3(4)x SPDIF uitbreiding voor LPCM (bv Meridian)

Gestart door J.A.F._Doorhof, maart 10, 2010, 18:56:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

celerontje

Ik geloof best dat jij het heel goed voor elkaar hebt, maar 't is geen eenvoudige oplossing. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Citaat van: celerontje op maart 11, 2010, 13:28:38
Not at all, je kan dat kaartje ook in de Oppo bouwen door het signaal bij de DAC's af te tappen. ;) (maar jij moet enorm flexibel kunnen zijn met allerlei apparatuur, I know)

Dat zou inderdaad ook een mooie optie zijn. Een JVB Oppo met 3x (of 4x) spdif out.
Als de 4x spdif ingang op versterkers een gangbare optie zou zijn dan zou die oplossing best populair kunnen worden. Maar in de praktijk is er maar 1 merk (Meridian) dat met 4x spdif inputs werkt.

rbormans

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 10, 2010, 18:56:48
Op een gegeven moment ga je dan denken en kom je tot de conclusie dat als Meridian dit kan, er toch ook andere oplossingen moeten zijn, en na enig speurwerk heb ik er 1 gevonden welke ik hier ga reviewen.
Frank,
in welke mate is deze oplossing anders dan de octava met mod die je meer dan een jaar geleden had besteld ?
Heb je nu MHR nog nodig of werkt het op elke Meridian met meerdere individuele SP/DIF ingangen ?

bmateijsen

Citaat van: Raf (B) op maart 11, 2010, 21:17:26
Frank,
in welke mate is deze oplossing anders dan de octava met mod die je meer dan een jaar geleden had besteld ?
Heb je nu MHR nog nodig of werkt het op elke Meridian met meerdere individuele SP/DIF ingangen ?


Voor een 568.2  MM kan je een verloopje kopen van Meridian of hem zelf solderen van een VGA stekker.

J.A.F._Doorhof

Ik heb nooit een soortgelijke octava gehad ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Citaat van: riwi op maart 11, 2010, 20:24:38
Als de 4x spdif ingang op versterkers een gangbare optie zou zijn dan zou die oplossing best populair kunnen worden. Maar in de praktijk is er maar 1 merk (Meridian) dat met 4x spdif inputs werkt.
Meridian heeft maar 3 x SPDIF op hun versterkers. Je kunt 5.1 invoeren.

Alleen de 861v6 heeft een RJ-45 ingang voor 8 kanalen digitaal. Maar daar heb je wel een HD-621 bij nodig..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

rbormans

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 11, 2010, 22:30:30
Ik heb nooit een soortgelijke octava gehad ?
Ik had het over deze (link) en deze (link) message van januari 2009

Ik dacht uit de post te begrijpen dat je er eentje had

Gaat dit om een andere oplossing dat deze vermeld in bovenstaande posts ?

rbormans

Citaat van: bmateijsen op maart 11, 2010, 21:34:09
Voor een 568.2  MM kan je een verloopje kopen van Meridian of hem zelf solderen van een VGA stekker.
Ik heb geen MediaMarkt versie Bjorn ;)

bmateijsen

Citaat van: Raf (B) op maart 12, 2010, 12:07:33
Ik heb geen MediaMarkt versie Bjorn ;)

Dan heb je geen mogelijkheid voor MHR (3xSPDIF)

Kjelt

Citaat van: bmateijsen op maart 12, 2010, 12:09:07
Dan heb je geen mogelijkheid voor MHR (3xSPDIF)
Wat heb je aan 3x SPDIF als je er 4 nodig hebt? Twee kanalen weggooien?

jaco

Het (3x SP Diff) is niet anders op de oudere generaties meridian. Helaas op de nieuwere ook voor alles behalve de 861v6 
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op maart 12, 2010, 12:37:35

Wat heb je aan 3x SPDIF als je er 4 nodig hebt? Twee kanalen weggooien?

De oude basis van Meridian is 5.1, met de mogelijkheid om via Trifield of Dolby PLIIx naar 7.1 te gaan.

Groet,

Bjorn

Robbo

Er worden geen 2 kanalen weggegooid.   In geval van HD621 configureer je deze op 6 kanalen.  Bij HDMI handshake met de BR speler, verzoekt de HD621 dan om 6 kanalen aan te leveren.  De downsampling (if any) gebeurt dus in de BR speler.

Aan de ene kant ben ik teleurgesteld in dat Meridian hiervoor geen upgrade voor de G68 beschikbaar maakt.  Aan de andere kant 99% van mijn huidige contect is max 5.1   Praktisch gezien zal ik ook niet makkelijk het verschil horen tussen een discrete 7.1 track en een 5.1->7.1 derived track.   I know er zit een stukje 'sell it to yourself' in, maar ook al zou Meridian een upgrade hebben....  Om daar dan weer 1 of 2 mille voor neer te tellen....

jaco

voor 7.5K kun je een 861 upgraden  :o

Je krijgt wel een compleet nieuwe unit terug die 15.800,00 moet kosten, dus 8300 euro inruil voor een unit die al jaren oud kan zijn.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Er zijn genoeg 7.1 soundtracks op BD beschikbaar, als ik deze lijst tenminste mag geloven.....
http://price-adjustment.com/BLURAY-audio

@Raf (B)
Dat was omdat ik de Octava switch had, niet met de upgrade, komt misschien wat anders over maar ik heb hem nu pas met de mod.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Citaat van: jaco op maart 12, 2010, 13:57:13
voor 7.5K kun je een 861 upgraden  :o

Limited time offer ;D.

CitaatJe krijgt wel een compleet nieuwe unit terug die 15.800,00 moet kosten, dus 8300 euro inruil voor een unit die al jaren oud kan zijn.

bmateijsen

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 12, 2010, 13:58:24
Er zijn genoeg 7.1 soundtracks op BD beschikbaar, als ik deze lijst tenminste mag geloven.....
http://price-adjustment.com/BLURAY-audio

Echte interessante films zijn bijna op 1 hand te tellen...


Robbo

Citaat van: jaco op maart 12, 2010, 13:57:13
voor 7.5K kun je een 861 upgraden  :o

Je krijgt wel een compleet nieuwe unit terug die 15.800,00 moet kosten, dus 8300 euro inruil voor een unit die al jaren oud kan zijn.

Denk dat ik dan liever doorspaar voor een setje DSP8000    8)

J.A.F._Doorhof

Je vrouw moet erg blij met je zijn Bjorn met zoveel vingers op 1 hand.....
Duik nu eerst eens in de dingen die ik zeg voordat je het naar het land der fabelen zet, ik roep echt niet zomaar wat, dit is een beetje een terug kerend ding waar ik me toch soms flink aan erger.
Misschien zijn voor jou AL die titels niet interessant maar voor andere wel, anders komen ze niet uit zullen we maar zeggen.....

7.1 is er meer dan genoeg, en zoals aangegeven voor de TOEKOMST eis ik gewoon van mijn pre-amp dat die dit ondersteund, en dat gaat ook gebeuren, de Cinepro komt dit jaar nog uit :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Ga je dan maar ergeren..... ::), ik zie geen leuke titels erbij staan.

En verder is het duidelijk Frank dat je flink Cinepro aan het promoten bent. En daar is niets mis mee.

Groet,

Bjorn

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 12, 2010, 14:25:06
Je vrouw moet erg blij met je zijn Bjorn met zoveel vingers op 1 hand.....
Duik nu eerst eens in de dingen die ik zeg voordat je het naar het land der fabelen zet, ik roep echt niet zomaar wat, dit is een beetje een terug kerend ding waar ik me toch soms flink aan erger.
Misschien zijn voor jou AL die titels niet interessant maar voor andere wel, anders komen ze niet uit zullen we maar zeggen.....

7.1 is er meer dan genoeg, en zoals aangegeven voor de TOEKOMST eis ik gewoon van mijn pre-amp dat die dit ondersteund, en dat gaat ook gebeuren, de Cinepro komt dit jaar nog uit :D


J.A.F._Doorhof

Ik promoot Cinepro ?
Tja. zeer zeker maar dat had elk merk kunnen zijn die ECHT 7.1 ondersteund.
Ik ben gewoon een enorme voorstander van 7.1 maar ook van zeer goed geluid, vandaar dat ik dus ook nog steeds Meridian gebruik als Pre-amp.
Maar zodra de Cinepro er is kan ik niet wachten om te switchen, mits die beter is dan de G68 natuurlijk.

Ok, mijn 5 vingers voor de TOP titels voor mij.
Crank
Dark City
Nightmare before christmas
Haunting in Connecticut
Saw serie

Maar goed, kan er nog veel meer noemen, volgens deze lijst zijn er 154 7.1 tracks
Kom in totaal op : 54 titels die ik interessant vind met een 7.1 track, waarvan ik er : 26 in mijn bezit heb.

En laten we eerlijk zijn Bjorn, met toppers als :
Ice age, the spirit, Saw, Rambo, Star trek (verschillende), nightmare before christmas etc. etc. kun je toch niet zonder schaamte spreken over oninteressante titels ?

Ok er zijn meer 5.1 tracks maar kom op, wees wel reƫel ?

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Inderdaad lijkt in het businessmodel van Meridian upgrades en updates niet prominent aanwezig te zijn. Dit was 15 jaar geleden al zo en 1 van de redenen van een goede kennis van me om er mee op te houden en naar de concurrent te gaan (ze wilden niet eens een eprom met nieuwe firmware opsturen) moest ie maar opnieuw een 6000 gulden neertellen voor een v2 versie  :baaa: .
Heel jammer want ze kunnen best wel mooie stukjes techniek bouwen alleen wat ik net zo belangrijk vind is de service en daar hoort wat mij betreft upgrades en updates ook bij, zeker voor deze bedragen.

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 12, 2010, 14:45:52
Ik promoot Cinepro ?
Tja. zeer zeker maar dat had elk merk kunnen zijn die ECHT 7.1 ondersteund.
Die versterkers van hun die je zo de hemel in prijst heeft anders maar 6 kanalen  :baaa:  vind ik nou niet echt getuigen van de 7.x gedachte  :D

J.A.F._Doorhof

Is een verklaring voor.
Is ook al gegeven in het persbericht.

Ze halen er simpelweg niet meer uit in 1 behuizing.
Sterker er zit een afwijkende stroom aansluiting op omdat de EU versie niet het amperage trekt dat verreist is.
Ze kunnen er wel een kanaal bijzetten maar dit kost kwaliteit.

Hun filosofie is simpelweg dat je er 2 gebruikt in de volgende configuratie:
Biamping voor Links/Rechts/Center in 1 versterker
Biamping voor sub in versterker 2
en dan 4x Surround via versterker 2.

IK vind dat PERSOONLIJK overkill en heb gewoon netjes 2 monoblocken bij de Cinepro staan voor alle kanalen en heb het center kanaal alleen gebiamped.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"