MediaCenter configuratie advies

Gestart door CookiesMonster, april 7, 2010, 14:17:31

Vorige topic - Volgende topic

CookiesMonster

Hallo,

Ik ben bezig met het samenstellen van een mediaCenter.
Tot nu toe heb ik de volgende configuratie

kast : AriginAe S16T
MB : ASUS P7P55D-E met de Intel Core i7 860 processor
Sound : ASUS Xonar HDAV1.3
Video : Ati 5750 1024MB HDMI/DVI

Eventueel om de mp3 muziek nog wat op te leuken wil ik de Dacmagic toevoegen van Cambridge Audio
Het mediacenter zal gebruikt worden voor audio en HD video streaming (film en homevideo) en foto's kijken.

Graag jullie advies en opmerkingen over de configuratie en de hoeveelheid geheugen er in zou moeten.
Het maakt mij niet uit of het 32bit of 64bit machine zal worden.

Alvast bedankt!

Set 1 : Yamaha RX-V3900, OPPO BDP-83, Popcorn A300, Dreambox 8000HD, Sony PS3, Nintendo, XBOX 360 Kinect

Set 2: Yamaha RX-V2400

Jackol

Zou gaan voor een core i5 met geintegreerde gpu, perfekt voor video.
Als de dacmagic gaat gebruiken is een geluidskaart overbodig, sluit je via usb aan.
Heb je alleen moederbordje, processor, geheugen en een mooi kastje nodig.

Heb zelf nu een gigabyte m-atx h55 moederbord met een core i5 660, 4 GB kingston geheugen en een intel 80GB SSD. (data staat toch op mijn nas)
Heb het in een silverstone ML02B gebouwd, zeer platte kast, geluid gaat via een hagUSB naar mijn versterker.

Lekker snel, zuinig systeempje.

Baardmans

Idd: een i5, maar ook een i3 is al zat voor een mediacenter. Geluid kan via hdmi op het moederbord, dus dan is de Asus geluidskaart overbodig. Bespaart weer wat euro's. De hdmi-uitgang op een i3/i5 systeem geeft ook DTS-HD en Dolby-HD door. En 2x2GB merkheugen is idd meer dan genoeg. Dat geld voor de geluidskaart zou ik eerder in een SSD stoppen. Of kijk anders eens hier voor wat inspiratie: http://www.hardware.info/nl-NL/pcadvice/bpufbZtpag/viewconfig/
Mooie kast trouwens!

DrSmith

De Ati kaart wordt nu door Arcsoft Total Media Theatre Premium 3 en Cyberlink PowerDVD 10 ondersteund voor HD-audio via HDMI. Daarom kun je dan de Xonar weglaten (en hier een van de eerder genoemde programma's kopen) ;)

TMT heeft als voordeel dat het ook BD structuren op HDD ondersteund, zodat je niet steeds ISO's hoeft te mounten in een virtuele drive. PowerDVD kan nu ook met MKV's overweg en biedt een H.264 decoder die ook in andere programma's (zoals KM Player) gebruikt kan worden.

GH

Citaat van: CookiesMonster op april  7, 2010, 14:17:31
kast : AriginAe S16T
MB : ASUS P7P55D-E met de Intel Core i7 860 processor
Sound : ASUS Xonar HDAV1.3
Video : Ati 5750 1024MB HDMI/DVI

Zoals in eerdere berichten al aangegeven... een veel te zware configuratie voor een mediacenter.

Mijn ideale combinatie is op dit moment:
Intel Intel DH57JG met een core i3 530
2GB geheugen
Antec ISK 300-150
40GB Intel SSD met een NAS voor opslag.

Of eventueel een andere HD zoals een WD Green HD als je meer opslagruimte zoekt.

En dan via HDMI of Toslink op je surround processor aansluiten, heb je echt geen separate videokaart en/of geluidskaart nodig.

CookiesMonster

Citaat van: Jackol op april  7, 2010, 16:30:04
Heb zelf nu een gigabyte m-atx h55 moederbord met een core i5 660, 4 GB kingston geheugen en een intel 80GB SSD. (data staat toch op mijn nas)
Heb het in een silverstone ML02B gebouwd, zeer platte kast, geluid gaat via een hagUSB naar mijn versterker.

Lekker snel, zuinig systeempje.

Wat heeft een SSD voor voordelen op een normale schijf? en wat is HAG USB?

Citaat van: DrSmith op april  7, 2010, 23:11:03
De Ati kaart wordt nu door Arcsoft Total Media Theatre Premium 3 en Cyberlink PowerDVD 10 ondersteund voor HD-audio via HDMI. Daarom kun je dan de Xonar weglaten (en hier een van de eerder genoemde programma's kopen) ;)

TMT heeft als voordeel dat het ook BD structuren op HDD ondersteund, zodat je niet steeds ISO's hoeft te mounten in een virtuele drive. PowerDVD kan nu ook met MKV's overweg en biedt een H.264 decoder die ook in andere programma's (zoals KM Player) gebruikt kan worden.

Ik ben nog een newbie hehe... wat zijn de afkortingen? Wat is TMT en KM player?
Set 1 : Yamaha RX-V3900, OPPO BDP-83, Popcorn A300, Dreambox 8000HD, Sony PS3, Nintendo, XBOX 360 Kinect

Set 2: Yamaha RX-V2400

GH

Citaat van: CookiesMonster op april  8, 2010, 08:21:56

Een SSD heeft voor een mediaspeler eigenlijk alleen het voordeel dat hij volledig stil is en geen warmte ontwikkeld.... als je echter niet je bestanden op een NAS hebt staan dan zul je een normale HD moeten installeren. Dan zou ik een stille schijf zoals een WD GP 2TB uitkiezen.

Voor het geluid zou ik zelf gewoon gebruik maken van de aansluitingen op het moederbord, dan kun je meestal kiezen uit HDMI en/of Toslink (in een enkel geval ook Coax). Dan heb je echter wel een separate receiver/processor nodig. Analoog aansluiten kan ook maar is niet aan te raden.

En TMT en KMplayer is software om video af te spelen.

DrSmith

Citaat van: CookiesMonster op april  8, 2010, 08:21:56

TMT = Total Media Theatre een speler voor BD en DVD.

KM Player = KM Player een speler voor van alles (behalve BD) die van zichzelf al veel afspeelt maar waar je ook eigen decoders en filters in kunt gebruiken.