De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Citaat van: BMW850 op januari 27, 2010, 18:41:36

Plaatsing van de instrumenten kan veel beter maar dat komt vanzelf als ik met de modificaties bezig ga

Rudy

Citaat van: BMW850 op januari 27, 2010, 19:56:52
Ik heb er geen verstand van, eerst heeeel veel lezen op forums hoe anderen het hebben aangepakt en dan maak ik een begin  ;)

Rudy

??? je bent wel erg zelfverzekerd dat je hem kan "verbeteren" neem aan dat je wel wit weten waten waarom je tuned? ook waarom OPPO of de grote SE fabrikanten deze alternatieven er niet al zelf hadden ingezet? vind het nogal verbazinbgwekkend dat Piet hobbyist niet geihndered door enige kennis dit wel even gaat verbeteren.
JBL PRX Power!

Vik

Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2010, 13:59:39
Ha, ha, lijkt er wel op.   De source direct is zeer zeker instelbaar maar dan moet je de Denon link eerst uitschakelen. Probeer maar eens en dan kiezen voor hoogst Hz en Denon link weer inschakelen. 
Daarna een nieuwe shoot out.....en meer kans voor de Denon of niet... :-\. Probeer eens, ben benieuwd.

Hoe is nu CD?

Heb de 3RD uitgeschakeld. Welke optie bedoel je precies?

De optie source direct staat al op on.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Snowmaster

Citaat van: vik op maart 14, 2010, 14:08:34

De optie source direct staat al op on.

Ai, ai, dan is die Oppo erg goed en het tijdperk van de 3930 voorbij  :-[
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

fugazi_2009

Citaat van: vik op maart 14, 2010, 13:47:08
Zeker weten.  ;D

Ben ook erg benieuwd naar de Signature Nuforce van Fugazi.

Dit is in mijn ogen dan wel de ""ultimate"" edition.

Die staat als sinds 9 maart bij de douane, dus afwachten nog maar.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Vik

Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2010, 19:23:21
Ai, ai, dan is die Oppo erg goed en het tijdperk van de 3930 voorbij  :-[

Ik zit er ook over te denken om mijn A1XVA te verkopen, de vraag is alleen wat krijg je er nog voor.

De A1XVA en de 3930 blijven gewoon top modellen.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Vik

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

bigbro

Vorig jaar heb ik een Cambridge set bij kennissen geinstalleerd. Nu willen ze graag de blurayspeler erbij hebben. Kunnen jullie een indicatie van de prijs geven?

Groet,

Bigbro

zappa

bigbro

Ik heb inmiddels gelezen dat hij niet in het zilver/wit te verkrijgen is. Wordt dit nog verwacht?

Mr_Parker

Ik heb in middels ook bevestiging van CA zelf dat hij vanaf eind Mei in het zilver verkrijgbaar zou moeten gaan zijn.
CA kennede kan, en zou het me niet verbazen als, dit altijd nog weat later worden.

Jason B.

Dag allemaal,

met veel verbazing en plezier heb ik de topic gelezen als nieuwkomer op dit forum.
In een andere topic ook de test tussen m.n. Panasonic BD80 en de Oppo BDP83 gelezen.
Ik ben benieuwd of iemand al de Oppo BDP80 in huis heeft ??

Nu vraag ik mij af welke blu ray speler volgens de audiofiele kenners op dit forum het beste aansluit bij mijn bescheiden apparatuur. Het budget ligt rond 400 Euro.

Panasonic BD85 of Oppo BDP80 ????

Of toch doorsparen voor een gewone DBP83? Is het die ruim 200 Euro waard / hoorbare en zichtbare verschillen ??

Belangrijkste aanschafcriteria:
1) Beeld: DVD Upscaling
2) Audio: analoog 7.1 ivm ontbreken HDMI op receiver
3) Gebruiksgemak, service en garantie.

Mijn apparatuur:
* NAD T752 AV Receiver (2x90W, 5x80W)
* NAD T562 DVD speler... te vervangen door??
* Monitor Audio PMC 705 Reference
* Monitor Audio SLCR (Silver Center)
* Panasonic plasma 37" HD Ready

Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

simsalabim

Zit er op die Oppo BD80 dan wel analoog uit?

De BD83 is niet meer zo heel duur, waarschijnlijk beter om daar even voor door te sparen?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Jason B.

Bedankt voor je reactie, simsatit.

Wat ik gelezen heb in de specs is dat de Oppo BDP80 geen aparte (dedicated) stereo-uitgang heeft, maar alleen 7.1 analoog output.

Ben erg benieuwd of de analoge onderdelen in de Oppo BDP80 nagenoeg gelijk zijn aan de CA 650BD, want dan kunnen mijn "niet getrainde oren" genoegen nemen met de Oppo. Ik heb de Cambridge Audio al eens mogen beluisteren en die vond ik al mooi klinken (past echter niet binnen het budget).

Inderdaad, doorsparen is ook een optie, alleen een snelle upgrade voor oog en oor (elke BD-speler zal qua beeld beter scoren dan mijn huidige NAD, schat ik) is ook erg aantrekkelijk.
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

simsalabim

Die dedicated stereo uitgang van de bdp83 is nu net wel een voordeel!
Zeker als je graag naar cd (stereo/ muziek) luisterd.
Dan kun je de analoge in (pass through) van je NAD gebruiken voor de hd audio multichanel tracks via de bdp83 en de dedicated stereo van de bdp83 op een gewone analoog ingang doen op de NAD en dan op direct (geen processing van de NAD), zo kun je genieten van het mooie geluid met cd en de kickass hd sound met MCH 8)
Ik denk voor met jou set een hele leuke upgrade ;) 8)

Je hebt dan wel heel wat interlinks nodig, maar gewoon redelijke interlinks kopen (budget), zijn al goed genoeg!!
2de hands best wel leuke dingen te koop (W&M bv), gewoon daar heel weinig aan besteden zodat je geld overhoud voor de bdp83, lijkt me the way to go ;)

Jason B.

@ Simsatit

Hier was ik dus bang voor........ hoe meer je leest hoe lekkerder je gemaakt wordt met spelers die (net even) beter zijn. Maar je hebt gelijk !!!
Bedankt......... nog even de belastingdienst afwachten of het budget nog verhoogd wordt  :coffee:

@ HT forumleden:
Toch ben ik nog steeds wel benieuwd naar de ervaringen van Oppo BDP80-eigenaren; dvd-upscaling, sacd geluid uit de 7.1 analoge uitgang...

simsalabim

Die BDP80 zal hartstikke goed zijn hoor!!
Gewoon doen wat je het beste uit komt en zeker niet te veel geld uitgeven aan bijzaken (powercords/interlinks etc) als je op een budget zit, dit zijn echt 'tuning' dingetjes, die speler tov je NAD is een mooie upgrade al!
- Betere scaling
- Bluray
- Analoog 7.1 HD geluid
- redelijk in stereo met cd, weet niet of die beter is dan je NAD met stereo, zou je moeten checken.

bigbro

jason,

Check ook of jouw luidsprekerplaatsing past binnen het instelmenu van de Oppo. Het past wanneer je achterluidsprekers en je sub niet verder van de luisterplek staan dan je fronts. Denk verder aan de eventuele crossover van 80hz, afhankelijk van de grootte van je eigen speakers.

Succes

Jason B.

Citaat van: simsatit op april 12, 2010, 17:58:51
Die BDP80 zal hartstikke goed zijn hoor!!
Gewoon doen wat je het beste uit komt en zeker niet te veel geld uitgeven aan bijzaken (powercords/interlinks etc) als je op een budget zit, dit zijn echt 'tuning' dingetjes, die speler tov je NAD is een mooie upgrade al!
- Betere scaling
- Bluray
- Analoog 7.1 HD geluid
- redelijk in stereo met cd, weet niet of die beter is dan je NAD met stereo, zou je moeten checken.

Daarom probeer ik via dit forum erachter te komen of de Oppo BDP80 analoog net zo goed is als de Cambridge Audio 650BD; deze heb ik namelijk gehoord en vond ik goed (genoeg) klinken. Mijn huidige NAD klinkt stereo ook behoorlijk (maar kan uiteraard beter). Ik wil de NAD verhuizen naar de slaapkamer, maar dan moet stereo CD wel minimaal zo goed klinken bij de Oppo.

@ Bigbro
Bedankt voor de tip.
Na onze verhuizing staat er eigenlijk alleen maar de 2.0 opstelling (center zit nog in de doos na aanschaf HDTV). Ik heb geen subwoofer. De MA's kunnen erg laag (30Hz heb ik bij aankoop gehoord); het echte 'vieze' laag halen ze dus niet. De nog aan te schaffen surroundspeakers zullen dicht bij de luisterpositie worden geplaatst, dus wat dat betreft geen probleem; dat is project 2011-2012, denk ik.  ;)

simsalabim

Ik hoop voor je dat je er achterkomt, had je al op internet gezocht? avs forum bv?
Succ6

Robbert54

denk eerlijk gezegd. dat de CA beter zal zijn. deze is namelijk ook vergeleken met de oppo 83 en deed daar niet voor onder. en van CA kun je altijd verwachten dat ze wat extra aandacht geven aan het stereo gedeelte van de player.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jason B.

Ik sta voor een lastige keuze:

1) 'Gokken' op de Oppo BDP80 en blij zijn met de upgrade (bluray + analoog HD geluid, sacd, dvd upscaling)  tov de huidige NAD + binnen budget gebleven.

2) Koop uitstellen tot geld bij elkaar gesprokkeld is voor de Oppo BDP83 en blij zijn met een nog betere upgrade (incl. dedicated stereo DAC, sacd DSD via analoog) en geen last van latere spijt van 'had ik maar even gewacht op de BDP83'.....

3) eerst een nachtje slapen

Ik kies eerst voor 3................ :yawnee: