Alice in Wonderland

Gestart door clicquot, maart 9, 2010, 10:34:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clicquot

Alice in Wonderland



Alice keert terug naar Wonderland. Haar lot bezegelt de overwinning op een vreselijk monster: the Jabberwocky. Na het verslaan van dit gedrocht, keert de macht over Wonderland terug naar the White Queen.
Kort en krachtig, wat is deze film prachtig! Mooie scenes, kostumering, digitale effecten, characters... zelfs zeer geestig. En te bedenken dat vooral Disney destijds het niet zag zitten om Mr Depp in huis te halen! Tijden veranderen, de man is een talent en schittert in dit soort rollen!
Alice doet me vaak denken aan een jonge Gwyneth Paltrow en ook aan de Milla Jovovich als Joan of Arc. Mia Wasikowska's  broodje is gebakken: de ballerina die haar weg vond naar het witte doek. Mensen kennen haar misschien uit de prent Defiance en Amelia? Maar er is zeker meer op komst!

Danny Elfman zorgde voor een sublieme soundtrack! Dit is zo'n film waar de muziek een heel belangrijke rol speelt. Zonder deze muziek, geen Alice in Wonderland ervaring. De muziek staat naast de film ook als een paal boven water. Hoe meer je luistert hoe verslavender het wordt. Ronduit schitterend!!

Ik ga de film nog's bekijken. De plaats van de AP was ronduit barslecht! Utopolis Mechelen: het was de eerste maal dat ik er een film zag en ik vrees jammer genoeg ook een laatste maal. Slecht geluid, veel te klein scherm, de 3D ervaring trok op niets: veel te donker, het beeld flikkerde regelmatig. Ik meende dat het aan de bril lag, maar had er een paar kunnen proberen... de eerste 20 minuten dacht ik echt de zaal te verlaten, dikke afknapper! We zijn beter gewend, hiervoor kom je je zetel niet uit. Aan de gezelligheid van het complex en vriendelijkheid van de medewerkers zal het alvast niet gelegen hebben.

PietB

Aanrader dan, IMAX 3D Pathe Rotterdam
Geweldige ervaring, zowel beeld als muziek

activ

Net de film gezien bij Pathe in 3d, leuke film maar zoals de reviews aangeven houd het verhaal niet over. Desalniettemin geen moment saai en zeker de moeite waard.
Na de film waren mijn ogen wel vermoeid van dat 3d gedoe.

peterrr

Net de hele dag bezig geweest om hem te zien......


We hadden kaartjes voor de Imax arena om 13.40 maar toen we in de zaal zaten werd ons verteld dat de projector lamp defect was.
Ze konden niet garanderen dat hij om 16.15 weer kon draaien..
We kregen A ons geld terug en B vrijkaartjes om het leed te verzachten..
Dat vond ik toch wel netjes van Pathe, we waren toch naar A,dam gereden en zo.

Dus na buiten de bios even de mm in geweest even wat gegeten......toen maar weer vragen of hij om 16.15 doorging.
En ja hoor met de vrijkaartje`s betaald ( toch E55,- winst  ;)).

Goed de De Film:

Tim Burton heeft wel weer een visueel meesterwerk afgeleverd met absurde humor : b.v kroon luchter die in de lucht word gehouden vleermuizen.
Die geniale dingetjes zitten door de hele film, maar ik denk dat de meeste daar over heen zien omdat ze "in de film zitten "
De 3d vond ik een klasse minder dan "Avatar" het was bij vlagen "onscherp"
Als een Tim Burton Fan bent zoals ik dan mag je deze film niet missen.

Depp is weergaloos als de Mad Hatter maarja wat kan die gast niet spelen.
Mia Wasikowska als alice is een ontdekking.

Aanrader 3d of niet. ;)

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Nahpets

Citaat van: peterrr op maart 13, 2010, 20:35:02
En ja hoor met de vrijkaartje`s betaald ( toch E55,- winst  ;)).

WTF! 14 EUR per kaartje????
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

activ

Citaat van: peterrr op maart 13, 2010, 20:35:02
Net de hele dag bezig geweest om hem te zien......


We hadden kaartjes voor de Imax arena om 13.40 maar toen we in de zaal zaten werd ons verteld dat de projector lamp defect was.
Ze konden niet garanderen dat hij om 16.15 weer kon draaien..
We kregen A ons geld terug en B vrijkaartjes om het leed te verzachten..
Dat vond ik toch wel netjes van Pathe, we waren toch naar A,dam gereden en zo.

Dat is toevallig, dan zaten wij in de zelfde zaal, ik vondt het ook een erg nette oplossing zo, geld terug en om het goed te maken een keer gratis naar de bios. Ik had wel te doen met die manager daar, los je het netjes op gaan ze  nog tegen je zeuren over parkeergeld enzo. Er was zelf een vrouw die haar treinkaartje uit Groningen vergoed wilde hebben.
Wij zijn toen naar de eerst volgende gewone 3d voorstelling gegaan om 15:30

peterrr

Idd, maar vergeet niet ook dat we "hollanders"zijn ..
Als de schuld niet bij ons ligt willen we als het kan de tegen partij uitkleden.  ;D

Grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Maartje


De IMAX voorstellingvan Avatar  in Rotjeknor was 15 euro

Beeldkwaliteit is super  :thumbs-up: maar als je de pech hebt dat je op 1 van de eerste 4 rijen zit  :'( ,  kan je maar beter niet gaan  ;)
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

esre

Hoe was de film, lekker weirdo?

Marsh

Lange Leve Depp!

Ik geloof alleen enkel niet in 3D, althans ik ga er niet van uit dat het voor veel films iets zal uitmaken.
Uiteraard wel érg benieuwd naar deze ervaring, Tim Burton heeft me dan ook nog nooit teleurgesteld.

Enkel ben ik inderdaad bang voor een "vermoeiende ogen" avond.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


esre

Citaat van: Marsh op maart 14, 2010, 17:43:56
Lange Leve Depp!

Ik geloof alleen enkel niet in 3D, althans ik ga er niet van uit dat het voor veel films iets zal uitmaken.
Uiteraard wel érg benieuwd naar deze ervaring, Tim Burton heeft me dan ook nog nooit teleurgesteld.

Enkel ben ik inderdaad bang voor een "vermoeiende ogen" avond.

Depp is voor dit soort rollen geknipt!

MaxxMark

Vandaag in Metropolis Antwerpen geweest.

Na veel wikken en wegen besloten om voor de 2D versie te gaan. Dit omdat van veel kanten te lezen valt dat 3d vooral als gimmick is gebruikt en niet is vanaf concept fase is meegenomen in het filmproces. Hierdoor zou het niveau van bijvoorbeeld Avatar nooit gehaald worden. Daarnaast is het zo dat er veel scenes in zitten waarin veel met de focus wordt gespeeld (van focus achter in het beeld naar focus voorin het beeld). Dit in combinatie met 3d scheen heel erg irritant te zijn.

Ik moet zeggen dat ik mn hopes up had voor de beeldkwaliteit van de film. Op IMDB stond dat ie in native 4K was gefilmed en daarna op een 2K DI.

Helaas vond ik het beeld bijzonder magertjes. In eerste instantie twijfelde ik of ik wel naar een digitale voorstelling keek (dit was toch daadwerkelijk wel zo). Bij "Shutter Island"; die we erna keken bleek het beeld stukken scherper te zijn. Of het aan de PJ lag of iets anders weet ik niet.

Dan naar de film; Ondanks de  (zo spoilervrij mogelijk) negatieve verhalen die ik had gelezen vond ik de film erg lekker in elkaar zitten! Ze hebben het in mijn ogen erg goed voor elkaar gekregen om een klassieker te pakken en er een waardige "opvolger" van te maken!

De CGI is op sommige momenten echt uitmuntend te noemen! Zelfs tot het punt dat ik twijfelde of bepaalde dingen wel CGI waren of dat het misschien animatronics is.

Ondanks dat er een paar kleine punten waren die me tegen stonden was de film het absoluut waard! Als je "Alice in Wonderland" (1951) tof vond, dan is deze film een genot om naar te kijken en heb je continu momenten van herkenning en nostalgie.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Ik heb 'm wel in 3D gezien en ondanks dat 't niet zo goed is als bij Avatar en 't een tikje vermoeiend kijkt, vond ik 't zeker de moeite waard, je werd echt in die ''weirdo world'' van Burton gezogen. (btw, Mustsee Groningen draait de 2D versie niet eens! ;D)

Over de film zelf:
Ik omschrijf het als een hallucinatie-simulatie, een heerlijke weirdo 3D achterbaanrit.
Aanrader!

Btw, ik baal ervan dat ik deze keer niet in de gelegenheid was om m'n eigen RealD brilletje van huis mee te nemen, want voor de pauze had ik een behoorlijk beschadigde bril, die ik in de pauze even sneaky heb ''omgeruild'' ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

squeek

van de week ook gekeken in 3D. ik moet zeggen dat dit toch wel de minst goeie 3D film is die ik tot nu toe heb gezien. veel te donker om in 3D te kijken.

de film zelf vond ik erg goed en wat een heerlijke tim burton sfeer  :) ik ga em zeker op blu ray aanschaffen want ik denk dat deze film in 2D veel mooier is om te kijken.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Frank.V

Zelf heb ik hem in 2D gezien. Vond het een leuke film die me nergens begon te vervelen! Hier in Nijmegen vond ik het beeld + geluid erg goed! Vooral de kat/poes die in de film speelde was erg scherp!

djm008

Op zich vrij aardig, maar viel weer wat tegen in vergelijk met Avatar.

Burdy

Depp is echt goed in deze film

squeek

deze week uit op blu-ray trouwens!  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

esre

Citaat van: djm008 op mei 11, 2010, 10:39:41
Op zich vrij aardig, maar viel weer wat tegen in vergelijk met Avatar.

Dat zijn 2 compleet verschillende films. ;)
ik vond het geweldig gedaan.

SV..S

zo, deze hadden we een beetje gemist zeg maar zoals in ontschoten. :crazy:

dus hebben we deze pas gezien met het gezin.

heerlijke film, wat nu flauw of weinig verhaal ech nie ;D

na de film direct Jefferson airplane aangezet, ''ohh ,zingen ze hier over''.
ik wilde daarna direct de film the Game aanzetten, maar die heb ik niet :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15