Media speler vergelijking

Gestart door Dirc, maart 14, 2010, 23:22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LeonArdusS

Citaat van: Matthieu op juni 19, 2012, 10:10:13
Is dit ook te gebruiken, als je thuis verder alleen Window 7 PC's hebt?
Heeft deze ook een App om 1920x1080 MPO files af te spelen?
Ik had een programma op mijn PS3 gezet om MPO af te spelen maar die maakt er 1280x720 van

Durf ik niet te zeggen, ik gebruik echt de combi van ATV met Ipad en Synology appjes.
Mijn versie gaat in ieder geval niet verder dan 720. De atv3 gaat verder maar of dit op jouw conig gaat werken.....? Ik heb geen idee.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Matthieu

Oké dank je wel.
Ik blijf zoeken.

blueznl

Ik was erg happy met mijn import MyGica speler, maar heb helaas een snag... ISO's. Welke (goedkope :-)) players handelen ISO's EN MKV's correct af? Suggeties welkom...
... Zomaar een thuis servertje met XBMC / DLNA / TVersity / Serviio / SqueezeBox / WOL etcetera? Dan heb je twee opties: psychotherapie, of http://bluez.home.xs4all.nl/datatalk/mediasoup%201.htm#top ...

Diversity

Hallo allen,

Ik ben ook op zoek naar een mediaspeler, ga binnenkort op mezelf wonen en op dit moment heb ik een WD TV Live hub 1TB (die achter blijft in het ouderlijk huis).

Ik zoek er een die ook Blu-ray files ondersteund. Ik ben in het bezit van een NAS dus een interne hdd is niet hard nodig , maar kan wel handig zijn. 3D ondersteuning zit ik nog te twijfelen, weet niet of het een meerwaarde heeft (op dit moment geen 3D tv, maar wil wel een nieuwe dit jaar gaan aanschaffen).

Heb geen haast met het kopen van een mediaspeler, dus als er in de nabije toekomst wat moois uitkomt dan wacht ik wel even.

Iemand tips? Heb wel het een een ander bekeken zoals de Dune HD Max ( zit een blu-ray speler in maar die heb ik al los maar je betaald er natuurlijk wel extra voor) of een Popcorn a/c-300 maar daar lees je toch wel verschillende meningen over.

HAL

De Popcornmodellen uit de 200-reeks ondersteunen BD-Iso's met menu en ook 3DMKV's.

Matthieu

Heeft iemand hier ook ervaring mee?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124989.msg2227348#msg2227348

Ik wil bij mijn ouders hun LED TV calibreren maar heb geen zin om mijn Blu-Ray speler mee te nemen.
Zij hebben geen Blu-Ray speler en gaan die hoogstwaarschijnlijk voorlopig ook niet kopen.
Aangezien ik voor een Media Player aan het kijken ben lijkt het me handig om mijn DVE als ISO op een sticky ofzo te zetten zodat ik de Patterns via mijn Media Playertje kan afspelen.
Past ook makkelijk in mijn i1Pro koffertje.

Zijn die Media Playertjes kwalitatief net zo goed als een Blu-Ray Speler?

blueznl

Diversiteit, deed die WD TV wel een fatsoenlijke DVD ISO playback?

( Bij sommige spelers / iso's met meer dan 1 film springt de speler niet naar de juist plek bij mijn Mygica. )
... Zomaar een thuis servertje met XBMC / DLNA / TVersity / Serviio / SqueezeBox / WOL etcetera? Dan heb je twee opties: psychotherapie, of http://bluez.home.xs4all.nl/datatalk/mediasoup%201.htm#top ...

koning01

Citaat van: Matthieu op juli 26, 2012, 23:22:32
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124989.msg2227348#msg2227348

Ik wil bij mijn ouders hun LED TV calibreren maar heb geen zin om mijn Blu-Ray speler mee te nemen.
Zij hebben geen Blu-Ray speler en gaan die hoogstwaarschijnlijk voorlopig ook niet kopen.
Aangezien ik voor een Media Player aan het kijken ben lijkt het me handig om mijn DVE als ISO op een sticky ofzo te zetten zodat ik de Patterns via mijn Media Playertje kan afspelen.
Past ook makkelijk in mijn i1Pro koffertje.

Zijn die Media Playertjes kwalitatief net zo goed als een Blu-Ray Speler?

Ik vind van niet, er zit verschil tussen maar niet veel.

Matthieu

Damn.
Ik had het graag eerder geweten. ;)
Ik heb gisteren zojuist mijn Sidewinder ontvangen.

Het werkt ook allemaal niet zo lekker.
Ik moet nog een hoop uitproberen.

Ik ga het wel testen.
Mijn projector is mooi gecalibreert. 2D en 3D
Als ik verschil zie, via mijn Sidewinder 3 weet ik het meteen.
Ik zie ook verschil via mijn 10m lange Oehlbach kabel (Super sterk signaal) en het draadloze WiFi.
Draadloos is het net wat minder scherp en Punchy. als via de kabel.
Dat zelfde heb ik via mijn Octava switcher.

Ja,... of mijn 2e uitgang op mijn Oppo is gewoon echt minder goed.
Maar zo'n verschil met alleen een plaatje kan ik  me niet voorstellen.
Hmm,... nu ik erover nadenk,... misschien moet ik het toch nog eens met dezelfde uitgang van mijn Oppo 93EU uitproberen.

Matthieu

#309
Mijn bevindingen van de Sidewinder 3.

Wat me tegenvalt bij de Xtreamer Sidewinder 3 is dat je Perse ISO files van je Blu-Ray's moet maken.
Nu kan ik mijn Blu-Ray's die ik voor mijn Oppo juist als gewone Blu-Ray betanden heb bewaard, weer omzetten in ISO files als ik het op mijn Sodewonder 3 wil zetten.

Ik krijg hem nog niet ge-Update, dus misschien is het één en ander aangepast intussen.
Ik heb versie 7 en nu 10 gedownload.
Ik heb de Update file op een Sticky en op mijn interne 1Tb HDD geplaatst, maar niks hoor.

Ik moet zover ik nu weet alles op een grote hoop in de Download map plaatsen.
Wel kan ik daar submappen doen van Films, 3D Films, Foto's, 3D Foto's, Muziek enz.
Eerder had ik de film mappen in Theater geplaatst, maar dan vind mijn Sidewinder 3 ze nie.

Een nog groter gemis is dat je geen Menu's hebt bij je Blu-Ray films.
Misschien valt me dit nu even enorm op, omdat ik mijn DVE Disk en Get Grey Disk niet kan gebruiken.
Bij 1 Audio DVD (Aero) deed hij dit wel.
Ik moet dit nog even beter uittesten.

Ik had hier beter op moeten letten bij het aanschaffen van een Media Player.
Ik zou deze aan mijn zoon kunnen geven.
Het heeft alleen geen zin om naar een Media Player te zoeken die dit wel kan, als het beeld bij voorbaat al niet goed geneog is om mee te calibreren.
Ook had ik juist voor deze gekozen omdat dit ding alle 3D formaten kan afspelen, behalve MPO dan.
Dus aan een andere Media Player denken, heeft op dit moment geen enkele zin.

Kort weg,... Media Spelers zijn nog niet perfect genoeg, om iedereen te plezieren.

Ik zal hem waarschijnlijk als uitgebreide geheugenstick gebruiken die net wat meer afspeelt dan de TV of Projector zelf.
Het scheelt ook wel, als ik mijn kleinere projector meeneem.
Dan hoef ik niet ook nog eens mijn laptop mee te zeulen, maar alleen een boxje met HDMI.

DB628

Wat mij nu helaas opvalt, na enige jaren mediaspelers te hebben gekocht, is dat ze niet lang mee gaan. Mijn popcornhour begaf het al na 1 jaar en mijn Dune Max is na 1,5 jaar al niet meer 100% te gebruiken.
De popcorn hour stopte er helemaal mee qua harddisk gebruik en aangezien ik hem alleen met harddisk gebruikte had ik er niets meer aan. En de Dune HD Max speelt steeds meer Blu-ray schijfjes niet meer af, deze worden in mijn Oppo gewoon geladen en gespeeld. Dus ben ook benieuwd welke delen van het "media" gedeelte ik laten doen door de Oppo en voor hoelang, zeker met betrekking tot het afspelen van blu-ray films (en vooral de software waarmee deze wordt aangestuurd).


Matthieu

Dus zon'Mediaspeler gaat nog minder lang mee als een Laptop.
Die hebben ook maar hooguit 3 jaar, als je ze als standaard computer gebruikt.
Vooral mijn Videokaart in mijn laptop gaf het al na een jaar op.
Zodra  ik 1080 films afpeel, word hij waarschijnlijk te heet want dan loopt hij vast.
Standaard hoor ik dan een continu zoemend geluid en is het beeld zwart.
Ik was er al banhg voor, dat dit met zo'n media player ook zo zou gaan.
Koeling is volgens mij enorm belangrijk, en de processor stof vrij houden.

rickw

Ik denk dat dit van geval tot geval verschilt. Ik heb al vijf jaar een pch a-110 en hier mankeert niks aan. Het laatste jaar gebruik ik hem als een soort nas en staat ie 24/7 aan.

J0ell

Citaat van: Diversity op juli 26, 2012, 13:09:40
Hallo allen,

Ik ben ook op zoek naar een mediaspeler, ga binnenkort op mezelf wonen en op dit moment heb ik een WD TV Live hub 1TB (die achter blijft in het ouderlijk huis).

Ik zoek er een die ook Blu-ray files ondersteund. Ik ben in het bezit van een NAS dus een interne hdd is niet hard nodig , maar kan wel handig zijn. 3D ondersteuning zit ik nog te twijfelen, weet niet of het een meerwaarde heeft (op dit moment geen 3D tv, maar wil wel een nieuwe dit jaar gaan aanschaffen).

Heb geen haast met het kopen van een mediaspeler, dus als er in de nabije toekomst wat moois uitkomt dan wacht ik wel even.

Iemand tips? Heb wel het een een ander bekeken zoals de Dune HD Max ( zit een blu-ray speler in maar die heb ik al los maar je betaald er natuurlijk wel extra voor) of een Popcorn a/c-300 maar daar lees je toch wel verschillende meningen over.

De xtreamers zijn erg aan te raden. Zelf ervaring met de Sidewinder 3, er zit een sleuf in voor een 2.5'' hdd wat hem erg klein en compact maakt. Dit is volgens mij iets in de richting wat je zoekt aangezien je gebruikt maakt van netwerk sharing.
De sidewinder 3 is vrijwel plug en play en eenvoudig in use. Tevens heeft hij 3D ondersteuning en is hij voor zijn prijs verbazend snel. :o (op dat moment gekocht voor +/- 135 euro)

De overstap van de WD (welke ik hiervoor had) naar de xtreamer was een soort van openbaring :)
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Mediasluis

Ja, wat je aanhaalt is wel zo.
Hij is zeer compact, en ikzelf heb er ook een schijfje van een 1 TB ingeschoven.
We zitten vaak filmpjes te kijken op de Epson W8D vanaf deze Xtreamer Sidewinder 3.
Deze compacte projector met de zeer compacte Media Player is wel een mooie combinatie om ovral mee naartoe te nemen.

Ik heb er nu ook een Blu-Ray op staan van bv. Tom and Jerry (37 filmpjes) en een van de Looney Tunes (50 filmpjes).
Vooral die Tom and Jerry filmpjes zijn ongelooflijk mooi gemastered op Blu-Ray  (Gedownload tot ze alle 114 in een box te koop zijn.)
Dit zijn de eerste 37 van de 114 stuks, die met de Disney kwaliteit te vergelijken zijn.
Naderhand is het door anderen getekend en werd het een stuk minder mooi.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J0ell

#315
Citaat van: Mediasluis op november 23, 2012, 21:09:12
Ja, wat je aanhaalt is wel zo.
Hij is zeer compact, en ikzelf heb er ook een schijfje van een 1 TB ingeschoven.
We zitten vaak filmpjes te kijken op de Epson W8D vanaf deze Xtreamer Sidewinder 3.
Deze compacte projector met de zeer compacte Media Player is wel een mooie combinatie om ovral mee naartoe te nemen.

Ik heb er nu ook een Blu-Ray op staan van bv. Tom and Jerry (37 filmpjes) en een van de Looney Tunes (50 filmpjes).
Vooral die Tom and Jerry filmpjes zijn ongelooflijk mooi gemastered op Blu-Ray  (Gedownload tot ze alle 114 in een box te koop zijn.)
Dit zijn de eerste 37 van de 114 stuks, die met de Disney kwaliteit te vergelijken zijn.
Naderhand is het door anderen getekend en werd het een stuk minder mooi.

Ja dat compacte is inderdaad een groot voordeel. Vooral films vanaf die HDD afspelen en het bladeren door de folders gaat erg snel. Je merkt dat je via het netwerk hier wat vertraging mee hebt.

Misschien toch die Tom en Jerry maar eens downloaden! Jeugdsentiment altijd goed!  :bigsmile: Ben heel erg benieuw hoe ze die gemastered hebben.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

dutchqt

#316
Als je veel films download en met name TV series dan is het misschien beter om een andere keuze te maken. Mediaplayers met de Realtek 1186 chip (en dat zijn er heel erg veel tot in de top klasse toe). De Realtek 1186 heeft een lipsync probleem waarvan over het algemeen gedownloade TV series niet om aan te zien zijn. 5%+ hebben lipsync problemen. Zie email correspondentie met Iconbit support.

Dear Gerrit
Unfortunately all players based on Realtek 1186 SoC have this bug. Vendors couldn't fix this bug, we all are waiting for Realtek issues.
If you are tired of waiting and if you want an exchange for a model that has no lipsync and freeze bugs you should select models based on previous chip 1185: XDS100GL, XDS52GL, XDR100DVBT, XDR60DVBT etc.

On Fri, Aug 10, 2012 at 1:02 PM, Gerrit <@.net> wrote:
Hi There,

In May 2012 I reported that I have serious lipsync problems which is acknowledged by Iconbit. You are working on the issue and a new frimware is to be expected soon. This is now about 3 months ago.

I was wondering when the bug fix for lipsync will become available soon.  If this is not a high priority problem for you which won’t be tackled in a few months I want an exchange for a model that has no lipsync problems or a full refund.

Please advice.


Sincerely,

Gerrit

--
Best Regards
iconBIT International Support team

jammer genoeg ondersteunt de Realtek 1185 geen 3D frame packed.

alexander2

Heb je dat lipsync dan ook met de allerlaatste uploads zoals de 1080p versies ( ECI KINGS CtrlHD NFHD Reward ?

Snowmaster

#318
Heb na een korte selectie en ervaring met Boxee en Mede8er 500 een Mede8er 450x2 met 1TB voor minder dan €200,- gekocht. Heeft Realtek 1185 .  Een nieuwe Boxee voor €65,- zelfs laten liggen.
Waarom deze keuze? 
Gewoon....per saldo kost het spelertje slechts € 100,- en dan moet je niet meer nadenken maar gewoon proberen. Bovendien is de ondersteuning bij dit merk bijzonder goed met een eigen forum en servicedesk.
Tot vandaag ben ik bijzonder aangenaam verrast.  Elke speler heeft nl. voor- en nadelen.
Het eigen werkgeheugen van 1 TB is meer dan voldoende en vooral de weergavekwaliteit is bijzonder goed te noemen.
Je moet helemaal niet gaan nadenken over NAS, geheugen en dat soort zaken. Het gaat om de afspeelformaten, inzetbaarheid en bovenal weergavekwaliteit.
Als ik naar dit laatste kijk dan komen topDVD spelers als een Denon 3930 en een gemodificeerde Oppo TUC niet mee.  Voorwaarde hierbij is wel dat de speler goede aansluitingen krijgt.
Ondertussen heeft hij een andere voeding, gestabiliseerde behuizing, native instelingen en een peperdure HDMI kabel. Totale extra investering :  €210,-. Bovendien hangt hij op de primary aansuiting van een audiostroomgroep.
Absurd ?   Nee, want gewone BR spelers komen hierdoor niet meer mee in beeld en geluid.

Moraal van het verhaal ?  Gewoon niet nadenken en iets kopen, want dat spul kost geen drol meer.
Is er over twee jaar iets beters...huppetee....koop je iets nieuws.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

J0ell

Ik draai zelf ook op het  Realtek 1186 platform maar heb nog geen enkele keer een lipsync probleem gehad. Ik kijk denk ik zelfs meer series dan films.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Cheeta

Citaat van: DB628 op oktober 16, 2012, 10:25:16
De popcorn hour stopte er helemaal mee qua harddisk gebruik en aangezien ik hem alleen met harddisk gebruikte had ik er niets meer aan.
Waarom stop je er niet gewoon een andere HDD in dan? Denk dat je gewoon pech hebt gehad. Kan zijn dat als je de drive eruithaalt en checkt op de website van de fabrikant dat je daarop zelfs nog gewoon garantie hebt. Veel HDD fabrikanten geven 2-3 jaar garantie op serienummer.
TV: Pioneer PDP-LX6090 Kuro || AMP: Onkyo TX-NR709 THX || Blu: Panasonic DMP-BDT220 || HD-DVD: Toshiba HD-EP35
HTPC: Zotac ION + XMBC || Console: Xbox360 + Kinect 
SPKR F: Infinity Kappa 6.2i Series II || C: Infinity Kappa Video II || R: Eltax HT2 bipolar || S: REL Q200E

Mediasluis

Ik heb een vriend met een Mede8er.
We zijn nu al uren bezig om torrent files te streamen op de Mede8er zelf.
We krijgen het NIET VOOR ELKAAR, en we worden al lichtelijk gestoord.

Kan iemand ons vertellen of dit Überhaubt wel mogelijk is op zo'n Media Player?
En hoe?
Hij heeft zelf geen laptop, en hoopt de Media Player als zodanig te kunnen gebruiken om films te downloaden.

Zelf doe ik dat op mijn PC en kopiëer ik het na afloop altijd naar mijn Sidewinder 3.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

skank1

Torrents streamen kan niet. Punt
Ofwel bedoel je de films zelf streamen, dat dat niet lukt.
Ofwel bedoel je dat je een torrent wil downloaden, dat dat niet lukt...
Welke is het?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Mediasluis

BitTorent zit op de Mede8er, maar hoe daar een film mee te downloaden?
We krijgen het niet voor mekaar.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Ejorne

Citaat van: Mediasluis op december  5, 2012, 21:09:01
BitTorent zit op de Mede8er, maar hoe daar een film mee te downloaden?
We krijgen het niet voor mekaar.

Je moet de Torrent client (die kennelijk in de Mede8er zit) een torrent bestand voeren. Dit kan waarschijnlijk door gebruik te maken van de zoekfunctie binnen de client. Ook kan het wellicht door een torrent bestand in een bepaald mapje te plaatsen.

De mede8er moet natuurlijk wel, naast het interne netwerk, ook naar buiten toe kunnen communiceren.