Finding Nemo (R1)

Gestart door Scarp, augustus 26, 2003, 07:40:19

Vorige topic - Volgende topic

Scarp

Verhaal
Een clownvis (leuk voor een paar goede grappen) z'n zoon (Nemo) wordt ontvoerd door mensen en gaat naar 'm op zoek door de grote enge oceaan. Onderweg nog geholpen door een andere vis die niet zoveel onthoud en voor nog een hoop grappige momenten zorgt. Onderweg beleven ze allerlei avonturen, terwijl Nemo ook nog van alles beleeft.

Mening
Tja, wederom een Pixar animatie film. Het verhaal is wat simpel en enigszins voorspelbaar, maar toch wel weer leuk. Ook voor volwassenen zitten er genoeg grapjes in die het wel leuk maken. Persoonlijk vond ik een film als Shrek net ff wat grappiger. De personages in Finding Nemo zijn duidelijk en met leuke stemmen en bekende (Ellen DeGeneres en Willem Dafoe bv).
Grappig genoeg is de film precies 100 minuten, waarvan ruim 10 minuten aftiteling, waar ook nog het nodige gebeurt, helaas geen bloopers.

De computer animaties zijn erg mooi, waarbij ze wel het voordeel hebben dat ze wederom redelijk gladde oppervlaktes hadden (vissen zijn redelijk glad). De mensen zijn weer beroerd als altijd. De bewegingen van de vissen zijn redelijk realistisch en de omgevingen zijn erg mooi gemaakt. Af en toe verlies je het gevoel dat het uit de computer komt en dat is altijd een goed teken. Helaas wordt je soms ruw wakkergeschud en gebeurt er weer iets waardoor je het onmiddelijk ziet.

Beeld en geluid
Het beeld is supergoed (zelfs voor de getranscode versie die ik heb). De transfer is ook gewoon rechtsreeks uit de computer dus geen vuiltje of wat dan ook te bekennen. Mooi heldere kleuren voor de vissen en omgeving waar het nodig is.

Het geluid is prima (DD 5.1 track). Er zitten een paar mooie stukken in met diepe zware bassen die zelfs zonder subwoofer lekker de buren kunnen pesten. Verder een beetje een standaard filmscore. Waar ik heel blij mee was is dat er geen liedjes gezongen werd (wat in disney films te vaak gebeurt).

Overall
Een leuke onderhoudende de film, die voor de kinderen leuk is vanwege het leuke makkelijke en spannende verhaal en vanwege de mooie felle kleurtjes. Voor volwassenen toch nog wel wat leuke grappen erin om er toch ook 90 minuten van te genieten.

Hij krijgt een 7 uit 10 van mij.

Roland

Ik vind zelf dat sommige dingen moeilijk door kinderen kunnen worden gesnapt, zoals [hide]bijv. die 'praatgroep'[/hide] en dat deze film daarom ook niet echt al 100% kinderfilm kan worden gezien.

De vissen zijn redelijk simpel gemoddeld, maar de movement is fantastisch en de gezichtsexpressies bij Dory bijvoorbeeld zijn  :D.

Dat de mensen er niet erg realistisch uit zien, is niet zo erg imo, want dat is ook niet noodzakelijk in deze film. Al kijk je op de Pixar-site bij de lijst van films die gebruik hebben gemaakt van Renderman (Pixar's eigen renderer) zie je genoeg films waarvoor realistische scenes nodig zijn, dus het kan zeker wel, maar hier is het niet nodig.
Er zitten echter een paar momenten in de film dat het er niet helemaal super uitziet. Die ga ik niet verklappen  ;)

Al met al vond ik Finding Nemo super. Zeker de beste/mooiste film die ik de afgelopen maanden heb gezien.

Al laatste: het is natuurlijk waardeloos dat Finding Nemo in Nederland pas op 27 November 2003 in première gaat, terwijl hij in de USA al in mei in première ging  >:(

jeroen_B

Ik heb hem gisteren gezien en ik heb me uitstekend vermaakt met deze film. Voor jong en oud is deze film heel erg leuk. Er word regelmatig heftig gebruik gemaakt van de subwoofer!

Het visje met het korte termijn geheugen vond ik een bijzonder geslaagd idee  ;D
Vooral het wanneer ze de walvissen toespreekt in hun eigen taal ;D

Ben benieuwd of de nederlands gesproken versie die er ook nog zal komen neem ik aan ook zo leuk word. Ik ga hem in ieder geval nog eens bekijken!

jeroen

Armor666

Waar hebben jullie dvd vandaan ???
hij is toch nog niet legaal released ?

grtz
Robert
All work and no play makes jack a dull boy...All work....
Filmpje?

Roland

CiteerWaar hebben jullie dvd vandaan ???
hij is toch nog niet legaal released ?
De film is in ieder geval als DVD-r te downloaden.

jeroen_B

Je kunt hem zelfs al downen met nederlandse subs eronder die er door de rippers zelf is bijgemaakt.
Het valt vaak wel erg tegen moet ik zeggen. subs die niet sychroon lopen of hele zinnen die niet vertaald worden, subs breder als je beeldscherm ;D , verkeerde vertaling!

Vaak is het knoeiwerk in ieder geval met die subs. Beter even wachten tot hij in de videotheek komt is mijn mening!
Dan komt de film vaak een stuk leuker over in ieder geval.

jeroen

Armor666

Ik wist dat je complete films vh net kon "Leechen" maar zijn ze kwalitatief gelijk aan een "echte" dvd ?

Mijn ervaring met copied/ripped dvd's is niet al te gunstig.
Veel artifacts ...
Soms gekraak in de audio ...

Daarom houd ik me ver van deze dvd's ...
Is daar inmiddels verandering in gekomen ...?
Omdat ik toch het idee heb dat "jullie" ook voor kwaliteit gaan.

Ik ken mensen die hebben stapels copied dvd's maar bij hun gaat het niet om de kwaliteit vd films maar de kwantiteit.... dus gewoon het verzamelen ervan.

Wat is jullie menig hierop ... ?

grtz
Robert

Filmpje?

J.A.F._Doorhof

Kopieën van films die nog niet uit zijn kun je NOOIT als referentie gebruiken voor iets behalve dan mischien het beoordelen van de film zelf.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dvd-fan

film is R3 al uit. Ik heb hem incl extra's en pc extra's(virtuele aquariums)

Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Robbo

Ik heb de versie van Scarp op m'n H3D-Barco combo gedraaid. Zowel het beeld als het geluid is echt prima. Zelfs de intro van de makers staat erop.

Armor666

Citaat van: jeroen_B op september 21, 2003, 18:20:11
Je kunt hem zelfs al downen met nederlandse subs eronder die er door de rippers zelf is bijgemaakt.
Het valt vaak wel erg tegen moet ik zeggen. subs die niet sychroon lopen of hele zinnen die niet vertaald worden, subs breder als je beeldscherm ;D , verkeerde vertaling!

Vaak is het knoeiwerk in ieder geval met die subs. Beter even wachten tot hij in de videotheek komt is mijn mening!
Dan komt de film vaak een stuk leuker over in ieder geval.

jeroen

En het scheelt je natuurlijk een HEELE lange download tijd  ;D

grtz
Robert
Filmpje?

Armor666

Citaat van: Robbo op september 23, 2003, 14:16:57
Ik heb de versie van Scarp op m'n H3D-Barco combo gedraaid. Zowel het beeld als het geluid is echt prima.  Zelfs de intro van de makers staat erop.

Hmm klinkt toch interessant ....

grtz
Robert
Filmpje?

Vincent

heb de geripte dvd versie ook gezien en moet zeggen dat het beeld toch heel aardig is (op mijn 708) maar het geluid vond ik toch wel waty minder...

Scarp

Citaat van: Vincent op september 29, 2003, 13:58:56
heb de geripte dvd versie ook gezien en moet zeggen dat het beeld toch heel aardig is (op mijn 708) maar het geluid vond ik toch wel waty minder...
Heb je het origineel gehoord en gezien dan?

Roland

Citaat van: Scarp op september 29, 2003, 17:51:34
Citaat van: Vincent op september 29, 2003, 13:58:56
Heb je het origineel gehoord en gezien dan?
Dat beweert hij in ieder geval niet. Vincent bedoelt volgens mij dat het geluid niet echt top was, dus wat minder dan je zou verwachten.

Scarp

Hmm... mijn fout dan. Ik dacht dat ie tov het origineel bedoelde. Deze versie is qua beeld gere-encode en qua geluid gewoon onveranderd.

Roland

Als het goed is, krijg ik die rip deze week en dan zal ik hem ook analyseren.
Vrees niet, ik ga zeker de originele DVD kopen  ;)

Vincent

Ik weet natuurlijk niet hoe het geluid zich verhoud met de originele versie.. maar vond dit niet echt spectaculair.. er zat weinig leven in...

Ik hoop dat de echte release een stuk beter is...

searcher

Mijn mening rips horen hier niet thuis zelfs het bespreken ervan niet. >:(

m.v.g Searcher

Grindtegel

Ik heb hem net gezien en hij is SUPER, wat een ontzettende mooie kleuren, fantastisch. En de humor is geweldig, lang leven de meeuwen!!!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Attie

Citaat van: searcher op oktober  2, 2003, 11:26:54
Mijn mening rips horen hier niet thuis zelfs het bespreken ervan niet. >:(

Ik sluit mij hier volledig bij aan >:(

PaulB.

Hem 'm ook binnen,gister bekeken.

Vond de film heel leuk maar wel iets minder dan ik verwacht had qua humor. Neemt niet weg dat het een hele leuke film is.

Over de animatie niks dan lof, beeldkwaliteit is perfect(mooie screensavers erop voor de HT ;D ;D) en het geluid vond ik ook meer dan oke.

MvrGr. Paul

P.S. Zoals de meesten van jullie wel zullen weten stopt Pixar meestal wat geinige dingen in de nieuwe films die te maken hebben met 1 van de vorige Pixarfilms. Zo ook hier, blijf de aftiteling kijken(is zowieso best leuk), maar vooral bijna aan het einde van de aftiteling komt er nog iemand bekend voorbijsnorkelen ;D ;D.
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Jinsu

Hebben hier mensen ook last van een soundbug?

Timecode 6:03 - 6:05 Marlin speaking to Nemo

Ik zelf heb de dvd nog niet, maar dit kan een reden zijn om van de koop af te zien.

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

garmtz

Soundbug? Wat bedoel je? En waarom van koop afzien door 2 seconden iets met het geluid?!?!? Snap er niks van.. ???