iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

htjan160756

Citaat van: raMniv op november 19, 2013, 09:08:42
Even een vraagje, wat bedienen jullie allemaal met de Ipad? Het excuus als afstandsbediening klinkt goed namelijk.

PC
TV Panasonic
Versterker Pioneer, Yamaha
Blu-ray speler Pioneer, Yamaha
Dune 2x
Printer Epson

In de toekomst een eierendoos  ;)
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Xstream

#2026
Zit te kijken naar nieuwe phone en tablet. Wat ik wel jammer vind is dat de iPads geen IR blaster hebben ingebouwd (De Samsungs en Sony's bijv wel).
Dan kun je ook oude apparatuur zonder netwerk mogelijkheden bedienen. M'n Harmony is overleden en ik moet dan een hele Wifi to IR set aanschaffen, of weer een harmony kopen, of voor de sony of samsung tablet kiezen.

Voor zo'n duur apparaat als de iPad vind ik dat je dat best mag verwachten.
Vind 't ook vreemd dat de iPhone / iPad's geen AC Wifi ondersteunen. Lopen ze weer achter ...
Wederom een reden om een andere tablet te kiezen.

Hoewel de keuze bij de iPhone snel gemaakt is (gewoon niet kiezen), twijfel ik nog voor een evt. nieuwe tablet omdat Android op dat vlak nog niet zo ver is als iOS.
Toch klote dat Apple altijd zoveel steken laat vallen. Zeker voor hun utopische filosofie "Homegene omgeving" die ze nooit hebben weten waar te maken.

Maargoed, kans dat 't de Air wordt is vrij groot.
Voor de nieuwe phone wordt 't een Nexus 5. Die kan 2x zoveel voor bijna de helft van de prijs. Bovendien vind ik 't App aanbod groter van Android. Alleen qua scaling voor tablets dus nog niet echt lekker. 
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

danielo

Citaat van: Xstream op november 19, 2013, 18:29:33

Voor zo'n duur apparaat als de iPad vind ik dat je dat best mag verwachten.
Vind 't ook vreemd dat de iPhone / iPad's geen AC Wifi ondersteunen. Lopen ze weer achter ...
Wederom een reden om een andere tablet te kiezen.


Het is een beetje vreemd om een merk te verwijten dat ze er iets niet op maken. Ieder merk sluit een compromis. De nexus 5 heeft ook geen IR ik zou als je dit wil de harmony app gebruiken. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld liever touch-id dan ac (n netwerk voldoet prima) en de ir blaster. Wat de nexus aantrekkelijk maakt is de prijs en directe ondersteuning van google voor het os.

Ik deel de mening dat voor telefoon de keuze vandaag niet echt meer fout kan android, ios en zelfs windows werken prima. Voor tablets en de apps vind ik de apples nog steeds beter maar dan heb je de vreemde keuze dat je eco-systeem mixed en tenzij je alleen gratis apps download toch wel een nadeel.

De air is een prima stap vooruit maar apple heeft nog wel wat werk nodig om hem 100% stabiel te krijgen. In de praktijk heb je er niet veel last van maar het breekt de ervaring als je ineens een apple logo ziet en je een seconde of 5 moet wachten tot je weer verder kan.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xstream

Tja, maar Apple beweert toch altijd 't neusje van de zalm te zijn die alle dingen verzameld tot 1 homogene oplossing?
Dat zijn ze nu niet echt. De Macbooks hebben wel AC. Dus vind 't toch wat vreemd. Heb al een AC netwerk hier. Nu zal 't gros dit nog niet hebben, maar je verwacht toch juist innovatie van Apple? Niet dat IR baanbrekend  is ... maar het had het zoveel makkelijker gemaakt. Inderdaad een apparaat wat alles kan t.o.v. de rest (die 't blijkbaar wel kan, maar "nog" geen goed platform bieden voor tablets). Willen ze soms ingehaald worden? Want qua apps an sich is Android ze al voorbij, qua stabiliteit zoals je zegt zijn ze ook niet best bezig, concurrentie begint completere en betere oplossingen te bieden voor een lagere prijs en Apple die doet ... ehm ... ja wat precies? Vind ze ogenschijnlijk veel terrein verliezen.

