Anysee E30(T)C plus - Afstandsbediening voor andere software gebruiken

Gestart door Shaflic, februari 8, 2010, 13:44:54

Vorige topic - Volgende topic

Shaflic

Allereerst een kleine inleiding m.b.t. mijn systeemsamenstelling en situatie:

Een paar dagen geleden ben ik op mezelf gaan wonen en het afgelopen jaar heb ik mijn hele HT bij elkaar gesprokkeld waaronder een HTPC.
Asus AT3N7A-I bord met Atom N330
4GB RAM
2x 1,5 TB Hitachi 5400 RPM schijven
Gigabyte T5140 case

Op mijn nieuwe adres heb ik een Ziggo AIE pakket waar standaard digitale TV (met smartcard) bij zit. Aangezien ik een gloednieuwe HTPC heb, wilde ik deze graag benutten als decoder. Na het lezen van verschillende artikelen/blogs/fora heb ik gekozen voor de Anysee E30TC plus DVB-C/T tuner als lezer/decoder van de smartcard. Deze heeft namelijk actieve support vanuit de fabrikant en daarom dus ook werkende Windows 7 drivers. Nou zit er een IR afstandsbediening  bij de Anysee, maar die werkt alleen op de bijgeleverde software (viewer) die niet echt ideaal is. Graag zou ik die IR ontvanger (afstandsbediening wordt dan vervangen door mijn Harmony) willen gebruiken als "Windows Media Center" afstandsbediening waarmee je dus de gangbare HTPC software (WMC, Mediaportal, DVBViewer...) kunt besturen. Zonder dat je dus een aparte IR ontvanger hoeft aan te schaffen. Na een lastige zoektocht kwam ik de oplossing tegen:

AnyseeIR
Author: Petri Simolin
Originele omschrijving: "Project aims to create user-friendly, configurable and LIRC-protocol compatible Windows-service which receives commands from Anysee remote control and passes them forward to connected programs"
(Je moet dus ook WinLIRC installeren)
Download: http://dev.static.petrisimolin.com/showthread.php?t=155
Forum (Fins): http://dev.static.petrisimolin.com/forumdisplay.php?f=54

Het lijkt erop dat de meeste recente versie (al is dat ook alweer een jaar geleden) versie 2.1 is.

Er zijn verschillende engelstalige fora's met links naar de AnyseeIR site die niet meer werken. De bovenstaande link is de meest recente bron en ben ik tijdens mijn zoektocht per ongeluk via een ander forum op gestuit. Helaas alles in het Fins, ondanks de belofte op verschillende fora om engelstalige ondersteuning toe te voegen. Hij heeft het waarschijnlijk druk genoeg  :D. Het leek me nuttig om dit met jullie te delen.

Hier volgt de vertaalde tekst (Google translate) uit zijn aankondiging van versie 2.1:

Here is the latest version 2.1.

In this version, corrected mm. as follows:
-Manages the situations in which Anysee taken off the plane and placed in the back;
-The service is expected to start Anysee before the start of the initialization;
-Service-dominated situations in which the machinery is the point of sleep and awakened later

The earlier version (2.0) keymap works with this version.

Mijn planning is om deze week de Anysee TC30 op te halen en deze software uit te testen in combinatie met een Logitech Harmony 890. Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

aMUSEd

TS is al een tijdje niet actief maar ben toch benieuwd hoe de tuner bevalt.
Ik ben me aan het oriënteren voor een HTPC welke eventueel ook mijn digitale kabeldecoder kan vervangen.

skystar

Al eens gedacht aan dvblink tvsource. Alles binnen MCE via de anysee en je huidige of nieuwe harmony gebruiken zonder ingewikkelde extra ir ontvangers. Ik gebruik dvblink tvsource in combinatie met een budget hdtv kaart voornamelijk vanwege het gemak binnen MCE met een originele ab van microsoft. Mocht er ooit een andere ab komen dan alleen de instellingen van MCE in orde maken en OOK de tv kaart werkt gewoon mee.

Martin
Sony str-dg 700, sony ssv 225, ss-cn 225, sa-wms 225, kdl-40v5500, Asrock net ion met DVB-C.

Shaflic

Sorry voor het opgraven van dit oude topic, maar aangezien ik hem ook gestart ben, wil ik het netjes afsluiten.

Uiteindelijk heb ik de Anysee verkocht en een heb ik een vaste decoder gekocht. Na maanden gepruts om op mijn HTPC met windows 7 de tuner in Mediaportal goed aan het werk te krijgen, was ik het zat. Het verste dat ik gekomen ben is dat ik TV had in Mediaportal die 20-30 seconden nodig had om te zappen en regelmatig crashte..

Ik zat aan windows vast omdat mijn vriendin uitzendinggemist en rtlgemist etc. wil kunnen kijken waar DRM op rust waardoor het niet af te spelen is op linux machines :( .

Om die reden dus ook niet meer verder verdiept in deze tuner en AB. De Humax decoder werkte in 1x perfect, zoals verwacht, en is ook makkelijk geïntegreerd in de Harmony. Enige wat ik mis is de echte alles-in-één super HTPC combinatie.. HTPC voor films/series en een aparte decoder (zonder HD) voor TV-kijken.

Nouja, zelf kijk ik toch amper TV, was meer voor de vrouw.

aMUSEd

toch nog een reactie, bedankt.
Je kunt het topic zelf sluiten  ;)