*** 2010 Mega 3D Database Topic - 3D TV vergelijking: Panasonic vs. Samsung ***

Gestart door POWERMAN, maart 16, 2010, 18:09:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mausman

Citaat van: htjan160756 op juni 18, 2010, 13:20:46
Hallo Maurice,

Als de TV (65inc Panasonic 3D) onder de €4000,00 is mag je deze voor me bestellen ;).

Groetjes J@n

Ok, als je dan eerst even € 4.000,-- naar m'n rekening overmaakt, dan krijg je het verschil later wel terug  ;) :D :D :D :D

Ik zal wel ff kijken wat ie kost (mits ze 'm uiteraard hebben).

groeten,
maurice

htjan160756

Citaat van: Mausman op juni 18, 2010, 13:36:36
Ok, als je dan eerst even € 4.000,-- naar m'n rekening overmaakt, dan krijg je het verschil later wel terug  ;) :D :D :D :D

Ik zal wel ff kijken wat ie kost (mits ze 'm uiteraard hebben).

groeten,
maurice

Hallo Maurice,

Ik heb Plasma-Discounte gebeld om te vragen wat de prijs is voor de 65inc vanavond.
Er zou €150,00 van de advies prijs af gaan, nou dat is niet de echt veel goed koper, want ik heb hier een bestelbon liggen dat ik de TV voor €4500,00 kan kopen.
Maar ben toch wel heel benieuwd of het dan ook wel klopt.

Oh ja, naar welke rekening moet ik het geld overmaken ;) ;D

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

skank1

Citaat van: htjan160756 op juni 18, 2010, 15:14:21
Hallo Maurice,

Ik heb Plasma-Discounte gebeld om te vragen wat de prijs is voor de 65inc vanavond.
Er zou €150,00 van de advies prijs af gaan, nou dat is niet de echt veel goed koper, want ik heb hier een bestelbon liggen dat ik de TV voor €4500,00 kan kopen.
Maar ben toch wel heel benieuwd of het dan ook wel klopt.

Oh ja, naar welke rekening moet ik het geld overmaken ;) ;D

Groetjes J@n


478-45215648-88
Dank U
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Mausman

Citaat van: htjan160756 op juni 18, 2010, 15:14:21
Hallo Maurice,

Ik heb Plasma-Discounte gebeld om te vragen wat de prijs is voor de 65inc vanavond.
Er zou €150,00 van de advies prijs af gaan, nou dat is niet de echt veel goed koper, want ik heb hier een bestelbon liggen dat ik de TV voor €4500,00 kan kopen.
Maar ben toch wel heel benieuwd of het dan ook wel klopt.

Oh ja, naar welke rekening moet ik het geld overmaken ;) ;D

Groetjes J@n


€ 150,-- is idd niet echt de moeite! Als je 2 maanden wacht, is ie misschien zowieso al € 150,-- minder dan nu.

We zullen zien.....


frank1397

Hallo Jan,

Ik heb mijn bestelling van de 65VT20 afgezegd.
1 Rede hiervoor is dat Panasonic nog maar 12 maanden garantie geeft en in avfsforums beginnen ze al te klagen dat de serie van dit jaar ook hun zwart waardes verliezen.
2 Rede verschil tussen de C7000 plasma van Samsung en Panasonic V20 en VT20 serie is heel klein.
3 Rede C8000 plasma van Samsung die binnen kort uitkomen hebben een calibratie menu.
4 Rede de C8000 kost bijna de helft minder dan de VT20.


htjan160756

Citaat van: frank1397 op juni 18, 2010, 21:51:14
Hallo Jan,

Ik heb mijn bestelling van de 65VT20 afgezegd.
1 Rede hiervoor is dat Panasonic nog maar 12 maanden garantie geeft en in avfsforums beginnen ze al te klagen dat de serie van dit jaar ook hun zwart waardes verliezen.
2 Rede verschil tussen de C7000 plasma van Samsung en Panasonic V20 en VT20 serie is heel klein.
3 Rede C8000 plasma van Samsung die binnen kort uitkomen hebben een calibratie menu.
4 Rede de C8000 kost bijna de helft minder dan de VT20.



Hallo Frank,

Waar staat dat, dat je nog maar 12 maanden garantie krijgt?
En kan je me een link geven waar word geklaagd over het verlies van de zwart waardes van de 65VT20.
En hoe weet je nu al dat de Samsung C8000dan beter is, want de 65VT20 is hier nog niet uit en de C8000 ook nog niet.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

frank1397


Hallo Jan,

Sommige aanbieders van tv vermelden de garantie periode op hun web pagina. Je kunt het ook gewoon vragen bij je lokale MM.
Ik denk dat je het beste bij avsforum kunt beginnen voor de afnemende zwart waardes en wat Panasonic van plan is te doen voor hun klanten.

Er zijn al reviews van de 50VT20 en ik denk dat er niet veel verschil zal zijn met de 65 inch versie. In dit forum gedeelte zijn al een paar links naar andere site's waar ze al verschillen hebben doorgenomen tussen de C8000 en de VT20(de C8000 is onze C7000 versie.)Ik zeg niet dat de samsung beter is maar dat het verschil heel klein is tussen de tv's. Alleen vind ik het prijs verschil groot. In de US hebben ze het over een paar honderd dollar hier hebben we het bijna over 2000 Euro verschil.

Hier heb je nog een link voor de Europese modellen van Samsung.

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1267184615



htjan160756

Citaat van: frank1397 op juni 18, 2010, 23:47:04
Hallo Jan,

Sommige aanbieders van tv vermelden de garantie periode op hun web pagina. Je kunt het ook gewoon vragen bij je lokale MM.
Ik denk dat je het beste bij avsforum kunt beginnen voor de afnemende zwart waardes en wat Panasonic van plan is te doen voor hun klanten.

Er zijn al reviews van de 50VT20 en ik denk dat er niet veel verschil zal zijn met de 65 inch versie. In dit forum gedeelte zijn al een paar links naar andere site's waar ze al verschillen hebben doorgenomen tussen de C8000 en de VT20(de C8000 is onze C7000 versie.)Ik zeg niet dat de samsung beter is maar dat het verschil heel klein is tussen de tv's. Alleen vind ik het prijs verschil groot. In de US hebben ze het over een paar honderd dollar hier hebben we het bijna over 2000 Euro verschil.

Hier heb je nog een link voor de Europese modellen van Samsung.

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1267184615

Hallo Frank,

Over de garantie kunnen we kort zijn, dit is gewoon 2 jaar (zie de PDF).
http://panasonic.nl/html/nl_NL/Panasonic+support/Service+%26+Garantie/4107/index.html#anker_4107
En dan is er vanaf 1 Juni 2010 een nieuwe consumentenrecht, en dat komt er opneer dat een product een bepaalde levensverwachting heeft, en dat is voor een TV meer dan 2 jaar.
Verder zou ik toch eerst de Samsung willen zien voordat ik de Panasonic 65inc afzeg, want het zou wel eens kunnen zijn dat ik hem daarna niet meer voor de prijs van €4500,00 kan krijgen.

Groetjes J@n

Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Mausman

Afgelopen vrijdag dus naar Plasmadiscounter geweest. Was (gelukkig) heel rustig; Ik denk nog niet eens 100 mensen. De uitnodiging die ik van Bert gekregen had, hoefde ik niet eens te laten zien, dus iedereen was gewoon welkom. Je hoefde dus niet in de rij zeg maar om te wachten voordat je even een brilletje op kon zetten, dit ging vrij vlotjes allemaal. Er waren ook bij iedere tv voldoende brilletjes.
Af en toe werd er rondgegaan met een schaal bittergarnituur en kon je een gratis drankje krijgen (ook wel meer dan 1  ;) ).

Van de merken die er waren was er vertegenwoordiger die de demo's gaf en alle vragen kon beantwoorden.
Je kon zo goed de tv's vergelijken maar ook uiteraard de brilletjes. De mooiste tv's waren toch wel de Panasonic 50 inch plasma en de Samsung 63 inch plasma. Voor prijzen moest je echt aan de medewerkers van Plasmadiscounter vragen, want bordjes stonden er niet bij helaas. Bij de Panasonic 50 inch kreeg je € 150,-- korting, alleen voor de 65 inch was geen actieprijs omdat deze nog niet uit was.
Echter ik vond het brilletje van de Samsung het prettigste zitten: niet te zwaar (net alsof je een gewone bril op hebt zeg maar) en comfortabel. Die van Panasonic zat het minst prettig moet ik eerlijk zeggen hoewel kwa design wel mooi. Hoop dat Panasonic de brillen nog wat gaat aanpassen.

Al met al was het wel een leuke avond geweest.

groeten,
Maurice

millon

Heb je nog verschil gezien tussen de samsung en de Panansonic?

htjan160756

Citaat van: Mausman op juni 20, 2010, 11:06:49
Afgelopen vrijdag dus naar Plasmadiscounter geweest. Was (gelukkig) heel rustig; Ik denk nog niet eens 100 mensen. De uitnodiging die ik van Bert gekregen had, hoefde ik niet eens te laten zien, dus iedereen was gewoon welkom. Je hoefde dus niet in de rij zeg maar om te wachten voordat je even een brilletje op kon zetten, dit ging vrij vlotjes allemaal. Er waren ook bij iedere tv voldoende brilletjes.
Af en toe werd er rondgegaan met een schaal bittergarnituur en kon je een gratis drankje krijgen (ook wel meer dan 1  ;) ).

Van de merken die er waren was er vertegenwoordiger die de demo's gaf en alle vragen kon beantwoorden.
Je kon zo goed de tv's vergelijken maar ook uiteraard de brilletjes. De mooiste tv's waren toch wel de Panasonic 50 inch plasma en de Samsung 63 inch plasma. Voor prijzen moest je echt aan de medewerkers van Plasmadiscounter vragen, want bordjes stonden er niet bij helaas. Bij de Panasonic 50 inch kreeg je € 150,-- korting, alleen voor de 65 inch was geen actieprijs omdat deze nog niet uit was.
Echter ik vond het brilletje van de Samsung het prettigste zitten: niet te zwaar (net alsof je een gewone bril op hebt zeg maar) en comfortabel. Die van Panasonic zat het minst prettig moet ik eerlijk zeggen hoewel kwa design wel mooi. Hoop dat Panasonic de brillen nog wat gaat aanpassen.

Al met al was het wel een leuke avond geweest.

groeten,
Maurice


Hallo Maurice,

De 65inc Panasonic stond er dus niet, is wel jammer had graag gehoord hoe die eruit zag.

En ik ben ook wel benieuwd hoe de Samsung 63inc was, en was dit de 3D Plasma TV?

Neem wel aan dat je eerst heb gekeken en toen pas 1 drankje (of toch meer ;)) hebt gedronken?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Mausman

Nee, helaas stond de 65 inch Panasonic er niet, maar ik neem aan dat die er hetzelfde uitziet als de 50 inch, alleen dan wat groter, toch?

Ik kan niet echt zeggen wat het verschil is tussen de Panasonic en de Samsung plasma. Je zou ze dan echt naast elkaar moeten zien, maar bij beiden een mooi beeld. Op de samsung vertoonden ze alleen de film Monsters vs Aliens, en dat soort films ziet er op (bijna) alle tv's wel mooi uit. Ik zou eigenlijk op de Samsung ook wel een stukje live action 3D willen zien. Op de Panasonic was dit wel te zien en zag er echt mooi uit!
Voor wat de Samsung 3D plasma betreft kan ik op dit moment zeggen dat de tv kwa uiterlijk zeer mooi is (iets mooier dan de Panasonic vind ik persoonlijk) en dat de 3D bril lekkerder zat als die van de Panasonic.

groeten,
maurice

htjan160756

Hallo,

Heb vandaag eens Samsung gebeld, om te vragen hoe het zit met de C8000 serie, want ben ook wel eens benieuwd naar de 63C8000 Plasma, aansluitingen prijs enz....
Nou daar word je dus niks wijzer van, enige wat ze kunnen zeggen is kijk maar op onze site.
Wou ook weten wat een 3D bril gaat kosten bij de TV, maar daar mogen ze geen prijs over geven.
Met dit soort bedrijven ben ik dan wel weer vlug klaar, ze weten niks en willen ook niks zeggen behalve dan dat je maar op hun site moet kijken.
O ja, had ik al gezegd dat ik op hun site moest kijken.
Heb gekeken maar kan dus niks vinden over de C8000 serie, maar even terug gebeld.
Antwoord, moet maar op hun site kijken.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

quyen

De C8000 is hier de C7000 heb ik gelezen . c8000 is alleen in de usa , maar c7000 in nl is de zelfde.

frank1397

De Amerikaanse C8000 is hier de C7000 en onze versie van de C8000 is pas leverbaar eind Juli of Augustus.

Jan ik heb Panasonic gebeld kijken of mijn Expert dealer gelijk had. Volgens de persoon van Panasonic 1 jaar garantie op het bekend zwart waarde probleem.


htjan160756

Citaat van: frank1397 op juni 25, 2010, 11:20:00
De Amerikaanse C8000 is hier de C7000 en onze versie van de C8000 is pas leverbaar eind Juli of Augustus.

Jan ik heb Panasonic gebeld kijken of mijn Expert dealer gelijk had. Volgens de persoon van Panasonic 1 jaar garantie op het bekend zwart waarde probleem.



Hallo Frank,

Dat kan toch niet, je kunt toch niet zeggen dat je het ene uitsluit van garantie.
Als het beeld na een jaar slechter word dan moet dat gemaakt worden, en dan kunnen ze niet zeggen van, ja maar dat valt nu net niet onder de garantie.
Maar ik zal bij Panasonic ook de vraag voor leggen via e-mail, ben benieuwd wat ik daar voor antwoord op krijg.
Je leest het hier vast wel.
Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

frank1397


Hallo Jan,

Ik hoor het graag. Misschien kan iemand uitleggen wat het zwart waarde probleem is van de Panasonic is dit een fysiek of een software probleem?




snuffer

Dezez kingofsat is nooit up to date echt een ramp

www.flysat.com is beter.

     

htjan160756

CitaatHallo Frank,

Dat kan toch niet, je kunt toch niet zeggen dat je het ene uitsluit van garantie.
Als het beeld na een jaar slechter word dan moet dat gemaakt worden, en dan kunnen ze niet zeggen van, ja maar dat valt nu net niet onder de garantie.
Maar ik zal bij Panasonic ook de vraag voor leggen via e-mail, ben benieuwd wat ik daar voor antwoord op krijg.
Je leest het hier vast wel.
Groetjes J@n

Hallo Jan,

Ik hoor het graag. Misschien kan iemand uitleggen wat het zwart waarde probleem is van de Panasonic is dit een fysiek of een software probleem?

Hallo,

Hier het antwoord van panasonic.

Groetjes J@n

Geachte heer Jan,

Onze plasma-tv's hebben een mechanisme aan boord om het contrast van de toestellen gedurende het gebruik actief bij te stellen. Dit wordt door middel van een verhoging van de spanning van de plasmacellen gerealiseerd, wat de helderheid doet toenemen. De spanningsverhogingen compenseren op die manier voor de degradatie van de plasma-tv's en zijn in de toestellen ingeprogrammeerd.
De 'Automatic Control of Contrast over Operational Lifetime', zoals de compenserende techniek genoemd wordt, is in de nieuwere Viera-modellen verbeterd en
de stappen waarin de spanning verhoogd wordt kleiner zijn. Als gevolg daarvan zouden ook de reducties in zwartweergave minder uitgesproken moeten zijn.
De zwartweergave van plasma's kan afnemen.

Met vriendelijke groet,
Panasonic Infocentre
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

frank1397


Hallo Jan,

Bedankt voor je antwoord.

Mijn Expert dealer zegt dat het geen fysiek of hardware probleem is en dan valt het buiten de garantie van 12 maanden.
Zoals je bericht al zegt ingeprogrammeerd.

Ik ga zelf wachten op de 63C8000 tot daar de prijs van bekend is en als het verschil nog steeds 2000 Euro is dan weet ik het al.
Kan ik beter Frank voor een isf behandeling langs laten komen en hou ik nog geld over. Volgens de avs jongens is het verschil in zwart maximaal 0,02 cd/m2.


htjan160756

Citaat van: frank1397 op juni 28, 2010, 17:03:12
Hallo Jan,

Bedankt voor je antwoord.

Mijn Expert dealer zegt dat het geen fysiek of hardware probleem is en dan valt het buiten de garantie van 12 maanden.
Zoals je bericht al zegt ingeprogrammeerd.

Ik ga zelf wachten op de 63C8000 tot daar de prijs van bekend is en als het verschil nog steeds 2000 Euro is dan weet ik het al.
Kan ik beter Frank voor een isf behandeling langs laten komen en hou ik nog geld over. Volgens de avs jongens is het verschil in zwart maximaal 0,02 cd/m2.

Hallo Frank,

Cijfers zeggen mij niks, ook het antwoord van Panasonic trouwens niet.
Ik twijfel wel nu, denk dat ik ook even ga afwachten, maar zeg de TV als nog niet af.
Want op de vraag wanneer de 65inc nu uitkomt heb ik geen antwoord gekregen van Panasonic.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

frank1397


Hallo Jan,


De 65VT20 zou volgende week te koop moeten zijn. Ik was van plan hem woensdag nog eens te bekijken. Alleen vind ik bijna 5000 euro teveel.


htjan160756

Citaat van: frank1397 op juni 28, 2010, 21:32:38
Hallo Jan,

De 65VT20 zou volgende week te koop moeten zijn. Ik was van plan hem woensdag nog eens te bekijken. Alleen vind ik bijna 5000 euro teveel.

Hallo Frank,

Waar zou je hem gaan bekijken dan?
Ik wil hem eigenlijk ook wel eens eerst zien.
En ik betaal ook geen €5000,00 ervoor, maar €4500,00 de prijs was helaas vast gesteld na de prijs verhoging anders denk ik dat hij nog goedkoper zou zijn geweest.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

raMniv

Hij staat in het krantje van de mediamarkt, dus neem aan dat hij daar binnenkort te bewonderen is.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"