HT-Forum's underdog theatre

Started by Wanteds13, May 1, 2010, 19:29:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wanteds13

Na gezien te hebben wat sommige van jullie voor extreem mooie (en ook extreem dure) setup's hebben voel ik me weer zowat een arm studentje, lol... toch zal ik mijn eenvoudige setup hier maar even tonen. Ik denk dat alles bij elkaar zo'n 1500 euro gekost heeft dus het is niet echt in vergelijk met het spul dat sommigen hier in huis hebben, waarbij gewoon de front speakers duurder zijn dan mijn auto :nopompom: maar wel is het in mijn ogen een super bang4bucks setup :headbanging:

Het merendeel heb ik eigenlijk op marktplaats bij elkaar gezocht omdat ik van mening ben dat het nieuw kopen gewoon zonde is als je ziet hoeveel mooi spul er voor veel minder geld op de 2e hands markt te krijgen is. De beamer en TV heb ik wel gewoon nieuw gekocht.

Mijn setup bestaat uit:
- Onkyo TX-DS494 DTS receiver
- Onkyo DV-S555 DVD speler
- Bowers & Wilkins 202i speakers als front kanalen
- Sony SS-H690 speakers als surround kanalen
- oude Bowers & Wilkins DM22 speaker als center
- Viewsonic projector voor de home cinema ervaring
- Philips 42PFL740 42 inch TFT Full-HD TV

En voor het vrouwtje een Super Nintendo en een Nintendo Wii. Voor het kijken van blu-ray's en HD films gebruik ik de laptop welke ik via VGA aan de TV heb hangen, het geluid gaat via een Terratec Aureon MKII USB geluidskaart naar de multi channel ingang van de receiver. Dit laatste is nogal een beetje een doorn in mijn oog, ik had de Aureon eigenlijk gekocht om de laptop zijn auto via een optische kabel naar de versterker te sturen, maar nu bleek de driver van de aureon geen DTS signaal naar de versterker te kunnen sturen over optisch, alleen stereo... :mad:

De setup heeft geen subwoofer en gezien ik in een flat woon lijkt het me ook maar beter deze niet aan te schaffen. Missen doe ik het eigenlijk ook niet, het zou wel leuk zijn voor explosies en aardbevingen in films, maar verder geven de B&W front speakers meer dan voldoende laag IMHO.

Omdat mijn versterker en de externe soundcard van de laptop de nieuwe surround formaten niet ondersteunen zit ik te denken om te gaan voor een andere receiver + een blu-ray speler en de TX-DS494 te verhuizen naar kantoor (daar staat nu een oud Sony STR-GX215 versterkertje waar niet zo'n heel mooi geluid in zit). Als vervanging dan misschien een Onkyo TX-SR605. Wat betreft een blu-ray speler zou ik het echt nog niet weten, daar moet ik me nog op oriënteren.

Ook zou ik graag nog een setje grotere B&W's als front kanalen willen hebben, het liefste DM604's maar gezien die nog stervens duur zijn denk ik dat het een setje 203i, DM580 of DM630 speakers worden, wanneer ik ze voor een zacht prijsje tegenkom. De 202i's zullen de Sony speakers dan aflossen als surround kanalen. De DM22 als center klinkt eigenlijk meer dan prima, echter zou ik toch graag voor de looks nog eens een echte center willen plaatsen, uiteraard ook een van Bowers om mooi te passen bij de rest van het geheel.

Foto's van mijn huidige setup :)



De DM22 is niet te zien op de foto, deze ligt onder de tafel waar de TV op staat.



De bovenstaande foto is gemaakt toen ik nog mijn oude TV had, sinds mijn nieuwe moet ik de beamer in de 16:9 stand zetten omdat anders de TV in de weg van het beeld komt... Misschien moet ik de LCD dan toch maar tegen de muur gaan hangen en een rolscherm ophangen dat er voor kan zakken zodat ik hem in volledige grote kan gebruiken. Zou eigenlijk sowieso beter zijn voor het beeld, want mijn muren zijn héél licht grijs... :ph34r:



HT Amp: Onkyo TX-NR5010 | Front: B&W 603 S2 | Center: B&W LCR6 S2 | SURR: B&O 6000 | Sub: SVS PB10

Stereo Power amp: Rotel RB-1090 | Pre: Rotel RC-1570 | Spk: B&W DM640 | Sub: REL Quake MKII | TT: NAD C556 | Digital: iMac

Robbert54

mooie set hoor! niks om je voor te schamen. zou wel zorgen dat je de speakers op gelijke hoogte en afstand kunt krijgen. ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Blue-Eyes II

Quote from: Wanteds13 on May  1, 2010, 19:29:05
Na gezien te hebben wat sommige van jullie voor extreem mooie (en ook extreem dure) setup's hebben voel ik me weer zowat een arm studentje, lol... toch zal ik mijn eenvoudige setup hier maar even tonen. Ik denk dat alles bij elkaar zo'n 1500 euro gekost heeft dus het is niet echt in vergelijk met het spul dat sommigen hier in huis hebben, waarbij gewoon de front speakers duurder zijn dan mijn auto :nopompom: maar wel is het in mijn ogen een super bang4bucks setup :headbanging:

Ben je tevreden? Dan is het goed toch?
De waarde van je set is niet het belangrijkste!

Je bent enthousiast, dat is het belangrijkst! Dus niet je eigen set onderwaarderen, bedenk dat de meeste van ons zijn begonnen met een nog veel goedkopere set dan de jouwe ;)
Iets waar geluid uit komt ;)

Wanteds13

#3
Hey mensen, thnx :) Ben ook absoluut niet ontevreden ermee hoor! ;) Zeker niet als ik terugdenk naar een paar jaar terug toen ik nog een echte nep surround setup had (passief subwoofer setje en de Sony's die nu echte surround kanalen zijn, aangestuurd door het versterkertje dat nu op kantoor staat).

Over het op gelijke hoogte zetten van de speakers:
In principe zou ik graag de LCD nog aan de muur hebben, dan kan de tafel weg en kan ik eens voorzichtig aan mn vriendin vragen of haar kastje waar nou de DVD's in staan ook weg mag. Dan zou ik de speakers mooi in de hoeken kunnen zetten op stands (of misschien tegen die tijd een setje grotere die geen stands nodig zouden hebben) en daartussenin een mooi breed dressoir voor de DVD's en de center op te huishouden, zal dan wel een andere center nodig hebben want de DM22 plomp op n kastje zou niet echt mooi staan vrees ik. De surrounds wil ik graag nog aan de muur hangen op gelijke hoogte maar daar wacht ik sowieso mee tot de 202i's als surrounds kunnen gaan dienen :)

Verder zou ik ook nog graag een tapijt ofzo willen leggen, ik heb een tegelvloer en al meer mensen hebben me gezegd dat het leggen van een tapijt onder de salontafel een flink positief effect zou hebben op het geluid, maar heb geen idee waarbij ik op moet letten bij zo'n tapijt.. moet dat iets speciaals zijn?
HT Amp: Onkyo TX-NR5010 | Front: B&W 603 S2 | Center: B&W LCR6 S2 | SURR: B&O 6000 | Sub: SVS PB10

Stereo Power amp: Rotel RB-1090 | Pre: Rotel RC-1570 | Spk: B&W DM640 | Sub: REL Quake MKII | TT: NAD C556 | Digital: iMac

frank2

ga naar Ikea en haal zo'n wollen tapijt. Beige zijn ze meestal.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

DVDGuy

M.i. een set om trots op te zijn  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

JeKa

Toch echt niet gek voor een studentje!

Peerless Monster

Quote from: frank2 on May  1, 2010, 20:24:04
ga naar Ikea en haal zo'n wollen tapijt. Beige zijn ze meestal.

Verharen ontzettend alleen Frank...
(goedkoop en wol he ;))
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Wanteds13

Quote from: JeKa on May  2, 2010, 10:09:03
Toch echt niet gek voor een studentje!

Haha, ik zei ook 'voel ik me weer net een arm studentje' ;) mijn echte studententijd licht alweer een tijdje achter me :pompom:

@DVDguy: Thnx :)

@Peerless monster: Wat voor soort tapijt raad jij aan dan? Ik heb 2 katten dus wel handig als ie ook n beetje cat-proof is ;)
HT Amp: Onkyo TX-NR5010 | Front: B&W 603 S2 | Center: B&W LCR6 S2 | SURR: B&O 6000 | Sub: SVS PB10

Stereo Power amp: Rotel RB-1090 | Pre: Rotel RC-1570 | Spk: B&W DM640 | Sub: REL Quake MKII | TT: NAD C556 | Digital: iMac

JeKa

Quote from: Wanteds13 on May  2, 2010, 13:20:41
Haha, ik zei ook 'voel ik me weer net een arm studentje' ;) mijn echte studententijd licht alweer een tijdje achter me :pompom:

Hahah, ok! Nou, dat zeg ik er dan weer niet bij. Ben zelf een "studentje" en mag toch niet klagen!  :)

Xander32

#10
Welcome :clapping:.

Mooie set hoor en staar je maar niet blind op hetgeen van anderen. Jij bent er tevreden mee en daar gaat `t om :thumbs-up:.


Maar volgens mij past dit draadje beter in:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=35.0

"Showcase" geeft toch vaak verwarring, men ziet het kopje "Stereo" er niet boven staan.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Wanteds13

#11
 :ph34r: Oeps...

Maar mijn set speelt 60% van de tijd Jazz, Blues, Soul O0 20% rock / metal :headbanging: waarbij ik hem dan in stereo heb staan en maar 20% voor films waarin ie dan op 5 kanaals mode staat, telt het dan ook? ;D
HT Amp: Onkyo TX-NR5010 | Front: B&W 603 S2 | Center: B&W LCR6 S2 | SURR: B&O 6000 | Sub: SVS PB10

Stereo Power amp: Rotel RB-1090 | Pre: Rotel RC-1570 | Spk: B&W DM640 | Sub: REL Quake MKII | TT: NAD C556 | Digital: iMac

Sol

Als student heb je denk ik toch niet veel te klagen? ;)
Jij hebt een projector + scherm, ik niet. Dus ik ben degene die jaloers is. :D

Mooie set, absoluut B4tB! :thumbs-up:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Quote from: Sol on May  2, 2010, 17:01:59
Als student heb je denk ik toch niet veel te klagen? ;)
Jij hebt een projector + scherm, ik niet. Dus ik ben degene die jaloers is. :D

Mooie set, absoluut B4tB! :thumbs-up:
hij is geen student!! :xmas: maar wel een hele mooie set.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

mikeske

Mooie set heb je daar, maar zoals al aangegeven mss eens proberen om je fronts op gelijke hoogte te krijgen.
Zal een stuk beter klinken  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

M

#15
Quote from: Peerless Monster on May  2, 2010, 10:59:52
Verharen ontzettend alleen Frank...
(goedkoop en wol he ;))
Tja Rens je kan beter 1200 euro uitgeven aan een stekkerdoos ipv je luisterruimte aan te pakken voor de akoestiek. Zo'n blok doet veel meer ;)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Wanteds13

Bedankt voor de leuke reacties allemaal, maar jullie posts roepen wel een paar vragen bij me op, zal nog wel vaker gebeuren in de toekomst hier denk ik :D

om te beginnen een vraag voor Sol... wat betekend B4tB? :-X

Dan een vraag voor mikeske, op gelijke hoogte krijgen zeg je, je bedoeld dat het voldoende is om een soort standaard te maken van hout waarmee het rechterkanaal op dezelfde hoogte komt als t linkerkanaal? Zo ja, wat voor veranderingen mag ik verwachten? Dan timmer ik misschien morgen nog wel een standaard in elkaar van wat hout dat ik nog onder in de kelder heb :)

Als laatste een vraag aan Mayko, wat voor een verschil kan een stekkerdoos maken dan? Ik bedoel, ik heb wel een goede dikke stekker aan de stekkerdoos gezet, maar verder lijkt het me toch niet echt dat zoiets veel verschil zal maken, ik meet namelijk met de multimeter gewoon op de doos exact hetzelfde voltage als op de wandcontactdoos en de weerstand van doos tot stekker is verwaarloosbaar. Wat ik wel merkte (of denk te merken) is dat het ondanks dat het wisselspanning is toch uitmaakt hoe je de stekker om hebt zitten. Ook ben ik nog van plan om mijn versterker en DVD speler van een eurostekker aansluiting te voorzien zodat ik een mooie dikke stroomkabel kan gebruiken voor de voeding (net zo'n stroomkabels als computers ook hebben zeg maar) en daar verwacht ik wel wat van, maar van een stekkerdoos.... Maar goed, misschien heb je gelijk, maar kun je me dan het hoe en waarom misschien uitleggen?
HT Amp: Onkyo TX-NR5010 | Front: B&W 603 S2 | Center: B&W LCR6 S2 | SURR: B&O 6000 | Sub: SVS PB10

Stereo Power amp: Rotel RB-1090 | Pre: Rotel RC-1570 | Spk: B&W DM640 | Sub: REL Quake MKII | TT: NAD C556 | Digital: iMac

mikeske

Quote from: Wanteds13 on May  2, 2010, 23:19:40
Dan een vraag voor mikeske, op gelijke hoogte krijgen zeg je, je bedoeld dat het voldoende is om een soort standaard te maken van hout waarmee het rechterkanaal op dezelfde hoogte komt als t linkerkanaal? Zo ja, wat voor veranderingen mag ik verwachten? Dan timmer ik misschien morgen nog wel een standaard in elkaar van wat hout dat ik nog onder in de kelder heb :)

Normaal zou het stereo beeld toch een stuk mooier moeten worden.
Desnoods enkele plankjes op dezelfde maat zagen als de onderkant van je speaker en die dan aan elkaar schroeven tot ze even hoog staan.
Je kan ook een "bakje" maken en dan vullen met bv zand.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

het is trouwens ook het beste als de tweeters op oorhoogte staan  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Wanteds13

Ik zat zelf te denken om 2 plankjes in de afmeting van de speaker zijn onder(en dus ook boven)kant te maken en daar dan 5 'pilaren' tussen te maken voor de hoogte, zou dit ook goed zijn of is dat niet stug genoeg?
HT Amp: Onkyo TX-NR5010 | Front: B&W 603 S2 | Center: B&W LCR6 S2 | SURR: B&O 6000 | Sub: SVS PB10

Stereo Power amp: Rotel RB-1090 | Pre: Rotel RC-1570 | Spk: B&W DM640 | Sub: REL Quake MKII | TT: NAD C556 | Digital: iMac

mikeske

of je neemt 1 dikkere pilaar ( regenpijp of zo ) en vult die met zand  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Wanteds13

Gewoon zand? Als zand uit de zandbak van de speeltuin hier op de hoek? :D
HT Amp: Onkyo TX-NR5010 | Front: B&W 603 S2 | Center: B&W LCR6 S2 | SURR: B&O 6000 | Sub: SVS PB10

Stereo Power amp: Rotel RB-1090 | Pre: Rotel RC-1570 | Spk: B&W DM640 | Sub: REL Quake MKII | TT: NAD C556 | Digital: iMac

Robbert54

of zoiets:



je zou ook wat mikeske zegt kunnen doen. gewoon een dikke pijp opvullen met zand, volgens mij is schelpenzand dan het beste.

wat mayko zegt ben ik het trouwens gedeeltelijk mee eens. hij heeft idd gelijk dat een stekkerblok veel kan doen (filteren van de stroom, waardoor je een schoner geluid krijgt, minder ruis, helderder etc etc) maar een kleed kan ook zeker heel veel doen, maar ligt er natuurlijk wel aan of je ruimte het ook nodig heeft.

en met B4TB bedoelt Sol denk ik Bang For The Buck. dus veel waar voor het geld
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

M

#23
@Wanteds13

Gewoon een goed stekkerblok kopen, en dat hoeft niet duur zijn. Neem maar eens contact op met Art Speak. En als je het goed wil doen vanuit je meterkast met nieuwe groep naar je stekkerblok waar je alleen je stereo op aan sluit.

Als je 1200 euro wil uitgeven aan zo'n blok, zijn er andere dingen die beter werken. Akoestiek aanpakken en zorgen voor een goede opstelling. Sommige mensen kopen zulke dure dingen, maar kunnen de speakers niet eens fatsoenlijk opstellen. Veel te dicht bij elkaar en ze staan te dicht tegen de achtermuur. Wat dus meestal resulteert in een smal stereobeeld met weinig diepte.

Mijn mening ;)

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Wanteds13

Het leggen van een nieuwe groep, sja, misschien als ik over een aantal jaar over ga naar een koop woning... maar in een huur appartementje zie ik dat niet zo zitten ;)

De plaatsing van de speakers is op het ogenblik niet optimaal qua hoogte, maar dat is te verhelpen :) Dat ze wat dicht op de muur staan kan ik weinig aan veranderen, mijn 'HT room' is namelijk tevens huiskamer en mijn beppie verwacht toch van me dat het allemaal een beetje netjes uit blijft zien. Als ik de speakers een meter naar voren zou plaatsen wordt ze volgens mij opstandig :D

@The vampire, dat ziet er heel netjes uit. Is de pilaar op die foto ook gevuld met zand?
HT Amp: Onkyo TX-NR5010 | Front: B&W 603 S2 | Center: B&W LCR6 S2 | SURR: B&O 6000 | Sub: SVS PB10

Stereo Power amp: Rotel RB-1090 | Pre: Rotel RC-1570 | Spk: B&W DM640 | Sub: REL Quake MKII | TT: NAD C556 | Digital: iMac