vanzomereng - Mijn setje

Gestart door vanzomereng, januari 27, 2010, 13:58:44

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Juist dan zullen zij extra terughoudend zijn!

Citaat van: vanzomereng op januari  6, 2024, 13:59:11Ik geloof dit niet zo, by the way ze zijn zelf importeur v/d getoonde  speakers. (en wellicht de enige dealer van dit merk in Nederland?)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Laan

We zijn allemaal wel in staat om een playlist te maken die we onder eigen regie laten horen aan het publiek, zodanig dat ze onder de indruk raken. Voeg een aangename ambiance, lekkere koffie en een kopstuk uit de branche toe en klaar. In die zin staat zo'n show, hoe leuk ook, gewoon gelijk aan theater.

vanzomereng

Citaat van: ruud2 op januari  6, 2024, 15:55:16Leuk als iemand dan de japanse Kodo drummers meeneemt! als je niet oppast vliegen de conussen om je oren.  ;D  ;D
Dat zal best wel lekker geklonken hebben op die set, zat redelijk veel "attack" in, wat ik gehoord heb.

M.i.z. is er veel muziek gedraaid door de demo-gever, welke hem zelf dicht aan het hart ligt, mag eigenlijk niet klagen, voor hetzelfde geld was hij een zeer groot BZN-fan  :wow:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

DofN

Citaat van: vanzomereng op januari  5, 2024, 18:14:47Rhapsody Show: Naim & Extreme Audio Sigma Acoustics Orchestra 2.6

1. Luidsprekers Extreme Audio Sigma Acoustics Orchestra 2.6 (ca. 45.000 euro p/paar)

Wat een wanstaltige gevallen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Hannibal_

Die harp dingen luidsprekers vallen ook niet fijn op mijn netvlies, moet ik zeggen... hoe ze op het trommelvlies vallen is kennelijk beter, maar ja...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vanzomereng

Citaat van: DofN op januari  6, 2024, 17:33:00Wat een wanstaltige gevallen.

Met name de tweeter die boven de kast uitstijgt maak 'em er niet aantrekkelijker op.  Wat smallere front en LS wellicht dan maar wat hoger, zou mijn voorkeur hebben.  De afwerking, gebruikte materialen, het lakwerk is vergelijkbaar met de duurdere Sonus Fabers.

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

brt

Citaat van: Laan op januari  6, 2024, 16:32:01We zijn allemaal wel in staat om een playlist te maken die we onder eigen regie laten horen aan het publiek, zodanig dat ze onder de indruk raken. Voeg een aangename ambiance, lekkere koffie en een kopstuk uit de branche toe en klaar. In die zin staat zo'n show, hoe leuk ook, gewoon gelijk aan theater.

Ja, en daar heb je dus geen zak aan.

Als mensen hier komen luisteren is zo'n beetje altijd mijn eerste vraag: wat wil je horen. En zo zou het ook moeten zijn.

Dat deed jij toch ook op die leuke middag in Apeldoorn?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

brt

Citaat van: vanzomereng op januari  6, 2024, 13:50:38Valt wel mee en totaal bezien heb ik wel een leuke middag gehad.
Als je serieuze aankoopplannen heb, kan je buiten de demo's natuurlijk ook bij Rhapsody terrecht en wel je eigen voorkeuren aan muziek draaien.

Dat snap ik. Toch komt het rigide en dedain op me over.

Het hele idee is natuurlijk dat er op basis van zo'n presentatie serieuze aankoopplannen zouden moeten ontstaan. En dat is precies waar ze de plank misslaan. 
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Laan

Ach, het hoort bij deze tijd. Audiozaken zitten niet meer zo vaak in winkelstraten maar op een industrieterrein of op het platteland. Via www trekken ze allemaal een vorm van aandacht. De een via MP met aanbiedingen en het hoge segment op deze manier via een voorstelling. Daarmee trekken ze suspects aan in de hoop dat die als prospect terugkomen. Of anderen enthousiast krijgen via mond op mond reclame of via een forum :) Ik snap ze wel hoor, zijn geen domme jongens bij Rhapsody.

Xander32

Die zaken die zich zo opstellen kunnen zich dat vast ook veroorloven (of houden over niet al te lange tijd op met bestaan 😉).

Citaat van: brt op januari  7, 2024, 00:03:36Dat snap ik. Toch komt het rigide en dedain op me over.

Het hele idee is natuurlijk dat er op basis van zo'n presentatie serieuze aankoopplannen zouden moeten ontstaan. En dat is precies waar ze de plank misslaan. 

