maar ook over 3G alle files af die je op de mediaserver thuis hebt staan.
Speelt fantastisch HD files af, heeft alleen geen ondersteuning voor VIDEO_TS zo te zien.

RDC:
Remote desktop control, speciaal voor het overnemen van de desktop van een windows of MAC pc.
Ideaal om even snel iets te checken zonder naar je PC/Mac te hoeven gaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FredBeamer

Eyetv en Plex. Maar alleen interessant voor diegene die een Mac mini als mediacenter gebruiken.

Met EyeTV voor de iPad kom je vanaf je iPad verbinding maken met je Mac en live tv streamen naar je iPad. Tevens kun je vanaf je iPad de programmagids raadplegen en instellen welke programma's opgenomen moeten worden.

Plex is helemaal gaaf op je iPad, je kunt door je media collectie bladeren vanaf je iPad en Plex ook bedienen.

Rowremote is ook een handige tool voor je iPad. Ook weer alleen voor Mac gebruikers.

JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

ReneG

Van de week Squeezepad gekocht voor het bedienen van me squeezebox duet echt een gelikte app alleen jammer van me duet controller die lig nu stof te happen.

aMUSEd

Quote from: FredBeamer on September  9, 2010, 14:57:16
Plex is helemaal gaaf op je iPad, je kunt door je media collectie bladeren vanaf je iPad en Plex ook bedienen.
Is het niet handiger om een remote desktop te kopen ipv plex?
Afgezien van eventuele afspeelfuncties op de ipad zelf heb je met remote desktop ook de mogelijkheid om andere apps via deze app te bedienen.

Nosoforos

Plex idd icm de Plex app voor iOS. Dat is een zeer goede ht app van dit moment. Rowmote is ook een fijne afstandsbediening, en gebruikte ik voordat ik de Plex app had. Wel moet ik zeggen dat als remote er nog het een en ander kan verbeteren aan de Plex app, maar dat komt wel. Rowmote werkt vlotter momenteel. (Maar heeft geen gestures)
(En een iMac als mediacenter is ook uitermate geschikt, waarom zou ik een mini moeten hebben ;) )

Audiofiel

Bij mij in volgorde de beste:

Remote (om iTunes te bedienen), gratis
EyeTV (om je EyeTV te bedienen, programma's live te streamen, op te nemen), betaald
VNC Lite (overnemen scherm Mac), gratis
Shazam en Soundhound (muziek analyseren met de microfoon en dan alle info en links krijgen), gratis
Marktplaats (om natuurlijk die HT apparaten te kopen), gratis
iHandy Level (om alles waterpas te zetten), gratis
Gemist (de naam zegt het al, Uitzending Gemist, dus alsnog kijken wat je niet zag op de publieke zenders), gratis
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

papaleo

Quote from: ReneG on September 18, 2010, 13:52:01
Van de week Squeezepad gekocht voor het bedienen van me squeezebox duet echt een gelikte app alleen jammer van me duet controller die lig nu stof te happen.
Is een mooie app. Maar ik zou zuinig zijn op je controler want je kan volgens mij geen factory reset met de app. Doen dit is alleen voorbestemd voor de org. Controler.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

aMUSEd

Quote from: Audiofiel on September 18, 2010, 17:55:39
Remote
VNC Lite (overnemen scherm Mac), gratis
:pompom: fijne tips!
Alleen vnc is een beetje traag maar dat is volgens mij gewoon bij dit soort functies.

snopper

Hier ook Squeezepad ... Heb zo'n 24.000 MP3 en Flacs en de perfromance is werkelijk goed. Goed geinvesteerde 7.99€.

Nu zeker in de versie 1.4 met de vernieuwde look:



Snopper

ReneG

Zoek nog een goeie app voor het bedienen van me htpc waar xbmc op staat,in de AppStore staat xbmc remote HD voor de iPad maar als je de verslagen lees van gebruikers dan word je niet vrolijk.

jowi

Quote from: snopper on September 20, 2010, 13:24:00
Hier ook Squeezepad ... Heb zo'n 24.000 MP3 en Flacs en de perfromance is werkelijk goed. Goed geinvesteerde 7.99€.
Volgens mij is dat geen Home Theater applicatie maar iets voor muziek only... of ik snap het topic niet goed.

snopper

Ik geloof niet dat home theater alleen geconcentreerd is op het visuele. Ik wil gewoon niet telkens mijn projektor aangooien om een muziekje uit te kunnen kiezen.

Intussen stuur ik echter ook mijn mediaplayer (Xtreamer) via de iphone controller. Inclusief de media jukebox. Ik hoop dat dit genoeg HT is  ;)

Snopper

Thunder

Quote from: ReneG on September 20, 2010, 16:45:38
Zoek nog een goeie app voor het bedienen van me htpc waar xbmc op staat,in de AppStore staat xbmc remote HD voor de iPad maar als je de verslagen lees van gebruikers dan word je niet vrolijk.

Ik gebruik XBMC Commander voor het kiezen van een film en het besturen van XBMC zelf. Daarnaast heb ik TouchPad, waarmee je je hele systeem kan overnemen. Beeld gaat nog steeds gewoon via je TV, Toetsenbord en Muis gaat via de Ipad. Werkt nog niet helemaal vlekkeloos, maar je komt er een heel eind mee.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable