Mikester's living

Gestart door Mikester, januari 26, 2010, 00:19:58

Vorige topic - Volgende topic

Mikester

Na al geruime tijd stilletjes te hebben meegegluurd op dit forum heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken en mezelf geregistreerd. Natuurlijk is het dan leuk om meteen even mijn huidige opstelling te tonen.

Ik ben 25 jaar en zit nog maar sinds krap een jaartje in deze woning. Ik ben rechtstreeks vanuit mijn ouders huis hierin getrokken en had hiervoor slechts een zeer beperkte ruimte voor audio en tv, waardoor dit beperkt bleef tot een schraal Sony midi-setje. Omdat we voor onze eerste woning allemaal nieuwe apparaten nodig hadden ben ik voorzichtig begonnen met het aanschaffen van onderdelen voor de HT.

Mijn huidige set-up:
Panasonic 50G10
Pioneer VSX-919AH
Harman Kardon cd-speler (wordt aankomende week vervangen door een Marantz cd5001 OSE)
Sony Playstation 3
Motorola 1960 tbv KPN ITV
Jamo s606 HC3

Bekabeling:
Fronts en center: QED Silver Anniversary XT
Rears: Gamma huismerk  ::)
Interlinks: QED Qunex 3 & dropveter (staat op de nominatie)
HDMI: 3x Action  ::)
Stekkerdoos: 9-voudig no-name

Na een flinke tijd Oelhback luidsprekerkabels te hebben gebruikt, ben ik onlangs met veel succes overgestapt op QED. Met de Oelbachs klonk het nogal warm en plat, met een rommlig middengebied. De QED's hebben dit in grote mate veranderd. Natuurlijk ben ik mij er van bewust dat de speakers in feite wat dicht op de muur staan, maar dat is helaas niet anders. Ik probeer ze stiekem elke week een paar cm naar voren te schuiven zodat de vrouw des huizes het niet merkt  8) De akoestiek is niet ideaal met de grote ramen, het harde laminaat en een open keuken, maar ik moet ook rekening houden met de WAF. Ik hoop in ieder geval dat de Marantz cd-speler tevens een verbetering met zich mee gaat brengen.

Ik ben benieuwd naar jullie vragen, opmerkingen & meningen  ;)

Foto's:

Panasonic 50G10 / Pioneer VSX-919AH / Jamo s606 HCS3 / PS3 / QED SA Xtube / KPN ITV

vinnie411

ziet er erg leuk uit, vrouwelijke hand goed zichtbaar.
plantjes op speaker (zit toch wel een viltje onder de potjes), verlichting op/achter het meubel ook erg mooi.
is die ene wandlamp links voor niet iets te fel?
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

genesis

Het is wachten tot er met water geven op een gegeven moment water op de speaker komt en het fineer 'verkloot'. :plain:

Genesis
Carpe Diem

Roger Black

Mooie inrichting!! Dikke TV ook!

Bij mij komt er níks op mijn speakers, zelfs even iets opleggen of met je vette vingers aanzitten vind ik irritant.

Silk

Mooi hoor, erg strak ...

Ik ben ook al een tijdje aan het broeden op een nieuwe look en inrichting voor de woonkamer, en degene die in mijn hoofd komt dicht bij de jouwe in de buurt ...
Die donkere wand is dat geschilderd? Of is dat iets wat voor de muur is geplaatst me t verlichting achter in geintegreerd?

mikeske

Ziet er heel mooi uit daar, heel gezellig ook  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

g6reke

Erg mooi en gezellig maar ik mis een subwoofer  :unsure:

Mikester

Bedankt voor de positieve reacties!  8)

Citaat van: vinnie411 op januari 26, 2010, 06:10:50
ziet er erg leuk uit, vrouwelijke hand goed zichtbaar.
plantjes op speaker (zit toch wel een viltje onder de potjes), verlichting op/achter het meubel ook erg mooi.
is die ene wandlamp links voor niet iets te fel?

In de lamp links zit een 5 watt spaarlampje welke absoluut niet fel is. Op de foto is het nogal vertekend. Neemt niet weg dat de verlichting uiteraard allemaal uit gaat als er een leuk filmpje op staat.

Citaat van: g6reke op januari 26, 2010, 20:20:00

Dat klopt! Allereerst is er eigenlijk geen plek meer voor de sub. Aan de zijkanten van de frontspeakers zit een dikke bassluidspreker welke m.i. voldoende laag gaat tijdens films. Ik wil het ook eerlijk gezegd de buren niet aandoen. In een groter (vrijstaand) huis heb je meer mogelijkheden dan in een rijtjeshuis.

Citaat van: Roger Black op januari 26, 2010, 10:03:36
Mooie inrichting!! Dikke TV ook!

Bij mij komt er níks op mijn speakers, zelfs even iets opleggen of met je vette vingers aanzitten vind ik irritant.

De tv heb ik wat betreft grootte uitgezocht aan de hand van de afmetingen van het meubel. Ben ik blij dat het meubel wat groter uitviel en hierdoor een grotere tv gerechtvaardigd was  :pompom:
Ik wilde overigens in eerste instantie voor een Pioneer gaan, echter vond ik de meerprijs van minimaal 900 euro niet gerechtvaardigd t.o.v. de minime verschillen tussen de beide plasma's. Het design is weliswaar ietsjes minder, maar ik vind het toch qua looks leuk aansluiten op de rest van de apparatuur.

Citaat van: Silk op januari 26, 2010, 10:49:19
Mooi hoor, erg strak ...

Ik ben ook al een tijdje aan het broeden op een nieuwe look en inrichting voor de woonkamer, en degene die in mijn hoofd komt dicht bij de jouwe in de buurt ...
Die donkere wand is dat geschilderd? Of is dat iets wat voor de muur is geplaatst me t verlichting achter in geintegreerd?

Tja, Ikea..  ;D Tijdens de orientatiefase wat betreft meubels heb ik lang geroepen dat er geen Ikea meubel in mijn huis komt. Totdat ik de prijzen zag van meubels die wij helemaal super vonden  :-X

De achterwand is geschilderd in donkergrijs, wat de meubels leuker doet uitkomen en minder druk is rondom de tv. Bovenop de kast en onder de kast heb ik in totaal 3 spotjes geplaatst van je raad t al... Ikea (volgens mij Grundtal oid) :unsure:
Panasonic 50G10 / Pioneer VSX-919AH / Jamo s606 HCS3 / PS3 / QED SA Xtube / KPN ITV

Valkyrie

Leuke inrichting! Wel oppassen voor die plantjes inderdaad. :D
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: NAD M28 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

vanzomereng

Citaat van: g6reke op januari 26, 2010, 20:20:00

Als ik die kamer zie en de plaatsing van de speakers,
zou ik eerder zeggen, de vloerstaanders eruit en 2 monitorspeakers erin.
Daarna kan eventueel nagedacht worden over een sub (wat veelal niet echt noodzakelijk is)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Guester

Citaat van: Mikester op januari 26, 2010, 00:19:58
Ik probeer ze stiekem elke week een paar cm naar voren te schuiven zodat de vrouw des huizes het niet merkt  8)

Hehé  >:D
Mooie opstelling met de wand zo :)
Sonos - Spotify

Guester

Oja, die plantjes kunnen echt niet  :P
Sonos - Spotify

Dirc

Mikester

Dankjewel jongens!

En die plantjes staan er om het vrouwtje te compenseren natuurlijk. Daar moeten jullie ongetwijfeld over kunnen meepraten  :baaa:  ;)

@ VANZOMERENG: ik zal je suggestie meenemen voor de toekomst. De komende tijd ga ik eerst proberen deze opstelling maximaal tot zijn recht te laten komen.

AnubisNefer

Ziet er goed uit !

Ik zou echter als ik er zit per ongeluk de telefoon pakken om room-service te bellen  :D

Wat betreft de subwoofer, tsja ik zelf heb ook de s606 en die hebben al van nature aardig wat bass in zitten. Echter heb ik wel een subwoofer erbij.......dat maakt het net wat lekkerder (geluid)
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo