Wil jij 3D thuis ?

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 7, 2010, 14:34:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wil jij 3D thuis ?

Zeer zeker, kan niet wachten
30 (11.6%)
Zeer zeker, als het betaalbaar is
90 (34.7%)
Zie ik wel als het er is
34 (13.1%)
Zit er niet echt op te wachten maar sluit niets uit.
79 (30.5%)
zeer zeker niet
26 (10%)

Totaal aantal stemmen: 259

frans66

hai

Vraag me niet welk type beamer Werner had hangen(door de ziekte ops is mijn geheugen een zeef) maar ik weet wel dat het een 720p was met 3d link wat werkte met de xpand brillen
Dat ik zeg dat het bijna! beter was dan avatar komt omdat ik bij avatar last had met de snelle beelden ,dit zal eerder aan het projecteren dan aan de film gelegen hebben,en bij de demo had ik daar in zijn geheel geen last

MaxxMark

Citaat van: frans66 op maart 15, 2010, 23:15:36
hai

Vraag me niet welk type beamer Werner had hangen(door de ziekte ops is mijn geheugen een zeef) maar ik weet wel dat het een 720p was met 3d link wat werkte met de xpand brillen
Dat ik zeg dat het bijna! beter was dan avatar komt omdat ik bij avatar last had met de snelle beelden ,dit zal eerder aan het projecteren dan aan de film gelegen hebben,en bij de demo had ik daar in zijn geheel geen last

Ik denk dat dat komt doordat je nu via shutter glasses keek en in antwerpen door een gepolariseerde bril (XpanD vs Dolby3D). Ik ervaar ook dat bij gepolariseerde brillen snelle bewegingen er minder goed uitzien (stottering). In een topic (kan deze of een ander zijn), gokte ik dat het mogelijk aan crosstalk ligt (dat je linker oog eigenlijk een stukje van het rechteroog ziet en andersom). Bij XpanD is dat blijkbaar minder het geval.

Daar bovenop leek het dat XpanD minder vermoeiend leek te zijn voor mijn ogen, maar ik heb geen volledige film in XpanD gezien, dus dat kan ik niet met zekerheid bevestigen :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MichielO

#127
Citaat van: frans66 op maart 15, 2010, 23:15:36
hai

Vraag me niet welk type beamer Werner had hangen(door de ziekte ops is mijn geheugen een zeef) maar ik weet wel dat het een 720p was met 3d link wat werkte met de xpand brillen
Dat ik zeg dat het bijna! beter was dan avatar komt omdat ik bij avatar last had met de snelle beelden ,dit zal eerder aan het projecteren dan aan de film gelegen hebben,en bij de demo had ik daar in zijn geheel geen last


Ik dacht dat er alleen nog aangekondigde 3D beamers (van met name LG) bestaan?

Overigens heb ik ook Avatar in Imax 3D gezien en moet zeggen dat het er prachtig uitzag. Voor diegenen die er "bang" voor zijn, het is functioneel 3D dus niet zoals bij Efteling/Disneyland e.d. zaken die ineens je oog in vliegen of aan je neus kriebelen.  ;D  
Het geeft meer diepte, maar is niet te opvallend aanwezig. Wel merkte ik ook dat niet alles scherp was, vooral als je erop ging letten. Maar dat moet je proberen niet te doen en als je eenmaal in de film zit, valt het vanzelf niet meer op.

Of 3D echt wat wordt zal moeten blijken. Met dit soort films is het prachtig, maar of Jan Publiek die net aan een plasma/LCD is nu alweer een nieuwe TV gaat kopen vraag ik me af. Misschien komt men er te snel mee...

Gr,
Michiel

esre

Citaat van: frans66 op maart 15, 2010, 23:15:36
hai

Vraag me niet welk type beamer Werner had hangen(door de ziekte ops is mijn geheugen een zeef) maar ik weet wel dat het een 720p was met 3d link wat werkte met de xpand brillen
Dat ik zeg dat het bijna! beter was dan avatar komt omdat ik bij avatar last had met de snelle beelden ,dit zal eerder aan het projecteren dan aan de film gelegen hebben,en bij de demo had ik daar in zijn geheel geen last


Wil je mij of ons een groot plezier doen en vragen aan Werner welke demo hij heeft gegeven,apparatuur en films.
De reden dat ik dit graag wil weten is dat ik recent iemand heb gesproken die heeft gezegd dat 3D thuis nooit zo zal worden als in de bios en dat begreep ik dus niet echt want waarom dan al die ophef over 3D thuis als het effect aanzienlijk minder is?

celerontje

't Is een simpele XVGA BenQ DLP beamer gekoppeld aan een HTPC i.c.m. XpanD shutterglasses.

Citaat van: esre op maart 16, 2010, 13:16:53
De reden dat ik dit graag wil weten is dat ik recent iemand heb gesproken die heeft gezegd dat 3D thuis nooit zo zal worden als in de bios en dat begreep ik dus niet echt want waarom dan al die ophef over 3D thuis als het effect aanzienlijk minder is?
D-Cinema gebruikt minder compressie en een grotere kleurruimte (da's ook met 2D zo), maar waarom het 3D effect thuis veel minder zou zijn is mij een raadsel, want ik weet zeker dat als JVC met 3D beamers komt en je Avatar daarop draait in een donker HT, dat je bij iedereen een kwijlopvangbakje onder z'n mond mag houden!
Sterker nog, ik denk dat je thuis veel meer ''punch'' in je beeld hebt met 3D!

Diegene die je sprak moet toch echt eens vertellen waar hij die opmerking op baseert!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

esre

Citaat van: celerontje op maart 16, 2010, 13:25:41
't Is een simpele XVGA BenQ DLP beamer gekoppeld aan een HTPC i.c.m. XpanD shutterglasses.
D-Cinema gebruikt minder compressie en een grotere kleurruimte (da's ook met 2D zo), maar waarom het 3D effect thuis veel minder zou zijn is mij een raadsel, want ik weet zeker dat als JVC met 3D beamers komt en je Avatar daarop draait in een donker HT, dat je bij iedereen een kwijlopvangbakje onder z'n mond mag houden!
Sterker nog, ik denk dat je thuis veel meer ''punch'' in je beeld hebt met 3D!

Diegene die je sprak moet toch echt eens vertellen waar hij die opmerking op baseert!

PM

home@the movies

Hi iedereen,

Even een dagje of twee even niet op het forum geweest en kijk plots zie ik mijn naam overal opduiken ;D
Zal ik even wat licht in de duisternis brengen ;D het is inderdaad zoals celerontje al zij een vrij eenvoudige BenQ 3D ready presentatiebeamer, nl de MP777http://benq.be/products/Projector/index.cfm/product/1118

De reden hiervoor is dat dit toestel (net zoals bvb de optomas) is uitgerust met DLP link, wat een communicatieprotocol is dat zonder extra hardware kan praten met de brillen van Xpand.
Ik was bij Xpand op bezoek in hun stand op de CES beurs in Januari en vond het een zeer prima oplossing om op een vrij betaalbare en eenvoudige manier 3D te kijken en daarbij nog in een goede kwaliteit omdat het hier over een actieve oplossing gaat.
We hebben een praatje gemaakt en hebben een aantal dingen thuis mogen uittesten.
Het gaat mij in eerste instantie niet zozeer om de videokwaliteit van de beamer, we weten allemaal dat dit op dit moment nog zijn beperkingen heeft, wat ik vooral wou weten was hoe de kwaliteit van het 3D gebeuren er zou uitzien in een thuis bioscoop, wetende dat er zeer snel oplossingen gaan komen met projectoren die in de lijn van de epsons en JVC's gaan liggen.

Ik heb hier op het forum een reactie gelezen van forum genoot squeek die blijkbaar bij ons is langs geweest op de beurs van audiovideo2day in Antwerpen en daar een 3demo bij ons had had gezien waar hij blijkbaar niet tevreden over was, ik vind het een beetje jammer dat hij ons op dat moment niet heeft aangesproken.
We hebben nl regelmatig een hoop settings aangepast om de mogelijkheden te laten zien van de 3D software player(diepte, voorgrond enz), ook zijn er een aantal geconverteerde bestanden van 2D naar 3D de revu gepasseerd om te laten zien dat er een groot verschil is in een echte 3D opname en een geconverteerd bestand.

ik heb een voorstel, aangezien er al heel wat heen en weer geschreven wordt over 3D en dit volgens mij alleen maar gaat toenemen lijkt het mij wel leuk om het volgende voor te stellen.

Zien jullie er iets in mocht ik een Home@The movies 3D demo Day(s) organiseren, dan kan ik ervoor zorgen om een paar verschillende setups te pakken te krijgen, projectie, flatscreen enz.
Op die manier kan iedereen van gedachte wisselen en een daarna een stevige boom opzetten over hoe goed of hoe slecht het nu allemaal wel is  ;) onder het nuttigen van het nodige drankje en hapje.

zal ik even een poll starten om te zien of er daadwerkelijk enige interesse is en van daaruit verder kijken om eventueel iets op touw te zetten ???

