Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Xander32

Die ervaring had ik al uit het verleden, maar dat was destijds nog een SBT vs een Marantz SA15s2 LE. Echter had ik verwacht dat anno 2021 de streamer (renderer in mijn geval) flinke stappen had genomen t.o.v. een cdp.
Maar die komt nog steeds goed mee (basic cd loopwerk over een goede dac).

Desondanks blijft het hier vooral streamen, maar zal ik toch ook weer eens een cdtje spinnen.

Quote from: Rob46 on April 17, 2021, 21:31:59
Absoluut herkenbaar. Mijn instap NAD CD speler doet het echt super goed. Als de keten klopt, dan pers je daar een meer dan prima sound uit. Daarom dat er hier nog regelmatig een cd'tje gedraaid wordt👍
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carrol

Zal hem straks nog ff draaien..... misschien heb ik het totaal mis🤐
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

Dat komt vaker voor hoor. Zeker wanneer het gaat over een origineel/eerste lichting versus een latere "remaster".
Dat laatst is heel vaak funest voor m.n. de dynamiek.

Quote from: Carrol on April 18, 2021, 09:26:33
Ik denk dan ook dat we over twee verschillende opnames hebben,kan me niet voorstellen dat je "mijn" Cd goed vind klinken...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

remco320

Quote from: Xander32 on April 18, 2021, 09:30:21
Die ervaring had ik al uit het verleden, maar dat was destijds nog een SBT vs een Marantz SA15s2 LE. Echter had ik verwacht dat anno 2021 de streamer (renderer in mijn geval) flinke stappen had genomen t.o.v. een cdp.
Maar die komt nog steeds goed mee (basic cd loopwerk over een goede dac).

Desondanks blijft het hier vooral streamen, maar zal ik toch ook weer eens een cdtje spinnen.
Ik ben dan wel benieuwd wat een goede cdp dan zou kunnen doen. Ik merk juist dat ik vaker een cd opzet dan te streamen, juist omdat ik die boekjes en het art work zo bewonder.
Nog los van de investering, maar wat zou een esoteric loopwerk bijvoorbeeld doen ten op zichte van die renderer. Helaas heb ik niet de mogelijkheden om dat te proberen, maar dat zou wel boeiend zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Xander32

Mijn verwachting is dat een cd loopwerk in dezelfde prijsklasse als de G1 renderer, beide met eenzelfde digi kabel aangesloten op eenzelfde dac, de G1 zal overklassen aangaande de geluidskwaliteit.

De uitkomst van eenzelfde test maar dan wanneer de content van een interne opslag van een streamer afkomstig is, zodat je die kan afspelen zonder dat er een netwerk aan te pas komt, durf ik niet te voorspellen. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Quote from: remco320 on April 18, 2021, 10:18:53
Ik ben dan wel benieuwd wat een goede cdp dan zou kunnen doen. Ik merk juist dat ik vaker een cd opzet dan te streamen, juist omdat ik die boekjes en het art work zo bewonder.
Nog los van de investering, maar wat zou een esoteric loopwerk bijvoorbeeld doen ten op zichte van die renderer. Helaas heb ik niet de mogelijkheden om dat te proberen, maar dat zou wel boeiend zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Quote from: Xander32 on April 18, 2021, 12:14:37
Mijn verwachting is dat een cd loopwerk in dezelfde prijsklasse als de G1 renderer, beide met eenzelfde digi kabel aangesloten op eenzelfde dac, de G1 zal overklassen aangaande de geluidskwaliteit.

De uitkomst van eenzelfde test maar dan wanneer de content van een interne opslag van een streamer afkomstig is, zodat je die kan afspelen zonder dat er een netwerk aan te pas komt, durf ik niet te voorspellen. Daar ben ik wel benieuwd naar.


Voor mij de reden geweest om een Melco te kopen waar dan enkel nog 1 directe lan kabel naar de Linn DS loopt.  Geen switches e,d. er meer tussen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Zo'n gelijke oplossing is voor mij ook een overweging wanneer ik de huidige nas ga vervangen, rechtstreeks op de renderer via lan of usb.

Quote from: fugazi_2009 on April 18, 2021, 21:54:18
Voor mij de reden geweest om een Melco te kopen waar dan enkel nog 1 directe lan kabel naar de Linn DS loopt.  Geen switches e,d. er meer tussen
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6332
Na bijna twee weken eindelijk weer de tijd om van muziek te genieten.

Zojuist ook nog een tweak doorgevoerd: isoACOUSTICS mini pucks onder de G1 geplaatst. Of het iets doet met het geluid valt nog te bezien, vanmiddag zal ik een paar van mijn referentie nummers afspelen. Maar het oogt iig meer robuust dan enkel de originele voetjes en de kosten waren te overzien.

Hoe dan ook, op dit moment speelt "slechts" (internet-) Radio Paradise en het blijft mij verrassen hoe lekker dat (al) klinkt  :inlove: Wat nou lossless en high res content, ik doe het ook voor minder, al staat dat wel weer haaks op een tweak als bovenstaande. Raar volk die audiofiele muziekliefhebbers  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hannibal_

leuke voetjes die pucks!

En gaaf dat het zo lekker klinkt....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Morgen ga ik nog ff met de PF (lan isolator) achter de G1 spelen, zondag zonder. Er vallen mij mèt een paar zaken positief op (scherpte stereobeeld, rust), maar het is zeker niet allemaal alleluja.

Dat zal zondag waarschijnlijk meer duidelijk worden. Indien die move bevestigd wat ik meen te horen, gaat die MP op (of ik probeer hem nog ff direct achter de router).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on May  7, 2021, 17:22:14
Morgen ga ik nog ff met de PF (lan isolator) achter de G1 spelen, zondag zonder. Er vallen mij mèt een paar zaken positief op (scherpte stereobeeld, rust), maar het is zeker niet allemaal alleluja.

Dat zal zondag waarschijnlijk meer duidelijk worden. Indien die move bevestigd wat ik meen te horen, gaat die MP op (of ik probeer hem nog ff direct achter de router).

Waarom laat je die geweldige set nu niet gewoon eens een keer op z'n plek staan?

Dat is toch gewoon helemaal áf zo.

Lekker luisteren man😉

Xander32

Hoogstwaarschijnlijk zal dat de uitkomst ook zijn  ;)

Quote from: twani on May  7, 2021, 17:53:12
Waarom laat je die geweldige set nu niet gewoon eens een keer op z'n plek staan?

Dat is toch gewoon helemaal áf zo.

Lekker luisteren man😉
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Quote from: Xander32 on May  7, 2021, 17:22:14
Morgen ga ik nog ff met de PF (lan isolator) achter de G1 spelen, zondag zonder. Er vallen mij mèt een paar zaken positief op (scherpte stereobeeld, rust), maar het is zeker niet allemaal alleluja.

Dat zal zondag waarschijnlijk meer duidelijk worden. Indien die move bevestigd wat ik meen te horen, gaat die MP op (of ik probeer hem nog ff direct achter de router).

MP is niet nodig, doe gewoon mij maar een PM  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

De PF geeft een hoorbaar verschil (scherpte stereobeeld, microdetails, ietwat meer open), daar was ik direct al achter, maar nu na wat langer luisteren voor mij(n smaak) niet vanzelfsprekend ook mooier (het hoog, de tonaliteit).
Zonder klinkt wat rijker qua kleuren, wat voller.

Morgen/de komende week nog maar ff verder uitproberen 🎶, maar ik weet al zo goed als zeker wat de uitkomst gaat zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Vaak zijn tweaks als onderzetters onder apparatuur leuk maar maken het geluid schoner kaler en als je set al goed in balans is, is dat meestal niet nodig. Hetzelfde zal met die lan zo kunnen zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Met onderzetters onder componenten heb ik niet de ervaring dat die veel doen. In het verleden wel e.e.a. uitgeprobeerd, maar dat alles deed weinig/nihil. De lan isolator maakt het geluid wat schoner, zuiverder, haalt wellicht wat kleuring weg. Die kleuring apprecieer ik schijnbaar meer dan het zuivere signaal.

Dat is wellicht ook zo met mijn ervaringen aangaande dsp/eq. Het geheel is dan meer zuiver, de ruimte heeft dan minder vat op het resultaat. Desondanks vind ik zonder steevast lekkerder.

Quote from: frank2 on May  8, 2021, 17:35:34
Vaak zijn tweaks als onderzetters onder apparatuur leuk maar maken het geluid schoner kaler en als je set al goed in balans is, is dat meestal niet nodig. Hetzelfde zal met die lan zo kunnen zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... de afgelopen dagen tussen de bedrijven door een tiental cd's gerippt en gisteren een deel ervan geluisterd en dat was genieten. Ook zonder lan isolator.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Uiteindelijk gaat het om de muziek, de rest is slechts een middel
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Hannibal_

Quote from: Xander32 on May 10, 2021, 06:41:25
... de afgelopen dagen tussen de bedrijven door een tiental cd's gerippt en gisteren een deel ervan geluisterd en dat was genieten. Ook zonder lan isolator.

flink ingekocht dan....
leuk!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Valt mee hoor, zijn bestellingen van ruim twee maanden. Ik spaar ze dan op voordat ik met het rippen start.

Quote from: Hannibal_ on May 10, 2021, 09:04:05
flink ingekocht dan....
leuk!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Ben gek op Accuphase....   Hier samen met 1 van mijn 2 favoriete speakermerken....

De Accuphase vooral voor de looks. De Dynaudios vooral vanwege de klank....

Xander32

... zou met het setje wel kunnen leven  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani