iTunes en NAS onmogelijk ?!?

Started by Raphie, April 29, 2010, 09:57:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Ik probeer iets heel simpels maar krijg het niet werkend zo als ik wil

Heb een laptop met wat lokale MP3's (in de MyMusic/iTunes folder)
tevens een Music folder op m'n NAS
en ik heb een selectie van beide folders op m'n iPod staan.

Nu wil ik graag iTunes als player gebruiken en op zo'n manier dat de library een samenvoeging is van lokale en NAS bestanden)
Ik wil dat iTunes NIKS qua structuur verneukt herorganiseert en ook niks verplaatst.

Maar het lijkt erop dat je in iTunes maar 1 rootfolder als bestandslokatie kan aangeven? de Apple GUI is gewoon ECHT rampzalig.

Wat doe ik verkeerd?
JBL PRX Power!

Pjotr

#1
Volgens mij kun je via Bestand --> Map aan bibliotheek toevoegen... even browsen naar de map op je NAS en deze zo toevoegen aan je library.

Let er wel even op dat je onder Bewerken --> Voorkeuren --> Tabblad Geavanceerd GEEN vinkje hebt staan voor Bestanden naar iTunes Media kopieren bij toevoegen aan bibliotheek. Ook GEEN vinkje bij Map iTunes Media bijwerken
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Raphie

heb ik gedaan, maar als ik nas toevoeg is mymusic weg en vice versa
JBL PRX Power!

Pjotr

#3
Da's vreemd ???. Er zal toch geen bug in de nieuwe iTunes versie zitten hieromtrent. In principe moet het voor iTunes niet uitmaken waar je bestanden staan. Mijn vader heeft lokaal op zijn C: schijf wat bestanden staan en de rest op een externe harddisk. Die kun je gewoon beide toevoegen. Zal 'ns verder spitten.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Pjotr

Gek hoor! Ik heb op m'n Windows laptop van mijn werk de laatste versie van iTunes staan. Ik heb even wat mp3 mapjes van de lokale D: schijf toegevoegd aan mijn lege library. Vervolgens even een mapje met wat muziek van een netwerkschijf toegevoegd en die komt er gewoon bij te staan.

Waarom dit bij jou niet gebeurt is me een raadsel. Je kunt nog proberen om een nieuwe library te maken en deze dan opnieuw te vullen vanuit de verschillende locaties.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

EJ

Bij probeerde iTunes alles lokaal te maken, dus mijn nas leeg te kopieren. Nog niet verder in verdiept. Ga het na volgende week wel eens proberen te regelen.

Hanky Panky

iTunes zuigt... Ik heb een iPod in de auto - de enige manier op mp3's op een Mark Levinson installatie af te spelen - en daarvoor gebruikt ik J. River Mediacenter (zelf gekocht voor $ 40, niet eens illegaal  :angel: )
Daarmee kan ik alles wat iTunes vertikt : op een makkelijke manier afspeellijsten/maps maken.

Nadat ik mijn ipod eens een andere naam had gegeven trok iTunes mijn iPod spontaan leeg en nog meer van dat soort sync fratsen.

Gekoppeld aan chronische onoverzichtelijkheid heb ik iTunes een permanente ban gegeven  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

EJ

Quote from: Hanky Panky on April 29, 2010, 12:09:16
iTunes zuigt... Ik heb een iPod in de auto - de enige manier op mp3's op een Mark Levinson installatie af te spelen - en daarvoor gebruikt ik J. River Mediacenter (zelf gekocht voor $ 40, niet eens illegaal  :angel: )
Daarmee kan ik alles wat iTunes vertikt : op een makkelijke manier afspeellijsten/maps maken.

Nadat ik mijn ipod eens een andere naam had gegeven trok iTunes mijn iPod spontaan leeg en nog meer van dat soort sync fratsen.

Gekoppeld aan chronische onoverzichtelijkheid heb ik iTunes een permanente ban gegeven  :D
Dat is vermoedelijk het beste dat je iPod is overkomen. ;) Wat een bagger programma, dat iTunes. Maar ja, de apple fanboys, he. Dan mag je dat niet zeggen, want het is heilig verklaard want het is van Apple.

PS Dit wordt op een MacBook Pro getypt.

Raphie

Quote from: Hanky Panky on April 29, 2010, 12:09:16
iTunes zuigt... Ik heb een iPod in de auto - de enige manier op mp3's op een Mark Levinson installatie af te spelen - en daarvoor gebruikt ik J. River Mediacenter (zelf gekocht voor $ 40, niet eens illegaal  :angel: )
Daarmee kan ik alles wat iTunes vertikt : op een makkelijke manier afspeellijsten/maps maken.

Nadat ik mijn ipod eens een andere naam had gegeven trok iTunes mijn iPod spontaan leeg en nog meer van dat soort sync fratsen.

Gekoppeld aan chronische onoverzichtelijkheid heb ik iTunes een permanente ban gegeven  :D
Dat heb ik dus ook, alle Apple fanboys zullen het waarschijnlijk allemaal hardstikke fantastisch en logisch vinden, net zoals dat teletubbie OSX, maar voor een normale Windows gebruiker en iemand die wél weet wat hij wil werkt dat kutprogramma gewoon niet...
JBL PRX Power!

DVDGuy

#9
Quote from: Hanky Panky on April 29, 2010, 12:09:16
iTunes zuigt... Ik heb een iPod in de auto - de enige manier op mp3's op een Mark Levinson installatie af te spelen - en daarvoor gebruikt ik J. River Mediacenter (zelf gekocht voor $ 40, niet eens illegaal  :angel: )
Daarmee kan ik alles wat iTunes vertikt : op een makkelijke manier afspeellijsten/maps maken.

Nadat ik mijn ipod eens een andere naam had gegeven trok iTunes mijn iPod spontaan leeg en nog meer van dat soort sync fratsen.

Gekoppeld aan chronische onoverzichtelijkheid heb ik iTunes een permanente ban gegeven  :D

Ik gebruikte tot voor kort Anapod (inderdaad ook legaal  ;)), maar ik heb een nieuwe iPod en die kan ik niet gebruikten; heb hen een mailtje gestuurd, maar de site lijkt dood.

Kun je met J. River Mediacenter ook de hoesjes makkelijk erbij syncen?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

CineSmurf

Wat jij wilt is bij mij (ongewild) vanzelf gegaan. De library staat op de NAS en in iTunes ook aangegeven dat ie daar staat. Sinds kort zet ie nieuwe muziek alleen standaard weer in de iTunes folder...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

MaxxMark

Misschien niet helemaal on-topic, maar ik had in het verleden een iets andere situatie.

Eerst had ik alles lokaal staan (e:\muziek) en wilde alles naar mijn NAS zetten. Maar omdat als ik alles naar de nas zet hij alles opnieuw moest indexeren en weet ik wat (waar ik geen zin in had omdat het lang duurde) ben ik voor een andere oplossing gegaan.

Wat ik uiteindelijk heb gedaan is de map naar mn NAS verplaatst (\\Nas\Muziek). Vervolgens een Network Drive gemaakt (W:\ wijst naar \\Nas\\Muziek\).
En vervolgens met Windows 7 een hard link (E:\Muziek\) gemaakt naar de W:\ locatie (administrator command prompt: mklink /d Muziek w:\ ).

Vervolgens zag iTunes de bron bestanden netjes staan op de originele locatie en werkte alles perfect :)

Je zou in jouw situatie iets soortgelijks kunnen doen, bijvoorbeeld door in je lokale muziek map een hard link te maken naar een netwerk drive die op je NAS staat. iTunes denkt dan dat alles lokaal is en zal dan ook niets op je NAS gaan proberen te doen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Hanky Panky

#12
Quote from: DVDGuy on April 29, 2010, 12:51:37
Ik gebruikte tot voor kort Anapod (inderdaad ook legaal  ;)), maar ik heb een nieuwe iPod en die kan ik niet gebruikten; heb hen een mailtje gestuurd, maar de site lijkt dood.

Kun je met J. River Mediacenter ook de hoesjes makkelijk erbij syncen?

Geen idee, dat doe ik nooit omdat de iPod ergens onderin een armsteun verborgen ligt en ik via het touchscreen vd navigatie/audio het ding bedien (werkt als een wisselaar waarbij de mappen als aparte cd worden gezien).

Er is bij mij dus geen nut voor hoesjes want ik heb het ding maar een paar keer per jaar in handen als ik er nieuwe muziek op zet of als ik de ipod moet resetten.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

HAL

Quote from: Hanky Panky on April 29, 2010, 12:09:16
iTunes zuigt... Ik heb een iPod in de auto - de enige manier op mp3's op een Mark Levinson installatie af te spelen - en daarvoor gebruikt ik J. River Mediacenter (zelf gekocht voor $ 40, niet eens illegaal  :angel: )
Daarmee kan ik alles wat iTunes vertikt : op een makkelijke manier afspeellijsten/maps maken.

Draait helaas alleen op windows zo te zien. Jammer. Ik heb als "Apple-fan" ook een haat-liefde verhouding met iTunes en wilde wel eens wat anders proberen....