Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Xander32

... de afgelopen dagen zitten ergeren aan een wezenlijk onderdeel van mijn bron, de nas. Daar waar die voorheen na gedane arbeid steevast in slaapmodus ging, was die nu al een geruime week hyper. Maar zojuist heb ik hem weer tot rust kunnen bedaren; er draaide van allerlei applicaties op de nas, waarvan ik nooit gebruik maak. Die heb ik allen stop gezet. Nu draait enkel het hoogstnoodzakelijke en keert de nas weer tot rust. Maar ik heb geen idee welke applicatie nu de schuldige was, achja, boeien 🤓.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vrijdag jl. hier twee forumleden van het Marantzforum op visite gehad; wederom was het een gezellig en muzikaal gebeuren. Louter positieve ervaringen heb ik met M&G, deze was daar geen uitzondering op ( dat werd gelukkig ook zo ervaren door beide bezoekers 😏).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32




Hoofdtelefoon set:

B&W P9 Signature
Bluesound Node 2
Marantz HD-DAC1 new
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Uiteindelijk kom ik daar toch weer op uit :).

Het karakter van Marantz spreekt mij aan en past ook prima bij die van de P9. Daarnaast sluit deze hoofdtelefoonversterker betreffende de looks ook nog eens mooi aan bij de rest van de set.

Quote from: pameijer on May 26, 2018, 19:00:14
Mooi. Marantz.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... ik heb overigens de Node al snel weer naast de HD-DAC1 gezet i.p.v. er bovenop; de versterker wil toch redelijk warm worden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Aan het genieten van muziek via de P9. De hoofdtelefoonversterker heeft net dat beetje extra pit gebracht wat de 🎧 wel kan gebruiken. Het geheel klinkt heerlijk kleurrijk, gedetailleerd en dynamisch.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Quote from: Xander32 on June  1, 2018, 20:44:22
Aan het genieten van muziek via de P9. De hoofdtelefoonversterker heeft net dat beetje extra pit gebracht wat de 🎧 wel kan gebruiken. Het geheel klinkt heerlijk kleurrijk, gedetailleerd en dynamisch.

Mooi DAC-je!  :headbanging:
Veel luisterplezier.

Xander32







... doet veel moois i.c.m. de Node en de P9.


Quote from: drees62 on June  2, 2018, 15:42:50
Mooi DAC-je!  :headbanging:
Veel luisterplezier.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

#4735
De meningen zijn erg verdeeld over die imi houten zijpanelen. Zelf zie ik er bij voorkeur een zwarte afwerking in alu. Maar het ding staat in de kast en ik kijk enkel tegen de voorkant aan  ::).

Maar verder is het echt een gaaf ding: het kastje is echt onverwacht zwaar, een kilo of 5 a 6 heb ik begrepen en deze oogt en voelt robuust aan. Dat heeft Marantz goed voor elkaar 👍🏻. Ook de grote draaiknoppen voelen solide. De bediening is voorts kinderlijk eenvoudig en daar ligt ook nog een afstandbediening bij.

Daar is m.i. geen concurrent in deze prijsklasse die een vergelijkbaar aanbod heeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Prachtig, vind het wel wat hebben die houten panelen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

drees62

Quote from: Xander32 on June  6, 2018, 06:47:20

Daar is m.i. geen concurrent in deze prijsklasse die een vergelijkbaar aanbod heeft.

Dan vergeet je de Cambridge DAC Magic plus, die nu nieuw te koop is voor € 399.  ;)
Alleen die ziet er natuurlijk lang niet zo mooi uit.

i2Paq

#4738
Quote from: drees62 on June  7, 2018, 12:57:52
Dan vergeet je de Cambridge DAC Magic plus, die nu nieuw te koop is voor € 399.  ;)
Alleen die ziet er natuurlijk lang niet zo mooi uit.

Die is inderdaad een stuk meer basic qua looks.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Xander32

... een schamele 1.2 kilo, geen afstandsbediening en een verre van gelijkwaardige afwerking en uitstraling;






Inside Cambridge



Inside Marantz



Volgens mij veel meer dac dan hoofdtelefoonversterker en voor de euris vast een goed ding 🎶, maar m.i. niet een directe concurrent voor de HD-DAC1.


Quote from: drees62 on June  7, 2018, 12:57:52
Dan vergeet je de Cambridge DAC Magic plus, die nu nieuw te koop is voor € 399.  ;)
Alleen die ziet er natuurlijk lang niet zo mooi uit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq

Quote from: Xander32 on June  7, 2018, 19:37:20
... een schamele 1.2 kilo, geen afstandsbediening en een verre van gelijkwaardige afwerking en uitstraling;

Wat een armoe, eigenlijk onbruikbaar en onbegrijpelijk in deze tijd.
Moet je elke kaar opstaan om van source te switchen  :crazy:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Xander32

Volume  ;)

Quote from: i2Paq on June  8, 2018, 08:08:08
Wat een armoe, eigenlijk onbruikbaar en onbegrijpelijk in deze tijd.
Moet je elke kaar opstaan om van source te switchen  :crazy:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Cambridge Audio brengt altijd wel mooi spul uit, net zoals bijv. audiolab. De audiolab mdac zou je ook als een concurrent kunnen zien van de Marantz :-) , die is ook erg goed.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Dat is idd ook wel een mooi apparaat  :thumbs-up:. Maar volgens mij ook veel meer als dac bedoelt dan hoofdtelefoonversterker. De Marantz is vooral een hoofdtelefoonversterker met een aantal leuke extra's.

Quote from: JeroenGRT on June  8, 2018, 11:47:43
Cambridge Audio brengt altijd wel mooi spul uit, net zoals bijv. audiolab. De audiolab mdac zou je ook als een concurrent kunnen zien van de Marantz :-) , die is ook erg goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wat een weekend: Pearl Jam èn de Foo Fighters 🎶. Verrassend: Marmozets 🤘🏻.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4746
... nog ff nagenieten, wat een opening 🤘🏻


https://youtu.be/qkQL08ydyLE


Quote from: Xander32 on June 18, 2018, 20:54:36
Wat een weekend: Pearl Jam èn de Foo Fighters 🎶. Verrassend: Marmozets 🤘🏻.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4747





... weer een kleine uitbreiding van mijn verzameling




Verder nog aan het nagenieten van een indrukwekkende reis naar Vietnam. En gisteren na een ruime anderhalve maand de geluidsinstallatie weer eens aangezet. Het is niet dat ik de afgelopen periode niet van muziek heb genoten, maar dat was steevast buiten via de JBL Xtreme of de Sony bt hoofdtelefoon.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Na twee maanden ( :butbut:) weer eens aan het muziek luisteren via de stereo set. Al die tijd is deze niet aan geweest. Het kwam er gewoon niet van.

Wat komt het geluid toch mooi los van de speakers, wat staat de set toch fraai in dienst van de muziek 🎶. Genieten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]