Ik wacht vol spanning op jullie reacties


Vriendelijke groeten

Werner

Home@The Movies



Dirc

Leuk initiatief Werner.

Misschien inderdaad handig om naast hetgeen je hebt ook te kijken wat er in de toekomst haalbaar is in een huiskamer of dedicated HT setup.

celerontje

Aaaaaaaaaaaand it's too far away! :hmmm:

Of kan ik met iemand meerijden?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

home@the movies

Hi Dirc

Het lijkt mij ook wel wat om de verschillende meningen eens te horen van Ht forumgenoten, tenslotte zijn het allemaal mensen hier die heel erg met beeld bezig zijn, echter iedereen heeft wel een andere mening over hoe en wat, zeker als het gaat om een nieuwe ( vernieuwde) techniek.

De meesten hebben ondertussen al wel een en ander in 3D in de bioscoop gezien, slechts een paar denk ik hebben het al in een thuis setup gezien, vandaar dat het mij wel iets lijkt om het eens op deze manier te proberen.

Alvast dank voor je reactie


home@the movies

CitaatAaaaaaaaaaaand it's too far away!

Of kan ik met iemand meerijden?

Zal ik een busje inhuren ;D ;D

Randal

Hoi Werner,

Leuk initiatief  :thumbs-up:, onder voorbehoud heb ik wel interesse om te komen...
Persoonlijk ben ik ook geïnteresseerd in de kwaliteitsverschillen en haalbaarheid van 3D home cinema met respectievelijk een en twee projectoren...

Groeten,
Randal

gunny

Hallo werner,

Ik heb je opstelling al een paar keer gezien op de beurs in Mechelen en op Audio video 2 day, en ik vond het wel iets hebben, ben nu wel aan't twijfelen of ik de jvc 550 moet aanschaffen of toch moet wachten totdat zij ook met 3D uitkomen op hun projector.

Wanneer je een demo geeft bij jouw kom ik zeker nog eens kijken.

grtz. Gunny
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

skank1

TOKIO - Het succes van de 3D-film Avatar breidt nu ook uit naar de huiskamer. Woensdag kondigde Panasonic aan dat haar 3D-televisies die ze in de Verenigde Staten op de markt heeft gebracht, al na één week zijn uitverkocht.
Het bedrijf wilde wel geen precieze cijfers kwijt, maar is optimistisch. "Het is een opportuniteit om onze tv-activiteit om te keren", verklaarde managing director Hitoshi Otsuki van Panasonic. De tv-afdeling leed een verlies van zo'n 111 miljoen dollar in het voorbije kwartaal.

Er is het succes van de film Avatar, maar ook sportevenementen zoals het WK Voetbal waardoor de fabrikanten van 3D-televisies hopen op een doorbraak van de technologie. Maar analisten wijzen op het feit dat er amper programma's driedimensionaal worden uitgezonden. Ook het feit dat er een speciaal brilletje nodig is, kan veel klanten afschrikken.

Onder meer Panasonic, Samsung en Sony brengen 3D-schermen op de markt. Panasonic was op 10 maart de eerste in de VS.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100317_085
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

home@the movies

Hi,

Ik heb net de 3D testvoetbalwedstrijd die Belgacom tv heeft laten capteren in 3D kunnen bekijken op een JVC 3d display met passieve polaristie brillen, ik ben een enorme voetbalhater ;D ;D maar dit ziet er werkelijk bijzonder fraai uit, ik ben vrij zeker dat 3D voor sportwedstrijden in het algemeen een zeer mooie kijkervaring kan opleveren.

Zal ik die poll voor een 3D Demo Day  bij ons dan toch maar starten?


Groeten

Werner


Home@The Movies


donaldk

Demo bij Benq zelf op ISE was ook niet bepaald een success, was animated content dus conversie lag het niet aan. Optoma heb ik helaas overgeslagen schijnt wel redelijk te zijn geweest. Alle passieve demo's waren zwaar klote en de XpanD brillen hebben wel goede shutters en scheiding, maar ook een slecht ontwerp, dus je kijkt al snel naar de bril zelf in plaats van het beeld en ook naar reflecties aan de binnenzijde van de bril. Ook de nieuwe Crystal Eyes 4 van RealD hebben nog problemen, als je Wolfgangs verslagje leest op AVS.

celerontje

RealD in de bioscoop is wel goed, alleen had ik laatst bij Mustsee een flink bekraste bril te pakken, wat mij behoorlijk stoorde.
Ik heb wel een eigen RealD brilletje, maar ik was helaas zondag niet in staat om die mee te nemen. (want ik was bij een kennis en we besloten toen pas om naar de bios te gaan)

Donald: Heb je een linkje naar dat topic?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ffb

Wie heeft er meer info over de Dell 300 SW. Een short throw 3d beamer. Ik ben erg benieuwd naar dit apparaat maar ik vind het jammer dat hij maar tot 720p gaat. Is dat een redelijk compromis bij 3d, gezien de stand van deze technologie?

home@the movies

@ donaldk

CitaatDemo bij Benq zelf op ISE was ook niet bepaald een success, was animated content dus conversie lag het niet aan.

Kan je zeggen waarmee je problemen had bij hun demo?

@ffb
CitaatWie heeft er meer info over de Dell 300 SW. Een short throw 3d beamer. Ik ben erg benieuwd naar dit apparaat maar ik vind het jammer dat hij maar tot 720p gaat. Is dat een redelijk compromis bij 3d, gezien de stand van deze technologie?

Jammer genoeg is HD ready 720p op dit moment inderdaad het enige wat beschikbaar is tenzij je over een dikke spaarboek beschikt,
LG is de enige die een Full 3D HD home cinema beamer heeft, het prijskaartje is er ook naar nl 10000 euro :( en op CES was ik dan weer niet echt onder de indruk van deze set.

Ik heb vandaag telefoon gekregen van optoma dat hun HD67 vanaf nu leverbaar is, dit is dus ook een 720P beamer, op projectorcentral.com kan je een review vinden van dit toestel.


Ook BenQ heeft een 720 toestel, de W600 die vanaf nu ook 3D ready is, volgende week krijg ik hiervan een test toestel.

Groeten

Werner


donaldk

HD67, een nieuw model nummer voor europa? De HD66 is al een tijd uit (o.a.) in de VS.

Tja, het zag er gewoon slecht uit, ook weinig 3D effect en nee ik heb het niet over accommodatieproblemen veroorzakende effecten. Ik heb het maar heel even aangezien, want het trok me niet echt. LG heeft inderdaad een twee sxrd projectoren in een behuizing machine getoond op CES, maar deze is nog niet beschikbaar.

Als je de twee 3D signalen kunt synchroniseren dan kun je met elke 1080P beamer 3D vertonen, dus als je pc player dat kan met een dual output kaartje dan kun je er gewoon twee 2900s hangen, 2500 euro is nog niet echt high-end budget.

Maar als je het met een projector wilt doen, dan heb je het inderdaad over de stevige jongens, DPI, Christie, Barco, enz.

home@the movies

CitaatAls je de twee 3D signalen kunt synchroniseren dan kun je met elke 1080P beamer 3D vertonen, dus als je pc player dat kan met een dual output kaartje dan kun je er gewoon twee 2900s hangen, 2500 euro is nog niet echt high-end budget.

Dat synchroniseren en weergeven is geen probleem, echter een setup met twee projectoren vereist het gebruik van polarisatie filters, aangezien er in lcd projectoren reeds een polarisatie filter zit en het licht dus reeds gepolariseerd wordt is dit jammer genoeg geen goede optie, dan zal je moeten overstappen op een DLP setup met twee toestellen.

Groeten

Werner

home@the movies

CitaatHD67, een nieuw model nummer voor europa? De HD66 is al een tijd uit (o.a.) in de VS.

Inderdaad een nieuw model nummer voor de Europese markt

celerontje

Citaat van: home@the movies op maart 18, 2010, 20:13:44
Dat synchroniseren en weergeven is geen probleem, echter een setup met twee projectoren vereist het gebruik van polarisatie filters, aangezien er in lcd projectoren reeds een polarisatie filter zit en het licht dus reeds gepolariseerd wordt is dit jammer genoeg geen goede optie, dan zal je moeten overstappen op een DLP setup met twee toestellen.

Groeten

Werner
D-ILA kan toch wel?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

home@the movies

CitaatD-ILA kan toch wel?

Absoluut, alleen ga je dan een hoger budget nodig hebben vrees ik ;)

MaxxMark

Tegen de tijd dat dat technisch haalbaar is zal de RS-10  wel wat goedkoper zijn geworden, koop ik er een 2e bij :D

Alleen heb ik tot nu toe de ervaring dat shutter prettiger over komt dan polarisatie.. Dan wacht ik liever op een 3d 1080 beamer van JVC  :P
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com