*** 2010 Mega 3D Database Topic - 3D TV vergelijking: Panasonic vs. Samsung ***

Gestart door POWERMAN, maart 16, 2010, 18:09:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


quyen

HIer een post van iemand uit de UK  de c8000 is de zelfde  als hier de 7000.
I have only had my pn63c8000 for 2 days now.So far i think the picture quality is amazing, and i have not tweeked or calibrated the picture yet. waiting for it to break in. My friend that helped me mount the TV has a 60" Elite Kuro, and he said he thought the samsung had just as nice of a picture as his kuro, if not slitghly better, he said he was shocked how good it looked. That made me feel great. I think it has a better overall picture then the panny 65vt25 that i was gonna origally purchase,yes the panny has deeper blacks but thats not the only thing that makes up the picture, and believe me up to about a week ago i was convinced the Panny 65vt25 was the tv for me.I purchased the samsung mainly because my Magnolia sales person told me if i didnt like the samsung, he would gladly exchange it for the panny vt25. I am really glad i went with samsung now. Not to mention it looks so much nicer then the panny, and i really disagree with you that its just a glorified B550 with 3D added.The video processing IMO is much better then the B550. You are making judgements on a TV you dont even own. and as far as buzzing I stood 2 inches away from my panel and didnt hear a thing. Just my 2 cents

snuffer

Deze meneer werkt zeker bij Samsung????  ik heb ze allebij gezien en ben tot de conclusie gekomen zoals vele die ze beide hebben gezien dat de .... vul zelf maar in toch echt mooier is.
Maar ja smaken verschillen zullen we maar zeggen.

POWERMAN

Samsung verovert 3D markt   :alien:

De 3D campagne van Samsung lijkt zijn vruchten af te werpen, want in mei verkocht het bedrijf wereldwijd 270.000 3D tv's. Dat is meteen negentig procent van de markt. LG heeft ook zijn eigen 3D LED LCD tv gelanceerd, maar kwam niet verder dan 5000 exemplaren .

http://alatest.nl/apps/reviews/7156117/-1/?ref=http%3A%2F%2Falatest.nl%2Freviews%2Fontvangers-versterkers%2Fnad-m3%2Fpo3-34036700%2C86%2F

De meeste mensen zijn nu eenmaal simple kude dieren ,en die gaan allemaal op het super mooie uiterlijk af van de Samsng -en 3D is bijzonder dus de die maar zonder gericht vergelijk. :popcorn:

Verwacht niet dat de hoge cijfers van de samsung plasma zijn want die komt net een beetje los , en dat samsung led/lcd 3D gebeuren is zeker ver onder geschikt aan de Panasonic VT20 3D plasma.

Heb de 3D plasma van samsung nog niet gezien dus ben erg benieuwd of deze een betere 3D beeld geeft dan hun lcd/led 3D apparaten. :devil:

frank1397


Jammer dat er nog geen reviews zijn van de Samsung 3D plasma's. Volgens het topic van avsforums zijn de kleuren van de Samsung plasma beter dan de Pansonic plasma en wint de Panasonic op zijn zwart waarde.

donaldk

Major Ton had toch onlangs de 50" binnen gekregen en was er zeer over te spreken, beter dan de LED LCDs, waarover hij na een Samsung demo ook niet bepaald slecht sprak (na vergelijk met plasma weer wel), zal wel hier in de thread staan.

millon

Plasma-discounter geeft 200 exclusieve uitnodigingen weg voor deze speciale avond! Hiermee bieden we je een kijkje in de wereld van 3D televisie. Philips en LG geven een Sneak Preview van hun nieuwste 3D televisies terwijl Samsung en Panasonic deze avond speciale acties gepland hebben voor iedereen die een 3D product aanschaft.  LET OP: alleen deze avond bieden een aantal fabrikanten 3D televisies aan tegen zeer scherpe prijzen!


htjan160756

Citaat van: bert888 op juni  9, 2010, 22:56:59
Plasma-discounter geeft 200 exclusieve uitnodigingen weg voor deze speciale avond! Hiermee bieden we je een kijkje in de wereld van 3D televisie. Philips en LG geven een Sneak Preview van hun nieuwste 3D televisies terwijl Samsung en Panasonic deze avond speciale acties gepland hebben voor iedereen die een 3D product aanschaft.  LET OP: alleen deze avond bieden een aantal fabrikanten 3D televisies aan tegen zeer scherpe prijzen!

Hallo,

En wat is die scherpe prijs dan, want ik kan nu de 3D 65inc van Panasonic kopen voor 4500 euro.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

millon


Major_Ton

De huidige Samsung plasma (C7700) heeft een zéér helder en vooral scherp paneel. Dat scherpe beeld was ook al aanwezig bij de vorige generatie plasma's, maar toen nog met zichtbare edge enhancement, wat nu gelukkig afwezig is. Zet een willekeurige Panasonic plasma hiernaast en het lijkt alsof de Pana wat focus mist tov de Samsung. Het beeld is echt messcherp!! Het detail is echt fantastisch. Ook de kleuren vind ik op de Samsung érg goed. Net weer wat beter dan een Pana G20. Als je let op 'betrokkenheid', het gevoel dat je niet via een TV door een camera kijkt, maar er écht bij bent, dáár scoort de Samsung erg hoog. Een direct vergelijk met een VT20 komt er nog aan, maar Panasonic levert op het moment niet best uit (Samsung overigens ook niet).

Denk niet dat ik een Samsung fanboy ben. Ik had de nieuwe PS63C7700 besteld, maar heb deze order ondertussen gecanceld. Waarom? Heel simpel. Ik HAAT retentie. Ik heb een naast een Blu-Ray speler, een PS3, X-Box 360 en een Wii en ik wil ongestoord kunnen gamen zonder mij zorgen te hoeven maken over permanente burn-in en na elke sessie te moeten eindigen met de screenwipe functie. Ik heb dit geconstateerd bij de PS50C7700 en op het gebied van retentie is er helaas geen vooruitgang geboekt tov voorgaande modellen. Daarom ben ik nu weer een 'zwevende' kiezer op TV gebied, maar ga ervan uit dat Panasonic als winnaar uit de bus komt. 50" zal het dan wel worden, want 65" is mij helaas wat te duur...
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

POWERMAN

Panasonic stelt nieuwe Viera VT20 modellen voor http://www.hear.nl/nieuws/6535/panasonic_stelt_nieuwe_viera_vt20_modellen_voor/

woensdag 9 juni 2010, geplaatst door Hear+See

Panasonic introduceert twee nieuwe televisies in de lijn van VT20 producten. Het gaat om twee full hd 3D modellen met afmetingen van 42 en 46 inches. In april kondigde Panasonic ook al een aantal full hd 3D televisies voor: deze zijn wat groter met hun beelddiagonalen van 50, 54, 58 en 65 inches.

De nieuwe Panasonic modellen zullen de TH-P42VT20 en de TH-P46VT20 genoemd worden en hebben beiden een contrast ratio van 5.000.000:1 te bieden. Ze beschikken over twee geïntegreerde full range luidsprekers en ze bieden mogelijkheden om gebruik te maken van YouTube en Skype. Daarnaast bieden de televisies ondersteuning aan dlna en ethernet. De modellen kunnen op vier hdmi poorten worden aangesloten.

Panasonic brengt de TH-P42VT20 en de TH-P46VT20 eind juli uit op de Japanse markt. Het 42 inches model zal omgerekend ongeveer 2500 euro kosten en het 46 inches model krijgt een prijskaartje van ongeveer 3000 euro mee. Bij deze prijs zit één 3D bril inbegrepen. Het is nog niet bekend of de televisies ook de Nederlandse kant op zullen komen.

donaldk

De 54 en 58 inchers zijn hier ook niet op de markt dus... in De VS wel alle grotere maten, als de VT-25 serie.

POWERMAN


htjan160756

Hallo,

Even Offtopic.

Lees net dat het WK NIET in 3D word uitgezonden.
Een maand geleden las ik nog dat ZIGGO het WK in 3D ging uitzenden en nu is het ineens te duur.
Nou lekker dan, koop je een 3D TV :(

Denk dat ik de TV maar weer ga afzeggen ;)

Groetjes J@n

PS: Nee doe het toch maar niet (het afzeggen) ik had hem ook gekocht zonder 3D.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

donaldk


quyen

van een andere side :

had both. The TC-P54VT25 and now a PN58C8000.

I don't agree with alot of the comments.

1st. They are both top of the line plasmas.

2nd. The samsung has zero flicker. The panasonic is unwatchable at 48hz. Just play Avatar at 48hz and you can see this for yourself. The motion judder on the panasonic works better. But the Samsung in cinema smooth (wich greys out the motion judder option) is flawless smooth.

3rd. 3D.. They both do a great job. The samsung plasma does not fade out when you tilt the glasses. That is an LED/LCD issue. IMO.. Plasma for 3D is the way to go. The benifit of the samsung is that it plays 3D files through the USB media Jack. The panasonic cannot. The samsung can convert any source from 2D to 3D.. This feature is worth it's weight in gold considering there is very little 3D content available. It adds depth, not screen pop outs. I watched Star Wars in converted 3D and it was Amazing! I Also want to point out that samsung has a ton of 3D options and allows adjustable depth. The panasonic does not. The samsung 3D has ghosting issues. A recent firmware has resolved that. Which reminds me.. Both are firmware upgradable. So I'm sure more good things are yet to come.

4th. The panel. Both, the panasonic and samsung have a black anti glare screen. Both can crank out bright whites. The whitest plasmas to date.

5th. Jacks. The panasonic has no left/right analog audio outs, just a single digital out. The samsung has both. Both have 4 HDMI 1.4 in jacks. The panasonic has two componant in jacks. The samsung has one compotant in Jack. Both have a PC in Jack. Both have USB in jacks.

6th. Picture adjustments. Both sets are fully loaded. On the samsung you adjust the individual color space of red, green, blue, yellow, magenta, and cyan. Which goes beyond the panasonic's red, green, blue. Both have ample noise reductions. The panasonic has three. The samsung two. The 3rd on the panasonic is mosquito. They are worded differantly on both sets so some may take cate of other issues as well. The panasonic has a THX mode, which is closest to 6500k. Too me that is too washed out, but that is the referance THX standard. You can adjust the samsung to that very easily in cinema mode. Both sets have great sharpness. The samsung has edge enhancement on/off. The panasonic has something similar under it's pro menu called vertical contour. It worked very well. Better then the samsung's edge enhancement. Which to this day I cannot see a differance with it on/off. Black level. Fantastic on both sets. Some say the panasonic's black level rises over time. I did not see this. I know this was a 2009 panasonic issue. As of now, I say it's a rumor until proven.

7th. Screen size. They both come in 50". Then 54" for the panasonic, 58" for the samsung. Then 65" for the panasonic, and 63" for the samsung. So I consider this equal. Enough sizes to please everyone.

8th. What about the buzzing noise from samsung? Well I've owned two samsung plasmas. A PN50B650, and currently the PN58C8000. Both of them are super quiet! Zero buzzing noise what so ever. Do some buzz? Maybe.. I saw one on YouTube with a cracked screen and it was buzzing! If my new set did buzz I would exchange it.

9th. Price. The panasonic cost more than the samsung.

10. Misc. The samsung has less dithering when looking very close to the screen. Like, within 6". On the panasonic you can see what looks like the pixels are constantly dancing. This has nothing to do with the built in IR protection. This is in all plasmas, some handle it better than others. The samsung had some very faint vertical banding from the on screen menus. Just a poor choice in design as compared to the large blue self contained menu box of the panasonic. I didn't notice this on the panasonic when going through the menus. Content. They both go online. The both do YouTube etc. This years samsung is very fast compared to last years. The samsung just has a whole lot more content choices then the panasonic's viera cast.

So now The Big Question. Why did I take my TC-P54VT25 back and get the PN58C8000. I simply fell in love with the 2D to 3D conversion, plus the extra 4" of the samsung fit my room better. But the nail in the coffin was the fact that the remote sensor for the panasonic was in the center. My sound bar blocked it and I couldn't use the panasonic remote for the TV. Samsung's remote sensors are off the sides of the TV. So my sound bar did not block them.

All in all.... Both great sets, both have great blacks, both have great 3D. You cannot go wrong with either. Pick the one you feel will look better in your room. I do want to add that panasonic did a great job on setting up the colors right out of the box. At the store it may appear to be more colorful, but the samsung can be adjusted to look the exact same. So don't be fooled by that. Manufacturers are known for this. Mits use to tweak the greens. Sony the yellow/gold.. I still say wheel of fortune looks the best on a Sony!

Well, that was my two cents.. Good luck.

snuffer

Lees net dat het WK NIET in 3D word uitgezonden.
Een maand geleden las ik nog dat ZIGGO het WK in 3D ging uitzenden en nu is het ineens te duur.
Nou lekker dan, koop je een 3D TV

Het WK is wel degelijk in 3D te volgen alleen niet in Nederland. gisteren heb ik via het Spaanse canal+ 3D kanaal de openingswedstrijd gezien en later op de avond de Franse via TF1 3D van Fransat. het is even zoeken op de sateliet maar ze zijn er echt.

Wat mij opvalt is dat de gebruikers van dit forum beeld en audio freaks zijn, maar met sat signalen deze toch nog een slag beter zijn dan de kabel. En veel meer mogelijk is.
Zo zijn bijna alle wedstrijden op de KA-band (21 GHz) te volgen op de SAt die op 23,5 Oost hangt. en kan je dus naar hartelust 3D voetball zien.

POWERMAN

10 juni nieuw uitgekomen voor de 3D kijkers; Regent gehaktballen 3D (Cloudy with a chance of meatballs) (DVD Blu-Ray)



millon

Ik heb 2 vipkaarten voor de 3d avond bij Tom coronel.
Iemand intresse?
Ik kan helaas niet.
Een verslagje hier zou dan fijn zijn ;)

Uitnodiging 3D VIP Avond Plasma-Discounter.nl
Gefeliciteerd! Jij bent één van de gelukkige winnaars van een exclusieve VIP UITNODIGING voor de speciale 3D VIP avond van Plasma-Discounter.nl op vrijdag 18 juni a.s. De keuze was reuze, maar jouw slogan was één van de 200 die ons aansprak. Dank hiervoor en bij deze ontvang je de exclusieve uitnodiging voor onze 3D VIP avond!



Acties en kortingen!
Tijdens de 3D VIP avond geven Philips, LG en Sony een Sneak Preview van hun nieuwste 3D televisies. Samsung en Panasonic gaan een stap verder en bieden alle genodigden super acties en kortingen op 3D producten aan! En wat zou een VIP avond zijn zonder hapjes en drankjes? Geniet dus volop van alle lekkernijen, terwijl de 3D promoties aan je voorbij trekken.  

Locatie en tijd
De 3D VIP avond vindt plaats op vrijdagavond 18 juni a.s. bij Plasma-Discounter aan de Bronsstraat 10 in Naarden. Wij verwachten je tussen 20.00 - 22.00 uur. Ieder half uur worden de verschillende merken 3D televisies gedemonstreerd. Rond 23.00 uur zullen wij de avond afsluiten.

Leuk dat je erbij bent en tot vrijdagavond!

Groet,




htjan160756

Citaat van: bert888 op juni 15, 2010, 16:03:28
Ik heb 2 vipkaarten voor de 3d avond bij Tom coronel.
Iemand intresse?
Ik kan helaas niet.
Een verslagje hier zou dan fijn zijn ;)

Uitnodiging 3D VIP Avond Plasma-Discounter.nl
Gefeliciteerd! Jij bent één van de gelukkige winnaars van een exclusieve VIP UITNODIGING voor de speciale 3D VIP avond van Plasma-Discounter.nl op vrijdag 18 juni a.s. De keuze was reuze, maar jouw slogan was één van de 200 die ons aansprak. Dank hiervoor en bij deze ontvang je de exclusieve uitnodiging voor onze 3D VIP avond!



Acties en kortingen!
Tijdens de 3D VIP avond geven Philips, LG en Sony een Sneak Preview van hun nieuwste 3D televisies. Samsung en Panasonic gaan een stap verder en bieden alle genodigden super acties en kortingen op 3D producten aan! En wat zou een VIP avond zijn zonder hapjes en drankjes? Geniet dus volop van alle lekkernijen, terwijl de 3D promoties aan je voorbij trekken.  

Locatie en tijd
De 3D VIP avond vindt plaats op vrijdagavond 18 juni a.s. bij Plasma-Discounter aan de Bronsstraat 10 in Naarden. Wij verwachten je tussen 20.00 - 22.00 uur. Ieder half uur worden de verschillende merken 3D televisies gedemonstreerd. Rond 23.00 uur zullen wij de avond afsluiten.

Leuk dat je erbij bent en tot vrijdagavond!

Groet,

Hallo,

Ik ben wel eens benieuwd wat de prijzen zijn die avond van bv de 65inc TV van Panasonic.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

millon


htjan160756

Citaat van: bert888 op juni 17, 2010, 23:37:36
mausman gaat er naar toe.
als het 10% is !!!
toch al 450euro

Hallo,

10% van de advies prijs is €499,00.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Mausman


htjan160756

Citaat van: Mausman op juni 18, 2010, 08:10:44
Ik zal vanavond es kijken. Ben benieuwd.

groeten,
Maurice

Hallo Maurice,

Als de TV (65inc Panasonic 3D) onder de €4000,00 is mag je deze voor me bestellen ;).

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.