iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

htjan160756

Citaat van: Hanky Panky op november  2, 2013, 23:14:40
Lekker boeien download snelheden op een ipad?? Het enige dat je daarmee kunt beoordelen is de snelheid van het WiFi.

Praktijk relevatie nul, alsof je tijdens het gamen of surfen het verschil tussen 10mbit of 100mbit zou merken

Nou dat denk ik dus wel, maar wie boeit het.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Hanky Panky

Citaat van: htjan160756 op november  3, 2013, 00:42:16
Nou dat denk ik dus wel, maar wie boeit het.

Wat gaat er verbeteren of beter dan nu je met 100 mbit kunt downloaden ipv met 30? Vertel  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Citaat van: Hanky Panky op november  3, 2013, 00:44:32
Wat gaat er verbeteren of beter dan nu je met 100 mbit kunt downloaden ipv met 30? Vertel  :D

Een hogere snelheid lijkt in eerste instantie onzinnig maar stel je gebruikt hem om netflix te kijken en door te sturen naar een appletv (groot scherm). Nu moet er zeg een 7 a 8 Mbit stream naar binnen en naar buiten. Hoe sneller dit kan hoe korter de wifi aan moet in burst mode. Heb gisteren een test gedaan (in dit geval via de bbc player) 2 uur gekeken op deze manier en 1% batterij gebruik. Even kort door de bocht is het altijd fijn om minder lang om onderdelen actief te hebben.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xstream

#1953
Ik krijg hier amper een HD video gestreamed op de iPad (eind 2012) anders. Sowieso al weken gezocht naar een fatsoenlijke player / streamer. Plex is dan denk 't beste, maar die loopt vaak ook schokkerig. Zal komen door de processing die m'n NAS moet doen en Plex verwacht dat je een dikke desktop dual core draait voor de transcoding. Dus al met al heb je daar ook gen f*ck aan. Vind 't maar vreemd dat je bijna niks af kunt spelen op de iPad zelf. AC3 en je hebt al geen audio, hopeloos.

Maargoed, dat ligt dan niet direct aan de Wifi. Al stream/surf ik duidelijk beter met 50 Mb/s dan de 15Mb/s in m'n slaapkamer. Wie 't kan uitleggen ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

mijkie

Ik gebruik Yxplayer op mijn iPad, werkt hier prima !!
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

raindog

#1955
Voor geïnteresseerden in de Air, op Anandtech vond ik een erg complete review.

De snelheidsverschillen tussen de vijf generaties iPads staan in dit filmpje mooi in beeld gebracht (kreeg het filmpje niet via een url werkend..)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

danielo

Citaat van: Xstream op november  3, 2013, 11:26:00
Ik krijg hier amper een HD video gestreamed op de iPad (eind 2012) anders. Sowieso al weken gezocht naar een fatsoenlijke player / streamer. Plex is dan denk 't beste, maar die loopt vaak ook schokkerig. Zal komen door de processing die m'n NAS moet doen en Plex verwacht dat je een dikke desktop dual core draait voor de transcoding. Dus al met al heb je daar ook gen f*ck aan. Vind 't maar vreemd dat je bijna niks af kunt spelen op de iPad zelf. AC3 en je hebt al geen audio, hopeloos.

Maargoed, dat ligt dan niet direct aan de Wifi. Al stream/surf ik duidelijk beter met 50 Mb/s dan de 15Mb/s in m'n slaapkamer. Wie 't kan uitleggen ...

Voor mijn voorbeeld had ik het over gewoon via netflix of bbc player (inkomend) en via airplay (uitgaand) en dat zou prima moeten gaan op 'hd' let wel dan bedoel ik 'HD' zoals de streaming mensen dat zien dus iets tot 7 a 8 Mbit.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

HAL

Citaat van: Xstream op november  3, 2013, 11:26:00
Sowieso al weken gezocht naar een fatsoenlijke player / streamer. Plex is dan denk 't beste, maar die loopt vaak ook schokkerig.

Probeer het origineel eens: XBMC. Draait echt super hier.

Hanky Panky

Citaat van: Xstream op november  3, 2013, 11:26:00
Ik krijg hier amper een HD video gestreamed op de iPad (eind 2012) anders. Sowieso al weken gezocht naar een fatsoenlijke player / streamer. Plex is dan denk 't beste, maar die loopt vaak ook schokkerig. Zal komen door de processing die m'n NAS moet doen en Plex verwacht dat je een dikke desktop dual core draait voor de transcoding. Dus al met al heb je daar ook gen f*ck aan. Vind 't maar vreemd dat je bijna niks af kunt spelen op de iPad zelf. AC3 en je hebt al geen audio, hopeloos.

Maargoed, dat ligt dan niet direct aan de Wifi. Al stream/surf ik duidelijk beter met 50 Mb/s dan de 15Mb/s in m'n slaapkamer. Wie 't kan uitleggen ...

Ik gebruik AirPlayit HD om bestanden van mijn server te kijken, werkt perfect.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Aurora13

Citaat van: danielo op november  3, 2013, 09:53:10
Een hogere snelheid lijkt in eerste instantie onzinnig maar stel je gebruikt hem om netflix te kijken en door te sturen naar een appletv (groot scherm). Nu moet er zeg een 7 a 8 Mbit stream naar binnen en naar buiten. Hoe sneller dit kan hoe korter de wifi aan moet in burst mode. Heb gisteren een test gedaan (in dit geval via de bbc player) 2 uur gekeken op deze manier en 1% batterij gebruik. Even kort door de bocht is het altijd fijn om minder lang om onderdelen actief te hebben.

Daniel.

Dat is incorrect, de ipad zegt alleen maar tegen de Apple TV waar hij de stream kan vinden en die zal hem zelf gaan streamen van netflix en alleen zijn afspeel status doorgeven aan de ipad. Die wordt eigenlijk alleen een remote zeg maar. Alleen als je Airplay Mirroring of een lokale film op de ipad streamt naar een device zal er daadwerkelijk een stream van de ipad naar het device zijn.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Xstream

Citaat van: HAL op november  3, 2013, 13:08:41
Probeer het origineel eens: XBMC. Draait echt super hier.
Op een Synology nas die video transcode naar je iPad? En wat is er origineel aan XBMC? Sowieso heb ik XBMC nooit als "licht" ervaren.
Wat ik dus zoek is transcode app voor is voor de Syno die 't ook daadwerkelijk aankan, of beter nog: een player die op z'n minste 75% van de populaire codecs ondersteunt, zodat je niks hoeft te transcoden.

Heb denk al 10 stream apps geprobeerd, stuk of 5 betaalde apps, allemaal mankeren ze wel wat. Leek even goed te gaan met PlayerXtreme, maar ook die bleek z'n kuren te hebben. Dus dan zoeken we nog even verder. Maar ik vind 't bizar dat 't schijnbaar zo moeilijk is voor de iPad.

Zal Airplayit HD eens proberen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

HAL

Plex is een afgeleide van XBMC. XBMC was er dus eerder en omdat de community zo groot is, is het voortdurend in ontwikkeling. Ik gebruik XBMC voornamelijk op de iPad om te streamen. Ook wel op mijn iphone. Maar die is wel erg klein voor dat doel. Het draait super.

danielo

Citaat van: Aurora13 op november  3, 2013, 20:03:04
Dat is incorrect, de ipad zegt alleen maar tegen de Apple TV waar hij de stream kan vinden en die zal hem zelf gaan streamen van netflix en alleen zijn afspeel status doorgeven aan de ipad. Die wordt eigenlijk alleen een remote zeg maar. Alleen als je Airplay Mirroring of een lokale film op de ipad streamt naar een device zal er daadwerkelijk een stream van de ipad naar het device zijn.

Zover ik weet was dat niet zo bij de meeste apps misschien dat netflix nu al iets als dial doet (zoals de chromecast). maar vandaag heb ik bv 2 uur (omdat het stormde en  schotel het niet deed) sport-1 via de app zitten kijken en de bat. ging 10% achteruit in 2 uur (scherm uit) indien het alleen een url doet en dan remote (als scherm aan) is dat wel erg veel. Zal eens wat netwerk traffic bekijken bij de meeste apps. Dit zou ook inhouden dat surround geluid zou moeten werken (immers er is dan geen verschil of je de netflix op de appletv gebruikt of via een ipad) en werkt ook niet.

We gaan dit eens uitzoeken want ben niet 100% zeker.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xstream

#1963
Citaat van: HAL op november  3, 2013, 22:28:36
Plex is een afgeleide van XBMC. XBMC was er dus eerder en omdat de community zo groot is, is het voortdurend in ontwikkeling. Ik gebruik XBMC voornamelijk op de iPad om te streamen. Ook wel op mijn iphone. Maar die is wel erg klein voor dat doel. Het draait super.
OK, dat afgeleide wist ik niet.
Maar verder doet t dus niet wat ik zoek. Neem aan dat je van je pc streamt ofzo? Dat is niet de bedoeling.

Met airplayit hetzelfde probleem. Hebben alleen een Mac en pc server installer.
Vermoed dat de snelste oplossing gewoon een andere tablet zoeken wordt die wel de gangbare video formaten afspeelt.
Nas kan t qua processor kracht niet aan en de ipad kan geen fluit afspelen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

HAL

Citaat van: Xstream op november  4, 2013, 00:59:35
OK, dat afgeleide wist ik niet.
Maar verder doet t dus niet wat ik zoek. Neem aan dat je van je pc streamt ofzo? Dat is niet de bedoeling.

Met airplayit hetzelfde probleem. Hebben alleen een Mac en pc server installer.
Vermoed dat de snelste oplossing gewoon een andere tablet zoeken wordt die wel de gangbare video formaten afspeelt.
Nas kan t qua processor kracht niet aan en de ipad kan geen fluit afspelen.

Nee, het wordt bij mij gestreamd vanaf een NAS. Volgens mij doet ik dus precies wat jij wilt. En i.t.t. bij jou, werkt het bij mij prima.

gsuk

Citaat van: MaxxMark op oktober 23, 2013, 16:09:44
Ieder persoon verschilt wat betreft glare. Ik vind het helemaal K<piep>.  Het heeft me altijd ervan weerhouden om een iMac te kopen.

In die tijd heb ik ook uitvoerig gezocht naar de opties. Er zijn maar enkele merken die een 'enigszins acceptabel' anti-glare folie hebben. En die waren volgens mij vrij aan de prijs.

Voor de iMac was toen de general consensus dat het het niet waard was en dat je beter de glasplaat er van af kon halen. Dat gaf het beste resultaat (maar maakt je scherm uiteraard gevoeliger daar de bescherming totaal weg is).

Dat gezegd heb je bij een iPad en dan zelf in de tuin natuurlijk dubbel en dwars nadeel. Als in een binnenruimte al dmv (dure) folie het gewenste resultaat niet behaald kan worden, dan zal dit buiten ook niet zo zijn.

Als je vriendin graag buiten leest valt het m.i. ook goed te praten om een dedicated e-reader te kopen. Die hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Mogelijk zelfs goedkoper dan een goed anti-glare folie ;)

Dank je voor je uitgebreid antwoord.
Even een toelichting.
Ze heeft al een e-reader (be book neo)
Op ons macbook pro early 2008 met matt scherm is het eigenlijk we goed te doen buiten, internet lezen spelletjes vandaar de vraag.
De reden waarom ik een ipad mini wil gebruiken is de veelzijdigheid van het apparaat.
Opzich ben ik wel bereid om te betalen voor een anti glare folie als het maar goed werkt.

Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

eriksk

Iemand nog een aanrader voor een bepaalde cover voor de Air?
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

Xstream

#1967
Citaat van: HAL op november  4, 2013, 07:35:57
Nee, het wordt bij mij gestreamd vanaf een NAS. Volgens mij doet ik dus precies wat jij wilt. En i.t.t. bij jou, werkt het bij mij prima.
Ja, wat voor nas? Met wat voor specs? En is daar dan een app voor net als Plex? Heb niet zo'n zin in command line gedoe. Daar heb ik geen Syno voor genomen.
Is XBMC dan lichter dan Plex? Volgens mij alleen maar zwaarder?
M'n Syno komt blijkbaar tekort om 't te transcoden, evenals de iPad die zeer beperkt is in 't afspelen van media. Dus dan kan ik of m'n NAS gaan upgraden, of de iPad vervangen. Dat laatste zou meer als een opluchting aanvoelen inmiddels :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

HAL

Ik heb een 212j en een iPad 2. Beiden dus niet van de snelste generatie. Integendeel. XBMC heeft een eigen app en een eigen repository in Cydia.

Xstream

#1969
Ow ok, kijk, dan moet 't gaan werken :) Thanks. Zal 't eens gaan uitzoeken.
EDIT: Cydia, dus je hebt je iPad gejailbreaked? Dat zie ik niet zo zitten. Dan vervang ik dus liever de iPad en pak ik gewoon een Android of Win tablet.

Gebruik je een XBMC server op je Syno, of lees je gewoon je Syno (met shared folder / webdav) uit met de XBMC app op je iPad?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kjelt

Zojuist bij de MM de iPad2 en iPad Air langs elkaar vergeleken en ja het verschilt enorm in gewicht MAAR wat een bagger gevoel geeft de air op het scherm tikken, lijkt wel alsof de beschermlaag is weggehaald. Bij de iPad2 voelt het alsof je tegen een ruit tikt , het gevoel van echt glas. Bij de air alsof je direct tegen het scherm aantikt, bijna eng dat als je te hard tikt je hem sloopt, nog meer mensen die dat gevoel hebben?

htjan160756

Citaat van: Kjelt op november  4, 2013, 13:32:10
Zojuist bij de MM de iPad2 en iPad Air langs elkaar vergeleken en ja het verschilt enorm in gewicht MAAR wat een bagger gevoel geeft de air op het scherm tikken, lijkt wel alsof de beschermlaag is weggehaald. Bij de iPad2 voelt het alsof je tegen een ruit tikt , het gevoel van echt glas. Bij de air alsof je direct tegen het scherm aantikt, bijna eng dat als je te hard tikt je hem sloopt, nog meer mensen die dat gevoel hebben?

Hoezo tikken op het scherm?
Ik tik zover ik weet nooit op het scherm, ja lichte druk met de vinger, maar niet tikken zodat je het hoort.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Kjelt

Nou ja ik bedoel bij de air krijg ik een "veer" gevoel alsof ik rechtstreeks op het display zit, bij de iPad2 zit er geen beweging in. Voelt gewoon niet helemaal lekker, ik sla een generatie over.

RonG

Citaat van: Kjelt op november  4, 2013, 16:44:02
Nou ja ik bedoel bij de air krijg ik een "veer" gevoel alsof ik rechtstreeks op het display zit, bij de iPad2 zit er geen beweging in. Voelt gewoon niet helemaal lekker, ik sla een generatie over.

Is het niet een kwestie van gewenning? Ben wel benieuwd naar de "feel" nu :).

jasjenl

Citaat van: Kjelt op november  4, 2013, 16:44:02
Nou ja ik bedoel bij de air krijg ik een "veer" gevoel alsof ik rechtstreeks op het display zit, bij de iPad2 zit er geen beweging in. Voelt gewoon niet helemaal lekker, ik sla een generatie over.
Geen idee waar je op doelt, heb zelf de air nog niet in handen gehad, maar reken er maar niet op dat de volgende generatie anders zal zijn op dat gebied.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5