En de telefoon wil ik niet gebruiken als remote. De tablet acht ik daar geschikter voor aangezien die altijd in huis rond hangt. De telefoon is toch meer om te communiceren onderweg. Schiet ook niet op als je batterij weer leeggetrokken is omdat je 'm als remote gebruikt hebt. Is bij tablet allemaal wat makkelijker.

Maargoed, het is zoals 't is. Vind 't alleen jammer dat je nog anno 2013 nog steeds zit te tobben met een zooi apparaten, geen enkele die echt alles doet wat je wilt.

Met OSX Mavs zit ik na 1.5 maand nog zonder VPN omdat de mannen bij Apple nog geen oplossing hebben. Miljoenen gedupeerden, 0,0 feedback of support of enige communicatie over 't probleem. Ik sta serieus wel op 't punt om principieel geen Apple spullen meer te kopen. Gooi daarbij nog de iOS7 drama's.

Maar dat dit nutteloze mopper posts zijn zie ik wel, moest 't even kwijt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

danielo

Citaat van: Xstream op november 20, 2013, 12:46:50
Tja, maar Apple beweert toch altijd 't neusje van de zalm te zijn die alle dingen verzameld tot 1 homogene oplossing?
Dat zijn ze nu niet echt. De Macbooks hebben wel AC. Dus vind 't toch wat vreemd. Heb al een AC netwerk hier. Nu zal 't gros dit nog niet hebben, maar je verwacht toch juist innovatie van Apple? Niet dat IR baanbrekend  is ... maar het had het zoveel makkelijker gemaakt. Inderdaad een apparaat wat alles kan t.o.v. de rest (die 't blijkbaar wel kan, maar "nog" geen goed platform bieden voor tablets). Willen ze soms ingehaald worden? Want qua apps an sich is Android ze al voorbij, qua stabiliteit zoals je zegt zijn ze ook niet best bezig, concurrentie begint completere en betere oplossingen te bieden voor een lagere prijs en Apple die doet ... ehm ... ja wat precies? Vind ze ogenschijnlijk veel terrein verliezen.

En de telefoon wil ik niet gebruiken als remote. De tablet acht ik daar geschikter voor aangezien die altijd in huis rond hangt. De telefoon is toch meer om te communiceren onderweg. Schiet ook niet op als je batterij weer leeggetrokken is omdat je 'm als remote gebruikt hebt. Is bij tablet allemaal wat makkelijker.

Maargoed, het is zoals 't is. Vind 't alleen jammer dat je nog anno 2013 nog steeds zit te tobben met een zooi apparaten, geen enkele die echt alles doet wat je wilt.

Met OSX Mavs zit ik na 1.5 maand nog zonder VPN omdat de mannen bij Apple nog geen oplossing hebben. Miljoenen gedupeerden, 0,0 feedback of support of enige communicatie over 't probleem. Ik sta serieus wel op 't punt om principieel geen Apple spullen meer te kopen. Gooi daarbij nog de iOS7 drama's.

Maar dat dit nutteloze mopper posts zijn zie ik wel, moest 't even kwijt.

AC is helemaal niet nodig je kan met alle andere vormen connecten, Apple doet zeker niet altijd de laatste standaard denk bv aan late komst met 3g en 4g. Er is geen 1 merk wat in 1 klap alles omgooit naar een nieuwe standaard ga maar checken bij samsung, dell of hp dat het gaat altijd in een golf en heeft te maken met chipsets, power verbruik en waar ze in hun ontwikkel cycle zitten.

Er zijn zoveel 'remote' oplossingen voor de ipad dat je ze bijna niet meer kan tellen, alleen doen ze geen ir omdat ze er niet in geloven en ik ben het daar 100% mee eens kan mij niet voorstellen dat ik mijn ipad moet richten naar de verschillende dingen dat is pre 2000.

Mijn vpn werkt prima gewoon de default aangezet op osx en ios bij vpn's zijn er meerdere kanten die moeten samenwerken apple is niet de enigste speler en dus altijd voorspelbaar.

Blijkbaar heb je andere verwachtingen van apple als merk dan andere en maken ze die niet waard dan zou ik overstappen naar een ander merk/eco-systeem en kijken of daar wel alles koek en ei is. Ik verwacht dat je gaat ondervinden dat ze allemaal hun problemen hebben. Zo ben ik met wat nieuwe sony gadgets aan het spelen en trust me dat is hier en daar ook een belevenis.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Een tablet als IR remote is toch rete onhandig? Moet je met 1 hand een 10 inch tablet mikken en met de ander op de toets drukken. Kantel je hem iets te ver dan draait het scherm in de portrait stand en is je knop van plek verschoten. Koop een Harmony One of een andere oplossing (iRule zie ik wel eens voorbijkomen), dan ben je van al het gezeik af.

Damn, ik zit op één lijn met Danielo  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Inderdaad als je de iPad of andere Pad als IR remote wilt gebruiken (IR is ook al ouderwets) dan zul je een IP to IR gateway zoals Global Cache ze verkoopt voor 100.- erbij willen nemen. Daar kun je dan naar keuze een ir led (voor 1 apparaat) aan hangen die je op het oogje van het apparaat plakt of een IR blaster (straalt dus als een ab alles tegelijk aan).
Tegenwoordig zijn er zoveel apparaten die via RS232 en/of via IP direct kunnen worden bestuurd en dan heb je twee weg communicatie zodat je status kunt opvragen of andere zaken. Ook die apparaten kun je via een Global Cache gateway benaderen via je iPad.
Daarvoor heb je dan nog extra software nodig zoals CommandFusion of iRule enkele voorbeelden zijn.
Zo kun je veel meer besturen dan alleen via IR.

htjan160756

Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Kjelt

Nadeel van Logitech vind ik dus dat ze de IR codes geheim houden en dat je alleen via hun service een apparaat kunt toevoegen.
Ik ben zelf een voorstander van open systemen en het GC ir protocol is zo open als het maar zijn kan.

danielo

#2034
Citaat van: Hanky Panky op november 21, 2013, 14:35:16
Een tablet als IR remote is toch rete onhandig? Moet je met 1 hand een 10 inch tablet mikken en met de ander op de toets drukken. Kantel je hem iets te ver dan draait het scherm in de portrait stand en is je knop van plek verschoten. Koop een Harmony One of een andere oplossing (iRule zie ik wel eens voorbijkomen), dan ben je van al het gezeik af.

Damn, ik zit op één lijn met Danielo  :D

Dacht dat we ook zelfde merken voor ht en speakers gebruiken het is alleen Apple wat een gevoelig onderwerp is, weet ook niet wat dat is het merk roept dat blijkbaar beetje over zichzelf af :). Misschien is het ook wel de leeftijd op het gebied van telefoons en tablets zit ik vaak in de trein mij te verbazen wat er allemaal kan met iets van minder dan 120gram of 500gram in 2013 :).

Daniel.

PS: en die Pieten mogen wat mij betreft ook blijven *grin*

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Citaat van: danielo op november 21, 2013, 18:00:53
Dacht dat we ook zelfde merken voor ht en speakers gebruiken het is alleen Apple wat een gevoelig onderwerp is, weet ook niet wat dat is het merk roept dat blijkbaar beetje over zichzelf af :). Misschien is het ook wel de leeftijd op het gebied van telefoons en tablets zit ik vaak in de trein mij te verbazen wat er allemaal kan met iets van minder dan 120gram of 500gram in 2013 :).

Daniel.

PS: en die Pieten mogen wat mij betreft ook blijven *grin*

;)

ASW Cantius 404/204's staan bij tegenwoordig via een Denon AVR te spelen  :)

iPhone zal het wel nooit worden  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

#2036
Citaat van: Hanky Panky op november 21, 2013, 18:14:48
;)

ASW Cantius 404/204's staan bij tegenwoordig via een Denon AVR te spelen  :)

iPhone zal het wel nooit worden  :D

ok mooie speakers maar ik hou het toch even bij de b&w 802d2 en htm2d2 dacht dat je ook b&w gebruikte.

wordt ik echt een ouwe webnerd als ik denk '404 speaker not found' ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xstream

#2037
Dat IR ouderwets is snap ik wel. Maar m'n receiver en nog wat andere apparaten dus ook ;)

Het is dan toch lekker als je dat met 1 apparaat kunt doen, namelijk de tablet waar je ook zoveel leuke andere dingen meer kunt doen (i.t.t. de Harmony), en daarnaast je dus niet "nog" een apparaat nodig hebt (wat bij de Harmony dus ook zo is). Is toch niks mis mee? Jullie opmerkingen zijn leuk maar beats the purpose. Namelijk: 1 apparaat.

En Apple roept het inderdaad over zichzelf af. Die pretenderen zo'n geweldige homogene beleving te bieden, maar daar heb ik zelf nooit echt wat van gemerkt, teveel gericht op hun eigen dingen, waardoor je 't nooit goed kunt combineren met andere dingen. En de range van Apple is dan weer te beperkt om aan al m'n wensen te voldoen. Die anderengeven je iig de vrijheid om dat dan zelf goed in te richten. Waarom nou weer vergelijken met "cycle, zoals 't hoort"? Dat is nooit de style geweest van Apple. Daarvoor doen ze ook teveel eigenwijze dingen (die meestal nog verkeerd uitpakken ook, maar ik toch altijd wel kon waarderen omdat 't vaak best gewaagd en anders was). Ik verwacht gewoon meer van ze idd dan wat ze de laatste jaren hebben laten zien. Ik mis een beetje de WOW factor denk. Al is die nieuwe Mac Pro wel mooi in elkaar gezet, dat wel.

Al verwacht ik IR echt niet ineens nu hoor. Alleen zat gewoon te kijken naar oplossingen en dan denk je, waarom niet? Andere tablets hebben 't wel. Zijn zelfs dunner en lichter etc ... dus 't kan wel. Moet je 's kijken wat er gebeurt als mensen een tablet kunnen kopen en de kosten van b.v. een Harmony besparen? Dat aan andere tablets ook wat mankeert, ala, dat geef ik zelf ook aan, maar de hardware lijkt geen beperking, software lijkt me ook geen probleem.

Qua homogeniteit vind ik persoonlijk dat Google 't dan nog wel wat beter doet. Dat werkt namelijk wel allemaal redelijk feilloos met elkaar, ongeacht platform, en ben je ook niet geheel afhankelijk van die 1e lijn die Apple "voor jou" uitzet, maar lang niet altijd de beste/snelste weg is (iTunes ... *kugh*). Ben dan ook benieuwd hoe 't chrome OS en/of Android (wat vast wel meer gaat fuseren) zich verder gaat ontwikkelen.

Ik zie gewoon de concurrentie 't steeds beter doen en Apple lijkt wel stil te staan. Maakt verder ook niet uit zoals je al terecht zegt, stappen we vanzelf over ;)
Het verbaasd me gewoon. Zou Apple dan inderdaad dood zijn zonder Jobs? Ze doen al jaren niks origineels meer.

Over die hub van Logitech, kun je ook lezen in m'n andere topic hier. Lijkt me idd een leuke oplossing, maar klereding komt maar niet uit hier (los althans, hoef die dure Ultimate remote er niet bij), dus andere oplossing zoeken :D

Maargoed, is verder ook een beetje gemopper zoals ik al zei. Ik zie gewoon niet meer dat ambitieuze, spannende en vooral gewaagde bedrijf meer in Apple. Bovendien maken ook teveel fouten. De laatste OSX releases en nu iOS7 kun je wat mij betreft best een drama noemen. Maarja, aan alles komt een eind :) Tijd voor een ander om dat stokje dan maar over te nemen.

Ik vind de ontwikkelingen verder van Ubuntu OS en FireFox OS etc ook positief. Of ze iets gaan toevoegen is afwachten, maar het zijn goede ontwikkelingen voor de markt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

danielo

#2038
Citaat van: Xstream op november 21, 2013, 20:38:33
Maargoed, is verder ook een beetje gemopper zoals ik al zei. Ik zie gewoon niet meer dat ambitieuze, spannende en vooral gewaagde bedrijf meer in Apple. Bovendien maken ook teveel fouten. De laatste OSX releases en nu iOS7 kun je wat mij betreft best een drama noemen. Maarja, aan alles komt een eind :) Tijd voor een ander om dat stokje dan maar over te nemen.

Als je laatste versies van ios en osx echt een drama vind dan wordt het echt tijd om wat anders te gaan proberen. Ik gebruik beide veel en ja er zitten nog wat ruwe kanten aan maar een drama....

Maar laten we eens kijken waar de andere mee komen, persoonlijk zie ik maar weinig bedrijven die echt de grote richtingen uitzetten misschien een stuk of 4 a 5 of apple er nog 1 van is merken we de komende jaren wel. Terug naar de dag van nu en het topic : ipad !

De ipad air en mini2 zijn misschien niet zo spannend voor een aantal mensen maar ik vind ze toch weer de beste tablets op de markt alhoewel je voor deze laatste 10% wel extra moet betalen tov aantal andere.

Na 2 weken met de air kan ik zeggen dat die prima in gebruik is niet meer warm wordt zoals de ipad3 die ik hiervoor had en gevoel wat ik eerst had dat als ik niet uitkijk die in 2 stukken breekt ook helemaal weg is en nu vooral schrik als ik de ipad3 oppak van de omvang/gewicht.

Wat mij betreft zijn ipads en nexus nu de beste keuzes in de markt en is de vooruitgang in iets van 3 jaar bizar.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

sj0er-D

Iemand nog app-tips voor een laaaaaange vlucht (21 uur bij elkaar)?

Hanky Panky

Citaat van: Xstream op november 21, 2013, 20:38:33
Dat IR ouderwets is snap ik wel. Maar m'n receiver en nog wat andere apparaten dus ook ;)

Het is dan toch lekker als je dat met 1 apparaat kunt doen, namelijk de tablet waar je ook zoveel leuke andere dingen meer kunt doen (i.t.t. de Harmony), en daarnaast je dus niet "nog" een apparaat nodig hebt (wat bij de Harmony dus ook zo is). Is toch niks mis mee? Jullie opmerkingen zijn leuk maar beats the purpose. Namelijk: 1 apparaat.

En Apple roept het inderdaad over zichzelf af. Die pretenderen zo'n geweldige homogene beleving te bieden, maar daar heb ik zelf nooit echt wat van gemerkt, teveel gericht op hun eigen dingen, waardoor je 't nooit goed kunt combineren met andere dingen. En de range van Apple is dan weer te beperkt om aan al m'n wensen te voldoen. Die anderengeven je iig de vrijheid om dat dan zelf goed in te richten. Waarom nou weer vergelijken met "cycle, zoals 't hoort"? Dat is nooit de style geweest van Apple. Daarvoor doen ze ook teveel eigenwijze dingen (die meestal nog verkeerd uitpakken ook, maar ik toch altijd wel kon waarderen omdat 't vaak best gewaagd en anders was). Ik verwacht gewoon meer van ze idd dan wat ze de laatste jaren hebben laten zien. Ik mis een beetje de WOW factor denk. Al is die nieuwe Mac Pro wel mooi in elkaar gezet, dat wel.

Al verwacht ik IR echt niet ineens nu hoor. Alleen zat gewoon te kijken naar oplossingen en dan denk je, waarom niet? Andere tablets hebben 't wel. Zijn zelfs dunner en lichter etc ... dus 't kan wel. Moet je 's kijken wat er gebeurt als mensen een tablet kunnen kopen en de kosten van b.v. een Harmony besparen? Dat aan andere tablets ook wat mankeert, ala, dat geef ik zelf ook aan, maar de hardware lijkt geen beperking, software lijkt me ook geen probleem.

Qua homogeniteit vind ik persoonlijk dat Google 't dan nog wel wat beter doet. Dat werkt namelijk wel allemaal redelijk feilloos met elkaar, ongeacht platform, en ben je ook niet geheel afhankelijk van die 1e lijn die Apple "voor jou" uitzet, maar lang niet altijd de beste/snelste weg is (iTunes ... *kugh*). Ben dan ook benieuwd hoe 't chrome OS en/of Android (wat vast wel meer gaat fuseren) zich verder gaat ontwikkelen.

Ik zie gewoon de concurrentie 't steeds beter doen en Apple lijkt wel stil te staan. Maakt verder ook niet uit zoals je al terecht zegt, stappen we vanzelf over ;)
Het verbaasd me gewoon. Zou Apple dan inderdaad dood zijn zonder Jobs? Ze doen al jaren niks origineels meer.

Over die hub van Logitech, kun je ook lezen in m'n andere topic hier. Lijkt me idd een leuke oplossing, maar klereding komt maar niet uit hier (los althans, hoef die dure Ultimate remote er niet bij), dus andere oplossing zoeken :D

Maargoed, is verder ook een beetje gemopper zoals ik al zei. Ik zie gewoon niet meer dat ambitieuze, spannende en vooral gewaagde bedrijf meer in Apple. Bovendien maken ook teveel fouten. De laatste OSX releases en nu iOS7 kun je wat mij betreft best een drama noemen. Maarja, aan alles komt een eind :) Tijd voor een ander om dat stokje dan maar over te nemen.

Ik vind de ontwikkelingen verder van Ubuntu OS en FireFox OS etc ook positief. Of ze iets gaan toevoegen is afwachten, maar het zijn goede ontwikkelingen voor de markt.

Teveel delete werk op mijn ipad maar de Logitech hub is te koop voor €79,99 via de Logitech site  ;)

http://www.logitech.com/nl-nl/harmony-remotes
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Xstream

Citaat van: Hanky Panky op november 22, 2013, 01:56:47
Teveel delete werk op mijn ipad maar de Logitech hub is te koop voor €79,99 via de Logitech site  ;)

http://www.logitech.com/nl-nl/harmony-remotes
Niet op voorraad
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

#2042
Citaat van: danielo op november 22, 2013, 00:31:31
Als je laatste versies van ios en osx echt een drama vind dan wordt het echt tijd om wat anders te gaan proberen. Ik gebruik beide veel en ja er zitten nog wat ruwe kanten aan maar een drama....

Maar laten we eens kijken waar de andere mee komen, persoonlijk zie ik maar weinig bedrijven die echt de grote richtingen uitzetten misschien een stuk of 4 a 5 of apple er nog 1 van is merken we de komende jaren wel. Terug naar de dag van nu en het topic : ipad !

De ipad air en mini2 zijn misschien niet zo spannend voor een aantal mensen maar ik vind ze toch weer de beste tablets op de markt alhoewel je voor deze laatste 10% wel extra moet betalen tov aantal andere.

Na 2 weken met de air kan ik zeggen dat die prima in gebruik is niet meer warm wordt zoals de ipad3 die ik hiervoor had en gevoel wat ik eerst had dat als ik niet uitkijk die in 2 stukken breekt ook helemaal weg is en nu vooral schrik als ik de ipad3 oppak van de omvang/gewicht.

Wat mij betreft zijn ipads en nexus nu de beste keuzes in de markt en is de vooruitgang in iets van 3 jaar bizar.

Daniel.
Ja, tis ook overdreven kritisch hoor. Maar daar vraagt Apple op de 1 of andere manier om. Ik heb dan zoiets van: bedien mij, maar zo werkt 't helaas niet ;) Howel dat wel hun filosofie is.
Bij andere merken heb je dan meer vrijheid en krijg je: zoek 't lekker zelf uit. Dan kun je tenminste nog wat doen als iets mis gaat, of je dingen anders wilt doen. Net wat je zoekt. Vind 't verder gewoon interessant. En ik denk dat Apple momenteel toch wel veel kansen laat liggen. Gewoon zonde.

Heb overigens ook de Air hoor, mooi ding, stuk compacter en lichter als de 4.
WiFi moet ik nog wat beter testen. Daar kwam m'n AC / netwerk kritiek op. Het gaat me dan niet om de hoeveelheid connecties. Maar met zowel m'n 3 macbook pro's, als m'n iPads, vind ik 't WiFi bereik wat ondermaats. Andere devices hebben op dezelfde plek dan beter bereik en snelheden. Maar misschien dat 't nu met de nieuwe apparaten eindelijk wat beter is geworden. Zag dat ze wel een nieuwe wifi techniek gebruikten.

En ik vind de iPad, samen met de Nexus en Sony Xperia de beste tablets. Ik neigde om voor de Xperia te gaan. Ook super licht trouwens.
Maarja, punt wat je dan ook weer krijgt: je hebt al die iPad apps al, werkt eindelijk redelijk zoals je wilt. Heb denk wel 10 (betaalde) apps geprobeerd om al m'n videos af te kunnen afspelen :)
En inderdaad, de afwerking blijft 't mooist van de iPad. Dus de keuze voor een iPad is nog steeds een goede.
Voor de iPhone vind ik dat al een heel stuk minder. iPod zou ik nooit meer kopen. Macbook twijfel ik nog. Qua design heb je ook mooie andere opties tegenwoordig. Grootste overweging is dat 80% van m'n collega's met OSX werken.

En drama, tja ... iOS is minder belangrijk, maar dat je serieus een maand of wat downtime krijgt op OSX om te kunnen werken noem ik toch wel een drama. Ook al is 't in essentie een klein ding als bijv. VPN. Voor mij toevallig heel belangrijk. Heb nu al 3x echt blockers gehad met OSX updates, en niet eens direct geupdate. En support van Apple? Nop.

Dat overkwam ze vroeger toch niet. Kan best beter.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Hanky Panky

Citaat van: Xstream op november 22, 2013, 08:42:57
Niet op voorraad

Bummer..... zelf importeren via Ebay oid of die versie met die goedkope AB van € 129 voor de set geen optie ??
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Xstream

#2044
Citaat van: Hanky Panky op november 22, 2013, 09:37:24
Bummer..... zelf importeren via Ebay oid of die versie met die goedkope AB van € 129 voor de set geen optie ??
Dat is een optie. Beetje kip ei is t. Je wacht omdat ze steeds zeggen dat die uit komt, maar vervolgens komt die maar niet en wil je die set dan maar kopen. Maar dan denk je weer ... Zul je net zien :) ze wachten ook bewust omdat die ultimate set nog goed loopt hier, elders is die allang uit.

Overigens denk ik dan ook weer, laat ik dan die ultimate maar nemen, want die remote van de goedkopere set kan ik zo goed als weggooien als ik de reviews zo lees.

Maarja, ga nog wel wat opties verkennen.
Aangezien er 0 tablets waren die aan men eisen voldeden, moet ik toch weer zo'n soort oplossing zoeken. Bottom line, dus veel meer geld uitgeven voor een oude IR techniek die ook makkelijk op een tablet kan, dat irriteert me gewoon  :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

danielo

Citaat van: Xstream op november 23, 2013, 12:08:47
Dat is een optie. Beetje kip ei is t. Je wacht omdat ze steeds zeggen dat die los ook komt, maar vervolgens komt die maar niet en wil je die set dan maar kopen. Maar dan denk je weer ... Zul je net zien :) ze wachten ook bewust omdat die ultimate set nog goed loopt hier, elders is die allang uit.

Overigens denk ik dan ook weer, laat ik dan die ultimate maar nemen, want die remote van de goedkopere set kan ik zo goed als weggooien als ik de reviews zo lees.

Maarja, ga nog wel wat opties verkennen.
Aangezien er 0 tablets waren die aan men eisen voldeden, moet ik toch weer zo'n soort oplossing zoeken. Bottom line, dus veel meer geld uitgeven voor een oude IR techniek die ook makkelijk op een tablet kan, dat irriteert me gewoon  :P

Moet zeggen dat ik nu 2 maanden de ultimate heb en werkt prima ook als remote veel beter dan oudere versies. Je hebt dan ook de nieuwe 'burst' ir modules en die werken beter dan ik had verwacht. Vooral ook de ondersteuning voor HUE vind ik weg fijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xstream

Citaat van: danielo op november 23, 2013, 12:34:08
Moet zeggen dat ik nu 2 maanden de ultimate heb en werkt prima ook als remote veel beter dan oudere versies. Je hebt dan ook de nieuwe 'burst' ir modules en die werken beter dan ik had verwacht. Vooral ook de ondersteuning voor HUE vind ik weg fijn.

Daniel.
Mja, misschien toch maar overwegen. Al denk ik dat ik dan gewoon voor de touch ga. Dan voegt die hub niet zoveel toe lijkt me. Ik zie dan niet echt een reden om 't met een tablet te gaan doen.
Heb hier ook wat Philips Hue lampen, maar 2 ervan zijn uit 1 van de eerste series en 2 wat nieuwere. Zou 't werken op alle series, of alleen de nieuwere? Welke lichting hue heb jij?

En die app, gebruik je die ook? Dat werkt ook goed, met aciviteiten starten met 1 druk op de knop, dat al je apparaten aan / uit gaan enzo?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

danielo

Citaat van: Xstream op november 23, 2013, 12:43:10
Mja, misschien toch maar overwegen. Al denk ik dat ik dan gewoon voor de touch ga. Dan voegt die hub niet zoveel toe lijkt me. Ik zie dan niet echt een reden om 't met een tablet te gaan doen.
Heb hier ook wat Philips Hue lampen, maar 2 ervan zijn uit 1 van de eerste series en 2 wat nieuwere. Zou 't werken op alle series, of alleen de nieuwere? Welke lichting hue heb jij?

En die app, gebruik je die ook? Dat werkt ook goed, met aciviteiten starten met 1 druk op de knop, dat al je apparaten aan / uit gaan enzo?

De touch was de voorloper en op een aantal punten een stuk minder dan de ultimate (zie reviews). De app werkt bijna zelfde als de remote maar de laatste weken zijn er wel updates voor ipad support dus is wat in flux.

Volgens mij werken alle HEU lampen, ik zelf heb er nog geen gezien ik een waslijst aan gadgets aan het kopen ben en deze nog ergens op de lijst staan (soon :) maar heb er wel rekening mee gehouden tijdens de aanschaf.

Daniel.

PS: ik ben geen 'super' gebruiker van de remote, neem aan dat andere hier er meer van weten of reviews. voor wat ik ermee doe werkt het prima en ligt die beter in de hand dan mijn oude (die ook stuk ging 2 maanden terug).
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xstream

Ow, ik dacht dat de Ultimate gewoon de set was met de touch en hub? Maar de remote is ook echt anders als de touch (zien er wel 't zelfde uit)?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

danielo

#2049
Citaat van: Xstream op november 23, 2013, 21:19:05
Ow, ik dacht dat de Ultimate gewoon de set was met de touch en hub? Maar de remote is ook echt anders als de touch (zien er wel 't zelfde uit)?

Ja hij is echt anders, om te beginnen is de touch alleen IR volgens mij en niet RF. Het touchscreen is aangepast en de blasters zijn beter. Moet zeggen dat de reviews soms vaag zijn dus even zelf verder kijken. Ik zal zo eens wat meer met de mijne spelen en de gesture interfaces op de ipad eens proberen.

video met verschillen : http://www.youtube.com/watch?v=OsCCagOa99g

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.