Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Xander32

Zelf heb ik werkelijk niets meer met tv ... hetgeen voorbij komt heb ik onderwijl allemaal wel een keer gezien, weinig vernieuwend, niet boeiend meer. Vriendinlief daarentegen heeft meerdere series/programma's welke zij graag volgt

Het schijnt dat de Node het verre van slecht doet op een hoofdtelefoon en ik kan er i.c.m. de P9 van al mijn muziek genieten (de content op de nas, Spotify Premium en internetradio), zonder dat de hoofdset aan hoeft te staan. Dat lijkt mij ideaal; het zal in de praktijk moeten gaan blijken of dat ook zo is 🤔.

Quote from: AudioEnZo on February 18, 2018, 08:23:49
Die TV is vaak "een roet in het eten gooier", ik ken dat  ::)

Mooie oplossing zo, geniet ervan!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ja, nog steeds erg tevreden met mijn set.

Maar heel veel is er eigenlijk niet gebeurd in 2017 (wellicht tekenend voor bovenstaande);
SBT er uit, Node er in, Node er uit, Crosslink er uit, Parsec er in  8).

Quote from: Richi on February 18, 2018, 09:23:53
Zit op zondagochtend je topic door te lezen. Weer een hoop gebeurd afgelopen jaar. Leuk om te lezen dat je zo tevreden bent over de Marantz combi met de Tannoys. Ik geloof graag dat dat fijn muziek maakt. En als het goed is, dan is het goed.  :music:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4677
Eergisteren is de Node afgeleverd door diens voorgaande eigenaar; werkelijk nieuw waardig.
En gisteren aaf bij thuiskomst, stond er een pakketje met daarin de P9 🎧, wat een fraaie hoofdtelefoon. Robuust en afgewerkt met luxe materialen. Als die dan ook nog een beetje muziek 🎶 wil maken, zou dat mooi zijn 😏.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bert50

Veel luisterplezier Robert [emoji442][emoji442]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

#4680
De Node 2 zojuist in het netwerk gehangen, de app ged/l op de IPad en ... overnieuw beginnen; de Node was nog niet gereset, waardoor alle info van de voorgaande eigenaar er nog in stond (favorieten, speellijsten etc.).

Gelukkig heb ik in December 2017 al het bovenstaande reeds een keer kunnen oefenen, derhalve had ik het zo voor elkaar.

Maar toen kwam het; de (content op de) nas toevoegen, dat was wel ff een gedoetje  >:(.
Even afstand nemen, rustig nadenken, het pad naar de nas nogmaals opgezocht, invullen in het daarvoor bestemde veld, naam en wachtwoord invoeren en ... de Node begint met indexeren  :thumbs-up:. Na een half uur waren de +/- 900 albums zichtbaar in de Bluesound app.


Snel de P9 uitpakken, aansluiten, een album selecteren en spelen maar  :music:.
Eerste indruk; een feestje  :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WickedGame

Ben wel benieuwd naar je Node 2 bevindingen.

Ben bezig met wat streamers en de Node 2 staat ook op het lijstje. Heb je naast de node nog andere streamers op je lijstje gehad? En wat gaf de doorslag voor de Node 2?

Xander32

De Node 2 gebruik ik 'enkel' als bron/versterker voor mijn hoofdtelefoon :music:. Op die wijze hoef ik niet de hifi set aan te zetten indien ik de hoofdtelefoon wil gebruiken.

In mijn hifi set gebruik ik de NA11 van Marantz als bron (Spotify Connect en flac vanaf de nas).
Echter heb ik de Node 2 eind vorig jaar ook heel even in mijn hifi set gehad en dat was een positieve ervaring; deze speelt de flac via de eigen dac op een hoog niveau af. Over de dac van de NA11 zette de Node echter nog duidelijk een tandje bij, de detaillering en fijndynamiek nam toe. Hetgeen in het licht van het prijsverschil tussen beide componenten niet verwondelijk is. Al wil een verkoopprijs ook lang niet altijd wat zeggen in ons hifi wereldje. De Blueos app is echter een verademing t.o.v. die van de NA11. Dat m.n. aanngaande de lay out.

In de prijsklasse rond de €500,- is er m.i. weinig serieuze concurrentie/of bij mij niet in beeld, voor de Node 2. Echter zijn er meerdere forumgenoten welke zweren bij een laptop, (mini)pc, mac mini of bijv. een raspberry als renderer/streamer.

Quote from: WickedGame on February 23, 2018, 13:06:18
Ben wel benieuwd naar je Node 2 bevindingen.

Ben bezig met wat streamers en de Node 2 staat ook op het lijstje. Heb je naast de node nog andere streamers op je lijstje gehad? En wat gaf de doorslag voor de Node 2?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WickedGame

Quote from: Xander32 on February 23, 2018, 13:55:45
De Node 2 gebruik ik 'enkel' als bron/versterker voor mijn hoofdtelefoon :music:. Op die wijze hoef ik niet de hifi set aan te zetten indien ik de hoofdtelefoon wil gebruiken.

In mijn hifi set gebruik ik de NA11 van Marantz als bron (Spotify Connect en flac vanaf de nas).
Echter heb ik de Node 2 eind vorig jaar ook heel even in mijn hifi set gehad en dat was een positieve ervaring; deze speelt de flac via de eigen dac op een hoog niveau af. Over de dac van de NA11 zette de Node echter nog duidelijk een tandje bij, de detaillering en fijndynamiek nam toe. Hetgeen in het licht van het prijsverschil tussen beide componenten niet verwondelijk is. Al wil een verkoopprijs ook lang niet altijd wat zeggen in ons hifi wereldje. De Blueos app is echter een verademing t.o.v. die van de NA11. Dat m.n. aanngaande de lay out.

In de prijsklasse rond de €500,- is er m.i. weinig serieuze concurrentie/of bij mij niet in beeld, voor de Node 2. Echter zijn er meerdere forumgenoten welke zweren bij een laptop, (mini)pc, mac mini of bijv. een raspberry als renderer/streamer.

Bedankt voor de toelichting, dacht dat de node 2 in je set stond. Maar zie nu ook de NA11. Een erg mooie speler  :clapping:

Zit zelf te kijken in een klasse vanaf 500,- tot 2000,- ongeveer. Waarbij de meerwaarde van de duurdere spelers wel echt aantoonbaar/hoorbaar moeten zijn. Het is in het verleden wel vaker voorgekomen dat "goedkope" apparatuur geweldige prestaties neerzetten. En de Node 2 staat toch wel heel goed aangeschreven in de klasse tot 1000,-.

drees62

Mooie koptelefoon Robert!

Heb je ook al eens geprobeerd deze aan te sluiten op je mobiele telefoon?
Mijn Sennheiser/iPone/Tidal combinatie klinkt heerlijk.

Happy listening!

Xander32

You're welcome  :).

Quote from: WickedGame on February 23, 2018, 14:02:44
Bedankt voor de toelichting, dacht dat de node 2 in je set stond. Maar zie nu ook de NA11. Een erg mooie speler  :clapping:

Zit zelf te kijken in een klasse vanaf 500,- tot 2000,- ongeveer. Waarbij de meerwaarde van de duurdere spelers wel echt aantoonbaar/hoorbaar moeten zijn. Het is in het verleden wel vaker voorgekomen dat "goedkope" apparatuur geweldige prestaties neerzetten. En de Node 2 staat toch wel heel goed aangeschreven in de klasse tot 1000,-.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank heren. Tot op heden ben ik super tevreden.

Quote from: frank2 on February 21, 2018, 07:01:30
Mooi xander

Quote from: bert50 on February 21, 2018, 07:51:19
Veel luisterplezier Robert [emoji442][emoji442]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank voor de tip Andre. Echter ben ik super content met de sound van de Node - P9  combi. Lekker vloeiend, muzikaal 🎶, dynamische en ietwat aan de warme kant van neutraal.

Precies zoals ik het graag heb 👍🏻.

Quote from: drees62 on February 23, 2018, 19:22:19
Mooie koptelefoon Robert!

Heb je ook al eens geprobeerd deze aan te sluiten op je mobiele telefoon?
Mijn Sennheiser/iPone/Tidal combinatie klinkt heerlijk.

Happy listening!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Van m'n Spotify grunge/rock/metal lijst aan het genieten via de P9 🤘🏻, terwijl hare maje van Opsporing verzocht aan het genieten is op de tv  :hehe:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het geluid is te omschrijven als vloeiend, krachtig en gedetailleerd. Maar het ding is zeker geen hyper transparante hoofdtelefoon welke ieder detail uitvergroot en daar constant mee om aandacht schreeuwt. De P9 maakt vooral muziek 🎵.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

djaxx

Zou ook wel graag een goede hoofdtelefoon hebben om wat te luisteren als anderen tv kijken.
Ik heb ook een bluesound node, wel de vorige versie.
Hoe ga je te werk want een snoer van aan men reciever tot in de sofa zie ik niet zitten?

Xander32

Bij de P9 worden drie snoeren geleverd; eentje daarvan heeft een lengte van 5 meter :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4693
Gisteren tijdens een M&G een mooie set van Accuphase versterker en (sa)cdp, Bluesound Vault 2 op Dynaudio Contour 3.4 mogen beluisteren, bij een kennis van een buurforum. Betreffende heeft een aantal jaren terug de gehele onderverdieping laten verbouwen en daarbij de living laten voorzien van een akoestisch plafond van Gyroproc. Dat geeft een enorme rust in het geluid, het geeft zo'n fraai homogeen geluidsbeeld en zo'n scherp stereobeeld, genieten. Al is de combi van Accu componenten en Dyn ls voor mijn smaak ietwat te braaf. Maar nietemin was het volop genieten  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BJF

Quote from: djaxx on February 28, 2018, 20:57:59
Zou ook wel graag een goede hoofdtelefoon hebben om wat te luisteren als anderen tv kijken.
Ik heb ook een bluesound node, wel de vorige versie.
Hoe ga je te werk want een snoer van aan men reciever tot in de sofa zie ik niet zitten?
Is er geen mogelijkheid om via Bluetooth te luisteren, evt. met gebruikmaking van een dongel?
NAD M10 V2
Elac FS247

raindog

Quote from: Xander32 on February 27, 2018, 21:14:02
Het geluid is te omschrijven als vloeiend, krachtig en gedetailleerd. Maar het ding is zeker geen hyper transparante hoofdtelefoon welke ieder detail uitvergroot en daar constant mee om aandacht schreeuwt. De P9 maakt vooral muziek 🎵.

Leuk dat je zo tevreden bent met de P9  :music:

Sinds enige weken heb ik een B&W PX in mijn bezit. Die heb ik hoofdzakelijk gekocht om me af en toe wat af te kunnen sluiten in een vrij luidruchtige kantooromgeving. De noise cancelling functie werkt verbazend goed op deze hoofdtelefoon.
Merk echter dat ik 'm ook steeds vaker thuis gebruik omdat ie toch wel lekker klinkt. Beter eigenlijk dan ik had verwacht, ook draadloos. Daarbij is ook het daadcomfort sterk verbeterd tov de P7w. B&W is goed bezig ;D

i
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Xander32

De P9 betreft wel een zware jongen; je blijft er goed van bewust dat je het ding op je hoofd hebt staan. Daarmee is het draagcomfort niet direct het sterkste punt van deze hoofdtelefoon. Maar dat compenseert deze met diens muzikale kwaliteiten ruimschoots 🎶.

De aanschaf is bij mij vooral voortgekomen uit verschillen in interesses tussen die van hare maje en mijzelf; daar waar zij heel graag een goed boek open slaat of een tv serie kijkt, luister ik vooral graag naar muziek. Dat bijt elkander.

Voor het reizen heb ik in-ears, maar n.a.v. mijn ervaring met de P9 en verhalen zoals die van jou, is mijn interesse voor een hoofdtelefoon zoals jouw PX, gewekt.

Quote from: raindog on March  4, 2018, 09:53:54
Leuk dat je zo tevreden bent met de P9  :music:

Sinds enige weken heb ik een B&W PX in mijn bezit. Die heb ik hoofdzakelijk gekocht om me af en toe wat af te kunnen sluiten in een vrij luidruchtige kantooromgeving. De noise cancelling functie werkt verbazend goed op deze hoofdtelefoon.
Merk echter dat ik 'm ook steeds vaker thuis gebruik omdat ie toch wel lekker klinkt. Beter eigenlijk dan ik had verwacht, ook draadloos. Daarbij is ook het daadcomfort sterk verbeterd tov de P7w. B&W is goed bezig ;D

i
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren had ik mijn zaterdagmiddag geheel ter beschikking om weer eens van mijn eigen set te genieten. Voorheen nam ik dan plaats exact op de sweetspot en speelde steevast eenzelfde rijtje tracks af, welke ik goed ken, aangevuld met éën of meerdere albums. Dan ging ik er echt voor zitten om serieus te luisteren ... te luisteren naar de tingel en tangeltjes.

Die fase heb ik gelukkig al een hele tijd achter mij kunnen laten. Wat rest is het genieten van de mooie muziek welke ik op de nas heb staan (of hetgeen Spotify Premium te bieden heeft). En in toenemende mate is dat dan niet eens een album welke ik geheel afluister, maar een eenmalige speellijst, die ik a.d.h.v. mijn stemming samenstel.

En heerlijk was dat gisteren; wat een fijne set heb ik er staan, geheel naar mijn smaak 🎶.


Quote from: Xander32 on March  3, 2018, 14:24:25
Gisteren tijdens een M&G een mooie set van Accuphase versterker en (sa)cdp, Bluesound Vault 2 op Dynaudio Contour 3.4 mogen beluisteren, bij een kennis van een buurforum. Betreffende heeft een aantal jaren terug de gehele onderverdieping laten verbouwen en daarbij de living laten voorzien van een akoestisch plafond van Gyroproc. Dat geeft een enorme rust in het geluid, het geeft zo'n fraai homogeen geluidsbeeld en zo'n scherp stereobeeld, genieten. Al is de combi van Accu componenten en Dyn ls voor mijn smaak ietwat te braaf. Maar nietemin was het volop genieten  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Weer een avondje muziek genieten via de P9 🎧. Een Node 2 als bron voor de hoofdtelefoon werkt subliem, ik kan het een ieder aanbevelen 👍🏻.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... zo op weg naar een M&G bij een forumlid; benieuwd naar 't baasje, diens set en de andere genodigden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT