SillentWolf's Topic

Gestart door Ronin79, januari 22, 2010, 14:54:34

Vorige topic - Volgende topic

Ronin79

Gisteren mijn nieuwe pc opgehaald  :pompom:

Vandaag aangesloten. verder heb ik mijj speakers voorzien van Monster XT kabels.
De Dell U2410 heb ik met een Monster M1000 HDMI kabel aangesloten.  ;D

Snutchz

..had dat geld niet naar die kleine gemoeten?  :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Die mag ermee spelen als ze groter is .... zolang houd papa er toezicht op  ;)

Martijnst1990

Wauw, ziet er indrukwekkend uit zeg  O0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raphie

mooie specs vind alleen die fancontroller wel erg kermis.
JBL PRX Power!

Ronin79

Thx.  :thumbs-up:

De fan controller valt heel erg mee. Op de foto lijkt er kleur verschil te zitten tussen de kleuren zwart ... maar dat is niet zo.
alles heeft dezelfde kleur. Ik vermoed dat het door het licht inval kwam.

Zo'n controller is wel handig.
Ook de fans van de H70 heb ik veranderd (Scythe Gentle Typhoon), en zijn aangesloten op de controller.
Alle fans draaien nu op een rustige 800. Volgend mij gaan die automatisch sneller ... als het warmer in de kast word. D
De temp in de kast ligt tussen de 26 en 27 graden, en dat toewel de pc kamer een van de warmste in huis is  :worship:

Snutchz

Citaat van: SillentWolf op september  1, 2010, 17:43:26
De controller heb ik genomen om het aantal fans onder controle te houden.
:laugh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Jaja .... kom daar maar eens op.

Nog een foto van mijn bureau blad  :P

Er zit alleen een vlek op de lens.

Eingelijk wil ik nog in de toekomst mijn bureau veranderen, en mijn bureaustoel.
De kleur van mijn bureau en ladenkastje is nu kersen. Alleen dat is niet helemaal mijn kleur.
Het zal zwart of grijs worden. maar dat is voor de toekomst weggelegd.  ;)

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Maximus_Aurelius

Mooie computer ;)
De cpu koeler komt me bekend voor  :tongue2:, ik zie wel dat de radiator van de H70 iets groter is dan die van de H50.
Welke fancontroller  is dat?
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Ronin79

Thx guys  :thumbs-up:

De fancontroller is de; NZTX Sentry LX .

HTip

Wat een indrukwekkend aantal dozen! En het resultaat mag er zijn. Erg netjes zonder allemaal kabels door de kast :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ronin79

Dank je wel.

Alleen heb ik een probleempje met het moederbord.
De North Bridge werd te heet (80 graden), dus heb ik er een ander blokje opgezet (na het halve systeem uit elkaar te hebben gehaald), met een fannetje erop.
De Temps zijn wel gezakt, maar nu maakt het systeem lawaai door dat fannetje. het systeem was stil.
Nog even en ik haal dat stekkertje er uit.

Ik heb gisteren de hele dag geprobeerd om de shop te bellen, en te mailen ... maar krijg geen gehoor.
Ook vanochtend heb ik een aantal maal gebeld.

Volgends sommige zal de gehele north en South bridge cooler eraf moeten, en nieuwe koelpasta eronder smeren.
Maar dat is een zaak voor de Shop.

Mochten ze niet reageren, dan gaan wij volgende week, met de gehele pc ... weer terug naar de shop.
Ze maken het maar in orde.

Ronin79

Update:

De shop heeft eindelijk terug gemailt.

a.s. dinsdag brengen wij het systeem langs, zodat hij kan worden nagekeken ...
dan wel het moederbord vervangen. Ben benieuwd wat ze gaan doen.

Snutchz

dude.. ik zei 't je... ikbenstil  8) ..had jij geen "watercoolingssystem" in mind?  :eh:

Ronin79

Jawel.

Alleen ikbenstil heeft niet de hardware, nog de waterkoeling wat ik graag zou willen hebben.
Daar naast is ikbenstil overdreven duur.

Wat jij misschien niet weet, is dat ik al een waterkoel setje in de pc heb zitten ... de Corsair H70.
Alleen voor een custom waterkoeling ga ik liever naar HighFlow in Rotterdam. Die hebben er niet alleen meer verstand van
maar dan kan ik het zo samenstellen, zoals ik voor ogen heb. Qua meterialen, kleur etc. keuze genoeg.

Snutchz

nou ja.. heb er de ballen verstand van.. jij zult 't wel weten Ronnie  8)

Ronin79

Dat mag ik hopen, anders zit ik alles voor niets te lezen en te onthouden  :-X

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ronin79

Dank je wel.

Ben er ook erg blij mee.
Dinsdag even die kleine oneffenheden laten bijschaven.
Het moederbord, en hij herkend soms de 2TB schijf niet.
Althans hij is soms verdwenen uit het rijtje.

Aangezine ik er dinsdag toch naartoe ga, zal ik dat ook even vermelden.

Voor de rest is de pc bloedsnel. Hij start echt in een seconde of 5 volledig op  8)

skank1

Citaat van: SillentWolf op september  3, 2010, 13:57:29
Dank je wel.

Ben er ook erg blij mee.
Dinsdag even die kleine oneffenheden laten bijschaven.
Het moederbord, en hij herkend soms de 2TB schijf niet.
Althans hij is soms verdwenen uit het rijtje.

Aangezine ik er dinsdag toch naartoe ga, zal ik dat ook even vermelden.

Voor de rest is de pc bloedsnel. Hij start echt in een seconde of 5 volledig op  8)

das wel erg snel man !
jammer dat je zo veraf woont, jij hebt wel erg mooie dingen staan :)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Raphie

was dit de standaard ABIT northbrigde cooler die te heet werd? of een verkeerd geplaatste aftermarket cooler?
JBL PRX Power!

Vik

Citaat van: SillentWolf op september  3, 2010, 11:14:57
Update:

De shop heeft eindelijk terug gemailt.

a.s. dinsdag brengen wij het systeem langs, zodat hij kan worden nagekeken ...
dan wel het moederbord vervangen. Ben benieuwd wat ze gaan doen.

Hi Ron,

Heb je nog gekeken naar welke bios versie je hebt?

Zoals je hebt gelezen bij de link die ik je stuurde zijn er idd bordjes die terug moeten naar de fabriek i.v.m. hitte problemen.

Je kan ook even proberen om handmatig het voltage in te stellen die je had uitgelezen bij de automatische stand. (voor je northbridge)

En wat ik je al zei, in de meeste gevallen bij deze bordjes werkt handmatig voltage instellen beter, omdat het bord bij auto voltage vaak een te hoge voltage afgeeft, en dat geeft weer extra warmte.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Citaat van: Raphie op september  3, 2010, 14:54:10
was dit de standaard ABIT northbrigde cooler die te heet werd? of een verkeerd geplaatste aftermarket cooler?

Als ik het goed heb is het gewoon de standaard northbridge cooler.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Ronin79

@ Skank

Dank je wel.  :thumbs-up:

Ik heb in ieder geval mijn best gedaan om wat moois bij elkaar te sparen.  ;)

@ Raphie

Abit ?

Je bedoelt Asus.

In de toekomst komt er wel een custom cooler op, maar dat zal nog wel even een tijdje duren.
Zo'n koeler is namelijk niet echt goedkoop. Daarbij maakt dat deel uit van een custom water koel set.

Maar voor als nog gaat het om de standaard NB cooler van Asus.

@ Viktor,

Helaas had ik daar nog geen tijd voor gehad. De kleine vergt ook heel wat aandacht  ;)
Wat betreft het temp. probleem; Ik had het inderdaad op het net gelezen, dat het om een bekend
probleem gaat. De meeste hebben ... of een nieuw bord, of andee koelpasta onder de bridges gedaan.

Wat betreft de voltage schommelingen; ook dit gaan ze volgende week nakijken.
Het zou een foutmelding van het programma zelf kunnen wezen .. maar ze kijken het toch even na.
De voltage van de IOH (Northbridge) staat er niet tussen. Hij staat namelijk op automatisch.
Wel is er een voltage setting wat er in de buurt komt .... 1.16 (dacht ik .... of was het nu 1.61 ?).

Ik zal daar morgen als ik tijd heb eens wat verder naar gaan kijken. Vanavond zal dat niet gaan lukken.