Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

frank2

Quote from: Xander32 on March 26, 2021, 18:50:56
Dat is dan ook nog weer een stukje feedback op de app: de instellingen zijn dus ver in het menu van de app weg gestopt, deze zijn lastig te vinden. Dat zou anders kunnen.
Klopt maar eenmaal ingesteld kom je er nauwelijks nog
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Eens.

Maar ik kon betreffende instellingen echt niet vinden in de app. Het kan m.i. niet heel moeilijk zijn om die beter zichtbaar/vindbaar te maken. Uiteindelijk heb ik de instellingen kunnen verrichten in het menu op het apparaat zelf.

Quote from: frank2 on March 26, 2021, 18:58:33
Klopt maar eenmaal ingesteld kom je er nauwelijks nog
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

Quote from: frank2 on March 26, 2021, 17:33:45
Je kunt via de app alle instellingen doen, in blauwe vlak links onder kom je daar
Settings, music library, dan waar je blauwe vink staat, bijv miniemserver, dan additionel operations
In standby moet via een ab

Dat doe je toch via de web browser. Stuur anders maar je mailadres via PM.
Ik heb een 40 pagina pdf over het hoe en wat.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Die web bassed app stond wel goed aangegeven in de manuel.

Maar ik vind het vreemd dat je relatief ver het menu in moet van de Lightning DS app om een in mijn ogen aantal basale instellingen te kunnen verrichten (instellingen display en fixed volume). Die staan nu goed ingesteld, dan hoef ik er verder ook niets meer mee.

Nu rest het genieten van de muziek 🎶 en daarin faciliteert de app mij prima 👍🏻

Quote from: J o e p on March 26, 2021, 22:34:31
Dat doe je toch via de web browser. Stuur anders maar je mailadres via PM.
Ik heb een 40 pagina pdf over het hoe en wat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on March 27, 2021, 06:42:05
Die web bassed app stond wel goed aangegeven in de manuel.

Maar ik vind het vreemd dat je relatief ver het menu in moet van de Lightning DS app om een in mijn ogen aantal basale instellingen te kunnen verrichten (instellingen display en fixed volume). Die staan nu goed ingesteld, dan hoef ik er verder ook niets meer mee.

Nu rest het genieten van de muziek 🎶 en daarin faciliteert de app mij prima 👍🏻

Je zou denken dat je dat inderdaad niet heel ver zou moeten hoeven zoeken.
Maar inderdaad, eenmalige actie normaal gesproken...

Enjoy
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

... in het menu kwam ik zelfs nog een EQ a 16 banden tegen. Niet dat ik daar ooit iets mee ga doen  ;D
Op de versterker zitten ook een old school balance, treble en bass draaiknop. Gelukkig zitten die verborgen achter een klep.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

https://youtube.com/playlist?list=PL7D45AEFC7F293A9A

Vijfendertig keer Bob Dylan, maar dat anders. Genoeg om een paar uurtjes stessvrij te genieten 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... hier uiteraard geen Youtube versie maar flac vanaf nas.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on March 27, 2021, 18:39:56
... hier uiteraard geen Youtube versie maar flac vanaf nas.

Uiteraard....  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Fr@nk

Quote from: Xander32 on March 27, 2021, 18:39:56
... hier uiteraard geen Youtube versie maar flac vanaf nas.


Oef, begon me bijna ernstige zorgen te maken.  ;D ;D ;D ;D
Veel luisterplezier met de nieuwe aanwinst.  :headbanging:
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Dat lukt zeker wel  :thumbs-up:

Met verbazing luister ik naar hetgeen er mij momenteel voorgeschoteld wordt. Die stemmen  :inlove:
Daar waar de PM10/NA11 een wat terughoudend midden kende, waarbij stemmen (en solisten) wat meer naar de achtergrond verdwenen, staan die nu weer vooraan te shinen. Hemels 👌🏻

Quote from: Fr@nk on March 27, 2021, 19:16:21

Oef, begon me bijna ernstige zorgen te maken.  ;D ;D ;D ;D
Veel luisterplezier met de nieuwe aanwinst.  :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Weer op het goede spoor. D.w.z. weer vooral bezig met de muziek 🎶 en nog nauwelijks met de installatie, al is dat evengoed een deel van de hobby voor mij.

Ik kijk er steeds weer naar uit om de installatie aan te kunnen zetten en het ene na het andere nieuwe album ploft op de deurmat.

Muziek heeft altijd al een grote rol in mijn leven gespeeld en ook nu is het nog steeds een verrijking van m'n leven. Er helemaal in op kunnen gaan, even helemaal tot rust komen en het hoofd leegmaken. Zo waardevol.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Kunnen we de hand schudden Xander. Ik kan er ook in opgaan en en lekker genieten van verschillende soorten genre's. Na een drukke werkdag tot rust komen en de beentjes plus voetjes omhoog. Heerlijk!!!

Het draait uiteindelijk om te genieten van de muziek.

Zelf verheug ik mij ook weer wanneer ik weer wat Sacd's,  Xrcd's en UHQCD's bestelt heb en die ploffen in de brievenbus. Binnen No-time rippen en taggen. Daarna gelijk afspelen  ;D. De zoektocht naar nieuwe muziek is hier ook essentieel en er komt aardig wat nieuw soort muziek binnen.

Wat kan het leven soms mooi zijn  :clapping:.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Leeuwarden

Ben je er al achter hie je je Aries in stand-by krijgt?

Xander32

Fijn om te lezen dat er meer leden zijn waarvoor muziek een vaste waarde is in het (soms vaak mooie) leven 🙏🏼

Quote from: Maximus_Aurelius on March 30, 2021, 18:47:30
Kunnen we de hand schudden Xander. Ik kan er ook in opgaan en en lekker genieten van verschillende soorten genre's. Na een drukke werkdag tot rust komen en de beentjes plus voetjes omhoog. Heerlijk!!!

Het draait uiteindelijk om te genieten van de muziek.

Zelf verheug ik mij ook weer wanneer ik weer wat Sacd's,  Xrcd's en UHQCD's bestelt heb en die ploffen in de brievenbus. Binnen No-time rippen en taggen. Daarna gelijk afspelen  ;D. De zoektocht naar nieuwe muziek is hier ook essentieel en er komt aardig wat nieuw soort muziek binnen.

Wat kan het leven soms mooi zijn  :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ja, dat kan dus niet via de app, enkel op het toestel zelf of door een afstandbediening te programmeren. En laat nou op de afstandsbediening van de e480 twee vrij te programmeren knopjes zitten  :)

Quote from: Leeuwarden on March 30, 2021, 19:06:42
Ben je er al achter hie je je Aries in stand-by krijgt?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Leeuwarden

Ja, dat kan wel via de app (tenzij we het niet over hetzelfde hebben).
Je start LDS op en dan zie je helemaal bovenin "select device" die klik je aan en vervolgens zie je de naam van je Aries met daarachter een aan/uit teken. Daar klik je op en dan start je Aries op.

Als je je Aries op stand-by wil zetten, dan klik je weer midden bovenin, menuutje klapt weer naar beneden, klik op het tandwiel en daar zie je de mogelijkheden. Ik kies in mijn set up "sleep all" en Dan gaat ie in stand-by...

Xander32

Direct ff checken. Maar ook al werkt het, ik vind het verre van intuïtief. Waarom niet op eenzelfde wijze het apparaat in standbye zetten zoals je hem aan zet ... vaag.

Quote from: Leeuwarden on March 30, 2021, 19:31:16
Ja, dat kan wel via de app (tenzij we het niet over hetzelfde hebben).
Je start LDS op en dan zie je helemaal bovenin "select device" die klik je aan en vervolgens zie je de naam van je Aries met daarachter een aan/uit teken. Daar klik je op en dan start je Aries op.

Als je je Aries op stand-by wil zetten, dan klik je weer midden bovenin, menuutje klapt weer naar beneden, klik op het tandwiel en daar zie je de mogelijkheden. Ik kies in mijn set up "sleep all" en Dan gaat ie in stand-by...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on March 30, 2021, 19:15:00
Fijn om te lezen dat er meer leden zijn waarvoor muziek een vaste waarde is in het (soms vaak mooie) leven 🙏🏼

Zou dat niet voor iedereen gelden hier?
Tuurlijk, er zullen een paar die hard nerds puur naar hun set luisteren, maar over het algemeen proef ik toch een behoorlijke liefde voor muziek.
Zelf ben ik ook via mijn enorme liefde voor muziek uitgekomen op een betere set waarna het de sport werd mijn geliefde artiesten zo goed mogelijk te laten klinken in mijn woonkamer. Maar het draait altijd om de muziek!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Ik verwacht dat er toch opvallend veel forumleden zijn waarvoor de installatie, de techniek minstens zo belangrijk is als de muziek. En daarnaast doelde ik ook meer specifiek op het;

QuoteIk kan er ook in opgaan en en lekker genieten van verschillende soorten genre's. Na een drukke werkdag tot rust komen en de beentjes plus voetjes omhoog. Heerlijk!!!


QuoteEr helemaal in op kunnen gaan, even helemaal tot rust komen en het hoofd leegmaken. Zo waardevol.


Quote from: brt on March 30, 2021, 20:30:53
Zou dat niet voor iedereen gelden hier?
Tuurlijk, er zullen een paar die hard nerds puur naar hun set luisteren, maar over het algemeen proef ik toch een behoorlijke liefde voor muziek.
Zelf ben ik ook via mijn enorme liefde voor muziek uitgekomen op een betere set waarna het de sport werd mijn geliefde artiesten zo goed mogelijk te laten klinken in mijn woonkamer. Maar het draait altijd om de muziek!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De schroeven van de driverunits maar eens nagelopen; twee heb ik voorzichtig wat verder aan kunnen draaien.
Op een Tannoy forum adviseerde ze om af en toe deze even na te lopen, omdat ze gedurende de jaren soms ietwat los willen trillen.

Tevens de kasten weer eens in de olie gezet, daar knappen ze steeds van op, al ben ik er erg terughoudend mee (1x/jaar). Hare maje vindt het maar niets, die lucht ... 🥱 😄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Quote from: Xander32 on April  2, 2021, 16:34:33
De schroeven van de driverunits maar eens nagelopen; twee heb ik voorzichtig wat verder aan kunnen draaien.
Op een Tannoy forum adviseerde ze om af en toe deze even na te lopen, omdat ze gedurende de jaren soms ietwat los willen trillen.


Tevens de kasten weer eens in de olie gezet, daar knappen ze steeds van op, al ben ik er erg terughoudend mee (1x/jaar). Hare maje vindt het maar niets, die lucht ... 🥱 😄

Let wel op het juiste aandraaimoment, kan bijzondere gevolgen hebben als die te los of te strak zit
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Twee schroeven zaten duidelijk losser dan de overige, die heb ik beide twee tikjes gegeven, puur op gevoel.
Ze maken nadien nog steeds muziek  :)

Maar ik kan het mij wel voorstellen dat als je ze te hard aan gaat draaien dat er teveel stress op de driver komt staan en dat dit gevolgen kan hebben.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on April  2, 2021, 18:13:27
Twee schroeven zaten duidelijk losser dan de overige, die heb ik beide twee tikjes gegeven, puur op gevoel.
Ze maken nadien nog steeds muziek  :)

Maar ik kan het mij wel voorstellen dat als je ze te hard aan gaat draaien dat er teveel stress op de driver komt staan en dat dit gevolgen kan hebben.

Finetuning ten top!
En met gevoel zo te lezen.

Leuk.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

De Kensington heb ik nu een aantal jaren. In die tijd heb ik reeds meerdere keren gelezen in Tannoy gerelateerde fora/ draadjes dat de schroeven in de loop der jaren wat losser kunnen gaan zitten. Gisteren schoot mij dat weer te binnen toen ik de kasten aan het "verzorgen" was. En dat "op gevoel" doe je vanzelf wel wanneer je met een inbussleutel op een paar mm van de papieren conus aan het werk bent.

Nauwelijks kracht heb ik gezet, desondanks bleken er twee duidelijk een stukje losser te zitten dan de overige. De redenatie is dat hoe meer rigide het geheel is (lees: hoe steviger de driver met de kast is verbonden), hoe beter de overdracht. Dat alles zou m.n. van invloed zijn op de bas.

Of het in mijn geval een verschil heeft gegeven betwijfel ik. Maar better safe than sorry.

Quote from: Hannibal_ on April  3, 2021, 07:36:18
Finetuning ten top!
En met gevoel zo te lezen.

Leuk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT