iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

peterrr

Citaat van: Teejoo op november 27, 2010, 19:20:37
Inderdaad stom dat je de suggestie accepteerd door een spatie te drukken. Waaron niet gewoon erop drukken om te accepteren.

Je weet toch Apple denkt voor ons   ;)

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Tinus_

Citaat van: Tinus_ op november 15, 2010, 09:13:27
Is er een applicatie dat ik mijn iPhone kan bedienen met mijn iPad?

Ik heb namelijk een Wadia dock waar mijn iPhone in kan die dan verbonden is via een plugin met mijn nas. Nu moet je dus iedere keer opstaan om een ander nummer op te zoeken.

even mijzelf quoten  8)

Is er echt niemand die een idee heeft?
Rebuilding my HT

Kjelt

Citaat van: Tinus_ op november 28, 2010, 08:23:14
even mijzelf quoten  8)
Is er echt niemand die een idee heeft?
Denk niet dat dit kan, beste optie is om een dedicated renderer te gebruiken zoals airport xpress of hoe heten die dingen. Dan kun je zowel je iPhone als iPad gebruiken als remote om nummers van je NAS te selecteren en die dan door de airport te laten afspelen.
Als je dat wilt wat jij wilt dan zou je een app moeten hebben die de iPhone als een soort airplay device kan laten functioneren en dan kun je vanuit de iPod app op de iPad de nummers er naar toe slepen. Ik weet niet of de iPhone dat kan, of dat er zo'n app bestaat? (dus iPhone als een soort airport dienst doen)?

danielo

Het klinkt inderdaad logischer om een andere 'ontvanger' te kiezen dan een ipod/iphobe/ipad via een dock maar iets dat bereikbaar is via de ipod/iphone/ipad als remote(s). De makelijkste optie is een AppleTV (oude model) en waarschijnlijk zal ook het nieuwe model prima voldoen. Gezien je deze ook digitaal aansluit zal de geluidskwaliteit minimaal het zelfde zijn als via je huidige oplossing.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Tinus_

#1529
Is natuurlijk best wel mogelijk. De Wadia eruit en een AppleTV ervoor in de plaats.
Er staat al een AppleTV op marktplaats voor €95,-
Rebuilding my HT

peterrr

Citaat van: Tinus_ op november 28, 2010, 13:50:36
Is natuurlijk best wel mogelijk. De Wadia eruit en een AppleTV ervoor in de plaats.
Er staat al een AppleTV op marktplaats voor €95,-


Dan of streamen of er zoals ik er een grotere hd erin :thumbs-up:


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Kjelt

Citaat van: Tinus_ op november 28, 2010, 13:50:36
Is natuurlijk best wel mogelijk. De Wadia eruit en een AppleTV ervoor in de plaats.
Er staat al een AppleTV op marktplaats voor €95,-
Dan zou ik even wachten op de AppleTV2 de nieuwe generatie met airplay  :pompom:

Tinus_

Ik stream van een nas, heb ik dan airplay wel nodig?
Ik heb echt een hekel aan Itunes, een AppleTV is ook om te bouwen naar xbmc en daar heb je een hele mooi app van in de store.
Rebuilding my HT

peterrr

Citaat van: Kjelt op november 28, 2010, 14:03:27
Dan zou ik even wachten op de AppleTV2 de nieuwe generatie met airplay  :pompom:
Kan...
Maar ik baal ervan dat geen hd heeft, dus moet er altijd iets meer aan als je streamt o.k
Ik vind het nu wel heel makkelijk dat alleen de atv aan hoeft.
Ik ben wel benieuwd hoe de toekomstige atv dit aanpakt..
Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Citaat van: Kjelt op november 28, 2010, 14:03:27
Dan zou ik even wachten op de AppleTV2 de nieuwe generatie met airplay  :pompom:

De oude werken ook met airplay, zowel de AppleTV1 and airport express. Zonder natuurlijk de video.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Flavio

Gebruikt iemand hier de iPad om zijn installatie af te stellen d.m.v. een RTA App en zo ja welke App dan?
Zat even in de App Store te kijken en iAnalyzer leek me wel wat.

Lekker op de bank met de iPad in de hand is wat makkelijker dan een laptop met Room Eq Wizard met een losse soundcard en RTA meter en een boel kabels  ;D
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

danielo

Citaat van: Flavio op november 28, 2010, 16:47:28
Gebruikt iemand hier de iPad om zijn installatie af te stellen d.m.v. een RTA App en zo ja welke App dan?
Zat even in de App Store te kijken en iAnalyzer leek me wel wat.

