Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ajbeefde

Quote from: fugazi_2009 on May 31, 2011, 22:30:01
Ja, dat zal de enige oplossing zijn.

Dus allemaal: Ik speel dus geen flacjes af via de Oppo

;D

Maar hoe klinkt de speler stereo analoog?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

fugazi_2009

Analoog stereo klinkt die al beter dan de 83. Maar dat is niet helemaal een eerlijk vergelijk, want dan vergelijk ik de stereo XLR uitgang van de 95 met de L/R aansluitingen van de multi-channel uitgang van de 83 (heb de dedicated stereo uitgang op de 83 nooit gebruikt).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

VlisChris

Quote from: fugazi_2009 on May 31, 2011, 22:20:54
Tja, er schijnen dus gewoon geen audiofiele eSata kabels te zijn. Probleem! :o

Hmm, nee. Dat is een gat in de markt :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ajbeefde

Quote from: fugazi_2009 on May 31, 2011, 22:36:54
Analoog stereo klinkt die al beter dan de 83. Maar dat is niet helemaal een eerlijk vergelijk, want dan vergelijk ik de stereo XLR uitgang van de 95 met de L/R aansluitingen van de multi-channel uitgang van de 83 (heb de dedicated stereo uitgang op de 83 nooit gebruikt).

Oke... maar daar heb je deze speler ook voor over laten komen, om er op vooruit te gaan.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

fugazi_2009

Quote from: ajbeefde on May 31, 2011, 22:41:00
Oke... maar daar heb je deze speler ook voor over laten komen, om er op vooruit te gaan.....

Klopt, nu gewoon even 600 uur inspelen en dan komt het vanzelf goed.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ajbeefde

Quote from: fugazi_2009 on May 31, 2011, 22:48:14
Klopt, nu gewoon even 600 uur inspelen en dan komt het vanzelf goed.

;D

Veel luister plezier.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Etiennevh

Gefeliciteerd! Mooie foto, weet ik gelijk hoe die van mij er ongeveer bij komt te staan :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

fugazi_2009

Ik had tot nu toe alleen nog maar stereo geluisterd. Dus ik denk net, laat ik er eens een film in gooien. Vervolgens klinkt dat wat vreemd. Dus ik zet de testtonen aan. En ja hoor, Surround Links zat rechts achter, Subwoofer zat op links achter en Surround Rechts zat op de subwoofer. Dus toch de volgorde van de interlinks niet goed uit mijn hoofd geleerd voordat ik ze er vanmiddag in prikte. ;D Morgen bij daglicht maar even wisselen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

JCL

Quote from: fugazi_2009 on May 31, 2011, 22:20:54
Tja, er schijnen dus gewoon geen audiofiele eSata kabels te zijn. Probleem! :o

:D

Tja... Het zou me niets verbazen als die er nog eens komen :P Je hebt immers ook high-end netwerk kabels :P

fugazi_2009

Quote from: JCL on June  1, 2011, 13:02:00
:D

Tja... Het zou me niets verbazen als die er nog eens komen :P Je hebt immers ook high-end netwerk kabels :P

Ja, ik heb voorlopig maar diegene die het meest audiofiel er uit zag tussen gehangen. Dikke ronde blauwe kabel, alternatief was een zwarte flatkabel. Dus dan moet die blauwe wel veel beter klinken ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Gefeliciteerd Jack!

Quote from: fugazi_2009 on May 31, 2011, 22:48:14
Klopt, nu gewoon even 600 uur inspelen en dan komt het vanzelf goed.
Dus je hebt, net als de 83, weer Black Gates condensatoren aan boord?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Quote from: HTip on June  3, 2011, 10:00:23
Gefeliciteerd Jack!
Dus je hebt, net als de 83, weer Black Gates condensatoren aan boord?

Geen idee natuurlijk, TUC vertelt niet wat ze doen. Dus behalve de verzameling Bybees heb ik geen idee wat er in zit.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Etiennevh

Quote from: HTip on June  3, 2011, 10:00:23
Gefeliciteerd Jack!
Dus je hebt, net als de 83, weer Black Gates condensatoren aan boord?
Dat heb ik vaker gehoord van een kennis van mij, dat die zo beroemd zijn. Wat is er zo bijzonder aan?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

ajbeefde

Quote from: Etiennevh on June  3, 2011, 11:39:01
Dat heb ik vaker gehoord van een kennis van mij, dat die zo beroemd zijn. Wat is er zo bijzonder aan?

De broer van Bill wilde niet achter blijven....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Wijx wondere wereld

zijn goede elco's die een soort mythische status hebben verkregen vanuit het verleden. Ook al zijn er van andere merken ondertussen vergelijkbare en betere elco's te krijgen
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

fugazi_2009

Quote from: ajbeefde on June  3, 2011, 11:43:16
De broer van Bill wilde niet achter blijven....  ;)

;D ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Etiennevh

Quote from: ajbeefde on June  3, 2011, 11:43:16
De broer van Bill wilde niet achter blijven....  ;)
Haha :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: Wijx wondere wereld on June  3, 2011, 11:44:29
zijn goede elco's die een soort mythische status hebben verkregen vanuit het verleden. Ook al zijn er van andere merken ondertussen vergelijkbare en betere elco's te krijgen
Oke gaaf.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

fugazi_2009

Ben een afspraak met Bjorn aan het plannen voor het volledig afstellen van de set. Mooie klus voor een expert.

Moet wel na 25 juni gaan plaatsvinden, want tot die tijd is er eigenlijk maar 1 focus punt, de Iron Golfer wedstrijd. Een golfwedstrijd over 54 holes voor het goede doel (Pink Ribbon). En ja, ik kan nog sponsors gebruiken ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

De Oppo staat met een system burn-in flac te spelen, op repeat. Is het nu genoeg om alleen de Oppo aan te laten staan, of moet de voorversterker ook aanstaan?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

hifiman

Quote from: fugazi_2009 on June  3, 2011, 18:38:00
De Oppo staat met een system burn-in flac te spelen, op repeat. Is het nu genoeg om alleen de Oppo aan te laten staan, of moet de voorversterker ook aanstaan?
Alleen de oppo aan is voldoende, de belasting die de oppo ziet wijzigt niet met voorversterker aan of uit....

bmateijsen

Quote from: fugazi_2009 on June  3, 2011, 15:18:27

Moet wel na 25 juni gaan plaatsvinden, want tot die tijd is er eigenlijk maar 1 focus punt, de Iron Golfer wedstrijd. Een golfwedstrijd over 54 holes voor het goede doel (Pink Ribbon). En ja, ik kan nog sponsors gebruiken ;)

In ieder geval een goed doel! 54 holes is een flinke prestatie!

Groet,

Bjorn

blue-eyes

Goed verhaal Jack :)

Geniet er van en succes op de baan!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RobertVanWoerden

Die Oppo past mooi bij de rest. Ben benieuwd naar je luister ervaring. En veel succes met het golf toernooi.

Durk

Quote from: bmateijsen on June  3, 2011, 18:55:52
In ieder geval een goed doel! 54 holes is een flinke prestatie!

Groet,

Bjorn

wow... vorig jaar 3 x matchplay op een dag. Dat zijn uiteraard minder dan 54 holes en niet alles wordt uitgeholed. Heb daarna 3 dagen gestrekt gelegen..  :-[
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749