The Sv..s Ht-living

Started by SV..S, May 21, 2010, 10:52:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SV..S

#550
wat me ook opviel is dat de linker print wel eens gedemonteerd is, er zat een afgebroken kop van een ''torx'' bit in de schroefkop.
bij demontage bleek de draad beschadigt.

1 soldering ziet er imho slecht uit.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

GPO

#551
dus de zekering ligt eruit, maar zo te zien leven die weerstanden ook niet echt meer (foto op vorige pagina).... Anderzijds is dat op zich wel goed te maken (solderen).

De vraag is waarom die weerstanden doorgebrand zijn?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Peerless Monster

Quote from: SV..S on March 15, 2014, 17:29:17
zowel de positive als de negitive rail fuse has blown :(

er word in de handleiding ook gesproken over mosfet fuses maar die zie ik niet zitten ?

Wow!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SV..S

Quote from: GPO on March 15, 2014, 17:37:44


De vraag is waarom die weerstanden doorgebrand zijn?
Dat zou ik ook graag willen weten :confused:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Jemig Jos, dat ziet er niet goed uit op die foto. Dat zijn doorgebrande weerstanden in de stuurtrap. In de service manual van de CA-200 staat dat schema niet vermeld, maar in die van de CA-150 zit volgens mij hetzelfde circuit (zie plaatje). Over R124 en R125 komt de spanning binnen voor de stuurtrap.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: SV..S on March 15, 2014, 17:29:17
zowel de positive als de negitive rail fuse has blown :(

Gezien de doorgebrande weerstanden logisch, want deze corresponderen met de twee doorgebrande weerstanden, één voor de positieve en één voor de negatieve kant.

Quoteer word in de handleiding ook gesproken over mosfet fuses maar die zie ik niet zitten ?

Er zijn geen mosfet fuses in dit model. Wel in de CAP-80/CAP-101 geïntegreerde versterkers.

Quote from: SV..S on March 15, 2014, 17:36:22
wat me ook opviel is dat de linker print wel eens gedemonteerd is, er zat een afgebroken kop van een ''torx'' bit in de schroefkop.
bij demontage bleek de draad beschadigt.

Heb je deze CA-200 ooit voor reparatie weggebracht? Je had in 2012 immers een keer een probleem. Misschien is er toen iets achtergebleven?

Ik neem aan dat dit mijn oude CA-200 is die jij in 2009 overnam? Ik heb de oude foto's er bijgezocht en daar zie ik namelijk geen resten van bitjes.

Quote1 soldering ziet er imho slecht uit.

Ziet er inderdaad niet netjes uit.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SV..S

Quote from: Audiofiel on March 16, 2014, 08:35:14

Er zijn geen mosfet fuses in dit model. Wel in de CAP-80/CAP-101 geïntegreerde versterkers.


ik baseerde dat op onderstaand schema




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: Audiofiel on March 16, 2014, 08:35:14


Heb je deze CA-200 ooit voor reparatie weggebracht? Je had in 2012 immers een keer een probleem. Misschien is er toen iets achtergebleven?
toen had ik ook al een probleem wat ik nooit opgelost heb, wel de contacten van de relais schoongemaakt en enkele sorderingen rond deze relais doorgesoldeerd. toen ging het een poos goed, de laatste maanden hoorde ik hetzelfde kanaal weer regelmatig kraken
Quote

Ik neem aan dat dit mijn oude CA-200 is die jij in 2009 overnam? Ik heb de oude foto's er bijgezocht en daar zie ik namelijk geen resten van bitjes.