Lekker op de bank met de iPad in de hand is wat makkelijker dan een laptop met Room Eq Wizard met een losse soundcard en RTA meter en een boel kabels  ;D

Nee en ik heb even zitten kijken maar ik zie ook niet helemaal hoe dit als een compleet systeem zou werken. Volgens mij moet je nu steeds zelf de bron zijn en is dit alleen de analyse kant. Daarbij vraag ik mij dan ook nog eens af hoe precies dat is gezien die volgens mij gewoon de mic gebruikt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Flavio

Ik zie het zo voor me:

Je speelt een testsignaal af op je installatie, bv. roze ruis.
De iPad meet het en laat op het scherm een 1/3 oktaaf grafiek zien.
Je kan dan zien waar de pieken en dalen zitten en corrigeert deze met de equalizer in je processor.
De processor moet dit wel ondersteunen natuurlijk.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

danielo

Citaat van: Flavio op november 28, 2010, 19:48:09
Ik zie het zo voor me:

Je speelt een testsignaal af op je installatie, bv. roze ruis.
De iPad meet het en laat op het scherm een 1/3 oktaaf grafiek zien.
Je kan dan zien waar de pieken en dalen zitten en corrigeert deze met de equalizer in je processor.
De processor moet dit wel ondersteunen natuurlijk.


Precies en je weet ook niet hoe groot de afwijking is als je 'meet' via de ipad dus ik vraag mij af of dit
het level van speeltje kan ontgroeien. Had het logischer gevonden als de ipad ook de bron zou zijn en hij eerst een interne calibratie zou doen etc etc. Ik zeg niet dat je hier niets mee kan maar je hebt nogsteeds wel externe dingen nodig.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Tijd geleden dat ik tijd had om met de ipad te spelen, maar wat ik even herinner is.
Ik luister radio decibel via de app, wil dan internetten gaat de muziek uit!!!! want dat kan hij niet tegelijk.

Updaten of iets kopen en op de achtergrond installeren lukte ook niet. Installeren was meteen je huidige app verlaten terwijl ik graag verder wilde kijken.


Citaat van: danielo op november 27, 2010, 01:06:21
Echt geef eens een voorbeeld wat niet zou kunnen met de huidige vormen die app developers aangeboden krijgen ? Als software developer (25 jaar) weet ik wat de gemiddelde developer er mee zal doen als je het niet aan banden legt. Je hebt oa taskcompletion en andere vormen die zinnig zijn. Welke apps zouden niet kunnen in deze setup ? Vind een groter gemis eigenlijk geen goeie vorm van notificatie.

De vergelijking met zwanger zijn gaat ook niet echt op, zelfs als je 'echte' multitasking hebt zijn er meerdere vormen. De ipad (en elk iOS) doet echte multitasking en is super zwanger wat er niet is is toegang voor elke gozer om je ipad zwanger te maken met crap waardoor ze dicht slipt.

Daniel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Ehm ja, maar de iPad heeft dan ook pas sinds de update van november support voor multitasking. Dus toen jij het probeerde kon hij dat simpelweg niet. Alleen de standaard-apps konden toen multitasken (safari, mail, ical, iPod etc) De iPhones hebben dit al een heel stuk langer. Wat je beschrijft kan inmiddels wel.

danielo

Citaat van: Nosoforos op november 28, 2010, 23:08:06
Ehm ja, maar de iPad heeft dan ook pas sinds de update van november support voor multitasking. Dus toen jij het probeerde kon hij dat simpelweg niet. Alleen de standaard-apps konden toen multitasken (safari, mail, ical, iPod etc) De iPhones hebben dit al een heel stuk langer. Wat je beschrijft kan inmiddels wel.

Zelfs nu kunnen nog niet alle apps het ze moeten er wel wat voor doen en dat is maar goed ook. Perongeluk multitasking gedrag is niet gewenst op iets als een ipad.

@Erik niemand zegt dat 3.2 perfect was, maar zelfs toen vond ik als 'muiltitasker' mensen vaak maar iets gillen zonder te weten wat ze nu willen of nodig is. Nu met 4.2.1 zeg ik als software developer dat er een goeie balans is gemaakt en ik daag (ook om zelf te leren) andere uit aan te geven waarom ze perse 'echte' multitasking nodig hebben welke apps maakt dit dan nog extra mogelijk ?

Er zijn echt nog wel dingen waar ik denk pfff dat moet beter, bijvoorbeeld hoe app switching, sharing en app beheer gaat en vooral notification zowel voor gebruikers als developers.

Voor mensen die alleen 3.2 hebben gebruikt is het echt de moeite waard 4.2.1 eens te bekijken het is een aanzienlijke stap in dit nog opkomend platform.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

mic1980

Wat zou je graag willen terug zien in de iPad 2?

Persoonlijk mis ik niet zo heel veel op het apparaat. Ik dacht in het begin dat ik de USB ging missen maar in dagelijks gebruik doe ik dat helemaal niet.
Iets dat ik wel een gemiste kans vind (en eigenlijk ook raar) is dat de Apple Remote niet ondersteund wordt (geen IR).
Dat mis ik wel een beetje dat ik iTunes niet kan bedienen vanaf de bank. De iPad staat hier doorgaans in een dock. Dat miste ik trouwens ook al op de iPod classic.

Een mini display port zoals op de Macbook (evt. ingebouwd in een dock) met HD resolutie + geluid ondersteuning mis ik niet direct, maar zou het wel een goede toevoeging vinden.

danielo

Citaat van: mic1980 op november 30, 2010, 22:52:24
Wat zou je graag willen terug zien in de iPad 2?

Persoonlijk mis ik niet zo heel veel op het apparaat. Ik dacht in het begin dat ik de USB ging missen maar in dagelijks gebruik doe ik dat helemaal niet.
Iets dat ik wel een gemiste kans vind (en eigenlijk ook raar) is dat de Apple Remote niet ondersteund wordt (geen IR).
Dat mis ik wel een beetje dat ik iTunes niet kan bedienen vanaf de bank. De iPad staat hier doorgaans in een dock. Dat miste ik trouwens ook al op de iPod classic.

Een mini display port zoals op de Macbook (evt. ingebouwd in een dock) met HD resolutie + geluid ondersteuning mis ik niet direct, maar zou het wel een goede toevoeging vinden.

Ik denk dat apple een ander plan heeft dan andere hoe ze dit zien, ik denk dat ze alles wireless willen doen. In die logica is bijvoorbeeld de appletv2 de 'ontvanger' en juist de ipad de remote (of ipod of iphone of remote). Ook voor het uitsturen van video is als je er over nadenkt een draad aansluiten zoals veel mensen nu willen (hdmi) eigenlijk een vreemde stap. Direct video 'verzenden' naar een 'hdmi-ontvanger' (als een appletv2 of docks die nu gaan uitkomen) is veel logischer.

De roep om meer aansluitingen is eigenlijk in deze gedachte heel vreemd, het liefst zou je helemaal geen aansluitingen zien maar dat alles via korte afstand of lange afstand communicatie gaat inclusief stroom voorziening.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

angel1978

Citaat van: mic1980 op november 30, 2010, 22:52:24
Wat zou je graag willen terug zien in de iPad 2?

Behalve een lagere prijs ? Niet veel ;)
IR kunnen uitsturen lijkt me wel handig ( kunnen alle overige remotes de deur uit ).

CitaatIk dacht in het begin dat ik de USB ging missen maar in dagelijks gebruik doe ik dat helemaal niet.

Hoeft er van mij ook niet op.. Geen toegevoegde waarde

CitaatIets dat ik wel een gemiste kans vind (en eigenlijk ook raar) is dat de Apple Remote niet ondersteund wordt (geen IR).
Dat mis ik wel een beetje dat ik iTunes niet kan bedienen vanaf de bank. De iPad staat hier doorgaans in een dock. Dat miste ik trouwens ook al op de iPod classic.

iTunes bestuur ik vanaf mijn iPhone ( en in de toekomst evt. iPad ).. Dat ding hoort bij mij op de bank en niet in een dock.. Dan heb ik toch geen draagbaar apparaat nodig  ??? Je gebruikt het dus precies andersom ( en in mijn ogen niet logisch ).. Als het toch aan een draad ( in een dock ) staat had je net zo goed een AppleTV kunnen kopen.. Is en goedkoper en wel weer draadloos te besturen.

Een mini display port zoals op de Macbook (evt. ingebouwd in een dock) met HD resolutie + geluid ondersteuning mis ik niet direct, maar zou het wel een goede toevoeging vinden.
[/quote]

Nosoforos

Volgens de laatste geruchten komt iPad 2 rond februari: http://www.9to5mac.com/40692/100-days-until-ipad-2#more-40692
Ik zelf zie vooral uit naar de front-camera. Toch een logische toevoeging aan zo'n apparaat. De gyroscoop zal vast ook een leuke toevoeging zijn voor spellen en andere toepassingen. Misschien een beter scherm, maar retina lijkt me niet mogelijk (als het dezelfde dpi als de iPhone 4 zou hebben, zou de resolutie absurd hoog moeten worden), ben benieuwd of daar iets in verandert. Verder lijkt het me inderdaad niet logisch dat er allerlei extra aansluitingen zouden komen op een apparaat dat gericht is op draadloos gebruik. En waarom mensen toch altijd weer over ir beginnen? Je gaat toch niet in een touchscreen tablet uit 2010/2011 de techniek stoppen waar we onze vhs recorder in de jaren '80 van de vorige eeuw mee bedienden? Ja, tuurlijk bedien je nog bijna alles er mee tegenwoordig, maar dat kan maar beter zo snel mogelijk voor bij zijn wat mij betreft (alles via wifi/ip). Dit neemt niet weg dat er meer dan genoeg opties zijn om de iPad hier wel voor te gebruiken, met toevoeging van een extern apparaat- ik doel alleen maar op het inbouwen van zulke techniek, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

Job

Een front-camera zou ik wel fijn vinden.

J.A.F._Doorhof

Front camera voor FaceTime lijkt me logisch.
Hogere resolutie of retina lijkt me logisch.
Snelheid en geheugen zullen toenemen.
2e docking aansluiting voor landscape plaatsen in docking station.
Misschien een andere wifi chip, ingebouwde simkaart etc.

Verder ben ik zelf eigenlijk zeer tevreden met de iPad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eddy135

Niks mis met ir hoor. ;)

Qua betrouwbaarheid en functionaliteit kan wifi/ip daar nog niet tegen op...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

sj0er-D

Er is zelfs al iemand die typemachines ombouwt naar USB. Met een iPad er op geeft dat het leukste effect (zie filmpje): http://www.6voor1.nl/2010/12/usb-typmachine-voor-je-ipad/