Ho ho, in ons Kikkerlandje hebben we op dit moment (minimaal) twee audiozaken die verpozen in een kasteel, niets industrieterrein ☺️

Citaat van: Laan op januari  7, 2024, 08:16:18Ach, het hoort bij deze tijd. Audiozaken zitten niet meer zo vaak in winkelstraten maar op een industrieterrein of op het platteland. Via www trekken ze allemaal een vorm van aandacht. De een via MP met aanbiedingen en het hoge segment op deze manier via een voorstelling. Daarmee trekken ze suspects aan in de hoop dat die als prospect terugkomen. Of anderen enthousiast krijgen via mond op mond reclame of via een forum :) Ik snap ze wel hoor, zijn geen domme jongens bij Rhapsody.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2024, 09:34:24Ho ho, in ons Kikkerlandje hebben we op dit moment (minimaal) twee audiozaken die verpozen in een kasteel, niets industrieterrein ☺️

Rahpsody, zit in een mooi pand (kleine villa) gelegen aan de maasdijk.  Ze moeten het dus niet van winkelend publiek hebben maar echt van hun naamsbekendheid.  Hierdoor en mede ook door hun wat "sjiekere" assortiment, schat ik hun doelgroep in,  als zijnde de wat beter bedeelden door heel Nederland en België.
Ze zien zich zelf als een informele hangplek voor muziekliefhebbers.
Verder doen ze ook aan studiowerk/opnames.  Er werd die doch ook een LP gedraaid v/h label RAR Rhapsody Audio Recording

Zie hun website...

fietser

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2024, 09:34:24Die zaken die zich zo opstellen kunnen zich dat vast ook veroorloven (of houden over niet al te lange tijd op met bestaan 😉).

Ho ho, in ons Kikkerlandje hebben we op dit moment (minimaal) twee audiozaken die verpozen in een kasteel, niets industrieterrein ☺️

Als je met 1 van de twee kastelen Stassen bedoeld kan ik je melden dat dat het het oude postkantoor van Tegelen is. De duurste tent van NL (Audioexpirience) zit wel degelijk op een industrieterrein. Maar we hebben er ook nog 1 in een oud gemeentehuis (Heerde)

Xander32

Bij AudioXperience heb ik al eens een Kemp Reference Sota netsnoer weggehaald (en helaas weer verkocht), idd op een industrieterrein.

In Tegelen ziet het er voor mij uit als zijnde een kasteel, of er in het verleden een shoarmazaak, meubelshowroom of een postkantoor zat doet daar dan weinig aan af, toch 🤓

Die in Heerde ken ik niet  :nowink: , eens opzoeken zo  :thumbs-up:

Citaat van: fietser op januari  7, 2024, 11:18:36Als je met 1 van de twee kastelen Stassen bedoeld kan ik je melden dat dat het het oude postkantoor van Tegelen is. De duurste tent van NL (Audioexpirience) zit wel degelijk op een industrieterrein. Maar we hebben er ook nog 1 in een oud gemeentehuis (Heerde)

Laan

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2024, 11:34:59Bij AudioXperience heb ik al eens een Kemp Reference Sota netsnoer weggehaald (en helaas weer verkocht), idd op een industrieterrein.

In Tegelen ziet het er voor mij uit als zijnde een kasteel, of er in het verleden een shoarmazaak, meubelshowroom of een postkantoor zat doet daar dan weinig aan af, toch 🤓

Die in Heerde ken ik niet  :nowink: , eens opzoeken zo  :thumbs-up:

In de winkel waar ik ooit werkte zit nu een falafelzaak en ervoor een shoarmazaak, nadat de hifizaak in 2013 failliet ging. Zo'n winkelformule met onbetaalbare meterprijzen en steeds ontoegankelijker voor de doelgroep zal steeds verder verdwijnen en plaatsmaken voor vreetschuren. Het aantal audiokastelen zal alleen maar toenemen met www als eerste aanleg met de klant. Amen.

fietser

Citaat van: Laan op januari  7, 2024, 12:21:11In de winkel waar ik ooit werkte zit nu een falafelzaak en ervoor een shoarmazaak, nadat de hifizaak in 2013 failliet ging. Zo'n winkelformule met onbetaalbare meterprijzen en steeds ontoegankelijker voor de doelgroep zal steeds verder verdwijnen en plaatsmaken voor vreetschuren. Het aantal audiokastelen zal alleen maar toenemen met www als eerste aanleg met de klant. Amen.

Ik ben niet blij met al die kastelen 🦽😉. Bovendien zal de kostprijs door een steeds kleinere wordende groep consumenten moeten worden opgebracht.

ruud2

Citaat van: fietser op januari  7, 2024, 13:02:51Ik ben niet blij met al die kastelen 🦽😉. Bovendien zal de kostprijs door een steeds kleinere wordende groep consumenten moeten worden opgebracht.

in de jaren '80 ben ik regelmatig in het " kasteel " in Tegelen geweest , toen nog een hobby van het echtpaar Stassen , en /of een gat in de markt?   Niks was te gek , je kon vragen wat je wilde en het werd neergezet ! Ze hadden zelfs een Bruel & Kjair meetwand om te metingen te doen en af te stellen , gewoon waar je bij stond. Echter leven we nu in een over commerciele verkoop wereld waar dit soort hobby's steeds moeilijker te houden zijn , maar ze zijn er nog wel , gelukkig.

Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

vanzomereng

Citaat van: fietser op januari  7, 2024, 11:18:36Als je met 1 van de twee kastelen Stassen bedoeld kan ik je melden dat dat het het oude postkantoor van Tegelen is. De duurste tent van NL (Audioexpirience) zit wel degelijk op een industrieterrein. Maar we hebben er ook nog 1 in een oud gemeentehuis (Heerde)

Audiolife in Buren, zit meen ik in een oude melkfabriek.
(samen met meerdere andere kleine bedrijfjes)
Ook zij moeten het niet hebben van winkelend publiek maar van hun naamsbekendheid. 
Ook zij bedienen vooral de doelgroep in het hogere prijssegment.

vanzomereng

Citaat van: ruud2 op januari  7, 2024, 13:43:23in de jaren '80 ben ik regelmatig in het " kasteel " in Tegelen geweest , toen nog een hobby van het echtpaar Stassen , en /of een gat in de markt?   Niks was te gek , je kon vragen wat je wilde en het werd neergezet ! Ze hadden zelfs een Bruel & Kjair meetwand om te metingen te doen en af te stellen , gewoon waar je bij stond. Echter leven we nu in een over commerciele verkoop wereld waar dit soort hobby's steeds moeilijker te houden zijn , maar ze zijn er nog wel , gelukkig.

Ondanks het wellicht dure sjieke pand van Stassen, bedienen zij toch een zeer breed publiek (van instap tot high-end) en is het vaak goed zaken doen met die gasten.
Ik ben wel blij met het feit, dat er nog dit soort fysieke winkels zijn.

Verder heb ik jaren geleden ook wel eens spulletjes gekocht bij audiowinkels, welke je nauwelijks een winkel kan noemen maar waar gewoon vanuit de prive-woning/huiskamer, de activiteiten werden bedreven.
Vaak wel gezellig en knus  :smile:

DofN

Freakuence zit in een onooglijk bedrijfspand in Woerden, binnen is het echt er leuk. Goede ervaring mee. Hun communicatie is grappig.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Faxe

Audio Artistiek in Vries zit volgens mij in een oude slagerij. Ze zijn wel van alle markten thuis die audioboeren  :D
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Richi

Citaat van: DofN op januari  7, 2024, 17:54:27Freakuence zit in een onooglijk bedrijfspand in Woerden, binnen is het echt er leuk. Goede ervaring mee. Hun communicatie is grappig.

Mooie zaak en ze hebben ontzettend veel staan. Ben er afgelopen zomer met @MAW geweest die er (uiteindelijk) een goede deal voor een Hegel H590 heeft gescoord.
WoonkamerApple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

brt

Citaat van: DofN op januari  7, 2024, 17:54:27Freakuence zit in een onooglijk bedrijfspand in Woerden, binnen is het echt er leuk. Goede ervaring mee. Hun communicatie is grappig.

Geinig, ik word dan weer heel moe van hun communicatie in de Marktplaatsadvertenties. Dat semi-lollige, de overkill aan uitroeptekens...
Maar ze hebben wel een breed aanbod en ook echt wel voor goede prijzen.

Toch koop ik zelf liever tweedehands zodat ik het thuis kan beluisteren en vergelijken met wat ik heb staan. Als het niet is wat ik ervan verwacht, verkoop ik het door. Vergt wel geduld, maar op deze manier kan ik de appratuur op de best mogelijke manier testen. Ook zo lang als ik wil en vaak wel redelijk met gesloten beurs.

Richi

En juist ook daar zijn ze bij Freakuence heel coulant in, dat thuis uitproberen.
WoonkamerApple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Marco66

Citaat van: Richi op januari  8, 2024, 07:35:51En juist ook daar zijn ze bij Freakuence heel coulant in, dat thuis uitproberen.

Precies!
Leuek gasten, enthousiast en hebben mooie luisterruimtes gemaakt in verschillende stijlen.
en id, erg veel staan.
Doe al jaren zaken met ze en als er wat is wordt het snel opgelost.
Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

brt

Citaat van: Richi op januari  8, 2024, 07:35:51En juist ook daar zijn ze bij Freakuence heel coulant in, dat thuis uitproberen.

Dat wist ik niet, tof!