Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

#925
Even aan het klussen geweest, zoals ik al eerder zei stond de ARC wel erg krap in het rack. Dus dat vak maar iets hoger gemaakt:



Gelijk ook alle ongebruikte rca aansluitingen op de Oppo en de ARC van RCA caps voorzien. Moet nu alleen nog een nieuwe zekering voor de ARC bestellen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

#926
Quote from: fugazi_2009 on July 13, 2011, 11:59:06
Even aan het klussen geweest, zoals ik al eerder zei stond de ARC wel erg krap in het rack. Dus dat vak maar iets hoger gemaakt:



Gelijk ook alle ongebruikte rca aansluitingen op de Oppo en de ARC van RCA caps voorzien. Moet nu alleen nog een nieuwe zekering voor de ARC bestellen.

Jack misschien nog iets om te proberen.

Mijn ervaring met ARC is dat deze het beste werkt met een standaard power cord, ik heb het ook al een paar keer voorbij zien komen op div.fora (standaard power cords en ARC in het algemeen) en bij mij klonk het inderdaad beter als met mijn Furutech power cord.  Voor mijn Denon AVC A1HDA is het precies andersom.

Ik zou persoonlijk wachten met het bestellen van je zekering (ik neem aan dat je die wil upgraden) en even de inspeel periode afwachten. Ik heb het idee dat je met Audio Research niet te veel moet tweaken en dat je ze het beste standaard kan laten.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Ok, dat zou ik dan eens moeten proberen. Nu hangt er (natuurlijk) een Shunyata powercord achter.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

WimB

Verwacht je dat een andere zekering nog iets verbeterd?

fugazi_2009

Quote from: WimB on July 14, 2011, 11:29:22
Verwacht je dat een andere zekering nog iets verbeterd?

Noem het audiofiele nervosia. Het zal niet schokkend zijn, maar meestal doe ik gewoon standaard, waar mogelijk, de zekering van apparatuur door AHP zekeringen vervangen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#930
Aantal reviews voor de MP1 op de website toegevoegd.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

WimB

Quote from: fugazi_2009 on July 14, 2011, 12:14:18
Noem het audiofiele nervosia. Het zal niet schokkend zijn, maar meestal doe ik gewoon standaard, waar mogelijk, de zekering van apparatuur door AHP zekeringen vervangen.
Is dat mogelijk met alle versterkers en zou dat bij een oude denon ook wat verbeteren?

fugazi_2009

#932
Quote from: WimB on July 15, 2011, 12:38:51
Is dat mogelijk met alle versterkers en zou dat bij een oude denon ook wat verbeteren?

Ik doe het alleen met apparatuur waar de zekering gewoon aan de buitenkant te vervangen is, ik weet niet of dat bij Denon ook zo is?

Tevens nieuwe overzicht foto:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

R

Gaaf!! Ooit nog plannen voor AR versterking? Dat zal heel mooi staan!

fugazi_2009

Nope, de Burmesters zijn blijvertjes.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

#935
Quote from: fugazi_2009 on July 15, 2011, 13:27:47
Nope, de Burmesters zijn blijvertjes.

De 911 Upgraden naar de Mk3  :P

Burmesters zijn niet voor niets "Gebaut für die Ewigkeit"  Ik kan me goed indenken dat de Burmesters blijvertjes zijn. Een kennis van mij zal ook geen afscheid nemen van zijn Burmester 035 en 956mk2 terwijl hij de MBL 5011 voorversterker geweldig vind en ook de eindversterker 9007. Het matched allemaal qua uiterlijk beter bij zijn MBL 300E luidsprekers maar afscheid nemen van zijn Burmesters, dat is vloeken in de kerk  :D.

Er zijn natuurlijk ook andere merken die "Gebaut für die Ewigkeit" zijn.

Mooie overzicht foto.

Jij bent een een beetje fan van de groep Marillion of heb ik het verkeerd gelezen. Er is namelijk een concert van hun op blu-ray uit gekomen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

BuSpu

Heb ik nou goed begrepen dat jij 4.1 speelt? Zijn je rears ook Avalons (kan ik op je site zo snel niet zien)?

Martijnst1990

Quote from: BuSpu on July 15, 2011, 13:49:23
Heb ik nou goed begrepen dat jij 4.1 speelt? Zijn je rears ook Avalons (kan ik op je site zo snel niet zien)?
Ik ben ook nog geen foto's tegengekomen van de luisterplek/rear speakers. Misschien een idee?  :P Vind het vooraanzicht er in ieder geval al fantastisch uitzien :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

fugazi_2009

#938
Quote from: Maximus_Aurelius on July 15, 2011, 13:45:50
De 911 Upgraden naar de Mk3  :P

Burmesters zijn niet voor niets "Gebaut für die Ewigkeit"  Ik kan me goed indenken dat de Burmesters blijvertjes zijn. Een kennis van mij zal ook geen afscheid nemen van zijn Burmester 035 en 956mk2 terwijl hij de MBL 5011 voorversterker geweldig vind en ook de eindversterker 9007. Het matched allemaal qua uiterlijk beter bij zijn MBL 300E luidsprekers maar afscheid nemen van zijn Burmesters, dat is vloeken in de kerk  :D.

Er zijn natuurlijk ook andere merken die "Gebaut für die Ewigkeit" zijn.

Mooie overzicht foto.

Jij bent een een beetje fan van de groep Marillion of heb ik het verkeerd gelezen. Er is namelijk een concert van hun op blu-ray uit gekomen.

Ja, die BD heb ik al ;) De Burmesters naar MK3 upgraden kan inderdaad nog (je had intussen al ontdekt dat de mijne al mk2 waren ;)). Dat kost zo'n 4500 euro per stuk, dus dat zou dan 9000 euro aftikken worden.

Quote from: BuSpu on July 15, 2011, 13:49:23
Heb ik nou goed begrepen dat jij 4.1 speelt? Zijn je rears ook Avalons (kan ik op je site zo snel niet zien)?
Quote from: Martijn90 on July 15, 2011, 13:54:08
Ik ben ook nog geen foto's tegengekomen van de luisterplek/rear speakers. Misschien een idee?  :P Vind het vooraanzicht er in ieder geval al fantastisch uitzien :)

Ja, inderdaad exact dezelfde Avalons als rear. Zie hier een oude foto:



Dit is wel een oude foto, maar feitelijk is er niks anders in de huidige situatie. Zelfde bankje, zelfde speakers op dezelfde afstand.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on July 15, 2011, 14:05:14
Ja, die BD heb ik al ;)

hadden we eigenlijk kunnen weten  :D

Quote from: fugazi_2009 on July 15, 2011, 14:05:14
De Burmesters naar MK3 upgraden kan inderdaad nog (je had intussen al ontdekt dat de mijne al mk2 waren ;)). Dat kost zo'n 4500 euro per stuk, dus dat zou dan 9000 euro aftikken worden.

9000 euro dat is een hoop geld. Heb jij al eens de Mk3's beluisterd en eens vergeleken met de Mk'2s?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Quote from: Maximus_Aurelius on July 15, 2011, 18:13:12
9000 euro dat is een hoop geld. Heb jij al eens de Mk3's beluisterd en eens vergeleken met de Mk'2s?

Nope, ik heb al heel vaak de uitnodiging gehad van de importeur om ze eens naast elkaar te beluisteren. Maar ik heb het nog niet aangedurft, stel je voor dat het echt veel verschil maakt...
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Weet jij toevallig of AudioNet een beetje te vergelijken is met Burmester? Daar hoor ik namelijk ook hele goede dingen over.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Geen idee, heb er wel eens van gehoord maar heb het nooit gehoord en ken ook niemand die het heeft.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Durk

#943
the Open..  ;) Ik zou met een vriend heen (uitgelezen kans) maar helaas gaat de zwangerschap van zijn vrouw niet super, nou ja.. dan maar via Sport1.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

fugazi_2009

Yep, de TV staat hier de hele dag aan.

Sterkte met je vrouw!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Durk

Quote from: fugazi_2009 on July 15, 2011, 20:21:52
Yep, de TV staat hier de hele dag aan.

Sterkte met je vrouw!

sorry typo  :devil: ZIJN vrouw. Mijn vrouw zei zojuist. Jij had in een vergelijkbare situatie wel gegaan..  :-\
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

fugazi_2009

#946
LOL!

De Kisto is trouwens zojuist opgehaald en gaat nu onderdeel uitmaken van een volledige Linn setup.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on July 15, 2011, 19:15:09
Nope, ik heb al heel vaak de uitnodiging gehad van de importeur om ze eens naast elkaar te beluisteren. Maar ik heb het nog niet aangedurft, stel je voor dat het echt veel verschil maakt...

Dan wordt het upgraden  ;) :D

Quote from: vik on July 15, 2011, 19:32:37
Weet jij toevallig of AudioNet een beetje te vergelijken is met Burmester? Daar hoor ik namelijk ook hele goede dingen over.

Nee is niet met elkaar te vergelijken. Klanktechnisch zit er best verschil in.
Burmester iets wat warme klank met dynamiek, maar blijft muzikaal. AudioNet is neutraler met de accent in midden en strakker laag.
Audionet blijft een prachtig merk en is prijs technisch fenomenaal. Alhoewel de Voorversterker Pre G2 niet bepaald prijs technisch is.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bmateijsen

Quote from: vik on July 15, 2011, 19:32:37
Weet jij toevallig of AudioNet een beetje te vergelijken is met Burmester? Daar hoor ik namelijk ook hele goede dingen over.

Totaal anders...

vik

Quote from: Maximus_Aurelius on July 15, 2011, 20:46:57
Dan wordt het upgraden  ;) :D

Nee is niet met elkaar te vergelijken. Klanktechnisch zit er best verschil in.
Burmester iets wat warme klank met dynamiek, maar blijft muzikaal. AudioNet is neutraler met de accent in midden en strakker laag.
Audionet blijft een prachtig merk en is prijs technisch fenomenaal. Alhoewel de Voorversterker Pre G2 niet bepaald prijs technisch is.

Bedankt voor de info.  ;)

@ Jack : Is de Linn toch niet naar het buitenland?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike