De Set Van Mathijs, Update: 10-03 Speakers en Versterker. 12-03 Kabels

Gestart door Mathijs Ansems, januari 21, 2010, 21:18:12

Vorige topic - Volgende topic

Mathijs Ansems

12-03-2010
vandaag ook maar eens een groot deel van alle standaard Rca kabels vervangen, door een handje vol, BMS MasterCable interconnect kabels

10-03-2010
ik heb in de afgelopen dagen, mijn Marantz SR-1040 aan de kant gezet en er 2 Marantz SM-80 versterkers voor in de plaats gezet,
ik heb ook mijn Eltax speakers aan de kant gezet, en daar is een set Teufel Ultima 60 Speakers voor in de plaats gekomen,
en als laatste heb ik de de laag en mid Drivers uit mijn Bose ML-2 speakers verhuist naar de behuizing van de Eltax speakers, en staan nu in de computer kamer

Voor foto's eff omlaag scrollen,..

in de woonkamer:
componenten :

Voorversterker: Marantz AV-1040
Eindversterker: Marantz SR-1040
Eindversterker: 2x Marantz SM-80
Cd speler: Marantz DC-1020

Speakers voor: Eltax Symphony 8.2
Speakers voor: Teufel Ultima 60
Speakers rear: Tangent Millennium Mini Vers2
Sub: Visonik Sub-8.2

Dvd speler: JVC XN-N33
TV signaal bron: Rebox RE-2101 TPVR ( beter versie van de standaard Digitenne ontvanger, En Veel meer aansluitingen  ;D )
Game Console: PS2 Black
Monitor: Tatung V32 MCAK-ED1

Computer kamer:
Componenten:

Versterker: Tangent Amp-50
Speakers: Bose ML-2
Speakers: Eltax Symphony 8.2 (Met laag en mid Drivers uit de Bose ML-2 speakers) Klinkt lekker

Onne

Eindelijk los dus, kijk maar uit voor het upgradevirus! :D
Mooi Marantz setje, waarom staan de frontspeakers op krukjes?
Zit de tweeter niet op oorhoogte?

rexp

Die speakers op krukjes - gaat dat niet rammelen als het wat harder staat  :-\

Ik heb overigens dezelfde JVC DVD-speler, dat was mijn eerste. Je kreeg er indertijd iets van 15 films bij, niet slecht. De speler staat nu te verstoffen in de kelder, toch zonde...
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Mathijs Ansems

Citaat van: Onne op januari 21, 2010, 23:39:43
Eindelijk los dus, kijk maar uit voor het upgradevirus! :D
Mooi Marantz setje, waarom staan de frontspeakers op krukjes?

Upgradevirus, daar ben ik niet tegen ingeënt :D
waarom staan de frontspeakers op krukjes, aangezien wij hier nu 2 lieve katten in huis hebben die heel af en toe ook best wel ondeugend zijn,..opgelost door de speakers op krukjes te zetten,  ben nu nog aan het wachten op de plaatstelijk houtzagerij waar ik 2 stammentjes ontbast Douglas hout 35 cm in diameter en 25 hoog en Haaks afgezaagd, heb besteld, om de krukjes te vervangen :D

Caris

Mooie rears  :wub:
Mag ik je vragen wat je ervaring is met die Rebox?

Met vriendelijke groet,

Martijn Caris

Mathijs Ansems

Citaat van: Caris op januari 23, 2010, 15:33:03

Mag ik je vragen wat je ervaring is met die rebox

zeer fijne ervaring, ik heb eerst een samsung s1000 van kpn gehad maar dat ding was steeds aan het zeuren dat hij geen ontvangst had, en dan had ik geen beeld meer enzo, nu ik die rebox in huis heb, heb ik er geen last meer van, plus ik heb meer aansluit mogelijkheden, onderandere een optische geluids uitgang en 2 usb aansluitingen zowel voor als achter, voorzijde voor opgeslagen data, onderander video, mp3 en foto, en aan de achterzijde een usb aansluiting voor een usb hd of grote usb stick voor opname van progamma's.

in een zin: Super die rebox

Greets Mathijs

Guester

Leuke set zo, zelfgemaakte kast?
Sonos - Spotify

Mathijs Ansems

Citaat van: B110 op januari 24, 2010, 18:32:54
Leuke set zo, zelfgemaakte kast?

de kast was eerst een eiken glazen kast (om glazen in te zetten duh) met glas in lood deurtjes en van die oude messing schanieren.
Deurtjes + schanieren verwijdert, extra schap er in gemaakt waar de LCD nu op staat, gaten achterin geboord voor de koeling van de LCD en voor alle Kabels, de hele kast van onder tot boven kaal geschuurd, alle putjes en gaatjes dicht geplamuurt, nog eens geschuurd, 2 lagen grond lak, en als toping 3 lagen Hoogglans Grafiet Grijs.
Hij is dus niet zelf gemaakt, maar wel zelf aangepast :D

Greets mathijs

Guester

Sonos - Spotify

ZiegoM

Leuke set :)

Ik heb die speakers ook gehad in het verleden.
Gekocht als eerste echte speakers bij conrad  :laugh:
Marantz sr5500 - Paradigm Reference Studio 20 front - JBL Northridge e30 rear - Chario Syntar Dialogue center - SVS PB10-ISD

Mathijs Ansems

mijn Marantz SR-104 had het best wel moeilijk met de Nieuwe Teufel speakers, en toen heb ik besloten wat anders te zoeken, en heb mijn oog is gevallen op 2 Marantz SM-80 eind versterkers
door het aankopen van 2 Marantz Sm-80 versterkers, krijgt elke Teufel Ultima 60 nu zijn eigen versterker, met meer dan voldoende vermogen

Edit. Speakers krijgen nu het Laag via de ene Amp het Mid/Hoog via  de andere Amp

even de Specs van 1 Marantz SM-80

Rated power output...
8 ohms RMS 100W x 2
4 ohms RMS 150W x 2
8 ohms RMS Mono 300W
IMD at Rated Power 8 ohms...
0.02%
Damping Factor 1kHz...
200
Frequency Response 20Hz-20.000Hz...
0.2dB
Power Bandwidth At 0.1% THD...
10Hz-40.000Hz
Input Sensitivity...
1 V
Channel Crosstalk 10Hz-10.000Hz...
78dB
S/N Ratio A-Weighted...
121dB

Power Consumtion at max Power..
600W
Weight...
13 kg

en oja ook dat word weer een nieuw project, Een compleet nieuw audio meubel (uhm Tussenwand :D) bouwen, die zoizo de 26 KG aan Amp's kan dragen :)

nog eff snel wat foto's van mijn aanwist, via :google:

vanzomereng

Citaat van: Mathijs Ansems op maart 11, 2010, 22:04:44
mijn Marantz SR-104 had het best wel moeilijk met de Nieuwe Teufel speakers, en toen heb ik besloten wat anders te zoeken,
en heb mijn oog is gevallen op 2 Marantz SM-80 eind versterkers
door het aankopen van 2 Marantz Sm-80 versterkers, krijgt elke Teufel Ultima 60 nu zijn eigen versterker, met meer dan voeldoende vermogen

Ziet er zeer fraai out Mathijs,
Heb je de SM-80 gebridged naar mono ?

Vergeet niet achter die Teufel, bij de aansluitterminal die verbindingsbruggetje
te verwijderen en deze gewoon te vervangen door luidsprekerkabel of jumpertjes.

Persoonlijk zou ik zelf ook ff experimenteren met BI-AMPEN,
waarbij,  1 SM-80 bij beide luidspekers het LAAG aanstuurt en
1 SM-80 bij beide luidspekers het HOOG aanstuurt 
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Mathijs Ansems

Citaat van: VANZOMERENG op maart 11, 2010, 22:28:58

Persoonlijk zou ik zelf ook ff experimenteren met BI-AMPEN,
waarbij,  1 SM-80 bij beide luidspekers het LAAG aanstuurt en
1 SM-80 bij beide luidspekers het HOOG aanstuurt 

vandaag eff de speaker kabels om gegooit  :D en de speakers zijn nu gebiampt

Mathijs Ansems

nog even reclame maken voor BMS MasterCable ;)