Newbie-vraag: wat heb je nodig voor het capturen van analoge video?

Gestart door garmtz, september 3, 2003, 11:18:23

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Heb heel even rondgeneusd en zie dat Pinnacle producten maakt voor het omzetten van analoge video (composite, S-Video) naar iets dat de computer inkan. Gaat dat dan via FireWire?

Ik vraag dit voor mijn vriendin, die wel goed kan monteren (heeft een cursus gedaan voor Adobe Premiere), maar nu wat analoge video digitaal wil bewerken.

Alvast bedankt!

Johan Van Gompel

Citaat van: garmtz op september  3, 2003, 11:18:23
Heb heel even rondgeneusd en zie dat Pinnacle producten maakt voor het omzetten van analoge video (composite, S-Video) naar iets dat de computer inkan. Gaat dat dan via FireWire?

Ik vraag dit voor mijn vriendin, die wel goed kan monteren (heeft een cursus gedaan voor Adobe Premiere), maar nu wat analoge video digitaal wil bewerken.

Een DV-videokamera kan je doorgaans rechtstreeks op een Firewire-poort steken. Voor een analoge bron heb je een Pinnacle DC10/20/... kaart  nodig. Ik meen me ook te herinneren dat je naast een GeForce4 kaart met enkel S-Video out ook een versie met een extra S-Video in poort bestaat.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Armor666

Citaat van: garmtz op september  3, 2003, 11:18:23

Alvast bedankt!

Hey Garmtz,
Als je analoog wil gaan capturen heb je aan firewire niet veel (lees: niks)
Ik gebruik op mijn werk voor voormontages (voordat ze naar de def edit gaan) Pinnacle dv 500 . ondersteunt zowel firewire (als je in de toekomst misschien via dv camera wil gaan werken) EN kan verschillende anloge bronnen aan.
Ook zit bij dit pakket een volledige versie van premiere en dvd authoring software.

kijk hier maar eens.
http://www.tweakers.net/pricewatch/41671

kost wel wat maar dan heb je ook wat.
Wil je nog wat meer weten van deze bundle ...Shoot.

grtz
Robert

All work and no play makes jack a dull boy...All work....
Filmpje?

pietnoeck

Kan ik gewoon via de VCR met een composiet kabel in de pc gaan (via de H3D of video input kaartje (bt8x8 chip)  , dit opnemen en dan omzetten in video_TS stream voor op de DVD ?
Ik gebruik nu al DVDlab voor het omzetten van AVI's en MPG die ik rechtstreeks van de sat of internet aftap.
Dus enkel het importeren in de pc lijkt mij de missing link.

Armor666

Citaat van: pietnoeck op september  4, 2003, 21:40:01
Kan ik gewoon via de VCR met een composiet kabel in de pc gaan (via de H3D of video input kaartje (bt8x8 chip) , dit opnemen en dan omzetten in video_TS stream voor op de DVD ?
Ik gebruik nu al DVDlab voor het omzetten van AVI's en MPG die ik rechtstreeks van de sat of internet aftap.
Dus enkel het importeren in de pc lijkt mij de missing link.

Of je kunt capturen via de H3D zou ik niet weten.
Maar via input kaart en de juiste capture software (ik gebruik het lieste avid of premiere voor capture)
zou dat moeten kunnen.
Het omzetten naar een video_TS stream gebeurd in een DVD authoring pakket, dus het importeren van de video stream (.avi of mpeg, net wat het betreffende pakket ondersteund) en exporteren als dvd.

grtz
Robert
Filmpje?

Gaeje

ik gebruik ook de analoge (s-video) in van de videocamera,
die het dan door de firewire de computer instuurt. Maar pinnacle
dv500 is bij ons ook gekend speelgoed. Je kan ook een zogenaamde
Dazzle kopen die hetzelfde doet (analoog in - firewire uit)(en omgekeerd)
maar zonder de adobe software en dus heel veel goedkoper. (als je die soft-
ware bvb al hebt) (wat ik aanneem aangezien je vriendin reeds een cursus
gedaan heeft)

groeten, G.

Armor666

Citaat van: Gaetan op september 10, 2003, 20:57:16
ik gebruik ook de analoge (s-video) in van de videocamera,
die het dan door de firewire de computer instuurt. Maar pinnacle
dv500 is bij ons ook gekend speelgoed. Je kan ook een zogenaamde
Dazzle kopen die hetzelfde doet (analoog in - firewire uit)(en omgekeerd)
maar zonder de adobe software en dus heel veel goedkoper. (als je die soft-
ware bvb al hebt) (wat ik aanneem aangezien je vriendin reeds een cursus
gedaan heeft)

groeten, G.
Filmpje?

Gaeje

Armor666

Filmpje?