iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nosoforos

Maar anders zouden ze idd ook in de backup van iTunes op je oude pc moeten staan, daar kun je ze vast ook in terugvinden- zal wat sneller zijn.

danielo

Citaat van: Kjelt op maart 11, 2011, 22:07:47
Voorlopig hou ik het maar noodgedwongen op mijn oude laptop maar dat is inderdaad een goede oplossing, het zijn alleen totaal 3 GB aan pdf tijdschriften, even kijken hoe ik die ga mailen  :D

dropbox lijkt mij slimmer :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Job

Het principe is volgens mij dat je computer het basisstation is, en je iPad een satelliet. Dus updaten vanaf je iPad naar een nieuwe computer is niet de juiste methode. Je kunt wel gewoon je bestaande user data van je oude computer kopiëren naar je nieuwe, toch? Hang dan eerst je iPad nog een keer aan je oude computer, synchroniseer/backup de iPad, kopieer dan de user data van oude computer naar nieuwe, en hang de iPad aan de nieuwe computer.

danielo

Hai,

Voor mensen die multitasking gestures aan willen zetten op 4.3 :

http://www.tuaw.com/2011/03/13/want-new-gesture-controls-in-ios-4-3-on-your-ipad-heres-how/

Net gedaan werkt prima.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

htjan160756

Citaat van: danielo op maart 13, 2011, 22:36:19
Hai,

Voor mensen die multitasking gestures aan willen zetten op 4.3 :

http://www.tuaw.com/2011/03/13/want-new-gesture-controls-in-ios-4-3-on-your-ipad-heres-how/

Net gedaan werkt prima.

Daniel.

Hallo,

En hoe doe je dat dan, want ik kan het niet vinden bij mijn instelling op de iPad?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

danielo

Citaat van: htjan160756 op maart 13, 2011, 23:01:34
Hallo,

En hoe doe je dat dan, want ik kan het niet vinden bij mijn instelling op de iPad?

Groetjes J@n

ok hier een iets betere uitleg :

http://www.cultofmac.com/add-new-multi-touch-gestures-to-your-ipad-for-only-4-99/86112

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Wel leuk dat die iPad 1 nu zo in prijs is gedaald. Ik denk er sterk over een iPad 1 (tweedehands eventueel) over te nemen. Dat zal voorlopig toch wel voldoen. De iPad 3 of 4 zal waarschijnlijk toch een stuk grotere stap zijn.

Pieter-Jan

Citaat van: Kjelt op maart 11, 2011, 22:07:47
Voorlopig hou ik het maar noodgedwongen op mijn oude laptop maar dat is inderdaad een goede oplossing, het zijn alleen totaal 3 GB aan pdf tijdschriften, even kijken hoe ik die ga mailen  :D

zippen en met een systeem als yousendit voor grote files verzenden? Op een USB stick? Even netwerkje maken tussen beide laptops?
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

mic1980

#1658
Garageband voor de iPad  :inlove:
Wat een geniale app is dat!



aMUSEd

#1659
Citaat van: danielo op maart 14, 2011, 00:30:49
ok hier een iets betere uitleg :

http://www.cultofmac.com/add-new-multi-touch-gestures-to-your-ipad-for-only-4-99/86112

Daniel.
Helaas heb ik ook de installatieproblemen die gemeld worden in de appstore.
Uiteindelijk is het programma via de alternatieve weg geïnstalleerd maar ik zie xcode niet bij mijn programma's staan.. doe ik iets verkeerd?

EDIT gevonden!

EDIT2 krijg een error bij het opstarten  :dry:

mondiaal

Ik wil ook wel graag een tablet kopen en nu de ipad 1 al vanaf 375 te verkrijgen is wordt dit zeer aanlokkelijk. Ik ben alleen niet bekend met apple en begrijp dus dat ik er bijv. geen externe harde schijf aan kan hangen. Hoe kan ik er nu bijv. dan een film of muziek, boeken of tijdschriften opzetten?
Hoef ik dan alleen maar itunes te installeren en kan ik dan via mijn laptop wel mijn eigen dingen erop zetten?

En hoe zit het met internet? Ik heb nu een Nokia met een internetabbo en die kan ik op mijn laptop aansluiten en via nokia suite kan ik dan internetten op mijn laptop.
Gaat dit ook lukken met de ipad? Kan ik hier ook nokia suite op installeren en dan mijn telefoon aansluiten op de ipad?

Veel vragen en wie weet hebben jullie nog een andere tablet als advies.

Thanx



Job

Citaat van: mondiaal op maart 14, 2011, 23:55:38
Hoef ik dan alleen maar itunes te installeren en kan ik dan via mijn laptop wel mijn eigen dingen erop zetten?
Ja. Afgezien van dat die films dan wel in een iPad-compatible formaat moeten staan (iTunes heeft een functie om een iPad compatible versie van een bestand te maken)

mondiaal

Dankje. En kan ik er wel Mp3's opzetten en hoe zit het ebooks. Zit er al een e-reader programma op of moet ik die ook allemaal converteren naar een bepaald apple formaat?

Job

#1663
MP3-support is standaard. Ebooks is een ander verhaal, zeker qua DRM. PDF's zijn an sich geen enkel probleem. Nederlandse ebooks van Bol lees ik via Adobe DRM en Txtr.com. Er is ook een Kindle app, Stanzam GoodReader....

mondiaal

Oke, nog eens bedankt.Enig idee of ik mijn nokia kan aansluiten en nokia suite kan installeren?

Job

#1665
Citaat van: mondiaal op maart 15, 2011, 05:22:11
Enig idee of ik mijn nokia kan aansluiten en nokia suite kan installeren?
Die kans lijkt me zo goed als nihil. Op een iPad kun je enkel Apps uit de AppStore installeren. De meeste Nederlandse providers verbieden tethering onder een telefonie/data-abonnement dat voor telefoons is bedoeld.

mondiaal

Was ik al bang voor. Toch bedankt. En met een 3g kan ik dan wel mijn internetabbo gebruiken? En als ik voor een android tablet zou gaan kan ik daar dan wel met mijn nokia terecht?

Thanks

Job

Nooit geprobeerd, maar de iPad heeft een Micro-SIM nodig. Dus als je die niet hebt, wordt het knippen. Bovendien, als je dan flink wat data verbruikt, zal je provider ongetwijfeld gaan protesteren. Er is een reden dat ze aparte abonnementen voor iPad verkopen.

Er is een instapabonnement van Hi, maandelijks op te zeggen, waarbij je enkel per dag dat je ervan gebruik maakt betaalt (los van een klein maandbedrag, 5 euro ofzo).

mondiaal

Thanks again. Ik heb er 1 besteld (ipad) en ga proberen mijn telefoon in te stellen als wifi hotspot. Dit schijnt met een bepaald appje mogelijk te zijn.


WickedGame

Ben nu een aantal dagen verder met de Ipad en wil wel eens weten wat jullie must-have apps vinden. Zelf heb ik de volgende apps die ik nu al niet meer kan missen:

- Flipboard (Facebook, Twitter, Online magazine's in een mooi vormgegeven uiterlijk) - gratis
- IM+ (MSN, Facebook etc.) - gratis variant te verkrijgen in appstore
- Adobe Photo Express (heel krachtig klein programmatje voor snel een kleine foto bewerking)
- Garageband (Betaald, maar wat een gave app is dit)
- Friendly Facebook (Facebook App) - gratis variant
- Autoblog (Mediazine omtrent auto's) - gratis
- iPeng (Squeezebox besturingstool) - betaald
- Korg iMS-20 - Synthesizer tool, zeer uitgebreide betaalde app
- Korg iElectribe - Synthesizer tool, zeer uitgebreide betaalde app
- Telegraaf HD

Games

- Gun Bros. - Gratis
- Lil' Pirates - Gratis en ook leuk voor de kids mocht je die hebben
- Need For Speed: Hot Pursuit - Betaald, racegame
- Rage HD - Betaald, let op, zeer geweldadig maar wel gaaf!
- N.O.V.A. 2 - Betaald, actie shooter in HALO stijl, erg goed gelukt!

Ben nu wel benieuwd wat jullie must-haves zijn!

Kjelt

Apps buiten jouw lijst die ik elke dag gebruik:

bankzaken:
Abnamro
Moneyou

overig:
NU HD
CNN
iBook ofzo (pdf reader)

games:
Angry Birds HD  :D

mic1980

Games
Teris ( EA )
Cut The Rope
Pinball HD
Shanghai
Infinity Field
TriPeaks
Touch Hockey (Leuk met z'n tweeën Air hockey)
New Puzzle Bubble

Readers
CloudReaders (Voor Magazine's in PDF)

Overige
SketchBook (Als je van tekenen houd)
My Frame (Om de iPad als fotoframe te gebruiken)
XBMoteC (mooie Afstandbediening voor XBMC)

Muziek
TuneIn Radio (Uitgebreide radio streamer MUST HAVE)
iELECTRIBE (Wacht echter op een aanbieding. Anders best wel prijzig)
Garageband
Aweditorium (Leuke app om Indie bandjes te ontdekken)

clockwork

Veronica Magazine als tv gids. Vind ik beter dan TV-gids.nl die ik hiervoor gebruikte.
(betere programma beschrijvingen en film recensies)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

snopper

ik wilde vandaag de RTL XL app binnen halen, maar dat ding schijn ik met mijn account in iTunes voor Luxemburg niet te mogen installeren. Wat de f@#@ is dat nu weer? De website die ze hiervoor hadden voor de iPAD ging goed buiten nederland, dus ik denk jiet dat het aan de rechten ligt.

Weet iemand een methode de app toch te kunnen installeren?

Snopper

ivo1986

Citaat van: mic1980 op maart 17, 2011, 13:37:06
Aweditorium (Leuke app om Indie bandjes te ontdekken)

Vind ik ook heel erg leuk.