iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Citaat van: Eddye op oktober 22, 2013, 21:47:26
Gewoon een iPad 1 kopen, dan kan je niet hoger dan IOS 5 :D
Die heb ik ook nog en koester ik  :D

dennism

Citaat van: Starred op oktober 22, 2013, 21:35:12
Ding is stuk sneller, kleiner en lichter. Wat verwacht je nog meer dan?

Veel meer innovatie is denk ik op dit moment idd niet mogelijk. Enige waar ik weinig over gehoord heb, en binnen deze generatie misschien nog beter kan is de batterij. Wel jammer dat ze nog steeds de 16GB instapper hebben en deze niet hebben geupgrade naar 32GB op hetzelfde prijspunt, maar opzich zeer begrijpelijk als gebruikers nog steeds bereid zij 100 euro te betalen voor alleen wat geheugen.

jasjenl

Mja, ik denk dat ze functioneel toch wel iets meer hadden kunnen toevoegen dan alleen maar een snellere, kleinere en lichtere versie van wat er nu al is. Eigenlijk is er sinds de ipad 3 niks echt nieuws meer bijgekomen. Van de 1 naar 2 kreeg je de camera erbij, van de 2 naar 3 retina scherm, maar daarna zijn het alleen maar verfijningen van bestaande features geweest. Ik had zelf bijvoorbeeld de toevoeging van stereo speakers wel mooi gevonden of in ieder geval iets wat een werkelijk toegevoegde waarde had en nieuwe functionaliteit biedt t.o.v. de voorganger. Er is volgens mij niks wat een ipad air kan dat een ipad 3 niet kan, behalve dat de air sneller is en dus soepeler zal draaien.

Dat de air lichter en kleiner is vind ik zelf niet zo heel boeiend: ik heb mijn ipad in een belkin cinema folio hoes en dat voegt dusdanig veel 'bulk' toe dat ik betwijfel of de reductie in omvang en gewicht nog merkbaar zal zijn.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Starred

Tsja, dan zijn de verwachtingen qua innovatie wellicht wat te hoog.
ik vind het een mooie upgrade

Kjelt

 Op zich best knap ieder jaar een nieuwe processor te ontwerpen, laten bouwen, en te integreren in een nieuw product. Dat gaan ze niet nog jaren volhouden, op zich zou deze chip wel een tijdje mee moeten kunnen.

Erik

Leuk maar ik zie me niet upgraden gebruik hem nu al weinig, pak toch liever pc.
Als ik 100 euro zou kunnen bijleggen voor een nieuwe zou het wel leuk zijn als gimmick maar voegt 64bit en een snellere cpu/gpu wat toe? Alleen als je 3 generaties achterloopt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

#1881
Of bijvoorbeeld als je er nog helemaal geen (tablet) hebt.
Het is dat ik eigenlijk ... ergens anders voor aan het sparen ben. ;)

gsuk

Citaat van: gsuk op augustus 16, 2013, 22:04:50
wie heeft ervaring met anti glare folie voor op een ipad?
mijn vriendin wil haar ipad gebruiken als ereader maar in de tuin is het bijna niet te doen in zonlicht(met haar bebook neo gaat het prima)
het gaat om een ipad 3

ook inverband met de aanschaf van een ipad mini

alvast bedankt
groetjes Emile

niemand?
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

BJF

Een iPad in (direct) zonlicht gebruiken blijft een probleem. Dat zal met een anti glare folie niet anders zijn denk ik.
NAD M10 V2
Elac FS247

MaxxMark

Ieder persoon verschilt wat betreft glare. Ik vind het helemaal K<piep>.  Het heeft me altijd ervan weerhouden om een iMac te kopen.

In die tijd heb ik ook uitvoerig gezocht naar de opties. Er zijn maar enkele merken die een 'enigszins acceptabel' anti-glare folie hebben. En die waren volgens mij vrij aan de prijs.

Voor de iMac was toen de general consensus dat het het niet waard was en dat je beter de glasplaat er van af kon halen. Dat gaf het beste resultaat (maar maakt je scherm uiteraard gevoeliger daar de bescherming totaal weg is).

Dat gezegd heb je bij een iPad en dan zelf in de tuin natuurlijk dubbel en dwars nadeel. Als in een binnenruimte al dmv (dure) folie het gewenste resultaat niet behaald kan worden, dan zal dit buiten ook niet zo zijn.

Als je vriendin graag buiten leest valt het m.i. ook goed te praten om een dedicated e-reader te kopen. Die hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Mogelijk zelfs goedkoper dan een goed anti-glare folie ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

danielo

Citaat van: Kjelt op oktober 22, 2013, 23:06:04
Op zich best knap ieder jaar een nieuwe processor te ontwerpen, laten bouwen, en te integreren in een nieuw product. Dat gaan ze niet nog jaren volhouden, op zich zou deze chip wel een tijdje mee moeten kunnen.

Gezien ze nu veel van het ontwerpen van de chips zelf doen (cpu bijna helemaal) hebben ze veel mensen die dat doen en tja die moeten toch wat te doen hebben denk niet dat ze snel zullen stoppen denk eerder dat ze overgaan op eigen ontwerpen voor de laptops.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Citaat van: jasjenl op oktober 22, 2013, 22:45:24
Mja, ik denk dat ze functioneel toch wel iets meer hadden kunnen toevoegen dan alleen maar een snellere, kleinere en lichtere versie van wat er nu al is. Eigenlijk is er sinds de ipad 3 niks echt nieuws meer bijgekomen. Van de 1 naar 2 kreeg je de camera erbij, van de 2 naar 3 retina scherm, maar daarna zijn het alleen maar verfijningen van bestaande features geweest. Ik had zelf bijvoorbeeld de toevoeging van stereo speakers wel mooi gevonden of in ieder geval iets wat een werkelijk toegevoegde waarde had en nieuwe functionaliteit biedt t.o.v. de voorganger. Er is volgens mij niks wat een ipad air kan dat een ipad 3 niet kan, behalve dat de air sneller is en dus soepeler zal draaien.

Dat de air lichter en kleiner is vind ik zelf niet zo heel boeiend: ik heb mijn ipad in een belkin cinema folio hoes en dat voegt dusdanig veel 'bulk' toe dat ik betwijfel of de reductie in omvang en gewicht nog merkbaar zal zijn.

De ipad3 was niet best, de nieuwe is 4x sneller op cpu en gpu (laatste is belangrijk) wordt niet meer bizar warm. kleiner en 30% lichter. Betere camera (vooral door de A7) de m7 chip. Persoonlijk vind ik 'iets spannender bv stereo' juist geen echte toevoeging. Enigste wat ze echt blijkbaar niet voldoende van hadden is de touchID dat vind ik nu echt een gemis omdat je als 5s eigenaar straks verwacht dat je ermee kan unlocken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

raindog

Citaat van: danielo op oktober 23, 2013, 19:13:13
De ipad3 was niet best, de nieuwe is 4x sneller op cpu en gpu (laatste is belangrijk) wordt niet meer bizar warm. kleiner en 30% lichter. Betere camera (vooral door de A7) de m7 chip. Persoonlijk vind ik 'iets spannender bv stereo' juist geen echte toevoeging. Enigste wat ze echt blijkbaar niet voldoende van hadden is de touchID dat vind ik nu echt een gemis omdat je als 5s eigenaar straks verwacht dat je ermee kan unlocken.

Wat is er dan 'niet best' aan de iPad 3? Ik ben begonnen met de iPad 1, en heb nu zowel een 2 als een 3. De 3 was zo goed dat ik vorig jaar geen behoefte had aan een 4. Die van mij wordt nooit 'bizar warm' en werkt probleemloos, ook op iOS7. De Air gaat er volgende week wel komen als vervanging van de 2.

Persoonlijk zie ik niet zoveel nut voor dat touchID op een iPad. De meeste iPads worden gebruikt icm met een smartcover. Dat 'unlockt' dus vanzelf zolang je geen codeslot gebruikt.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

danielo

Citaat van: raindog op oktober 23, 2013, 20:18:56
Wat is er dan 'niet best' aan de iPad 3? Ik ben begonnen met de iPad 1, en heb nu zowel een 2 als een 3. De 3 was zo goed dat ik vorig jaar geen behoefte had aan een 4. Die van mij wordt nooit 'bizar warm' en werkt probleemloos, ook op iOS7. De Air gaat er volgende week wel komen als vervanging van de 2.

Persoonlijk zie ik niet zoveel nut voor dat touchID op een iPad. De meeste iPads worden gebruikt icm met een smartcover. Dat 'unlockt' dus vanzelf zolang je geen codeslot gebruikt.

Heb zelf ook nog een ipad3 dus weet er alles van gebruik hem met veel plezier maar het is/was duidelijk dat ze het retina scherm iets te vroeg gebracht hebben. Hij was zwaarder, langzamer dan de ipad2 omdat die zoveel pixels moest verschuiven zonder voldoende gpu en werd daardoor ook warmer. De ipad4 loste de meeste dingen op vandaar dat de ipad3 ook maar kort in productie is geweest. Denk dat touchID toch gaat komen alhoewel ik met je eens ben dat het jammer is dat dan de touchcover niet meer werkt. Nu merk je al met 7.0.3 dat je een code MOET ingeven je kan hem daarna uitzetten maar alles wijst erop dat apple mensen meer wil beschermen. Touch cover is prima voor in huis maar daarbuiten is het gevolg wel dat je alles open laat.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jasjenl

#1889
Ik heb op mijn iPad het zo ingesteld dat ie pas na een uur weer om een unlock code vraagt. Voor een apparaat dat ik voornamelijk thuis gebruik wil ik niet steeds weer een code hoeven invoeren, maar als ie langere tijd ongebruikt ligt wil ik toch nog wel enige vorm van beveiliging erop hebben. Dit is dan een aardig compromis: gebruik ik 'm een paar keer relatief kort achter elkaar, dan unlockt ie gewoon door de cover te openen, ligt ie langer ongebruikt dan voer ik weer een keer de code in.
Voor de iPhone ligt dat anders, daar heb ik zo ingesteld dat ie na een minuut om een code vraagt.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Nooff

Hier ook een iPad 3, snel genoeg en kan ook genoeg. Nooit problemen, niet traag en ook niet heel warm bij intensief gebruik. Alleen de touch ID was een overweging waard geweest, de rest vind ik persoonlijk niet heel interessant. Leuk als je intensief gamed ofzo, maar daar heb ik een console voor. Ik vind de veranderingen aardig, maar ze mogen zo langzamerhand echt wel eens met een instap van 32GB komen, valt me echt zwaar van ze tegen.

Teejoo

Precies, dat geldt ook voor de iPhone. Minimaal 32 GB als instap voor zo'n bedrag.

LittleNinja

Ik zit nog op de eerste iPad te werken. Hij doet het nog prima, maar ik denk er toch over om naar de mini retina te gaan.... Ooit. Tenzij Oppo toch ook nog een tablet gaat lanceren. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

twani

Citaat van: raindog op oktober 23, 2013, 20:18:56
Wat is er dan 'niet best' aan de iPad 3? Ik ben begonnen met de iPad 1, en heb nu zowel een 2 als een 3. De 3 was zo goed dat ik vorig jaar geen behoefte had aan een 4. Die van mij wordt nooit 'bizar warm' en werkt probleemloos, ook op iOS7. De Air gaat er volgende week wel komen als vervanging van de 2.

Persoonlijk zie ik niet zoveel nut voor dat touchID op een iPad. De meeste iPads worden gebruikt icm met een smartcover. Dat 'unlockt' dus vanzelf zolang je geen codeslot gebruikt.
Mijn 3 is een fijn ding hoor, en iets warm is s'winters  wel lekker op schoot toch? :P

eriksk

Ik heb nog geen tablet en nu toch maar besloten om de (nieuwe) IPad aan te schaffen, al ben ik niet bepaald Apple fan.
Vreemde vraag; waar koop ik die als die uit komt? Ik wil deze wel snel hebben, maar ik ga er niet voor in de rij staan. Zijn er nog geen betrouwbare webshops die het ding aanbieden? Is de eerste release alleen in de apple centre in A'dam?
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

dennism

Citaat van: danielo op oktober 23, 2013, 19:07:43
Gezien ze nu veel van het ontwerpen van de chips zelf doen (cpu bijna helemaal) hebben ze veel mensen die dat doen en tja die moeten toch wat te doen hebben denk niet dat ze snel zullen stoppen denk eerder dat ze overgaan op eigen ontwerpen voor de laptops.

Daniel.

Dit betwijfel ik ten zeerste, tenzij ze OSX gaan porten naar ARM (+ alle Applicaties) daar ze voor zover ik weet enkel licenties hebben om ARM gebaseerde CPU's te mogen bouwen. Misschien dat een soort van mini notebook op basis van IOS een mogelijkheid is, echter ook dat zie ik niet snel gebeuren daar dit eigenlijk te dicht in het vaarwater komt van de Ipad's en de Macbook Air

Eigen x86 (of x64) compatible CPU's ontwerpen en produceren is lastig voor Apple daar ze geen licentie hebben van Intel voor zover ik weet, en intel is niet al te scheutig met het verstrekken van deze licenties (zeker niet omdat Apple ook nog een grote afnemer is van Intel).

dennism

Citaat van: eriksk op oktober 25, 2013, 10:57:49
Ik heb nog geen tablet en nu toch maar besloten om de (nieuwe) IPad aan te schaffen, al ben ik niet bepaald Apple fan.
Vreemde vraag; waar koop ik die als die uit komt? Ik wil deze wel snel hebben, maar ik ga er niet voor in de rij staan. Zijn er nog geen betrouwbare webshops die het ding aanbieden? Is de eerste release alleen in de apple centre in A'dam?

Gezien je nog niet 100% zeker klinkt zou ik em online bestellen, als ie dan niet bevalt kun je de koop nog ontbinden op basis van de WKOA mocht het toch niet bevallen. Bij een fysieke winkel zal dit niet gaan.

Hanky Panky

Citaat van: eriksk op oktober 25, 2013, 10:57:49
Ik heb nog geen tablet en nu toch maar besloten om de (nieuwe) IPad aan te schaffen, al ben ik niet bepaald Apple fan.
Vreemde vraag; waar koop ik die als die uit komt? Ik wil deze wel snel hebben, maar ik ga er niet voor in de rij staan. Zijn er nog geen betrouwbare webshops die het ding aanbieden? Is de eerste release alleen in de apple centre in A'dam?

Bij Dixons kopen, daar krijg je standaard drie jaar garantie op alle Apple producten. Gezien de hysterische opstelling van Apple op het punt van garantie geven is dat wel een geruststellende gedachte denk ik?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

dennism

Citaat van: Hanky Panky op oktober 25, 2013, 11:04:15
Bij Dixons kopen, daar krijg je standaard drie jaar garantie op alle Apple producten. Gezien de hysterische opstelling van Apple op het punt van garantie geven is dat wel een geruststellende gedachte denk ik?

Apple is gelukkig al iets bijgedraaid door kritiek van de consumenten autoriteiten en geeft nu geloof ik standaard 2 jaar ipv een jaar. Dixons is echter met 3 jaar nog wel beter.

Starred

Aan de andere kant, zoveel lijkt er niet stuk te kunnen gaan aan een ipad