De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

Ronin79

Voor mij was dat echt een must. Omdat ik oa. naast een liefhebber ook een verzamelaar ben ...
kan ik nu de wat lastig of zeldzame te krijgen titels ... overal vandaan halen.  ;)

tiptop

Als je zou willen is de marantz ook best wel te upgraden natuurlijk.
Er zullen vast onderdelen in zitten die te vervangen zijn door betere exemplaren. En bedrijven zijn die da voor je willen doen.
De vraag is of je dat zelf wil. Ik denk dat de UD8004 best al mooi is van zichzelf. :)

De Nuforce editie kon mij iig niet bekoren qua geluid. En het beeld is hetzelfde als de gewone Oppo. :ph34r:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

BMW850

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Ronin79

Dat is waar ... alleen voor mij persoonlijk stond er dit op mijn shortlist:

* Oppo 83SE NuForce
* CA BD650
* Denon 4010
* Marantz (die multispeler van € 2499)
* Rotel 1520 CD speler.

De laatste werd zo wie zo van de lijst gehaald, maar stond er wel eerst bij ... omdat ik oa. een Rotel Processor  / versterker
op mijn lijst had staan. Ivm software problemen, had ik de Rotels geschrapt.

De NuForce heeft in dit rijtje voor mij de beste papieren, De Denon werd te heet in de Spectral Brick, en de Marantz was een tikkie te duur ....
zeker aangezien de spulletjes wat ik wou aanschaffen.

De rest is bekend  ;)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JürgenW

Ik had ook graag nog een vergelijk met andere spelers gezien, maar vind het al geweldig dat jullie deze vergelijking hebben gedaan.  :clapping: :clapping:

Ik heb vandaag de 83SE gekregen en misschien had ik na jullie vergelijking de 83SE NuForce besteld, maar ik denk dat de 83SE me ook voldoende kan bekoren.
Overigens waren voor mij heel belangrijke argumenten voor de aanschaf van de 83SE:
- relatief eenvoudig multiregionaal te maken,
- Oppo luistert naar klanten.

Groet,
Jürgen

Vik

Citaat van: arjendeblok op februari  3, 2010, 13:54:19
Je bedoelt waarschijnlijk de Marantz UD8004 (scheelt 1 letter).

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de verschillen tussen een Oppo Nuforce en de Marantz UD8004.
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen deze 2.

Ik denk dat Marantz een beter geluid heeft, omdat deze aparte voedingen heeft voor het analoge gedeelte.
Aan de andere kant is de Nuforce de helft goedkoper, een stuk sneller en kan ook media afspelen via USB.
Vooral de snelheid vind ik van belang. Ik kan niet echt vinden hoeveel dit nu echt scheelt tussen de Oppo en de Marantz.

Hoi,

Volgens Dave van TUC,  geeft de Oppo Signature edition (SI) een beter geluid als de standaard Denon dvd A1UD multiplayer.

Een andere klant van TUC waar ik contact mee heb, heeft ook al eens een Denon DVD A1XVA laten upgraden naar een Signature edition..(dat was in eerste instantie ook mijn plan) en heeft nu de  Oppo SI,  zijn ervaring is dat de Oppo SI beter is als de signature edition van de Denon DVD A1XVA.

Aangezien sommige de Nuforce beter vonden dan mijn Oppo SI in stereo, geef ik persoonlijk de Marantz toch wat minder kans tegen de Nuforce Oppo... maar dat er verschillen zijn in smaak hebben we nu ook weer gezien, dus erg persoonlijk.

Duuuuussss  ;D shoot out regelen boys?  8) Marantz erbij en HOPPAAAAA  :clapping:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

LittleNinja

Citaat van: arjendeblok op februari  3, 2010, 15:15:05
Dat is ook een feit.
Al heb ik geen andere regio's. Niet op DVD en ook niet op Blu-ray.
Dus voor mij niet zwaarwegend.

Toch wel zwaarwegend... De Oppo is van origine een amerikaans ingestelde speler. Geen mod betekent dat je "onze" software niet kan spelen! ;)

Citaat van: tiptop op februari  3, 2010, 12:58:29
De Marantz bd8004 lijkt me ook wel een mooie.

Iemand nog in voor een shootout ;D

OEF!! Ja, dat ik ook een mooie speler! 8)

Citaat van: vik op februari  3, 2010, 20:23:14

Aangezien sommige de Nuforce beter vonden dan mijn Oppo SI in stereo, geef ik persoonlijk de Marantz toch wat minder kans tegen de Nuforce Oppo... maar dat er verschillen zijn in smaak hebben we nu ook weer gezien, dus erg persoonlijk.

Wacht even... De meesten vonden de SI in stereo juist beter dan de NuForce. ;)
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op februari  3, 2010, 23:41:57
Wacht even... De meesten vonden de SI in stereo juist beter dan de NuForce. ;)

Gewoon een NuForce SI nemen, problem solved.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Citaat van: fugazi_2009 op februari  3, 2010, 23:58:22
Gewoon een NuForce SI nemen, problem solved.

Tja.... Je hebt mijn tuin(tje) gezien. Daar stond geen geldboompje. ::)

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op februari  4, 2010, 00:09:21
Tja.... Je hebt mijn tuin(tje) gezien. Daar stond geen geldboompje. ::)

Nee, stond zowiezo niet zoveel groen in  ;) Maar terug naar de oorspronkelijke vraag, als iemand zit te twijfelen tussen een NuForce en een Marantz UD8004, dan zou ik dus de NuForce SI overwegen. Nog steeds goedkoper dan de Marantz en ik heb goede hoop dat die beter klinkt.

frankly

Ik heb nog wel een regiovrije Lexicon BD-30 staan (welliswaar met oppo stickers ;D)
die ik best wil ruilen tegen een Oppo 83SE NuForce  :music:
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

LittleNinja

Citaat van: fugazi_2009 op februari  4, 2010, 00:14:23
Nee, stond zowiezo niet zoveel groen in  ...

Tja, het is winter. Wat verwachtte je?! :P

Citaat van: frankly op februari  4, 2010, 11:16:13
Ik heb nog wel een regiovrije Lexicon BD-30 staan (welliswaar met oppo stickers ;D)
die ik best wil ruilen tegen een Oppo 83SE NuForce  :music:

Wat ben jij toch een vrijgevig persoon! 8) :P

fugazi_2009

arjendeblok

Citaat van: fugazi_2009 op februari  4, 2010, 00:14:23
Nee, stond zowiezo niet zoveel groen in  ;) Maar terug naar de oorspronkelijke vraag, als iemand zit te twijfelen tussen een NuForce en een Marantz UD8004, dan zou ik dus de NuForce SI overwegen. Nog steeds goedkoper dan de Marantz en ik heb goede hoop dat die beter klinkt.

Dan zou ik graag willen weten welke beter is. De Oppo SE NuForce Signature of de Marantz UD8004.
Ik blijf erbij dat de Marantz een normale (geen geschakelde) voeding heeft voor het analoge gedeelte.
De Pioneer LX-91 heeft dat trouwens ook (zelfs een ringkern).

Hoeveel je ook wijzigd aan de Oppo, het blijft een enkele geschakelde voeding.
Marantz SR12S1, Pioneer 500A, OPPO BD-83 SE, Elac speakers (5x)

arjendeblok

Citaat van: LittleNinja op februari  3, 2010, 23:41:57
Toch wel zwaarwegend... De Oppo is van origine een amerikaans ingestelde speler. Geen mod betekent dat je "onze" software niet kan spelen! ;)

Niet zwaarwegend voor een keuze voor de Marantz. Hiervan wil ik dan graag de Europese variant.
De Oppo moet natuurlijk wel gemod worden.
Marantz SR12S1, Pioneer 500A, OPPO BD-83 SE, Elac speakers (5x)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Zo ik heb net nog even naar het blauwlevel gekeken in de CA.

1 tandje terug op het hue-level in de speler en het was verholpen! :)

HOTFD zag er zo erg natuurlijk uit zonder het te felle blauw (en groen).

En op 576p geen judder meer via component op de Transformers film op mijn scherm.
TV en speler staan allebei op multisystem (zowel NTSC als PAL)

Misschien was dat wat celerontje al aangaf het probleem...conversie van NTSC naar PAL oid. Nu op multisystem iig geen last meer!

maw de dingen die een probleempje waren met de CA verholpen. :)

Nu weer lekker genieten. :)

tiptop

LittleNinja

Citaat van: tiptop op februari  4, 2010, 16:48:12
Zo ik heb net nog even naar het blauwlevel gekeken in de CA.

1 tandje terug op het hue-level in de speler en het was verholpen! :)

HOTFD zag er zo erg natuurlijk uit zonder het te felle blauw (en groen).

En op 576p geen judder meer via component op de Transformers film op mijn scherm.
TV en speler staan allebei op multisystem (zowel NTSC als PAL)

Misschien was dat wat celerontje al aangaf het probleem...conversie van NTSC naar PAL oid. Nu op multisystem iig geen last meer!

maw de dingen die een probleempje waren met de CA verholpen. :)

Nu weer lekker genieten. :)

Dat is goed nieuws! Ik weet dat je je vooral stoorde aan die judder. 8)

Citaat van: tiptop op februari  4, 2010, 16:49:00
@LN.
Je moet zeker eens komen kijken hier. Erg mooi zo. 8) ;)

Gaan we zeker doen. Eerst even de thuis situatie op orde brengen. ;)

tiptop

Is goed. Rustig aan maar hoor. Hier moet ook alles weer even op orde komen. ;)

marconist

Citaat van: arjendeblok op februari  4, 2010, 13:58:40
Hoeveel je ook wijzigd aan de Oppo, het blijft een enkele geschakelde voeding.

Hetgeen een pré blijft boven een ouderwetse trafovoeding, ringkern of niet ......   :D