SillentWolf's Topic

Gestart door Ronin79, januari 22, 2010, 14:54:34

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: SillentWolf op januari 27, 2010, 17:08:01
Qua. DVD's .... wat zal ik zeggen  :-X ... ik ben een echte film (en muziek) fan. Het zit dan ook in de familie.
Het is alleen een beetje een uit de hand gelopen hobby  ;)
Ik ben ook een filmverzamelaar en de hobby is bij mij ook een beetje uit de hand gelopen. Trouwens niet allen op DVD/BD gebied. Eén blik in de eerste post van mijn topic zegt genoeg :P

Citaat van: SillentWolf op januari 27, 2010, 17:08:01
Van mijn vriendin mag er geen nieuwe kast bij, ze zei ... vol is vol. Gelukkig kan ik nog wel even vooruit.
De BluRay plank is nog niet helemaal vol  :laugh:
Dan kan ik je de slimline (7mm) doosjes aanraden. Heb ik ook gedaan en dat scheelt erg veel, zeker met de UK BD's. Enige is dat je de cover een beetje moet bijsnijden, maar dat heb ik er graag voor over ;) Dan is je plank voorlopig nog niet vol :D

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ronin79

Dat is een hele leuke tip.

De hoesjes kun je zo vanuit Duitsland over laten komen (Oppus Supply).
Dit kan later wellicht ook wel met dvd's ... maar meer als 1000 bijsnijden  :blink:
dat word nachtwerk   ;D

tiptop

Citaat van: celerontje op januari 27, 2010, 17:03:36
Waarom niet? :o
Omdat.
Ik heb liever de dealer om de hoek. Ik kan hier bijna elk merk kopen. Daarnaast luister ik altijd liever eerst en dan gun ik het de winkel ook om hetgeen daar te kopen.
Ik heb 1 x een bod gedaan op een Krell uit het buitenland. Een dag later kreeg ik een berichtje van de website dat de verkoper geblokkeerd was, omdat hij een oplichter bleek te zijn.
Net op tijd dus.

Meteen weer een les voor mij.

En ik mis niks.

Een uitzondering is mischien Emotiva. Dat ziet er allemaal betrouwbaar uit en alleen maar goede recensies. Maar voorlopig niet.

@Ron.

Mooie foto's. En vooral mooie spullen zo 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

@ Fabian

Dank je wel.

Wie zoekt zal vinden  ;)

HTip

Citaat van: SillentWolf op januari 27, 2010, 17:48:01
Dat is een hele leuke tip.

De hoesjes kun je zo vanuit Duitsland over laten komen (Oppus Supply).
Dit kan later wellicht ook wel met dvd's ... maar meer als 1000 bijsnijden  :blink:
dat word nachtwerk   ;D
1000 DVD's :o :o Dat is inderdaad wat veel werk ;)

Ik heb de 7mm slimline BD-doosjes niet gevonden bij Opus. Ik heb het in NL gevonden bij een bedrijf waar je als consument eigenlijk niet kan kopen, maar als je 200 besteld maken ze graag een uitzondering :D

Ter illustratie, het verschil tussen UK en slimline...

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ronin79

Ziet er strak uit.  ;)

Big Dennis verkoop volgends mij ook wat slimlines.
Althans ik dacht dat ik hier nog een stuk of 10 a 20 daarvan had liggen.

Ronin79

Qua speakerkabels heb ik besloten om voor Kimber te kiezen.
Deze worden besteld, alsl ik de CA650R binnen heb.

Alleen moet ik nog even kijken voor welke versie. De 4PR of de 4VS.
Afgemonteerd met bijvoorbeeld de: AudioQuest Crimp BFA bananen.
Verder komt er waarschijnlijk nog een AET powercord bij.

Ook heb ik contact gelegd met Eric S. Bij hem zal ik een budget powercord kopen voor mijn Pioneer LX08.

De Combinatie set woonkamer wordt waarschijnlijk zo:

* Cambridge Audio Azur 650 R + Xindak Gold PowerCable

* B&W MT 20 5.1 + Kimber 4PR of VS speakercables
* Oppo NuForce + EAT PowerCord + Qed Signature HDMI. Stereo Interlinks: VDH The Stage C5
* Belkin PureAV PF30 Black Powerstation
* Monster Green Power 750 G PowerStation (blok)

Slaapkamer:

* Loewe Compose 40 + Losse zij-speakers
* Xbox 360 Elite Custom
* Pioneer LX08 + Powercable van Erik S.

Is deze combinatie wat ?

Als de Reciever binnen is, en het spul is geinstaleerd, volgen er natuurlijk foto's.

het is alleen nog even op de 650R wachten en op de uitkomst van de Shootout  ;)

Ronin79

Het is definitief.

De Oppo NuForce is besteld.  :pompom:

Daarnaast stuurt Peter mij van de week nog een mooie EAT Powercable op, met een proef stuk van de Kimber Kable 4 VS
Speakerkabel.

Verder heeft Erik S. net een custom powercable gemaakt voor de Pioneer LX08 BR, die naar de slaapkamer verhuist.  ;)

MartijnR

Citaat van: SillentWolf op februari  1, 2010, 17:48:18
Het is definitief.

De Oppo NuForce is besteld.  :pompom:

Dat gaat rustig worden op het forum  ;D. Hoewel er moeten natuurlijk nog kabeltjes worden aangeschaft.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Ronin79

:laugh:

Die moeten inderdaad nog bestel worden, maar weet bijna al zeker welke. ;)

Dit geld voor zowel de Interlinks als de speakerkabels.
Alleen de Toslink kabels nog niet.  ;)

tja ... dat word rustig.

Even iets nieuws verzinnen  ;D

+ Lijst Huidige situatie upgedate.

Maximus_Aurelius

Mooie set Silentwolf  :pompom: geld tevens ook voor de slaapkamer set die bijna niet onder doet van je nummer 1 set  ;D

Ik zie net een paar reactie boven me hoe de setting eruit komt te zien.
De QED HDMI signature komt op de blu-ray player naar de receiver en van je receiver naar het scherm.....? Komt daar ook de QED signature hdmi ;)
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

tiptop

Wel crystalcable picollo's kopen he 8) ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

@ Maximus

Dank je wel. Het heeft mij wat jaren en moeite gekost, maar dan heb je ook wat.
Alleen nog een keer andere speakers. Later ... eerst maar weer eens doorsparen.  ;)

De aansluiting kan op deze manier.

De Oppo NuForce gaat met de Qed Signature HDMI rechtstreeks naar de Pioneer LX5090H.
Dit omdat de Anchor Bay chip in de speler, waarschijnlijk hoger is als in de CA650R.
Er gaat een Digitale Coax of Toslink naar de CA650R voor oa. het geluid.

Dit zou ik natuurlijk ook analoog kunnen laten doen, alleen al om te kijken hoe het klinkt.
Er gaan wel een paar apparaten die ik later erbij koop lopen via de CA650R HDMI aansluitingen.

Je zou dan kunnen gaan denken aan het volgende;

* Oppo 83SE NuForce
* Xbox 360 Elite
* Highend Media Speler
* Topfield HD High Def. Sat. Tuner
* Playstation 3 Slim (of naar de slaapkamer)

De Pioneer heeft 3 HDMI aansluitingen, de CA650R ook.

Op de Pioneer komen de volgende Apparaten rechstreeks op;

* Xbox 360 Elite (nog te kopen W&M, of Qed HDMI)
* Topfield HD High Def. Sat. Tuner (Qed Reverence HDMI Kabel)
* CA 650R (Van Den Hull Flat 180 HDMI 1.4 kabel)

Op de CA650R gaan deze aangesloten worden:

* Highend Media Speler (nog te kopen W&M, of Qed HDMI)
* Oppo 83SE NuForce (Qed Signature HDMI Kabel)
* PS3 Slim (nog te kopen W&M, of Qed HDMI)

Misschien dat er eventueel ook nog een keer een goede HDMI 1.3c switcher aan te pas komt.
We zien wel hoever we komen. Hoe ik ook de apparaten aan ga sluiten, alles gaat mooi passen.

Maximus_Aurelius

Duidelijk  ;D

Maar de Oppo via digitale of toslink aansluiten op de CA650r dan mis je de HD geluidsformaten :huh2:

Wanneer je een HDMI kabel van de blu-ray naar receiver en van de receiver naar scherm laat gaan heb je HD geluid en het scalen kan even goed via de player gaan. Je laat de receiver het alleen doorvoeren.
Ik heb dit ook gedaan. Mijn Denon 2500bt heeft een betere videoprocessor dan mijn Marantz receiver. Bij Marantz heet dit troughput.Dan doet de receiver alleen doorvoeren en de player zorgt voor het beeld en/of scalen.;)

Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Robbert54

Dan mis je de HD FORMATEN!

Edit: was al aangegeven door bovenstaande..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Oops, my bad.  :blush:

Ik dacht hetzelfde, alleen de uitvoering had ik fout  ;)

Je hebt gelijk ... moet via reciever. Moet alleen even uitvinden
welke optie hiervoor in de reciever is.

nathalie

Mooie set, en plenty kijkvoer!!
Marantz SR-6005
VIFA Touch  == Heco Aleva Sub 25A
Philips 55PFL7007 3D Blu-Rauy
AC Ryan PlayOn! HD Mini === 1TB Externe

Ronin79

Dank je wel  ;)

We hoeven in iedergeval nooit een film te huren.

RobertVanWoerden

Citaat van: SillentWolf op februari  1, 2010, 22:52:28
@ Maximus

Dank je wel. Het heeft mij wat jaren en moeite gekost, maar dan heb je ook wat.
Alleen nog een keer andere speakers. Later ... eerst maar weer eens doorsparen.  ;)

De aansluiting kan op deze manier.

De Oppo NuForce gaat met de Qed Signature HDMI rechtstreeks naar de Pioneer LX5090H.
Dit omdat de Anchor Bay chip in de speler, waarschijnlijk hoger is als in de CA650R.
Er gaat een Digitale Coax of Toslink naar de CA650R voor oa. het geluid.

Dit zou ik natuurlijk ook analoog kunnen laten doen, alleen al om te kijken hoe het klinkt.
Er gaan wel een paar apparaten die ik later erbij koop lopen via de CA650R HDMI aansluitingen.

Je zou dan kunnen gaan denken aan het volgende;

* Oppo 83SE NuForce
* Xbox 360 Elite
* Highend Media Speler
* Topfield HD High Def. Sat. Tuner
* Playstation 3 Slim (of naar de slaapkamer)

De Pioneer heeft 3 HDMI aansluitingen, de CA650R ook.

Op de Pioneer komen de volgende Apparaten rechstreeks op;

* Xbox 360 Elite (nog te kopen W&M, of Qed HDMI)
* Topfield HD High Def. Sat. Tuner (Qed Reverence HDMI Kabel)
* CA 650R (Van Den Hull Flat 180 HDMI 1.4 kabel)

Op de CA650R gaan deze aangesloten worden:

* Highend Media Speler (nog te kopen W&M, of Qed HDMI)
* Oppo 83SE NuForce (Qed Signature HDMI Kabel)
* PS3 Slim (nog te kopen W&M, of Qed HDMI)

Misschien dat er eventueel ook nog een keer een goede HDMI 1.3c switcher aan te pas komt.
We zien wel hoever we komen. Hoe ik ook de apparaten aan ga sluiten, alles gaat mooi passen.
Ik zou de NuForce analoog aansluiten op de 650R. Want de kracht van de SE en de NuForce ligt juist in het analoge gedeelte. Met HDMI aansluiting laat je juiste de 650R de D/A conversie doen. Zal zeker niet slecht zijn, maar als je alles via HDMI doet kun je met de standaard Oppo ook uit de voeten (voor zover ik alle vergelijkingen goed begrijp).

Robbert54

is het dan niet belangrijk om eerst te weten hoe goed de dac's van de CA zijn?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

RobertVanWoerden

Ronin79

Ik zal de speler zowel analoog als met HDMI aan gaan sluiten.

Welke dacs de CA hebben, dat weet ik zo niet.
De Oppo NF beschikt over Sabre32 Dacs, die van een hoog niveau zijn.

Ondertussen ben ik in onderhandeling over een 2e Qed Signature HDMI kabel.
Of hij word hier in Nederland gekocht, of in Engeland.

Daarnaast denk ik erover om een paar Interlinks (voor stereo) uit de UK te halen.

Welk merk weet ik nog niet, maar deze keuzes heb ik;

* VDH The Stage C5
* Qed Signature of Qed Signature XT
* The Chord Cobra
* Atlas Equator Superior

Zie Topic: Speaker Kabels en Interlinks.

Daar staat een uitgebreide vraag  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91983.50

* Ondertussen is de; Custom PowerCord van Erik S onderweg hierheen.
* Verder is de EAT PowerCord en de 1 meter Kimber Kable 4VS Proefkabel, van Peter (HiFi Supply) ook besteld.
* Voor mijn collectie heb ik ook nog Band Of Brothers op BR, bij een forum genoot gekocht. Deze zal ik van de week ook binnen krijgen.

RobertVanWoerden

Citaat van: SillentWolf op februari  2, 2010, 19:45:57
Ik zal de speler zowel analoog als met HDMI aan gaan sluiten.

Welke dacs de CA hebben, dat weet ik zo niet.
De Oppo NF beschikt over Sabre32 Dacs, die van een hoog niveau zijn.

Ondertussen ben ik in onderhandeling over een 2e Qed Signature HDMI kabel.
Of hij word hier in Nederland gekocht, of in Engeland.

Daarnaast denk ik erover om een paar Interlinks (voor stereo) uit de UK te halen.

Welk merk weet ik nog niet, maar deze keuzes heb ik;

* VDH The Stage C5
* Qed Signature of Qed Signature XT
* The Chord Cobra
* Atlas Equator Superior

Zie Topic: Speaker Kabels en Interlinks.

Daar staat een uitgebreide vraag  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91983.50

* Ondertussen is de; Custom PowerCord van Erik S onderweg hierheen.
* Verder is de EAT PowerCord en de 1 meter Kimber Kable 4VS Proefkabel, van Peter (HiFi Supply) ook besteld.
* Voor mijn collectie heb ik ook nog Band Of Brothers op BR, bij een forum genoot gekocht. Deze zal ik van de week ook binnen krijgen.

Zelf heb ik een Atlas Equator MkII besteld om te horen hoe die klinkt.

Robbert54

gaat de goede kant op!

(heeft tigger niet nog wat voor je in de aanbieding van QED??)

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

@ Robert

Ben benieuwd of dat een goed merk is ?

Waarmee kan je de kwaliteit vergelijken ... Qed, VDH, Monster ?

@ Robbert  ;)

Dank je wel  :thumbs-up:

Wie is Tigger ?

Qed is op dit moment van schrijven bijna de helft goedkoper in Engeland.
Dit heeft denk ik te maken met een opkoping van een partij.
Of het is gewoon een aanbieding, dat kan ook.

Hoe het ook zijt ... ik heb beloofd om de kabel (Qed Signature HDMI), pas volgende week te bestellen,
ivm een nog lopende aanbieding, die ik deze week te horen krijg.
Mocht dat niets worden, dan zal ik de kabel in de UK bestellen.  ;)