Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

taaiewillem

Hoi Jack,

Let ook een beetje op het stroomverbruik van je nieuwe Pronto. Ik heb een oude  zw/w Pronto die batterijen voor ontbijt had!
Onkyo709/Pana42g10/PanaBD80/Marantz DV9600/Stax Lambda Pro/XXLS400/AM8033/Amphony100/ Dual1009+Orthofon/XTZ99.26's

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Quote from: taaiewillem on March 31, 2010, 23:38:57
Hoi Jack,

Let ook een beetje op het stroomverbruik van je nieuwe Pronto. Ik heb een oude  zw/w Pronto die batterijen voor ontbijt had!

Dat is op het moment nog het minste probleem. Eerst ergens van de week maar eens met routers e.d. knutselen zodat ik de nieuwe firmware er op kan zetten. Het wireless gedeeltje van de iPronto boeit mij eigenlijk weinig en zal ik op zich ook nooit gebruiken. Hij heeft wel een leuk groot scherm daardoor. Echter het feit dat die dus ook de instellingen enkel via wireless kan ontvangen is wat jammer, ik had liever de pronto gewoon met een usb kabel of zo aan de pc gehangen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

celerontje

Kan dat niet?
Ook geen COM? :wacko:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Zover ik nu kan zien niet, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

jaco

Je was beter uit geweest met een TSU9400 of een TSU9600 lijkt me.
Veel meer zaken voor te vinden op remotecentral etc.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

fugazi_2009

Quote from: jaco on April  1, 2010, 07:29:19
Je was beter uit geweest met een TSU9400 of een TSU9600 lijkt me.
Veel meer zaken voor te vinden op remotecentral etc.

Dat zou best wel eens kunnen, en wellicht dat ik daar op zeker moment ook op uitkom. Dit is een leuk experiment om voor mijzelf ook het idee te krijgen hoeveel werk het nu is zo'n eigen UI te maken met dat ProntoEdit e.d.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Quote from: jaco on April  1, 2010, 07:29:19
Je was beter uit geweest met een TSU9400 of een TSU9600 lijkt me.
Veel meer zaken voor te vinden op remotecentral etc.

Ik zie zojuist in een andere thread wat opmerkingen van jou betreffende de mogelijkheid van 2-way communicatie met die nieuwere pronto's. Dat is natuurlijk wel weer grappig. Stel nu het voorbeeld van jou van het kunnen zien op de afstandbediening of het lampje van de Velo brandt. Wat heb je daar qua hardware voor nodig (behalve een velo  ;D)?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

jaco

Quote from: fugazi_2009 on April  1, 2010, 07:54:31
Ik zie zojuist in een andere thread wat opmerkingen van jou betreffende de mogelijkheid van 2-way communicatie met die nieuwere pronto's. Dat is natuurlijk wel weer grappig. Stel nu het voorbeeld van jou van het kunnen zien op de afstandbediening of het lampje van de Velo brandt. Wat heb je daar qua hardware voor nodig (behalve een velo  ;D)?
Philips heeft de afstandbedieningen TSU-9400, 9600 en 9800 (scherm grootte, en aantal pixels verschillen)
Dan kun je IR en Wi-Fi communiceren (gewoon ip naar sommige devices, of het weerbericht online ophalen etc)
Wil je met apparaten communiceren is er een RFX-9600 die heeft IR, relais, triggers en RS-232 interfaces. Veel apparaten hebben een seriele interface, en daarover kun je soms 2-weg communicatie doen. Dingen als gekozen bron, volume etc. zijn heel leuk om op je afstandbediening te kunnen zien.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Quote from: jaco on April  1, 2010, 07:29:19
Je was beter uit geweest met een TSU9400 of een TSU9600 lijkt me.
Veel meer zaken voor te vinden op remotecentral etc.
Dat dacht ik ook al, maar toen las ik dat Jack hem al gekocht had. Ook omdat hij toch al weer een tijd niet ondersteund wordt. Maar het is in elk geval een leuk hobbyproject  :D

taaiewillem

Hoi Jack,

Zit er op jouw Pronto ergens een 3,5 mm gaatje? Dat is de RS232-poort van de Pronto.
Onkyo709/Pana42g10/PanaBD80/Marantz DV9600/Stax Lambda Pro/XXLS400/AM8033/Amphony100/ Dual1009+Orthofon/XTZ99.26's

Teejoo

Quote from: taaiewillem on April  1, 2010, 10:55:42
Hoi Jack,

Zit er op jouw Pronto ergens een 3,5 mm gaatje? Dat is de RS232-poort van de Pronto.
Dat was inderdaad ook zo bij mijn oude pronto!

celerontje

Quote from: taaiewillem on April  1, 2010, 10:55:42
Hoi Jack,

Zit er op jouw Pronto ergens een 3,5 mm gaatje? Dat is de RS232-poort van de Pronto.
Kan je makkelijk zelf een kabeltje voor solderen:
http://www.carlmcmillan.com/serial_cable_pinout.htm
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Nope, geen 3.5mm gaatje.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Yeah, eindelijk een leverancier gevonden voor de Monster SuperThin HDMI kabels



Zijn we eindelijk compleet.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Quote from: fugazi_2009 on April  1, 2010, 23:08:34
Yeah, eindelijk een leverancier gevonden voor de Monster SuperThin HDMI kabels



Zijn we eindelijk compleet.

Is wel een makkelijke kabel als je er meerdere langs elkaar hebt lopen.
Bij mij ligt een grote bos W&M's achter de kast  :crazy:
Maar zou die Monster SuperThin niet heel erg kwetsbaar zijn?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Quote from: fugazi_2009 on April  1, 2010, 23:08:34
Yeah, eindelijk een leverancier gevonden voor de Monster SuperThin HDMI kabels



Zijn we eindelijk compleet.
Voor tussen de switch-TV?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Quote from: Madhouse on April  1, 2010, 23:10:07
Maar zou die Monster SuperThin niet heel erg kwetsbaar zijn?
Dat schijnt wel mee te vallen.

Quote from: celerontje on April  1, 2010, 23:18:23
Voor tussen de switch-TV?

Yep, 1 voor tussen de switch en de tv en 1 voor tussen de digitale tv ontvanger en de tv.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

celerontje

Waarom de digi ontvanger niet op de switch?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: fugazi_2009 on April  1, 2010, 23:08:34
Yeah, eindelijk een leverancier gevonden voor de Monster SuperThin HDMI kabels



Zijn we eindelijk compleet.
Da's een mooie slanke kabel. Is wel even iets anders dan mijn HDMI-kabels ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on April  1, 2010, 23:34:50
Da's een mooie slanke kabel. Is wel even iets anders dan mijn HDMI-kabels ;)
Ach, die van jou passen ook op de tuinsproeier! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Quote from: celerontje on April  1, 2010, 23:29:53
Waarom de digi ontvanger niet op de switch?

Omdat de switch 3 ingangen heeft, de digitale tv ontvanger was geen rekening mee gehouden. Maar mijn vriendin wilde Sport 1 hebben, dus moest er digitale tv komen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

celerontje

Keek je eerst analoog dan? :o
Digitale TV is toch onvermijdelijk, dat analoge signaal is binnen 5 jaar weg, denk ik.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!