Ziet er inderdaad niet netjes uit.
het is inderdaad jou oude ca-200.
is de bijgevoegde foto van mijn ca-200?
dat kan toch haast niet, hoe moet die torxkop daar dan gekomen zijn :crazy:

oké, ik werk niet zo netjes als jou, maar een torx MET GAATJE gebruiken voor een inbusbout is ook voor mij niet voor de hand liggend.
om dan vervolgens het afgebroken stukje erin te laten zitten en dat ook nog te vergeten?
ik ga echt aan mezelf twijfelen :-[




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Quote from: SV..S on March 16, 2014, 10:51:04
is de bijgevoegde foto van mijn ca-200?
dat kan toch haast niet, hoe moet die torxkop daar dan gekomen zijn :crazy:

Die foto is uit 2009 en is echt van jouw CA-200 en dat is de door jouw genoemde linkerprint, die hoort bij de kant van de opgeblazen weerstanden. En op de foto zie ik geen stukjes torxbit...

Ik heb die print zelf nooit losgehaald en mis ook geen torxbit. Ook gebruik ik geen torxbit met gat.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SV..S

Quote from: Audiofiel on March 16, 2014, 11:00:17
Die foto is uit 2009 en is echt van jouw CA-200 en dat is de door jouw genoemde linkerprint, die hoort bij de kant van de opgeblazen weerstanden. En op de foto zie ik geen stukjes torxbit...

Ik heb die print zelf nooit losgehaald en mis ook geen torxbit. Ook gebruik ik geen torxbit met gat.
ik had nog een kleine hoop dat die foto van een andere versterker zou zijn, had natuurlijk gekund gezien het aantal classes dat je in bezit hebt(gehad).
Verdorie zeg, niet  dat dit iets met het huidige probleem van doen heeft maar blij ben ik er niet mee.





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

De vraag is vooral wat het probleem heeft veroorzaakt. Een slechte soldering zelf? Dan zou ik vooral denken aan iets in de buurt van die weerstanden wat slecht contact heeft gemaakt en daardoor oververhitting. Een op hol geslagen bias en daardoor sterkere stromen in de slechte solderingen? De (inmiddels) slechtere soldering op de voedingsprint doet volgens mij niet ter zake.

Feit is wel dat doordraaien nadat je beveiliging de versterker heeft uitgeschakeld (groene LED) hem geen goed zal hebben gedaan. En vrij waarschijnlijk is zelfs dat toen nog geen sprake van doorbranden was, maar na opnieuw inschakelen (en terug naar rode LED) wel. De beveiliging sloeg immers niet voor niets aan... :-\

Ik zou de versterker toch bij een reparateur aanbieden als ik jou was. Het belangrijkste is dat eerst het probleem is gevonden. Positief punt is dat de eindtrappen niet zijn doorgebrand, dat zou erger zijn. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SV..S

Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat ondanks 2 defecte zekeringen en weerstanden het kanaal nog gewoon werkt?


Ik durf hem eigenlijk niet naar de electronicawinkel om de hoek te brengen, waar kan ik hem met een gerust hart laten repareren?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

VlisChris

Echo Audio Terneuzen staat volgens mij vrij behoorlijk bekend?
En dat is vanaf jou niet echt heel wereldschokkend ver weg. Verder dan Goes of Middelburg of Vlissingen, maar nog wel heel behoorlijk aan te rijden.

Alleen heb ik er dan weer geen benul van of die een eigen reparatiedienst hebben :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

angelo83

echo audio zit in goes en middelburg ook .

mvg Angelo

Audiofiel

Quote from: SV..S on March 16, 2014, 13:55:30
Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat ondanks 2 defecte zekeringen en weerstanden het kanaal nog gewoon werkt?

Weet je zeker dat hij niet in mono staat (brug) en weet je 100% zeker dat de zekeringen er uit liggen? Want dan zou de eindtrap geen spanning meer moeten krijgen. De stuurtrap wel (want die krijgt spanning van een andere winding) maar daarvan zijn die weerstanden doorgebrand. Kan best zijn dat die weerstanden nog steeds enigzins geleiden. Trek anders de zekeringen er eens uit en meet ze door.

QuoteIk durf hem eigenlijk niet naar de electronicawinkel om de hoek te brengen, waar kan ik hem met een gerust hart laten repareren?

Ik kan alleen maar zaken aanbevelen die ver bij jou vandaan zijn (Audioservice in Elst, Hanex in Leimuiden, Audio Clinic in Purmerend), dus hopelijk kom je met de andere suggesties verder.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Quote from: angelo.deijkers on March 17, 2014, 14:35:13
echo audio zit in goes en middelburg ook .

mvg Angelo

Klopt. Enkel heb ik altijd begrepen dat Terneuzen beter bekend staat. Middelburg en Goes heb ik zelf ervaring mee; Terneuzen nog niet overigens.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

SV..S

Quote from: Audiofiel on March 17, 2014, 14:53:24
Weet je zeker dat hij niet in mono staat (brug) en weet je 100% zeker dat de zekeringen er uit liggen? Want dan zou de eindtrap geen spanning meer moeten krijgen. De stuurtrap wel (want die krijgt spanning van een andere winding) maar daarvan zijn die weerstanden doorgebrand. Kan best zijn dat die weerstanden nog steeds enigzins geleiden. Trek anders de zekeringen er eens uit en meet ze door.
de schakelaar staat op stereo, de zekeringen heb ik beide losgenomen en doorgemeten
Quote
Ik kan alleen maar zaken aanbevelen die ver bij jou vandaan zijn (Audioservice in Elst, Hanex in Leimuiden, Audio Clinic in Purmerend), dus hopelijk kom je met de andere suggesties verder.
ik kreeg via pm nog een naam van iemand die veel op audiofreaks zit die zit in Tilburg. Afstand is bijzaak, belangrijkste is dat ik weet dat het iemand is met kennis van zaken!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Arcenon

Quote from: SV..S on March 17, 2014, 22:45:59
de schakelaar staat op stereo, de zekeringen heb ik beide losgenomen en doorgemetenik kreeg via pm nog een naam van iemand die veel op audiofreaks zit die zit in Tilburg. Afstand is bijzaak, belangrijkste is dat ik weet dat het iemand is met kennis van zaken!

Bij deze man ben je gegarandeerd in goede handen, hij is echter wel erg druk op dit moment. Ik heb toevallig een aantal weken terug nog contact gehad vandaar. Deze man heeft mijn Luxman eindversterker weer helemaal op weten te peppen.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

HTip

heftig verhaal Jos! Ik hoop dat het allemaal goed komt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Audiofiel

Quote from: SV..S on March 17, 2014, 22:45:59
de schakelaar staat op stereo, de zekeringen heb ik beide losgenomen en doorgemetenik kreeg via pm nog een naam van iemand die veel op audiofreaks zit die zit in Tilburg. Afstand is bijzaak, belangrijkste is dat ik weet dat het iemand is met kennis van zaken!

Lijkt mij een goed plan, je kunt er beter door een expert naar laten kijken. En dat het niet zo ver is, is dan bonus. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SV..S

Quote from: HTip on March 18, 2014, 20:02:27
heftig verhaal Jos! Ik hoop dat het allemaal goed komt...
och, het zat er een beetje aan te komen, hopen dt er niet te veel kapot is ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

and now, for something completely different

de projectorbeugel aan het verbouwen......




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tinus_

Quote from: Christiaan S on March 17, 2014, 15:25:05
Klopt. Enkel heb ik altijd begrepen dat Terneuzen beter bekend staat. Middelburg en Goes heb ik zelf ervaring mee; Terneuzen nog niet overigens.
Geen enkele Echo Audio repareert zelf.....
Rebuilding my HT

SV..S

Quote from: Tinus_ on March 21, 2014, 22:15:44
Geen enkele Echo Audio repareert zelf.....
Wel gedaan dacht ik, vroeger.....

Is het iets voor jullie?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Xander32

Quote from: HTip on March 18, 2014, 20:02:27
heftig verhaal Jos! Ik hoop dat het allemaal goed komt...
.. het is flink balen, jammer van de euris, maar het betreft slechts een aparaat ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT