Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Ah, zo!

Dat is inderdaad een beperking. Als we de discussie over Hi-Res afluisteren tenminste even links laten liggen.

Maro

Quote from: erik s. on August 10, 2017, 13:25:27
Toslink gaat maar tot 96 khz.

We hebben het hier toch over Spotify heh? Of dat nu via toslink of coax gaat... :-X
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

erik s.

Quote from: Maro on August 10, 2017, 15:30:37
We hebben het hier toch over Spotify heh? Of dat nu via toslink of coax gaat... :-X
Hij gebruikt hem vast niet alleen voor Spotity.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Maro

Quote from: erik s. on August 10, 2017, 15:40:02
Hij gebruikt hem vast niet alleen voor Spotity.


Quote from: Xander32 on August 10, 2017, 06:29:11
... en inmiddels verkocht. Mijn afweging was sowieso te gunste van een Node uitgevallen: de Naim kwam uit 2010 en bezat functionaliteit welke ik nooit ga gebruiken (versterker).


Op zoek ben ik naar een dedicated streamer, t.b.v. het weergeven van Spotify (en internetradio), op een aan een SBT gelijkwaardig geluidsniveau (kwaliteit), met een gebruikersvriendelijke app, welke ook middels wifi storingsvrij zijn werk kan doen via de dac van de NA11, voor max €600,-.


Het streamen van mijn eigen verzameling in flac, gaat vanaf nas (via de router) middels een draadje rechtstreeks naar de NA11 en daar ben ik super tevreden mee.

Volgens mij was dat wel de bedoeling
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Klopt, i.c.m. een fraaie Cardas digi coax. Optisch is een no go. En daar mogen jullie met z'n allen van alles van vinden; have fun  :thumbs-up:  ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

op eigen verzoek verwijderd.

Waarom zou iemand plezier hebben van de zelfbeperking van een ander?

:wacko:

Xander32

Heerlijk voorspelbaar   :thumbs-up:

Quote from: Baardmannetje on August 10, 2017, 20:49:09
Waarom zou iemand plezier hebben van de zelfbeperking van een ander?

:wacko:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Contour

#4582
Coaxiaal klinkt meestal beter dan optisch, de echt goede optische kabels zijn erg prijzig, ik moest er een dure Audioquest Vodka tegenaan gooien om klankmatig enigins tevreden te zijn.

Kabels zijn sowieso van groot belang, in een goede set kun je de verschillen meestal goed horen, ik heb hier bijvoorbeeld net 3 Belden stroomkabels vervangen door Oyaide Tunami, echt een mega verschil.

En nee, dat ga ik niet proberen te bewijzen, de serieuze audiofiel probeert zelf wel of hij de verschillen kan horen of niet...  :laugh:

Groetjes Walter

Xander32

Je hebt klaarblijkelijk een mooie upgrade gedaan. Erg herkenbaar jouw ervaren aangaande netsnoeren.

Quote from: Contour on August 10, 2017, 20:58:25
Coaxiaal klinkt meestal beter dan optisch, de echt goede optische kabels zijn erg prijzig, ik moest er een dure Audioquest Vodka tegenaan gooien om klankmatig enigins tevreden te zijn.

Kabels zijn sowieso van groot belang, in een goede set kun je de verschillen meestal goed horen, ik heb hier bijvoorbeeld net 3 Belden stroomkabels vervangen door Oyaide Tunami, echt een mega verschil.

Groetjes Walter
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

#4584
De serieuze audiofiel neemt zijn eigen gehoor en hetgeen hij vervolgens aan conclusies trekt te serieus. En daar mag iedereen wat van vinden dat ik dat vind.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Quote from: chansig on August 10, 2017, 21:32:21
De seriueze audiofiel neemt zijn eigen gehoor en hetgeen hij vervolgens aan conclusies trekt te serieus. En daar mag iedereen wat van vinden dat ik dat vind.

Gr. Hans
nou ben je te seriuez, dàt vind ik er van :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Is Frans....oid.

Morgen komen er wat mensen met een zelfgemaakt stekkerblok. Ik verwacht geen verbetering te gaan horen. Zelfs een verschil verwacht ik niet gaan horen. Maar wie weet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Heeft iemand hier ooit onderstaande combi beluisterd?




Best een interessante combi van een Aurender streamer plus een matchende versterker/dac. Beiden een heerlijk no-nonsense ontwerp met een hoogwaardige afwerking.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Ken hem niet maar ziet er leuk uit!
Vind  je de linn sneaky ds niets? Kun je ook via spdif op je na11 aansluiten.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164637.0
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Dirk

dan had hij net zo goed de Naim kunnen houden  ;) (ook hier een interne amp die hij niet gaat gebruiken + ouder model wat blijkbaar een no go is)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

... ik heb nooit Naim in mijn bezit gehad...

Zo`n set als die van Aurender zou dan mijn gehele set gaan vervangen, uiteraard m.u.v. de Glennies.

Quote from: Dynky on August 11, 2017, 14:59:14
dan had hij net zo goed de Naim kunnen houden  ;) (ook hier een interne amp die hij niet gaat gebruiken + ouder model wat blijkbaar een no go is)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Dan kun je ook nog een Naim Superuniti overwegen, mooi alles in 1 apparaat.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164649.0
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Ook fraai ja. Maar 'n Aurender streamer heb ik een aantal keren mogen beluisteren en dat was steevast indrukwekkend. D.w.z. indrukwekkend natuurlijk, vanzelfsprekend.


... op dit moment zit ik weer eens sinds tijden naar mijn 11-set te luisteren en dat is nog steeds geen straf  8). In de toekomst zal de Marantz er een keer uit gaan; het eerste wat ik dan ga proberen is een buizenamp op de Glennies i.c.m. wellicht een Aurender renderer. Maar dan zit je weer met een separate dac, of je moet heel ver in de buidel tasten voor een Aurender plus dac ... dagdromen.


Quote from: JeroenGRT on August 11, 2017, 15:51:34
Dan kun je ook nog een Naim Superuniti overwegen, mooi alles in 1 apparaat.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164649.0
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Zo'n Aurender klasse d versterker zal wel heel anders klinken dan een Marantz PM11, of dat nou je smaak is?
Buizenamp zou wel erg mooi zijn op de Glennies...heb je de set ook de hele dag aan staan als "achtergrondmuziek" , Spotify, internetradio, etc i.v.m. slijtage buizen??

De PM11S3 is natuurlijk een erg mooie versterker, enige wat je nodig hebt is een andere streamer met spotify connect toch? Dus NA11 uit - Aurender streamer in :-)??
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Dirk

Quote from: Xander32 on August 11, 2017, 15:15:57
... ik heb nooit Naim in mijn bezit gehad...
my bad...was ff in de war tgv de uitspraken mbt een Naim die wel even in de picture was (vorige pagina ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Voor muziekaal behang gebruiken wij in toenemende mate een bt speaker.
Maar enkel een Aurender werkt niet op de PM11, je kist dan een schakel, namelijk een dac. De meeste componenten van Aurender zijn 'enkel' een renderer.

Quote from: JeroenGRT on August 11, 2017, 16:52:43
Zo'n Aurender klasse d versterker zal wel heel anders klinken dan een Marantz PM11, of dat nou je smaak is?
Buizenamp zou wel erg mooi zijn op de Glennies...heb je de set ook de hele dag aan staan als "achtergrondmuziek" , Spotify, internetradio, etc i.v.m. slijtage buizen??

De PM11S3 is natuurlijk een erg mooie versterker, enige wat je nodig hebt is een andere streamer met spotify connect toch? Dus NA11 uit - Aurender streamer in :-)??
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Duur kastje voor alleen een streamer, kun je net zo goed via USB een minipc / nuc aan de na11 koppelen met eventueel een goede voeding en software zoals jriver /jremote zodat je hem via een iPad kunt bedienen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Artevelde

Quote from: Xander32 on August 11, 2017, 18:41:44
Voor muziekaal behang gebruiken wij in toenemende mate een bt speaker.
Maar enkel een Aurender werkt niet op de PM11, je kist dan een schakel, namelijk een dac. De meeste componenten van Aurender zijn 'enkel' een renderer.

Deze al bekeken ?

http://www.luminmusic.com/index.html




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Xander32

Mooi spul  :).

Quote from: Artevelde on August 11, 2017, 21:18:20
Deze al bekeken ?

http://www.luminmusic.com/index.html

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro


... maar voorlopig blijft de 11-er set staan. Vandaag veel muziek geluisterd, direct vanaf nas naar de NA11 en dat was erg aangenaam. Voor 'nu' nog een max €600 component die Spotify fatsoenlijk kan weergeven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wanneer er een Node 2 komt, ga ik die i.t.t. de SBT aansluiten middels een draadje.

Dat betekent dat er een switch moet komen. Een Netgear i.c.m. een Ifi-voeding (ik wil niet de standaard schakelende voeding in het audiostekkerblok hebben), 75 cm AQ Vodka en Cinnamon.


Quote from: Xander32 on August 11, 2017, 23:02:06
Mooi spul  :).


... maar voorlopig blijft de 11-er set staan. Vandaag veel muziek geluisterd, direct vanaf nas naar de NA11 en dat was erg aangenaam. Voor 'nu' nog een max €600 component die Spotify fatsoenlijk kan weergeven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT