iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kjelt

Citaat van: aMUSEd op maart 19, 2011, 21:29:36
Vergis je niet. De volgende generatie PSP's schijnen een vergelijkbare rekenkracht te hebben tov de PS3.
In de toekomst kan het wellicht anders zijn, zeker als GPU fabrikanten in gaan zetten op ultra low power apps.
Echter dat een volgende generatie PSP gelijke GPU power heeft als een 6 jaar oude console vind ik nog niet schokkend ;)

danielo

#1701
Citaat van: Kjelt op maart 20, 2011, 12:29:16
In de toekomst kan het wellicht anders zijn, zeker als GPU fabrikanten in gaan zetten op ultra low power apps.
Echter dat een volgende generatie PSP gelijke GPU power heeft als een 6 jaar oude console vind ik nog niet schokkend ;)

Wel dat die dit doet met een omvang/watt verhouding van een factor 10000x misschien ?

Wat we zien is dat de markt zich aan het hervinden op eisen die bij mobiel normaal zijn : omvang en watts en aantallen. Dus ja we gaan tijdelijk wat terug in ruwe kracht maar komen uit in een andere wereld. Neem de AppleTV2 die zeker nog niet tot zijn potentie gebruikt wordt maar gemiddeld 2 a 3 watt gebruikt en de omvang heeft kleiner dan een beetje pci kaart van 5 jaar terug.

Ook voor software geld dat de aantallen werken, de 70% voor developers en de 'openheid' van apple mogen andere wel over zeuren maar het is echt een stuk opener dan op de consoles en de aantallen veel groter. Lullig voor de hardcore gamers misschien die zullen een paar jaar minder aandacht krijgen de games makers zullen druk zijn een plek te vinden in deze nieuwe wereld voor ze te laat zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

aMUSEd

Citaat van: Kjelt op maart 20, 2011, 12:29:16
Echter dat een volgende generatie PSP gelijke GPU power heeft als een 6 jaar oude console vind ik nog niet schokkend ;)
Is de PS3 er al weer zo lang.. wat vliegt de tijd  :)

Citaat van: danielo op maart 20, 2011, 13:31:56
Lullig voor de hardcore gamers misschien die zullen een paar jaar minder aandacht krijgen de games makers zullen druk zijn een plek te vinden in deze nieuwe wereld voor ze te laat zijn.
Natuurlijk zullen er grote ontwikkelaars zijn die een graantje mee willen pikken maar ipadgames zijn relatief kleine projecten voor ze.
Daarbij lijkt het me dat ze mensen zull;en aantrekken om games voor deze markt te ontwikkelen want deze ontwikkelaars gokken niet op een paard.
Uiteraard zal er wel het eea geport worden  ;)

Kjelt

Ik vraag me wel af of het concept wat nu gebruikt wordt bij consoles ook niet gaat veranderen.
Vaak zijn ontwikkelaars nu 2 jaar bezig met een bv 6 level platform game en als dat niet aanslaat dan zijn ze hun investering kwijt.
Wat nu als ze na 3 maanden met een 1 level platform game uitkomen, kijken of dat aanslaat en dan steeds iedere 3 maanden een nieuw level releasen? tís maar een idee,
maar ik zie dit nu bij bv angry birds gebeuren en dat spel blijft mij gewoon trekken en dus als je een andere marketing strategie bedenkt inkomsten genereren.

aMUSEd

Citaat van: Kjelt op maart 20, 2011, 14:20:32
Wat nu als ze na 3 maanden met een 1 level platform game uitkomen, kijken of dat aanslaat en dan steeds iedere 3 maanden een nieuw level releasen? tís maar een idee
Dit gebeurt ook al.

papaleo

Wanneer ik de tijd/datum zet op; 'Stel automatisch in' dan loopt de klok >10min. voor...
Heeft iemand anders dit euvel ook?

(Ik heb een 64Gb,3G uitvoering)
En draai met software 4.3(8F190)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hifiman

Net effe airprint en airvideo werkend gemaakt, dat is allebei wel cool zeg, lekker printen vanaf de ipad op mijn gewone samsung laser printer en lekker een serietje op de ipad in HD kijken in de tuin  :)

LittleNinja

heb jij daar wel mooi tuinweer dan?? Dan kom ik even die pakweg 1 kilometer jouw kant op lopen namelijk.. :D

Citaat van: Audioloog op maart 26, 2011, 12:18:02
Net effe airprint en airvideo werkend gemaakt, dat is allebei wel cool zeg, lekker printen vanaf de ipad op mijn gewone samsung laser printer en lekker een serietje op de ipad in HD kijken in de tuin  :)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op maart 26, 2011, 20:48:22
heb jij daar wel mooi tuinweer dan?? Dan kom ik even die pakweg 1 kilometer jouw kant op lopen namelijk.. :D


Vandaag niet inderdaad, maar gisteren en morgen wel ;-)

THX-UltraII

Voor degenen die nog op zoek zijn naar een iPad 2 die op dit moment nergens meer te krijgen is tot waarschijnlijk half april, ik heb er 1 te koop. Zie het markt gedeelte van ons forum  :pompom:

papaleo

Citaat van: papaleo op maart 23, 2011, 12:19:06
Wanneer ik de tijd/datum zet op; 'Stel automatisch in' dan loopt de klok >10minuten voor...
Heeft iemand anders dit euvel ook?

(Ik heb een 64Gb,3G uitvoering)
En draai met software 4.3(8F190)

Niemand?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

danielo

Citaat van: papaleo op maart 27, 2011, 14:45:00
Niemand?

Nee maar misschien heb je een vreemde provider ? Ik vermoed dat het klok signaal niet van het internet wordt gehaald maar van de telco komt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

ik kan die optie niet eens vinden in settings, moet alles met d ehand doen. Loopt je pc niet 10 min voor dat die daar de tijd van trekt?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RonG

Is er een manier om alle geopende apps in een keer te sluiten?

WickedGame

Citaat van: RonG op maart 28, 2011, 08:44:48
Is er een manier om alle geopende apps in een keer te sluiten?

Dubbel drukken op de "Home" knop. Dan krijg je onderin een soort van taskmanager. lang op een app drukken zodat die gaan bewegen en dan kan je ze sluiten. Er zal ongetwijfeld wel een app zijn om het geheel in 1 keer af te sluiten. Maar dit werkt overigens ook gewoon prima.

aMUSEd

Citaat van: WickedGame op maart 28, 2011, 09:12:00
Dubbel drukken op de "Home" knop. Dan krijg je onderin een soort van taskmanager. lang op een app drukken zodat die gaan bewegen en dan kan je ze sluiten. Er zal ongetwijfeld wel een app zijn om het geheel in 1 keer af te sluiten. Maar dit werkt overigens ook gewoon prima.
Vind het nog steeds omslachtig.
Hopelijk komt hier nog eens een aparte gesture voor (net als de unlockbare multitasting gestures).

danielo

Citaat van: aMUSEd op maart 28, 2011, 09:28:01
Vind het nog steeds omslachtig.
Hopelijk komt hier nog eens een aparte gesture voor (net als de unlockbare multitasting gestures).

Je kan natuurlijk ook de ipad even helemaal herstarten dan zijn ze ook weg. Het is trouwens niet echt nodig om applicaties te 'stoppen' ze draaien nl niet allemaal welke er nog wel echt draaien kan je niet zien zonder een aparte applicatie te installeren. iOS bepaald zelf welke applicaties draaien en voor hoelang.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

WickedGame

Citaat van: aMUSEd op maart 28, 2011, 09:28:01
Vind het nog steeds omslachtig.
Hopelijk komt hier nog eens een aparte gesture voor (net als de unlockbare multitasting gestures).

Als je je Ipad gejailbreakt hebt blijkt er wel een soort taskmanager te zijn waarop de processen zichtbaar zijn die actief draaien. Maar in de appstore zelf is er geen app te vinden die het doet. Althans ik kan het niet vinden. Dat het omslachtig is begrijp ik wel.

Kjelt

Citaat van: papaleo op maart 27, 2011, 14:45:00
Niemand?
Citaat van: danielo op maart 27, 2011, 16:19:36
Nee maar misschien heb je een vreemde provider ? Ik vermoed dat het klok signaal niet van het internet wordt gehaald maar van de telco komt.
Ik heb geen 3G en kan die optie niet vinden onder instellingen, dus ik denk dat het inderdaad zoals Danielo al zei het van je telco afkomt.

RonG

Citaat van: WickedGame op maart 28, 2011, 09:12:00
Dubbel drukken op de "Home" knop. Dan krijg je onderin een soort van taskmanager. lang op een app drukken zodat die gaan bewegen en dan kan je ze sluiten. Er zal ongetwijfeld wel een app zijn om het geheel in 1 keer af te sluiten. Maar dit werkt overigens ook gewoon prima.

Thanks,

wist deze manier al maar dacht dat het misschien mogelijk was om alles in een keer te doen. Helaas niet dus.

WickedGame

#1720
Citaat van: RonG op maart 28, 2011, 09:43:54
Thanks,

wist deze manier al maar dacht dat het misschien mogelijk was om alles in een keer te doen. Helaas niet dus.

Via de legale manier niet nee, via een jailbreak blijkt er wel een app er voor te zijn. Maar ben er nog niet achter welke app dat is.

*EDIT* Found it!

- Circuitous (Werkt alleen met een JB)
- ProSwitcher (Tevens alleen met JB)

RonG

Is de ipad 2 al te jailbreaken?

WickedGame

Citaat van: RonG op maart 28, 2011, 10:13:00
Is de ipad 2 al te jailbreaken?

OS 4.3 en 4.3.1 waarmee de Ipad2 is uitgerust is nog niet te jailbreaken. Dit zal denk ik niet lang meer gaan duren.  :D

danielo

Citaat van: WickedGame op maart 28, 2011, 09:37:28
Als je je Ipad gejailbreakt hebt blijkt er wel een soort taskmanager te zijn waarop de processen zichtbaar zijn die actief draaien. Maar in de appstore zelf is er geen app te vinden die het doet. Althans ik kan het niet vinden. Dat het omslachtig is begrijp ik wel.

Er zijn best applicaties waar je kan zien wat er wel/niet draait als je dat echt wil ook als je niet een JB hebt. Denk bijvoorbeeld aan SystemInfo app. Hier kan je (unix stijl) zien welke processen er draaien zowel daemons als programma's.




Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.