Media speler vergelijking

Gestart door Dirc, maart 14, 2010, 23:22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirc

Ik bedoel meer,

Hoe werkt die techniek dan precies? Heeft pch een beperkt aantal sleutels ofzo?
Ik neem aan dat dit in een firmware upgrade meekomt dan. Bij aankoop staat nergens dat die beperking er is?

Madhouse

Citaat van: Dirc I op april  4, 2010, 22:18:13
Ik bedoel meer,

Hoe werkt die techniek dan precies? Heeft pch een beperkt aantal sleutels ofzo?
Ik neem aan dat dit in een firmware upgrade meekomt dan. Bij aankoop staat nergens dat die beperking er is?

Geen idee of het een beperkt aantal sleutels zijn. Heb me er nooit in verdiept omdat ik geen PCH wilde. Wel word het op een hoop site's geschreven.
Het hoeft geen beperking te zijn natuurlijk maar raken ze per ongeluk de BD licentie kwijt dan kun je als PCH eigenaar geen BD's meer afspelen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Blu-ray beperking is alleen voor de blu-ray speler in de popcorn, toch?

Madhouse

Citaat van: CoSo op april  5, 2010, 11:00:45
Blu-ray beperking is alleen voor de blu-ray speler in de popcorn, toch?

Ik dacht ook met BD ISO's maar durf dat niet met 100% zekerheid te zeggen...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Crissis

Maar dit zelfde ga je toch ook bij andere spelers krijgen? Als zij hun licentie verliezen..
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

Ejorne

#130
Voor zover ik weet is de beperking alleen voor de eventuele blueray speler die in depopcorn gezet kan worden. Voor bd materiaal op de HDD is deze beperking niet van toepassing.

De Dune heeft een volledige licentie welke niet zal verlopen.

Gezien de belofte dat voor minimaal 5 jaar de licentie voor de popcorn up tot date wordt gehouden lijkt mij dit niet echt een groot minpunt. 5 jaar verder zullen de meeste eigenaren al wel weer een vervanger hebben, vermoed ik zo.

Overigens moet er wel een interne HDD of minimaal een usb-geheugen-stick geplaatst worden om een blue-ray speler in de popcorn te kunnen gebruiken. Dit is voor aanvullende software welke niet in de standaard software aanwezig is...

gsuk

#131
ik geloof dat het zo zit
je hebt 2 soorten blu-ray drives

de soort die in in stand alone blu-ray spelers zitten (levenslang licentie)
en de soort die in computers zitten (licentie voor 1,5 jaar?)

de drive die in de HDI dune prime3.0 zit is de zelfde soort van een stand alone blu-ray speler

die in de popcorn hour c200 geplaatst kan worden is een computer blu ray drive

maar ik geloof dat het ook afhangt van de chipset
in de geval van sigma zijn de chipset's met
even eind cijfers levenslange licentie dus bijvoorbeeld 8642    (dune prime 3.0)
oneven eind cijfers beperkt licentie dus bijvorbeeld 8643        ( popcorn hour c200)

en of een media player zonder blu ray drive een full blu ray rip kan afspelen(dus met alle menu's en dergelijke)
of alleen de hoofd film (blu ray lite) waar dat aan ligt weet ik eigenlijk niet precies heeft dat toevallig ook te maken met de chip set?

groetjes Emile

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Dirc

Citaat van: Ejorne op april  5, 2010, 18:46:04
Voor zover ik weet is de beperking alleen voor de eventuele blueray speler die in depopcorn gezet kan worden. Voor bd materiaal op de HDD is deze beperking niet van toepassing.

De Dune heeft een volledige licentie welke niet zal verlopen.

Gezien de belofte dat voor minimaal 5 jaar de licentie voor de popcorn up tot date wordt gehouden lijkt mij dit niet echt een groot minpunt. 5 jaar verder zullen de meeste eigenaren al wel weer een vervanger hebben, vermoed ik zo.

Overigens moet er wel een interne HDD of minimaal een usb-geheugen-stick geplaatst worden om een blue-ray speler in de popcorn te kunnen gebruiken. Dit is voor aanvullende software welke niet in de standaard software aanwezig is...

Moet dit ook niet bij de Dune?

Dirc

De Dune is trouwens wel een aardig stukje duurder dan de PCH zie ik. (100e +) wat hem incl redelijk schijf al snel op 500e brengt.

gsuk

#134
Citaat van: Dirc I op april  5, 2010, 22:05:48
Moet dit ook niet bij de Dune?

als goed is zit er bij de dune standaard een usb stick intern maar ik hoor daar wisselende berichten over of die er wel of niet inzit


groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

gsuk

Citaat van: Dirc I op april  5, 2010, 22:21:28
De Dune is trouwens wel een aardig stukje duurder dan de PCH zie ik. (100e +) wat hem incl redelijk schijf al snel op 500e brengt.
dune base      3.0    1tb hdd   368,10
popcornhour c200   1tb hdd   329,00
ik kom op een verschil van 39,10 euro met 1tb hdd

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Ejorne

Citaat van: gsuk op april  5, 2010, 23:38:55
dune base      3.0    1tb hdd   368,10
popcornhour c200   1tb hdd   329,00
ik kom op een verschil van 39,10 euro met 1tb hdd

groetjes Emile

En de prijzen zoals die 'in het wild' voorkomen, zonder HDD:
popcorn c200: ~270,--
dune base: ~330,--

maakt een verschil van 60 euro.

En de variant met BD speler:
dune prime: ~400,--
Popcorn c200: ~270,-- + BD-speler ~80,-- + usbstick ~10,-- = ~360,--

Een verschil van ongeveer 40 euro...

gsuk

#137
Citaat van: Ejorne op april  6, 2010, 00:23:06
En de prijzen zoals die 'in het wild' voorkomen, zonder HDD:
popcorn c200: ~270,--
dune base: ~330,--

maakt een verschil van 60 euro.

En de variant met BD speler:
dune prime: ~400,--
Popcorn c200: ~270,-- + BD-speler ~80,-- + usbstick ~10,-- = ~360,--

Een verschil van ongeveer 40 euro...

als je zonder hdd wil zijn ze 80 euro minder met nog steeds 39.10 verschil tussen de base en de c200 
ook gewoon in het wild te koop  met demo mogelijkheid
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Dirc

Ik had natuurlijk naar de prime en pch c200 zonder drive gekeken. Foutje....

Maar goed.....voorlopig dus:

1.) Dune Prime / Dune Base
Afhankelijk van de blue ray prestaties in verhouding tot de Pana BD60 (heb hier nog weinig over gelezen) lijkt de Dune momenteel de beste keuze. Deze heeft geen beperkte BD licenties, geen light menu's en weinig firmware klachten.
Als de BD prestaties van een Dune met drive (Prime) de pana evenaren wordt het dus deze, anders wordt het de Base.

2.) PCH C-200
De PCH C-200 schijnt ook alles te spelen maar hier doet zich het verhaal voor dat je beperkte BD licenties hebt (wat niet per se een probleem moet zijn). Ook heeft deze zover ik lees BD light menu's wat ik een nadeel vind.

3.) HDX BD-1
Ook De HDX speelt alles en is een stuk goedkoper. Nadeel is weliswaar dat de HDX momenteel nogal klungelig is met firmwares en dat er geen optie is tot dedicated BD drives.

Ejorne

Citaat van: gsuk op april  6, 2010, 01:46:26
als je zonder hdd wil zijn ze 80 euro minder met nog steeds 39.10 verschil tussen de base en de c200 
ook gewoon in het wild te koop  met demo mogelijkheid

Waar kan ik de Dune dan voor 298,10 kopen?

De prijs voor een PCH-C200 is 259 euro en de prijs die ik voor de Dune tegenkom is 319. Dat maakt het verschil iets hoger dan 39,10.


Dirc

PM mij die prijs ook maar. (commerciƫle links zijn niet toegestaan)

Ejorne

#141
Citaat van: Dirc I op april  6, 2010, 09:16:11
Maar goed.....voorlopig dus:


Heeft de dune de popcorn van de nummer 1 positie gehaald?  ;D


Citaat van: Dirc I op april  6, 2010, 09:48:56
PM mij die prijs ook maar. (commerciƫle links zijn niet toegestaan)

De prijzen waarover ik het heb, heb ik van de tweakers pricewatch. Dus wellicht is er ergens wel een dune voor minder dan die prijs daar te koop want erg veel aanbieders hebben zich niet bij tweakers gemeld...

Dus is het zeker mogelijk dat gsuk ergens tegen een gunstiger prijs dan de 318 euro een dune tegengekomen is.

Maar ach, waar hebben we het over. Voor twee tientjes ga ik niet de gok nemen en kopen bij een onbekende. Dan kies ik liever de door mij vertrouwde winkel.

Dirc

Momenteel wel.

Nu even kijken wat de BD drive doet tov een dedicated.

Dirc

BTW, had de Dune geen lip sync issue?

Madhouse

Citaat van: Dirc I op april  6, 2010, 10:05:18
BTW, had de Dune geen lip sync issue?

Je Marantz kan dat probleem corrigeren als dat zo is. Tenminste ik neem aan dat je die functie ook hebt?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

gsuk

Citaat van: Dirc I op april  6, 2010, 09:16:11
Ik had natuurlijk naar de prime en pch c200 zonder drive gekeken. Foutje....

Maar goed.....voorlopig dus:

1.) Dune Prime / Dune Base
Afhankelijk van de blue ray prestaties in verhouding tot de Pana BD60 (heb hier nog weinig over gelezen) lijkt de Dune momenteel de beste keuze. Deze heeft geen beperkte BD licenties, geen light menu's en weinig firmware klachten.
Als de BD prestaties van een Dune met drive (Prime) de pana evenaren wordt het dus deze, anders wordt het de Base.

2.) PCH C-200
De PCH C-200 schijnt ook alles te spelen maar hier doet zich het verhaal voor dat je beperkte BD licenties hebt (wat niet per se een probleem moet zijn). Ook heeft deze zover ik lees BD light menu's wat ik een nadeel vind.

3.) HDX BD-1
Ook De HDX speelt alles en is een stuk goedkoper. Nadeel is weliswaar dat de HDX momenteel nogal klungelig is met firmwares en dat er geen optie is tot dedicated BD drives.

ik kan me niet voorstellen dat de dune beter doet met blu ray dan een stand alone pana BD60 die toen die uit kwam goed uit de testen kwam,
ik persoonlijk vind het ook niet fijn met de prime dat de schijf ingebouwd is
ik vind de optie van de base ook dat je makkelijk een hdd erin en eruit kan halen veel veelzijdige

groetjes Emile







Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

gsuk

Citaat van: Dirc I op april  6, 2010, 10:05:18
BTW, had de Dune geen lip sync issue?

kun je afstellen in de dune zowel vooruit als achteruit


groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Raphie

de dune heeft de red button lipsync correction, is de enige speler die dat zo makkelijk realtime heeft
JBL PRX Power!

gsuk

Citaat van: Ejorne op april  6, 2010, 09:54:52
Heeft de dune de popcorn van de nummer 1 positie gehaald?  ;D


De prijzen waarover ik het heb, heb ik van de tweakers pricewatch. Dus wellicht is er ergens wel een dune voor minder dan die prijs daar te koop want erg veel aanbieders hebben zich niet bij tweakers gemeld...

Dus is het zeker mogelijk dat gsuk ergens tegen een gunstiger prijs dan de 318 euro een dune tegengekomen is.

Maar ach, waar hebben we het over. Voor twee tientjes ga ik niet de gok nemen en kopen bij een onbekende. Dan kies ik liever de door mij vertrouwde winkel.

de prijs heb ik op internet gevonden bij een winkel bij mij in het dorp Wilnis (google is your friend) daar heb ik en mijn tvix6500 en mijn dune base 3.0 vandaan ook mogelijkheid voor demo's en goede service  laat ik het zo zeggen ik zou daar ook kopen als hij niet de goedkoopste zou zijn!!


groetjes Emile

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Dirc

Citaat van: Madhouse op april  6, 2010, 10:26:39
Je Marantz kan dat probleem corrigeren als dat zo is. Tenminste ik neem aan dat je die functie ook hebt?

true