Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xander32

Vanmiddag even de tijd gehad om ff "serieus te luisteren", de Glenair was al een heerlijk dynamische ls, maar de Kensington gaat nog weer een stap verder. Die geeft verschillen in (fijn-) dynamiek nog duidelijker weer.

Tevens opvallend hoe eenvoudig de speaker te plaatsen is. Vanmiddag heb ik (i.v.m. beperkte tijd) niet eens de moeite genomen om de ls wat verder van de achterwand te plaatsen, ze stonden met de achterzijde zo'n 25 cm er van af, desondanks geen enkel issue betreft de bass. Deze blijft strak en goed te volgen.

Heerlijke speakers, blij mee  :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fluissie

Leuke te lezen ! En kom graag nog een keer luisteren

Opmerkelijk dat deze toch wel flinke jongens zo kort
Op de wand dusdanig strak blijven spelen

Xander32

#4877
https://www.alpha-audio.nl/review/multitest-lichtnetfilters/6/

Zo'n ding gekocht  🤓, zal ergens de komende week wel worden geleverd.

Voor het geld nog een keer leuk om uit te proberen. Ik ga hem in het stekkerblok prikken, tussen de NA11 en alle vervuilers (?) die daarna komen (BS Node2, HD-Dac1, de Pioneer bd speler en de oled tv).

Iets met >>>

https://youtu.be/dSxx0WphBZY
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanmiddag al een tijdje van muziek aan het genieten via de Kensingtons.

Direct al bij de eerste tonen is het weer duidelijk dat die echt verder gaan dan de Glennies betreffende diens oplossingsvermogen, diens resolutie. Voorts klinkt het geheel ook ietwat meer crisp dan met de Glennies. Meer verfijning. Dat terwijl de Glennies steevast mij al zo'n muzikaal plezier gaven.

En nog steeds heb ik niet veel energie gestoken in de opstelling (lees: niet hoeven te steken). Ze staan iets breder dan de Glennies en iets minder ver van de achterwand af. Zo verkrijg ik een goede tonaliteit en een mooi afgetekend stereobeeld. Ze zijn schijnbaar eenvoudig plaatsbaar 👍🏻.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32



Een tweak waarbij ik met mijn beperkt technisch inzicht, de werking en daarmee het nut (?) nog enigzins kan voorstellen. Maar of deze een hoorbaar verschil gaat geven 🤔. We'll see  :yes:.

Leuk om zelf uit te proberen, zelf te gaan ervaren. En brengt de SNS plug een positief verschil, dan is dat wederom een stukje finetuning van de in basis al prachtige set (lees; een set die in dienst van de muziek staat en mij daarin weet te betrekken).


Quote from: Xander32 on February 16, 2019, 15:49:58
https://www.alpha-audio.nl/review/multitest-lichtnetfilters/6/

Zo'n ding gekocht  🤓, zal ergens de komende week wel worden geleverd.

Voor het geld nog een keer leuk om uit te proberen. Ik ga hem in het stekkerblok prikken, tussen de NA11 en alle vervuilers (?) die daarna komen (BS Node2, HD-Dac1, de Pioneer bd speler en de oled tv).

Iets met >>>

https://youtu.be/dSxx0WphBZY
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Quote from: Xander32 on February 17, 2019, 12:51:59


Een tweak waarbij ik met mijn beperkt technisch inzicht, de werking en daarmee het nut (?) nog enigzins kan voorstellen. Maar of deze een hoorbaar verschil gaat geven 🤔. We'll see  :yes:.

Leuk om zelf uit te proberen, zelf te gaan ervaren. En brengt de SNS plug een positief verschil, dan is dat wederom een stukje finetuning van de in basis al prachtige set (lees; een set die in dienst van de muziek staat en mij daarin weet te betrekken).
Werkt ie niet naar wens zou ik hem zeker eens elders in huis inprikken.
Zo heb ik er twee bij bekende vervuilers.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Man...mijn hele huis is vol met vervuilers. Twee honden (verharen + dat er 1 aan de spuitpoep is op dit moment), 18 jarige dochter die nog steeds niet zo goed weet wat opruimen nu is, een 12 jarige die het opruimen aan het verleren is en een vrouw die opruimen ook niet boeit.
:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Wellicht het advies van Staaled volgen; prik hem eens ergens anders in 😏.

Quote from: chansig on February 17, 2019, 13:41:05
Man...mijn hele huis is vol met vervuilers. Twee honden (verharen + dat er 1 aan de spuitpoep is op dit moment), 18 jarige dochter die nog steeds niet zo goed weet wat opruimen nu is, een 12 jarige die het opruimen aan het verleren is en een vrouw die opruimen ook niet boeit.
:D

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank voor het advies. Gelijk advies kwam ik ook elders tegen. Maar wanneer de plug geen negatief effect heeft, blijft die waarschijnlijk in het stekkerblok zitten.

Zo kwam ik recent tot mijn verrassing een AQ Jitterbug tegen, welke ik schijnbaar een keer achter in de nas geprikt heb.

Quote from: Staaled on February 17, 2019, 13:38:02
Werkt ie niet naar wens zou ik hem zeker eens elders in huis inprikken.
Zo heb ik er twee bij bekende vervuilers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Staat geen negatief effect gelijk aan een positief effect ? Of geen effect is ook oke ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Dat laaste, voor aanschaf maak ik de overweging of ik er de euris aan wil besteden.

Quote from: chansig on February 17, 2019, 14:48:37
Staat geen negatief effect gelijk aan een positief effect ? Of geen effect is ook oke ?

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Ik hoop dat het je/de set iets brengt....maar dat lezen we vast wel terug.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Quote from: Xander32 on February 17, 2019, 12:51:59


Een tweak waarbij ik met mijn beperkt technisch inzicht, de werking en daarmee het nut (?) nog enigzins kan voorstellen. Maar of deze een hoorbaar verschil gaat geven 🤔. We'll see  :yes:.

Leuk om zelf uit te proberen, zelf te gaan ervaren. En brengt de SNS plug een positief verschil, dan is dat wederom een stukje finetuning van de in basis al prachtige set (lees; een set die in dienst van de muziek staat en mij daarin weet te betrekken).

Volgens mij heb ik 3 van die dingen gehad èn één ander type. Inderdaad onder het mom van "baadt het niet, dan schaadt het niet".

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: chansig on February 17, 2019, 13:41:05
Man...mijn hele huis is vol met vervuilers. Twee honden (verharen + dat er 1 aan de spuitpoep is op dit moment), 18 jarige dochter die nog steeds niet zo goed weet wat opruimen nu is, een 12 jarige die het opruimen aan het verleren is en een vrouw die opruimen ook niet boeit.
:D

Gr. Hans

Zo Hans; Kaching! Dat zijn minimaal 5 pluggen en voor accurate oplossing van de slingerschijt is een groot netfilter benodigd (een te grote hoeveelheid vervuiling ga je niet kunnen filteren met zo'n plugje hè!).

;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Xander32

"Gehad" lees ik. Je hebt er dus weer afscheid van genomen?

Quote from: Markus2 on February 17, 2019, 17:28:28
Volgens mij heb ik 3 van die dingen gehad èn één ander type. Inderdaad onder het mom van "baadt het niet, dan schaadt het niet".

;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Markus2

Quote from: Xander32 on February 17, 2019, 19:44:16
"Gehad" lees ik. Je hebt er dus weer afscheid van genomen?

Jawel, alweer jaren terug. Ik spreek van 2003/2004 en heb ze zo'n 2 jaar in gebruik gehad.
Ze hebben mij nooit overtuigd (terwijl ik destijds toch wel van het tweaken was).

:)

Misschien heb jij er wel baat bij.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Xander32

Ow, maar dat betrof nog de mkI versie 😏.

Quote from: Markus2 on February 17, 2019, 22:09:50
Jawel, alweer jaren terug. Ik spreek van 2003/2004 en heb ze zo'n 2 jaar in gebruik gehad.
Ze hebben mij nooit overtuigd (terwijl ik destijds toch wel van het tweaken was).

:)

Misschien heb jij er wel baat bij.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en wat doet de SNS plug; geen idee ???. Ik heb nog geen tijd gehad om de installatie aan te zetten.

Ons ouderhuis staat te koop, daar afgelopen week een goed bod op gehad en geaccepteerd. Heden in betreffende woning weer aan het ruimen geweest, wat een klus  :-X. Dat het op anderhalf uur rijden is helpt voorts ook niet erg mee. Maar het eind is in zicht  :clapping:.  Daarna gaan we thuis vrolijk verder met het opfrissen van de huiskamer. Maar daarvoor dien ik m.n. zorg te dragen voor voldoende euris, we besteden bijna alles uit (nieuwe vloer, wanden stucen, schilderwerk, nieuw schakelmateriaal , nieuwe lampen + Philps HUE op meerdere plekken, nieuwe meubels, gordijnen, nieuw kleedje ...).

Dat HUE is trouwens wel erg tof. Mijn broer heeft z'n gehele huis vol met dat materiaal en sinds kort i.c.m. Google assistent (hij heeft een Google Home gekocht). Dat laatste werkt verdomd handig, maar nog niet geheel feilloos.


Quote from: Xander32 on February 17, 2019, 12:51:59


Een tweak waarbij ik met mijn beperkt technisch inzicht, de werking en daarmee het nut (?) nog enigzins kan voorstellen. Maar of deze een hoorbaar verschil gaat geven 🤔. We'll see  :yes:.

Leuk om zelf uit te proberen, zelf te gaan ervaren. En brengt de SNS plug een positief verschil, dan is dat wederom een stukje finetuning van de in basis al prachtige set (lees; een set die in dienst van de muziek staat en mij daarin weet te betrekken).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... beter gaat het hier niet meer worden, zonder heel veel meer geld in de componenten en/of heel veel energie in de akoestiek te moeten steken. En voorts is het nog maar de vraag of andere/duurdere componenten überhaupt ook tot een klankgewin gaan leiden 🤔.

Forum technisch is deze vaststelling uitermate saai en een doodsteek voor dit topic  :yawnee:.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De SNS Plug geeft een ietwat rustiger, een nog wat meer scherper geluidsbeeld. Niet wereld schokkend, maar wel duidelijk waarneembaar. Ik laat hem dan ook maar in het stekkerblok zitten.


Quote from: Xander32 on February 17, 2019, 12:51:59


Een tweak waarbij ik met mijn beperkt technisch inzicht, de werking en daarmee het nut (?) nog enigzins kan voorstellen. Maar of deze een hoorbaar verschil gaat geven 🤔. We'll see  :yes:.

Leuk om zelf uit te proberen, zelf te gaan ervaren. En brengt de SNS plug een positief verschil, dan is dat wederom een stukje finetuning van de in basis al prachtige set (lees; een set die in dienst van de muziek staat en mij daarin weet te betrekken).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67

Je hebt dus nu wel een gefilterd stekkerblok.

Maar als het helpt .

twani

#4896
Quote from: Xander32 on March  9, 2019, 10:53:21
... beter gaat het hier niet meer worden, zonder heel veel meer geld in de componenten en/of heel veel energie in de akoestiek te moeten steken. En voorts is het nog maar de vraag of andere/duurdere componenten überhaupt ook tot een klankgewin gaan leiden 🤔.

Forum technisch is deze vaststelling uitermate saai en een doodsteek voor dit topic  :yawnee:.
Het is ook compleet zinloos om daarin nog tijd, geld, moeite en energie in te steken.

Je moet even door het idee heen dat deze hobby bestaat uit het kopen/wisselen van componenten en kabels.

Ik heb al drie jaar niks meer gekocht of gewisseld en het klinkt nog steeds net zo lekker. Heeeeeerlijk.....


En dit topic kan prima levendig blijven door geregeld te posten welke muziek je zoal draait.

Die installatie is slechts een tool, meer niet.  Lekker laten zo.

chansig

Quote from: twani on March 22, 2019, 07:33:40
Het is ook compleet zinloos om daarin nog tijd, geld, moeite en energie in te steken.

Je moet even door het idee heen dat deze hobby bestaat uit het kopen/wisselen van componenten en kabels.


Mwahhh...als je een ruimte hebt waar je je gang kan gaan dan is er echt wel iets zinvols te bereiken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

#4898
Het geluid is er niet op achteruit gegaan  ;).

Quote from: Ralf67 on March 21, 2019, 06:42:48
Je hebt dus nu wel een gefilterd stekkerblok.

Maar als het helpt .
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Juist, de set staat in dienst van de muziek 🎶.

In de toekomst wil ik hier nog wel een keer buisjes op de Tannoys proberen. Steevast is dat een fijne combi, of wellicht een Chord geïntegreerde; de geheimtip van Marcel. Mijn eerste kennismaking met de Kensingtons was ook op een Chord amp.


Quote from: twani on March 22, 2019, 07:33:40
Het is ook compleet zinloos om daarin nog tijd, geld, moeite en energie in te steken.

Je moet even door het idee heen dat deze hobby bestaat uit het kopen/wisselen van componenten en kabels.

Ik heb al drie jaar niks meer gekocht of gewisseld en het klinkt nog steeds net zo lekker. Heeeeeerlijk.....


En dit topic kan prima levendig blijven door geregeld te posten welke muziek je zoal draait.

Die installatie is slechts een tool, meer niet.  Lekker laten zo.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT