Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Xander32

Voor de euris levert de Teufel mooi werk bij je 👍🏻

Quote from: Hannibal_ on July  9, 2022, 10:12:47
Fijn!

Een hoop tevreden mensen op het forum (die ontevreden zijn over hun tevredenheid  ;D)

Bediening is inderdaad belangrijk voor een streamer.
Mooi dat het weer beter werkt.

Mijn highres streamertje laatst ook ge-update en lijkt wat stabieler op de chromecast verbinding.
Maar het de weg kwijt raken bij grote playlist is denk ik een feature, doet ie nog steeds
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het je af en toe iets nieuws gunnen brengt (kortdurend) geluk, mensen worden er blij van. Dat kan ook een trigger voor onrust zijn. Dan gaat het (ook) meer om 'iets anders', dan om iets 'beters'.

Quote from: Hannibal_ on July 10, 2022, 13:12:31
Lekker.
Nee, was meer gericht op het "oersaai"...
Meer set draadjes hebben dat momenteel, tevreden spinnende audiofiele eigenaren.

Mooi toch inderdaad?
Zou wat zijn als na zorgvuldig spullen uitzoeken en beoordelen er nog steeds nooit een einde zou komen aan ontevredenheid of onrust.

En inderdaad fijn dat je in andere dingen kunt investeren
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Waarom andere ls kabels Frank? Wat verwacht je daarmee te bereiken?


Quote from: frank2 on July 10, 2022, 15:59:07
Heb er ook " last" van. Het is goed... klinkt goed...

Misschien ooit eens beginnen met een andere speakerkabel, maar is t nodig? Nee voorlopig niet ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Quote from: Xander32 on July 11, 2022, 06:19:20
Waarom andere ls kabels Frank? Wat verwacht je daarmee te bereiken?
Ik kan mij voorstellen dat betere kabels een mooier geluid geven, heb er weinig ervaring mee, wel weet ik dat andere kabels een ander geluid geven. Die ervaring heb ik wel. Het verschil tussen atlas en mijn huidige kabel was behoorlijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Hannibal_

Quote from: frank2 on July 10, 2022, 15:59:07
Heb er ook " last" van. Het is goed... klinkt goed...

Misschien ooit eens beginnen met een andere speakerkabel, maar is t nodig? Nee voorlopig niet ...

Had ik niet snel verwacht, maar mooi!
Je hebt er ook genoeg aan gedaan, lijkt me, om zo ver te komen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: Xander32 on July 11, 2022, 06:14:35
Voor de euris levert de Teufel mooi werk bij je 👍🏻

Och.. klopt.
Voor dat geld mag ik niet klagen.

Zou qua bediening toch beetje wensen dat Sonos een echte highres streamer maakt met digitale uitgang.

Maar krijg niet het gevoel dat ze dat gaan doen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Quote from: frank2 on July 11, 2022, 08:15:29
Ik kan mij voorstellen dat betere kabels een mooier geluid geven, heb er weinig ervaring mee, wel weet ik dat andere kabels een ander geluid geven. Die ervaring heb ik wel. Het verschil tussen atlas en mijn huidige kabel was behoorlijk.

Dat is inderdaad wel zo. Kabels kunnen de indruk geven van een mooier geluid. Meer open, meer ruimte of 3D, het idee 'dat je meer hoort' en noem het maar op. Maar is het ook natuurlijk? Een opname is een gegeven. Je kunt dit niet mooier maken dan het is. Als iets mooier klinkt, of beter klinkt kan het zijn dat het na wat langer luisteren toch door de mand valt omdat het iets bleek toe te voegen dat er niet hoort, hoe subtiel ook. Sommige van die toevoegingen kunnen het muziekplezier behoorlijk bederven.

Ik had dit laatst toen ik mijn 'betere' hoofdtelefoonbekabeling aansloot. Aanvankelijk hoor je iets meer, maar ik merkte dat ik steeds minder behoefte had op de hoofdtelefoon op te zetten en ik begon te twijfelen. Eerder heb ik maanden naar mijn hoofdtelefoon geluisterd. Toen toch maar even de stap terug gedaan naar de standaard kabel. Toen werd duidelijk hoe de vork in de steel zit. De nieuwe kabel klinkt gechargeerd gezegd een beetje alsof je je handen in een bol maakt, voor je mond houdt en daardoor spreekt. Hierdoor verloor het geluid nuance en dat maakt het meer 'hifi'. De beste kabel is een kabel die zo min mogelijk weglaat en zelf niets toevoegt.

chansig

Het fijne van deze hobby is dat niemand weet hoe de opname behoort te klinken. En dan kan men dus doen wat men wilt.

Quote from: Mediator on July 11, 2022, 19:55:51
Maar is het ook natuurlijk? Een opname is een gegeven. Je kunt dit niet mooier maken dan het is. Als iets mooier klinkt, of beter klinkt kan het zijn dat het na wat langer luisteren toch door de mand valt omdat het iets bleek toe te voegen dat er niet hoort, hoe subtiel ook. Sommige van die toevoegingen kunnen het muziekplezier behoorlijk bederven.

En zolang het je smaak is...dat het vervolgens gaat kriebelen/storen of wat dan ook wil niet per defintie zeggen dat het geluid niet "goed" zou zijn of iets niet zou horen. De mensen is een jammerlijk wezen ofwel de zwakste schakel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mediator

Quote from: chansig on July 11, 2022, 20:04:41
Het fijne van deze hobby is dat niemand weet hoe de opname behoort te klinken. En dan kan men dus doen wat men wilt.

En zolang het je smaak is...dat het vervolgens gaat kriebelen/storen of wat dan ook wil niet per defintie zeggen dat het geluid niet "goed" zou zijn of iets niet zou horen. De mensen is een jammerlijk wezen ofwel de zwakste schakel.

Gr. Hans

Daar zit wel wat rek in Hans dat klopt en besef ik me. Maar natuurlijkheid is gewoon natuurlijkheid. Ik kan het met name horen zodra ik veel materiaal draai én het materiaal dat ik al jarenlang ken. De opnames zijn dus de sleutel.

chansig

Natuurlijkheid is natuurlijkheid. Tsja zou mooi zijn als dat een gegeven zou waarbij een ieder dan hetzelfde hoort en dus ook hetzelfde bedoelt.

Dat jij opnames gebruikt die je goed zegt te kennen zegt weinig over wat er op de opname staat. Je weet het simpelweg niet...want je was er niet bij. Zo wel...dan ben je een gezegend man.

Hoe vaak lees je niet dat mensen bij in gebruik name van bv een kabel schrijven: Bij dit nummer, wat ik al jaren ken en draai, hoor ik nieuwe dingen. Erg vaak.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Mij maakt een discussie als deze in een showcase topic niets uit, maar mogelijk Xander wel. Maar dat zal hij dan wel aangeven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Ach, ls kabels zijn nog een keer snel te wisselen en ook relatief eenvoudig op proef in huis te krijgen.

Quote from: frank2 on July 11, 2022, 08:15:29
Ik kan mij voorstellen dat betere kabels een mooier geluid geven, heb er weinig ervaring mee, wel weet ik dat andere kabels een ander geluid geven. Die ervaring heb ik wel. Het verschil tussen atlas en mijn huidige kabel was behoorlijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Laten we zeggen: kabels, je kan er eindeloos over schrijven en bomen. En het daar verder bij laten. Blijft Xander zijn topic verder schoon  :clapping:

Xander32

Tja, natuurlijkheid ... 🤔

M'n set is getuned naar mijn smaak en luistervoorkeuren, geeft de content weer zoals ik dat lekker vind. Of dat voorts ook is zoals de schrijver ervan 't heeft bedoeld, geen idee 🙄

... en als ik eerlijk ben maakt mij dat ook bar weinig uit: de set staat er voor mij, met als enig doel om mij van de muziek te laten genieten. Al met al blijkt het een behoorlijk egoïstische liefhebberij 😅

Quote from: Mediator on July 11, 2022, 19:55:51
Dat is inderdaad wel zo. Kabels kunnen de indruk geven van een mooier geluid. Meer open, meer ruimte of 3D, het idee 'dat je meer hoort' en noem het maar op. Maar is het ook natuurlijk? Een opname is een gegeven. Je kunt dit niet mooier maken dan het is. Als iets mooier klinkt, of beter klinkt kan het zijn dat het na wat langer luisteren toch door de mand valt omdat het iets bleek toe te voegen dat er niet hoort, hoe subtiel ook. Sommige van die toevoegingen kunnen het muziekplezier behoorlijk bederven.

Ik had dit laatst toen ik mijn 'betere' hoofdtelefoonbekabeling aansloot. Aanvankelijk hoor je iets meer, maar ik merkte dat ik steeds minder behoefte had op de hoofdtelefoon op te zetten en ik begon te twijfelen. Eerder heb ik maanden naar mijn hoofdtelefoon geluisterd. Toen toch maar even de stap terug gedaan naar de standaard kabel. Toen werd duidelijk hoe de vork in de steel zit. De nieuwe kabel klinkt gechargeerd gezegd een beetje alsof je je handen in een bol maakt, voor je mond houdt en daardoor spreekt. Hierdoor verloor het geluid nuance en dat maakt het meer 'hifi'. De beste kabel is een kabel die zo min mogelijk weglaat en zelf niets toevoegt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Wat ik nog kwijt wilde....


Die Accuphase blijft toch wel een beregeil ding Robert :inlove:

Mooi plaatje!

minplus

Idd schitterend ding, die Accuphase. :inlove:
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Bertus69

Accuphase is zeker geweldig, ik zou zo overstag gaan zou ik een andere versterker nodig hebben. Misschien toch nog even aan de E5000 ruiken Robert  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Dank mannen, het is ook een fraaie versterker. De looks en feel. Het zit zo gedegen en verfijnd in elkaar 👌🏻
En Bert, met de 480 "ruik ik al aan een 5000". Die 5000 heeft o.a. een nog betere voorversterking en zwaardere voeding. Daar zijn een aantal zaken waarom ik geen interesse in het apparaat heb; diens afmetingen maakt dat die niet in het meubel past, diens prijs is buiten proporties. Het is een jubileum uitgave met dito liefhebbersprijs en zoals je kan lezen zit hier een tevreden mens 😊






Quote from: Bertus69 on July 12, 2022, 03:51:59
Accuphase is zeker geweldig, ik zou zo overstag gaan zou ik een andere versterker nodig hebben. Misschien toch nog even aan de E5000 ruiken Robert  ;D

Quote from: twani on July 11, 2022, 21:27:22
Wat ik nog kwijt wilde....


Die Accuphase blijft toch wel een beregeil ding Robert :inlove:

Mooi plaatje!
Quote from: minplus on July 11, 2022, 22:47:48
Idd schitterend ding, die Accuphase. :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

minplus

Fantastisch ding. 8)
Toch blijf ik zelf bij McIntosh, hoewel een Luxman het hier ook erg mooi doet. Ook oude hap, zag dat ze in 1925 begonnen zijn. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Xander32

Dat zijn domweg ook erg fraaie merken 👌🏻
Hoe zou je die versterkers typeren?

Quote from: minplus on July 12, 2022, 17:24:26
Fantastisch ding. 8)
Toch blijf ik zelf bij McIntosh, hoewel een Luxman het hier ook erg mooi doet. Ook oude hap, zag dat ze in 1925 begonnen zijn. :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: frank2 on July 10, 2022, 15:59:07
Heb er ook " last" van. Het is goed... klinkt goed...

Misschien ooit eens beginnen met een andere speakerkabel, maar is t nodig? Nee voorlopig niet ...

Nav de luidsprekerkabeltest op Alpha Audio ben ik wel geinteresseerd geraakt in sommige kabels...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Staaled

Quote from: Xander32 on July 11, 2022, 20:52:00
Tja, natuurlijkheid ... 🤔

M'n set is getuned naar mijn smaak en luistervoorkeuren, geeft de content weer zoals ik dat lekker vind. Of dat voorts ook is zoals de schrijver ervan 't heeft bedoeld, geen idee 🙄

... en als ik eerlijk ben maakt mij dat ook bar weinig uit: de set staat er voor mij, met als enig doel om mij van de muziek te laten genieten. Al met al blijkt het een behoorlijk egoïstische liefhebberij 😅
Absoluut lastig idd.

Ik gebruik realisme als term dan liever.
En dat is dan weer een containerbegrip want er zijn een hoop factoren die bijdragen aan die illusie. ;) :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mediator

Quote from: Staaled on July 14, 2022, 10:43:56
Absoluut lastig idd.

Ik gebruik realisme als term dan liever.
En dat is dan weer een containerbegrip want er zijn een hoop factoren die bijdragen aan die illusie. ;) :D

Interessante term Staaled. En inderdaad realisme is een container begrip dat ieder voor zich ook kan invullen. In ieder geval heb ik weinig op met het moderne geluid dat ik soms hoor. Een heel subtiele benadrukking van een frequentiegebied, extra openheid in het hoog door het te benadrukken, heel druk en upfront geluid, een wat zakelijke benadering van geluid of meer hifi dan muziek. Dus laat ik het dan maar zo zeggen: ik wil dagen achtereen naar muziek kunnen luisteren, ik wil als ik weer eens luister getroffen worden door de kwaliteit, ik wil alles kunnen draaien.

@Xander32: mooie foto. Haast een beetje vintage sfeertje met die foto die goed past bij de Tannoys en het tijdloze Accuphase.

Xander32

Over welke ben je enthousiast dan ?

Quote from: brt on July 13, 2022, 22:54:25
Nav de luidsprekerkabeltest op Alpha Audio ben ik wel geinteresseerd geraakt in sommige kabels...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Realisme, het weergeven van de werkelijkheid 🧐
Wat is dan de werkelijkheid en in hoeverre is een opname realistisch 🙄

Quote from: Staaled on July 14, 2022, 10:43:56
Absoluut lastig idd.

Ik gebruik realisme als term dan liever.
En dat is dan weer een containerbegrip want er zijn een hoop factoren die bijdragen aan die illusie. ;) :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT