*** 2010 Mega 3D Database Topic - 3D TV vergelijking: Panasonic vs. Samsung ***

Gestart door POWERMAN, maart 16, 2010, 18:09:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

POWERMAN

Ja was het alleen maar de kijkhoek , de panasonic VT steekt er met kop en schouders ver boven uit , maar OK samsung desing is wel heeel erg mooi. :popcorn:

Hoop voor de samsung liefhebbers dat de plasma het beter gaat doen.

htjan160756

Hallo,

Vandaag dan eindelijk de 50VT gezien.
Was wel even schrikken toen ik de 3D bril op deed,zag geen verschil, maar ja dat kwam om dat de bril nog niet aan stond ??? ;)
Maar zowaar zag ik bij deze TV wel diepte bij de Sony had ik het niet gezien.
Nou hoop ik dat de 65inc net zo goed of beter is.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.


POWERMAN

Heb de VT20 vandaag maar eens opgehangen , leuk tvtje voor het geld. :popcorn:

mijn eerste indruk:

De VT20 is goed te tillen in je eentje om deze aan de wand op te hangen.

De afstandbedienig is zeer handzaam en ligt erg lekker in de hand , bedieningsknoppen liggen in ideale volgoorde .

Er zaten wel 10 boekjes gebruiksaanwijzing bij in alle talen , beetje papier verspilling en slecht voor millieu.

Kleur omlijsing is nog er wennen.

Instalatie draadloos internet en instellingen tv is een makkie , er zat een usb ontvanger bij.

htjan160756

Citaat van: POWERMAN op mei 26, 2010, 13:18:45
Heb de VT20 vandaag maar eens opgehangen , leuk tvtje voor het geld. :popcorn:

mijn eerste indruk:
De VT20 is goed te tillen in je eentje om deze aan de wand op te hangen.
De afstandbedienig is zeer handzaam en ligt erg lekker in de hand , bedieningsknoppen liggen in ideale volgoorde .
Er zaten wel 10 boekjes gebruiksaanwijzing bij in alle talen , beetje papier verspilling en slecht voor millieu.
Kleur omlijsing is nog er wennen.
Instalatie draadloos internet en instellingen tv is een makkie , er zat een usb ontvanger bij.

Hallo Powerman,

Is eigenlijk net wat ik niet zou hoeven weten, wat vind je zelf van de rest nu je hem al weer wat langer hebt?
Ik zelf heb de TX-P65VT20 net besteld, maar komt pas eind Junie half Julie.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

quyen

Ik heb de pana in mediamarkt almere gezien .maar zwart was grijs . de led tv van samsung diep zwart , ik weet er staan veel lampen op maar grijs had ik niet verwacht. want bij de samung plasma even verder was het een stuk meer zwart onder de zelfde verlichting. raar.


POWERMAN

Citaat van: htjan160756 op mei 28, 2010, 15:16:45
Hallo Powerman,

Is eigenlijk net wat ik niet zou hoeven weten, wat vind je zelf van de rest nu je hem al weer wat langer hebt?
Ik zelf heb de TX-P65VT20 net besteld, maar komt pas eind Junie half Julie.

Groetjes J@n

Ja wat moet ik er van zeggen   :popcorn: , het klinkt weer zo vewaand als ik zeg - dit is gewoon echt de beste tv die er te verkrijgen is en de G20 doet het ook nog wel leuk maar de rest is gewoon bagger zeker qwa 3D  (samsung) en al die led en lcd dingen. ;) ;D 8)

De kleuren zijn super en zwart is ook echt zwarter dan zwart , dit voor de kleurenblinden die menen grijs te zien ;D  :o

3D is ook super realistisch en ongeloofelijk zuiver qwa beeld.


Een echte aanrader en een must have , annuleer gewoon je dure zomer vakantie en gooi je vrouwen/vriendinen de deur uit en ga voor de Panasonic VT20

Major_Ton

Citaat van: POWERMAN op mei 29, 2010, 15:12:16
Ja wat moet ik er van zeggen   :popcorn: , het klinkt weer zo vewaand als ik zeg - dit is gewoon echt de beste tv die er te verkrijgen is en de G20 doet het ook nog wel leuk maar de rest is gewoon bagger zeker qwa 3D  (samsung) en al die led en lcd dingen. ;) ;D 8)

De kleuren zijn super en zwart is ook echt zwarter dan zwart , dit voor de kleurenblinden die menen grijs te zien ;D  :o

3D is ook super realistisch en ongeloofelijk zuiver qwa beeld.


Een echte aanrader en een must have , annuleer gewoon je dure zomer vakantie en gooi je vrouwen/vriendinen de deur uit en ga voor de Panasonic VT20

Hmmm ik heb hier een Sammy PS50C7700 hangen en dat is met 3D toch geen bagger!! De led modellen zijn niet al te best nee. Veel ghosting en weinig diepte, maar de Plasma modellen zien hier helemaal vrij van! Ik hoop de VT20 volgende week binnen te krijgen en zal ze dan eens naast elkaar zetten. Maar de Samsung plasma is echt niet selcht.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

htjan160756

Citaat van: POWERMAN op mei 29, 2010, 15:12:16
Ja wat moet ik er van zeggen   :popcorn: , het klinkt weer zo vewaand als ik zeg - dit is gewoon echt de beste tv die er te verkrijgen is en de G20 doet het ook nog wel leuk maar de rest is gewoon bagger zeker qwa 3D  (samsung) en al die led en lcd dingen. ;) ;D 8)

De kleuren zijn super en zwart is ook echt zwarter dan zwart , dit voor de kleurenblinden die menen grijs te zien ;D  :o
3D is ook super realistisch en ongeloofelijk zuiver qwa beeld.

Een echte aanrader en een must have , annuleer gewoon je dure zomer vakantie en gooi je vrouwen/vriendinen de deur uit en ga voor de Panasonic VT20

Hallo Powerman,

Op vakantie ga ik nooit, zonde van het geld vinden wij (vrouw en ik).
Mijn vrouw de deur uitzetten lijkt me helemaal een slecht plan, dan kan ik de TV zonder meer wel vergeten.
Maar mijn vrouw staat er namelijk vierkant achter dat ik deze ga kopen  ;).

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

POWERMAN

Kijk bestaan er toch nog echte vrouwen , wees er maar zuinig op want die zjn zeldzaam. ;) ;D


quyen

Ik ben niet kleurenblind ,de panasonic bij mediamarkt almere is niet zwart maar grijs ,dit bij alle panasonic,s kan zijn de reflectie van de vele TL buizen daar?

htjan160756

Citaat van: quyen op mei 30, 2010, 12:26:13
Ik ben niet kleurenblind ,de panasonic bij mediamarkt almere is niet zwart maar grijs ,dit bij alle panasonic,s kan zijn de reflectie van de vele TL buizen daar?

Hallo,

Als je dat bij alle Panasonic's ziet dan is er toch echt iets mis met de verlichting daar.
En vind je het zelf ook niet raar dan dat ze allemaal grijs zijn in plaats van zwart.
Ik heb zelf een oudere type Plasma van Panasonic en daar is inderdaad zwart niet altijd zwart, maar ik zie ook echt wel zwart dat zwarter is dan zwart?
Dit kan ook aan de bron liggen.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

htjan160756

Citaat van: POWERMAN op mei 29, 2010, 16:59:36
Kijk bestaan er toch nog echte vrouwen , wees er maar zuinig op want die zjn zeldzaam. ;) ;D

Hallo Powerman,

Ben er ook wel zuinig op maar de jaren gaan tellen  ;).

Nog even en vraag:
Wist je dat je nu 2 gratis 3D Blu-rays krijgt als je een VT koop?



http://panasonic.nl/html/nl_NL/Panasonic+producten/VIERA+tv%27s/VIERA+Full+HD+3D+/Panasonic+Full+HD+3D+Coraline+Ice+Age3+actie/188868/index.html#anker_188872

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

donaldk

Citaat van: htjan160756 op mei 25, 2010, 23:06:33
Hallo,

Vandaag dan eindelijk de 50VT gezien.
Was wel even schrikken toen ik de 3D bril op deed,zag geen verschil, maar ja dat kwam om dat de bril nog niet aan stond ??? ;)
Maar zowaar zag ik bij deze TV wel diepte bij de Sony had ik het niet gezien.
Nou hoop ik dat de 65inc net zo goed of beter is.

Groetjes J@n

Of wel aan maar moet even ge-reset/re-synct worden.

snuffer

ik heb deze 20vt sinds 20 Mei staan en ben zeer tevreden over deze TV.
Makkelijk te bedienen menu is simpel en zwart is echt zwart.
De 2 X 3Dbrillen zaten er bij mij ook bij en zijn erg mooi om te zien zelfs met mijn eigen bril op kan ik deze er rustig overheen zetten

raMniv

@snuffer, welke blu ray speler heb je erbij?

en hoe laat je hem inspelen?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

POWERMAN

Heb ook een bonnetje voor 2 3D films , kan alleen serie nummer van mn VT20 niet vinden  :( weet iemand met VT20 waar die staat.

Inspellen alles op 30 gezet  of de helft van max. en helderheid 0

Ben u opzoek naar de ultieme instel gegevens ,  liefst van een isf gecalibreerde VT20 .

Dan heb ik een goede basis om vanuit persoonlijke smaak in te instellen

snuffer

Ik heb de samsung D6900 speler erbij
Het serie nummer staat op de achterkant van het toestel op een sticker.
Alleen heb je ook de barcode van de doos nodig voor de DVD'S te verkrijgen bij Panasonic.

millon

Citaat van: quyen op mei 28, 2010, 17:44:35
Ik heb de pana in mediamarkt almere gezien .maar zwart was grijs . de led tv van samsung diep zwart , ik weet er staan veel lampen op maar grijs had ik niet verwacht. want bij de samung plasma even verder was het een stuk meer zwart onder de zelfde verlichting. raar.

Dat komt omdat het contrast bij de Mediamarkt vol aan staat.
Als je hem iets terug zet,is het grijs weg. ;)

Ghosty J

Zo te merken aan je opmerking heb je het bovenstaande filmpje niet gezien dit filmpje
zoals het filmpje al aangeeft en ook de mensen van Panasonic zelf, je moet recht op blijven zitten anders werkt het 3d gebeuren niet.
Koop dan maar in jou geval een gewone tv ;)

Citaat van: Maartje op mei 25, 2010, 20:19:59
no offence maar als die panasonic 1000 euro duurder is kan mij die kijkhoek geen zier schelen hoor . . . .  ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

raMniv

"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

POWERMAN

Ja de Panasonic 3D is super , zelfs als je relax op de bank ligt met je hoofd schuin is het 3D weergae 100%.

Samsung heeft echt een grote steek laten vallen met die matige 3D weergave en als je op de bank gaat liggen heb je zwart 3D beeld.

Panasonic is de grote winaar

Nog wat weetjes over de Panasonic VT20 3D  http://www.avforums.com/forums/3d-plasma-tvs/1246500-panasonic-vt20-faq.html

donaldk

Tja je test polarisatie filters en die doen wat ze moeten doen, twee lin pol filters tegenover elkaar verdraaien is een klassieke methode voor 'fade to black'. Nou gooi de Samsung Plasma er naast en dan hebben we een echte test. En die jongens van Consumer reports weten wat ze doen http://displaydaily.com/2010/04/08/consumer-reports-develops-a-new-wrinkle-in-comparing-tv-color-performance/.