Media speler vergelijking

Gestart door Dirc, maart 14, 2010, 23:22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mediasluis

Dat van het mapje, kan ik wel regelen.
Ik ga meteen een film aanklikken om zo'n mapje in mijn Download te krijgen.
Deze kopiëer ik naar de Mede8er, en hopelijk is het pad dan vanzelf gemaakt en gaat het vanaf dan gewoon werken.
Word Vervolgt.
Ga ik meteen zo'n mapje
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

simonsscj

Weet niet of ik hier de juiste vraag stel, zo niet dan plaats ik um ergens anders (mijn excuses alvast).

Op dit moment gebruik ik de ps3 en ps3mediaserver op de pc om films op de plasma te bekijken. Ps3 en pc zijn behoorlijk fysiek gescheiden (pc in werkkamer en ps3 slaapkamer) maar hangen wel in netwerk (bedraad).
Blurays rip ik, zo ook dacht ik dat ook te doen met Battle los Angeles en Social Network.... krijg ik cinavia melding bij het afspelen op de ps3.

Nu de vraag, ik zoek een media speler die ik in het netwerk kan hangen, waar ik eenvoudig de pc kan benaderen, filmpje kan uitzoeken op de harde schijf van de pc, aanklikken, kijken. Niet te veel gedoe zeg maar.
Heeft iemand een goeie tip van een dergelijke speler, ikzelf heb een beetje rondgekeken en vond de Dune smart D1. Echter er staat zoveel info dat ik een beetje de bomen door het bos miste :S
De te streamen bestanden, liefst zo breed mogelijke keuze, mkv,avi etc.

Advies welkom.

Deleted member

Hi,

De Dune kan exact wat jij wilt. Ik heb zelf de Max, en deze speelt echt alles wat je kunt bedenken af. Ook kun je via het scherm de mappen opp je PC (in mijn geval NaS) benaderen. Maak een share aan op je PC, maak de koppeling op de Dune en klaar is Klara. Alles is menu-gestuurd en super simpel.

Je krijgt in het hoofdscherm van de Dune op je TV de mapjes te zien die je gemaakt hebt en kunt zo door de inhoud bladeren. Werkt perfect!

Hou er overigens wel rekening mee dat er een nieuwe chipset lijn aankomt / al is, dus let goed op de prijzen! De huidige generatie voldoet al prima, maar er komt dus weer een nieuwe generatie spelers aan.

Succes!
Stereo-fan for life!

simonsscj

Citaat van: technative op december 29, 2012, 12:01:38
Hi,

De Dune kan exact wat jij wilt. Ik heb zelf de Max, en deze speelt echt alles wat je kunt bedenken af. Ook kun je via het scherm de mappen opp je PC (in mijn geval NaS) benaderen. Maak een share aan op je PC, maak de koppeling op de Dune en klaar is Klara. Alles is menu-gestuurd en super simpel.

Thxs!

Mike3380

Zijn er meer die dit kunnen, behalve de Dune? Bijvoorbeeld een mede8er?

Mediasluis

Citaat van: technative op december 29, 2012, 12:01:38
Hou er overigens wel rekening mee dat er een nieuwe chipset lijn aankomt.

Ik ben benieuwd
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

gerard1

En wat gaat die chip dan beter doen, of is het alleen om 3d?

Lenny_Leonard

Citaat van: technative op december 29, 2012, 12:01:38
Hi,

De Dune kan exact wat jij wilt. Ik heb zelf de Max, en deze speelt echt alles wat je kunt bedenken af. Ook kun je via het scherm de mappen opp je PC (in mijn geval NaS) benaderen. Maak een share aan op je PC, maak de koppeling op de Dune en klaar is Klara. Alles is menu-gestuurd en super simpel.

Je krijgt in het hoofdscherm van de Dune op je TV de mapjes te zien die je gemaakt hebt en kunt zo door de inhoud bladeren. Werkt perfect!

Hou er overigens wel rekening mee dat er een nieuwe chipset lijn aankomt / al is, dus let goed op de prijzen! De huidige generatie voldoet al prima, maar er komt dus weer een nieuwe generatie spelers aan.

Succes!

Heb je ook een idee in welke tijdsperiode die nieuwe generatie spelers zal komen?



PS: is de D1 van de Dune nu de beste koop (voor die prijsklasse), of is een andere Dune beter. Ik zag dat de D1 alweer dateert uit 2010.

Deleted member

Verwachting is dat Dune snel met een nieuwe lijn gaat komen. Spelers die ze nu hebben zijn al weer achterhaald. Dat blijkt uit bijvoorbeeld het ontbreken van 3d ondersteuning. Ikzelf vind dit niet zo belangrijk, dus de Max voldoet voor mij uitstekend. Als 3d wel jouw ding is zul je bij een ander merk je heil moeten zoeken. Er zijn momenteel al meerdere players op de markt die wel 3d ondersteuning hieden, zoals Medi8or (rare vliegende schotel helaas) en AC Ryan.

De D1 is een prima speler en geeft zowel op audio als video goede resultaten. Bovendien vind ik het wel een mooi doosje, maar da's persoonlijk...
Stereo-fan for life!

Lenny_Leonard

Citaat van: technative op december 29, 2012, 18:26:16
Verwachting is dat Dune snel met een nieuwe lijn gaat komen. Spelers die ze nu hebben zijn al weer achterhaald. Dat blijkt uit bijvoorbeeld het ontbreken van 3d ondersteuning. Ikzelf vind dit niet zo belangrijk, dus de Max voldoet voor mij uitstekend. Als 3d wel jouw ding is zul je bij een ander merk je heil moeten zoeken. Er zijn momenteel al meerdere players op de markt die wel 3d ondersteuning hieden, zoals Medi8or (rare vliegende schotel helaas) en AC Ryan.

De D1 is een prima speler en geeft zowel op audio als video goede resultaten. Bovendien vind ik het wel een mooi doosje, maar da's persoonlijk...


De nieuwe lijn zal vast in het begin met een duurdere prijs komen. Ik heb dat 3D ook niet ontzettend hard nodig. Die paar 3D films die ik per se in perfect beeld wil zien (Avatar bijvoorbeeld) zet ik dan wel voor die ene keer op een externe harde schijf en dan direct aan mijn Smart TV. Al ben ik er niet zeker van dat dat lukt.

Beeldkwaliteit, gebruiksgemak, en betrouwbaarheid zijn voor mij het belangrijkst. Dan zit ik denk ik met de D1 wel goed. Ik las dat de Mede8ter en AC Ryan bijvoorbeeld redelijk matig was qua beeld.

Plus dat de Dune niet al duur is. 200 Euro voor de Dune. En voor 90 Euro bouwen ze er een 2 TB voor me in (of 130 voor een 3 TB, weet nog niet wat ik nodig zal hebben).

Mediasluis

Een 3D blu-Ray op je MediaTV zal niet lukken.
Is mij en mijn vrienden tenminste niet gelukt.

Als Dune kwa beeld kwaliteit echt beter is dan de Mede8er en alle anderen, dan mogen ze voor mij snel met 3D komen.
Dan stap ik zo over.
Ik heb gezocht naar een Media Speler die 3D Foto's afspeelt, maar geen enkele die MPO doet.
De Mede8er speelt wel MPO, maar maakt daar SBS 3D van en gooit daarmee de helft van de resolutie weg.

Ik heb mijn hoop dus op de nieuwe generatie Mediaplayers gezet.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Deleted member

Ik heb nog zo m'n vraagtekens bij de volwassenheid van 3D. Je ziet overal verschillende benaderingen: actieve brillen, passieve brillen, en langzaam maar zeker komt 3d zonder bril ook beschikbaar. Laatst in de bios een demo gezien van 3d zonder bril, maar dat zag er ten eerste niet uut, en ten tweede had ik direct een scheel-gevoel en hoofdpijn.

Niets voor mij dus. Ik hou het lekker bij kwaliteit en betrouwbaarheid met de Dune. Bevalt nog steeds prima!
Stereo-fan for life!


Deleted member

Helaas nog geen player met een bluray drive dus; die zijn er nog niet...

Nog even geduld dus, als je op 3d zit te wachten.
Stereo-fan for life!

LocoJ

Citaat van: XanaduNL op december 29, 2012, 23:21:58
Dune heeft al 3d spelers, echter weet ik niet hoe goed ze verkrijgbaar zijn in NL.

Base 3D: http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/37
TV-102: http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/34
TV-303D: http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/36

Die specificatie sites bestaan al een tijdje maar ze zijn nog niet uit. En niemand heeft voor zover ik weet een clue wanneer ze gaan uitkomen...
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Mediasluis

Deze:
Base 3D: http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/37
vind ik erg mooi.

heeft een degelijke uitstraling.
Oppo 93EU stijl.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Deleted member

#341
Maar geen bluray drive en dat vind ik toch wel een gemis hoor.

Ook valt de bouwkwaliteit in de praktijk tegen, vind ik. Styling is ok en het blijft ook wel goed werken, maar het is wel wat fragiel en ielig soms. zo lag bij mijn speler bijvoorbeeld het klepje van de drive al los in de doos. Het blijft wel werken, maar het is nog niet op een niveau van reguliere spelers van bijvoorbeeld Sony, Marantz of Samsung.
Stereo-fan for life!

dennism

Citaat van: technative op december 29, 2012, 23:28:40
Helaas nog geen player met een bluray drive dus; die zijn er nog niet...

Nog even geduld dus, als je op 3d zit te wachten.

Media spelers met een 3d blu-ray drive kun je mogelijk vergeten. Vanaf ergens in 2012 (weet de exacte datum niet) moeten alle spelers met een blu ray drive voorzien zijn van Cinavia. Dit is echter iets dat je niet wil op je media speler. Media speler fabrikanten willem cinavia kost wat kost vermijden daar dan mkv's e.d van bepaalde films niet meer willen draaien.

volgens mij heeft Oppo in de 10x serie nu nog een halve cinavia implementatie (wel op de blu ray drive, maar niet op het media player gedeelte), dit kan echter met een firmware update nog veranderen. Het is echter maar de vraag of de Dune's e.d. dit ook krijgen, of dat ze volledig afstappen van geintegreerde blu ray drives om zo cinavia te kunnen omzeilen.

Mediasluis

Ja, daar heb je een goed punt.
Cinavia kills elk goed werkend systeem.
Zelf Sony's eigen dure Blu-Ray films
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Lenny_Leonard

Goed. De Dune D1 wordt het waarschijnlijk voor mij.


Ik denk dat ik hem hier ga bestellen:
http://www.mymediacenter.nl/assortiment/mediaspeler/dune-hd-smart-d1.html

Maakt het daar nog iets uit welke harde schijf ik erbij pak? Ze noemen 2 verschillende merken.

Lenny_Leonard

Ik heb het even uitgezocht, en ik ga denk ik voor de Western Digital Caviar Green WD20EARX. Het schijnt dat deze minder warm wordt en dat warmte nogal eens een probleem kan zijn met ingebouwde harde schijven in de D1.

Ervaren jullie dit ook?

dennism

Schijven worden idd wel warm in de Dune, daar deze geen actieve koeling heeft. Problemen heb ik er nooit mee gehad, heb een 3/4 jaar oid met schijf gedraait in de Dune voordat ik overstapte naar een NAS. Zonder schijf wordt een Dune helemaal niet warm naar mijn mening.

Mike3380

Zit er tegenwoordig nog verschil in de chipsets van realtek (rtd1186) en die van sigma designs (sd864x)? Ik ben van plan de mede8er  med600x3d te gaan kopen, maar als er steeds een hik in de films zit lijkt me dat niet prettig.... Iemand daar kijk op?

shoalinmonk

Ik heb in het audio meubel waar mijn dune instaat, pc fans gemonteerd.  1 fan voor iedere plank. Ik regel de snelheid met een pc fan controller. Dit scheelt echt enorm. Volgens mij komt dit de levensduur van mijn apparatuur erg ten goede!

Echt een mooie oplossing al zeg ik het zelf was een idee van een forum medelid. Wie het was weet ik niet meer, mijn dank ervoor!

Zie foto's voor verduidelijking.




Citaat van: dennism op december 31, 2012, 19:15:33
Schijven worden idd wel warm in de Dune, daar deze geen actieve koeling heeft. Problemen heb ik er nooit mee gehad, heb een 3/4 jaar oid met schijf gedraait in de Dune voordat ik overstapte naar een NAS. Zonder schijf wordt een Dune helemaal niet warm naar mijn mening.

Loondijke

#349
Mensen!

Voor in mijn slaapkamer ben ik opzoek naar een mediaspeler met de volgende eisen;

- moet "alles" afspelen wat een normale mediaspeler afspeelt (iso, video_ts, mkz, x264, BD, BDMV etc)
- moet passief gekoeld zijn (of in ieder geval een instelbare casefan of fan die je uit kan zetten)
- moet een soort van XBMC interface hebben (moviewall)
- interface moet snel zijn
- NIET wireless, maar als het erop zit no problems
- komt geen HDD in
- coaxiaal digitale uitgang audio

Ik heb jarenlang de A200 van Popcorn Hour gebruikt, maar deze was netwerktechnisch soms wat irritant (pc werd niet gevonden) en je had een simpele map directory. NMJ werkte niet op de A-200 over een netwerk stream.

Iemand enige suggesties? Mag rond de € 250,- kosten maximaal en het liefst met Harmony ondersteuning (of gewoon IR).

Mijn oog is ook op deze gevallen;

pricewatch: Dune HD Base 3D en op de http://tweakers.net/pricewatch/325859/dune-hd-tv-303d.html"]pricewatch: Dune HD TV 303D

Maar, ik ga geen 3d gebruiken, geen HDD erin bouwen en ook geen wifi gebruiken. Ook maakt de extra USB ingang me niks uit en de SD-slot aan de zijkant vind ik ook wel goed. Op de foto is het wat lastig te zien, maar ik neem aan dat ik de Coaxiaal Digitale ingang gewoon kan gebruiken bij de 303-D.
Is het dan de moeite om de Base te nemen t.o.v. de TV-303-D?

Beide hebben ze dezelfde chipset, evenveel RAM en Flash Memory. De Base heeft iets meer aansluitingen, maar dat is het dan ook volgens mij. Ook de videocodecs zijn verder gelijk onderling. Enige waar ik echt verschil in zie zijn de audio codecs;

TV-303D;
Audio codecs: AC3 (Dolby Digital), DTS, MPEG, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, FLAC, multichannel FLAC, Ogg/Vorbis; support for very high quality audio (up to 192 kHz / 24-bit)

Base 3d;
Audio codecs: AC3 (Dolby Digital), DTS, MPEG, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, EAC3 (Dolby Digital Plus), Dolby True HD, DTS HD High Resolution Audio, DTS HD Master Audio, FLAC, multichannel FLAC, Ogg/Vorbis; support for very high quality audio (up to 192 kHz / 24-bit)

HD audio support: pass-through (up to 7.1 channels) and decoding (up to 7.1 channels) of Dolby TrueHD and DTS HD MA audiotracks (Blu-ray, TS, MKV), pass-through (up to 7.1 channels) of multichannel LPCM audiotracks (Blu-ray, TS, MKV), decoding (up to 7.1 channels) of FLAC audiotracks (MKV, external)


Maar, voorlopig heb ik nog geen andere receiver en met DTS ben ik meer dan tevreden. Wordt bijvoorbeeld DTS-HD omgezet naar DTS? Of heb je dan gewoon helemaal geen geluid?
95% van de films die ik kijk, hebben gewoon een DTS-pad erbij.

De Coaxiale Uitgang ziet er niet echt goed uit op deze foto;

[img=640,365]http://www.cdromland.nl/prodimg/0-180486-DUNE-HD-TV303D-3.JPG[/img]

Lijkt me wel dat het gewoon werkt toch?

Of hebben jullie een andere voorkeur? Ik heb goede verhalen gehoord over de Sigma chipset en de Realtek chipset is kwalitatief wat minder.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT