Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediator

Welke CHR heb je proef gereden? De 1.8 of 2.0 versie?

Hannibal_

Quote from: Xander32 on April 27, 2022, 18:18:28
Dank  :thumbs-up:

De keuze ging echter vrij eenvoudig hoor. Bepaal je budget, lees je van te voren goed in, maak een shortlist, ga proefrijden, maak een voorlopige keuze, maak een tweede proefrit, maak een definitieve keuze. Zo is het gelopen in een week of zes. De keuze aangaande uitvoeringen en kleuren had ik mij tijdens het inlezen middels het www/ het online samenstellen al gemaakt.

Het liefst zou ik een Toyota RAV4 rijden, dat vind ik een fraaie, stoere wagen om te zien, echter de uitvoeringen die mij aanspreken vallen buiten mijn budget. Een concessie betreffende de uitvoering (in dit geval de aandrijving) wil ik niet doen. De Toyota CHR vond ik uiteindelijk te druk betreft het design, zowel het interieur als het exterieur. Dat gaat denk ik snel vervelen. Daarnaast irriteerde ik mij aan de cvt welke bij een beetje gassen aan het janken bleef. De KIA Sportage gaf mij het gevoel van een bedrijfswagen tijdens het rijden, zowel betreft onderstel als aandrijving. Onvoldoende verfijnd. Die zag er echter wel heel gaaf uit, zowel het interieur als het exterieur.

De Mazda CX-30 vond ik vanaf het begin goed smoelen, wat rustiger dan de andere kandidaten, wat minder uitgesproken en daarmee denk ik langer houdbaar. De zit was ook direct goed, de afwerking top en het ding reed heerlijk. De CX-30 vroeg ook geen gewenning: instappen, instellen en gaan. Alles werkt haast intuïtief. En de Luxury uitvoering bevat alles wat ik voornaam vind. Nu begint dus het lange wachten  ::)

Gefeliciteerd!
Klinkt goed, ook als selectie proces.

En als je er niet bij nadenkt, valt wachten best mee.

ik wil mijn luidsprekers!!!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

... ik ben nog voorzien, zit niet zonder, net zoals jij 😉

Quote from: Hannibal_ on April 27, 2022, 18:45:11
Gefeliciteerd!
Klinkt goed, ook als selectie proces.

En als je er niet bij nadenkt, valt wachten best mee.

ik wil mijn luidsprekers!!!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Gefeliciteerd Robert een pracht wagen.[emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Hannibal_

Quote from: Xander32 on April 27, 2022, 19:13:24
... ik ben nog voorzien, zit niet zonder, net zoals jij 😉

Go on...
Wrijf het er maar in  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

De 2.0, GR Sport. Dat was ook de uitvoering waarvoor ik opteerde. De brandstofmotor werkt prima/ soepel samen met de elektromotor, maar de cvt gooit roet in het eten. Geef je gas dan knalt de toerenteller omhoog en blijft net zolang hangen/janken tot de gewenste snelheid is bereikt.

In de RAV4 zat een hybride aandrijving met een conventionele automaat, dat reed subliem 👌🏻

Quote from: Mediator on April 27, 2022, 18:37:46
Welke CHR heb je proef gereden? De 1.8 of 2.0 versie?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Prognose levering; eind augustus, september. Maar niets is zeker momenteel.

Quote from: drees62 on April 27, 2022, 11:30:08
Gefeliciteerd! Welke kleur is het geworden?
Nu maar hopen dat de benodigde chips op voorraad zijn 😉
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank Bert, ik kom hem wel x showen in H'sluis.

Quote from: bert50 on April 27, 2022, 19:19:26
Gefeliciteerd Robert een pracht wagen.[emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Altijd goed Robert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Japans he, net als Accuphase 👌🏻

Quote from: JoWa on April 27, 2022, 11:48:54
Mooie en goede keuze.
Ik rij zelf in een CX-5 en vind het een zeer fijne goed afgewerkte auto.
Afgelopen kleine vier jaar geen issues mee gehad.

Welke kleur is het geworden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MarKath

Had je op jouw lijstje niet eens een Mini Countryman JCW staan??? 
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Xander32

Klopt, een heel bewuste keuze.

Quote from: MarcelHLX on April 28, 2022, 07:38:49
Had je op jouw lijstje niet eens een Mini Countryman JCW staan???
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

Quote from: Xander32 on April 27, 2022, 08:12:03
Na een tweede proefrit vrijdag jl, dit maal samen met hare maje, heb ik een bestelling uit staan voor een Mazda CX-30 (Luxury, e-Skyactiv X 186). Nu is het geduldig wachten.


Fijne wagen die CX30, gefeliciteerd!!
Binnen een 3 tal weken wordt onze VW Tiguan Allspace R- Line Premium Business geleverd.
Was besteld ergens half oktober vorig jaar.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Jullie hebben wel erg veel geduld moeten opbrengen  :ohmy:

Quote from: Fr@nk on April 28, 2022, 18:29:08

Fijne wagen die CX30, gefeliciteerd!!
Binnen een 3 tal weken wordt onze VW Tiguan Allspace R- Line Premium Business geleverd.
Was besteld ergens half oktober vorig jaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#7414
2 jaar levertijd is momenteel ook niet vreemd hoor..

Oktober 21 besteld klinkt bijna als een normale levertijd...

Bel de dealer morgen eens voor een te bestellen Enyaq....  Das pas levertijd...,

Ik zit nog op bestelde auto's van vorig jaar maart te wachten.

Als dat ding daadwerkelijk july augustus komt is dat echt retesnel...

Hannibal_

Quote from: twani on April 28, 2022, 19:37:01
2 jaar levertijd is momenteel ook niet vreemd hoor..

Oktober 21 besteld klinkt bijna als een normale levertijd...

Bel de dealer morgen eens voor een te bestellen Enyaq....  Das pas levertijd...,

Ik zit nog op auto van vorig jaar maart te wachten.

Als dat ding daadwerkelijk july augustus komt is dat echt retesnel...

Man!  :blink:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

We'll see. M'n huidige ride is nog steeds geen straf.

Quote from: twani on April 28, 2022, 19:37:01
2 jaar levertijd is momenteel ook niet vreemd hoor..

Oktober 21 besteld klinkt bijna als een normale levertijd...

Bel de dealer morgen eens voor een te bestellen Enyaq....  Das pas levertijd...,

Ik zit nog op auto van vorig jaar maart te wachten.

Als dat ding daadwerkelijk july augustus komt is dat echt retesnel...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Xander32

Gisteren na een week eindelijk weer ff muziek kunnen genieten 🎶

De nieuwe opstelling is een blijvertje. Het geluidsbeeld is er op vooruit gegaan (m.n. de breedte en diepte van het geluid, een 'bubble') en het klinkt ietwat meer sprankelend, ietwat meer levendig. Tof 👌🏻


Quote from: Xander32 on April 27, 2022, 07:37:12
Vorig weekend de opstelling van de Kensingtons wat gewijzigd, middels trial and error.

Uiteindelijk staan ze bijna weer op dezelfde positie, enkel de toe-in is wat groter geworden.
De toename aan ruimtelijkheid (op de sweet spot) is opmerkelijk 🎶. Daar lag duidelijk nog wat ongebruikt potentieel, tof  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on May  3, 2022, 06:45:52
Gisteren na een week eindelijk weer ff muziek kunnen genieten 🎶

De nieuwe opstelling is een blijvertje. Het geluidsbeeld is er op vooruit gegaan (m.n. de breedte en diepte van het geluid, een 'bubble') en het klinkt ietwat meer sprankelend, ietwat meer levendig. Tof 👌🏻

Dat blijft een dingetje, de toe-in. Hier ligt/lag dat best subtiel.
Maar mooi dat het goed bevalt zo.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

AudioEnZo

Toch weer mooi dat een beetje schuiven en/of draaien zo'n goed resultaat brengt  :clapping:

Pathos

Fijn dat je een aanzienlijke verbetering hebt, zonder extra geld te hebben uitgegeven! :)
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Xander32

De opstelling van ls is erg voornaam, dat blijkt wel weer.
Je kan er veel mee winnen of juist laten liggen. En enkel door wat te schuiven.

Dit geschuif bracht zelfs duidelijk meer dan de AQ Diamond usb kabel tussen streamer en dac.

Quote from: Hannibal_ on May  3, 2022, 07:48:41
Dat blijft een dingetje, de toe-in. Hier ligt/lag dat best subtiel.
Maar mooi dat het goed bevalt zo.

Quote from: AudioEnZo on May  3, 2022, 12:05:32
Toch weer mooi dat een beetje schuiven en/of draaien zo'n goed resultaat brengt  :clapping:

Quote from: Pathos on May  3, 2022, 12:28:13
Fijn dat je een aanzienlijke verbetering hebt, zonder extra geld te hebben uitgegeven! :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT