De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

marconist

Citaat van: mack op februari  1, 2010, 12:17:15
Bijna ja, iedereen wist toch welke speler aan de buurt was of niet ?

Op afstand is een zwart doos een zwartedoos tot je met je neus er bovenop zit.  ;)

Ik stel niks wat jullie gehoort hebben in twijfel.
Alleen ik heb nu zo iets van, hij is duurder dus moet hij beter zijn.

Ik ben wellicht van het gezelschap degene die het minst hecht aan merken en prijzen (ik draai met dropveters ....  ;D ) en ik kan je verzekeren dat de Nuforce echt wel het beste eruit kwam in deze proef.
Moet ook wel stellen dat het onderscheid tussen de SE, NF en SI zeer klein was. Waarschijnlijk maakr de apparatuur waar je zelf op draait veel meer verschil uit in de muziek beleving.In het algemeen reageerde het gezelschap overigens niet "prijsgericht", naar mijn mening.

Robbert54

@charlemagne: ik twijfel nog tussen de standaard oppo en de SE, vandaar mijn vraag: wat versta je een onder een minder goede set? ik speel binnenkort met de CA650R op B&W CM speakers, met W&M kabelaansluiting. ik kijk veel films heb ook wel wat concerten op BR. en luister veel CD, verder geen sacd of iets dergelijks
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Citaat van: The Vampire op februari  1, 2010, 13:03:09
@charlemagne: ik twijfel nog tussen de standaard oppo en de SE, vandaar mijn vraag: wat versta je een onder een minder goede set? ik speel binnenkort met de CA650R op B&W CM speakers, met W&M kabelaansluiting. ik kijk veel films heb ook wel wat concerten op BR. en luister veel CD, verder geen sacd of iets dergelijks

Ik denk dat je met zo'n set het verschil zeker wel hoort. Blijft nog altijd de vraag of je dat verschil ook het verschil in prijs vind rechtvaardigen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

rbormans

Citaat van: LittleNinja op januari 31, 2010, 22:55:46
Aan het einde hebben we nog even vergeleken tussen de SB3 en de Oppo BD83SE. No contest! De SE maakt zonder veel moeite gehakt van de Squeezebox ( welke overigens helemaal niet verkeerd klinkt ).
De SB3 stuurt het signaal over een coax naar de Arcam AVR350 die het DA voor zijn rekening neemt. De Oppo werd analoog uitgestuurd en maakte er een veel ruimtelijker en dynamischer stuk muziek van! :pompom:
Dus het loopwerk + DAC in de Oppo (CD) maakt gehakt van een SB (Flac ?) + de DACs van een Arcam AVR350 ?

fugazi_2009

Citaat van: Raf (B) op februari  1, 2010, 13:08:05
Dus het loopwerk + DAC in de Oppo (CD) maakt gehakt van een SB (Flac ?) + de DACs van een Arcam AVR350 ?

Yep, dat staat er inderdaad.

Ronin79

In mijn geval zou dus een Nuforce, een mooie optie zijn ? (paar posts terug)

De NuForce Signature Edition, is mij iets te duur. Komt bijna op € 2000 ($ 2599 bij TUC).
De NuForce is € 1145, dat is bijna € 900 minder. Die € 900, kan ik wel voor oa.
bekabeling gebruiken.  ;)

fugazi_2009

Citaat van: SillentWolf op februari  1, 2010, 13:12:57
In mijn geval zou dus een Nuforce, een mooie optie zijn ? (paar posts terug)

De NuForce Signature Edition, is mij iets te duur. Komt bijna op € 2000 ($ 2599 bij TUC).
De NuForce is € 1145, dat is bijna € 900 minder. Die € 900, kan ik wel voor oa.
bekabeling gebruiken.  ;)

Yep, het verschil zal er zeker zijn en inderdaad is het dan gewoon voor jezelf een afweging of je het geld er voor over hebt en hoever je wilt gaan.

Robbert54

Citaat van: fugazi_2009 op februari  1, 2010, 13:05:53
Ik denk dat je met zo'n set het verschil zeker wel hoort. Blijft nog altijd de vraag of je dat verschil ook het verschil in prijs vind rechtvaardigen.
verschil met de SE is zo'n 300 euro toch? dat vind ik het nog wel waard. maar de beste aansluiting zou dan dus: hdmi voor films en stereo voor cd? of zou het nog veel verschil maken om hem volledig analoog aan te sluiten?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

evilniek

@silentwolf

Waarom heb je eigenlijk interesse in de analoge uitgangen van de door jullie geteste BD-spelers?
Jouw receiver kan toch ook HD audio decoderen via hdmi. gewoon benieuwd hoor :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Ronin79

Puur voor CD en SACD.

Misschien wil ik ook nog wel even gaan spelen met de analoge surround uitgangen.
Wellicht dat mijn gehoor mij in de steek laat, maar ik had het anders ook op deze manier gedaan.
verder probeer ik dan te luisteren wat beter gaat klinken.

Je hebt verder idd. gelijk. Mijn nog te ontvangen CA650R, kan ook de nieuwe formaten aan.

Hij word in iedergeval ook met HDMI aangesloten.
De gloedje nieuwe; Qed Signature heb ik hiervoor gekocht  :inlove:

Voor mij gevoel wil ik dan graag de betere speler. In dit geval zou dat voor mij een NuForce zijn.
Zeker omdat ik over een paar jaar ook nog een speaker update wil, die beter gaan klinken met oa. stereo weergave.
Ik wou graag alles al zo ver mogelijk in orde willen hebben, voordat de kleine echt veel geld gaat kosten (valt nu nog redelijk mee).  ;)

Daarnaast is de NuForce qua prijs voor mij, een rechtvaardiging.
Aangezien ik er eerst ook aan gedacht had om eventueel voor de Denon 4010 of de nieuwe Marantz te gaan.
De NuForce zal in kwaliteit niet veel onderdoen voor deze 2 mooie spelers, en zo kan ik ook nog wat bekabeling kopen.  ;)

rbormans

Citaat van: fugazi_2009 op februari  1, 2010, 13:11:36
Yep, dat staat er inderdaad.
Er stond niet bij wat er precies vergeleken werd aan bronmateriaal

(edit: iets aangepast, stond er nogal scherp gesteld en dat was niet de bedoeling)

fugazi_2009

Citaat van: Raf (B) op februari  1, 2010, 13:35:06
Er stond niet bij wat er precies vergeleken werd aan bronmateriaal

(edit: iets aangepast, stond er nogal scherp gesteld en dat was niet de bedoeling)

Ah my bad. Goed punt, ik weet niet wat de heren daar vergeleken hebben. Ik mag aannemen dat ze een cd vergeleken hebben op de Oppo versus een FLAC van diezelfde CD op de SB. Maar tegen die tijd was ik al onderweg naar huis (of wellicht al thuis).

LittleNinja

Citaat van: SillentWolf op februari  1, 2010, 12:15:26
@ LittleNinja

Eingelijk precies zoals hierboven, alleen ik heb wat geld gespaard voor een iets duurdere speler.

Zoals mijn collega, is dit een deel van mijn setup:

* CA650R + Xindak Gold PowerCable
* B&W MT 20 + Kimber Kable 4 VS en Qed Airlock pluggen (als de 4VS proef stuk past, bestel ik deze kabels)
* Belkin PureAV PF30 Black Powercenter
* Monster Greenpower 750G Powercenter

Interlinks stereo worden; Van Den Hul: The Stage C5 (als ik het goed heb)
Surround interlinks: nog onbekend ... kan W&M 01 worden

Verder heb ik nog een Qed Signature HDMI aan mijn nog nieuw te kopen speler hangen met een EAT PowerCord.

Over een paar jaar doe ik een speaker update. Waarschijnlijk een B&W XT set (als ik dat voor elkaar krijg  ;)  ), met Kimber 8 kabels.

Ik wil SACD draaien (analoog), CD, DVD (van plan om wat uit Amerika te halen), BR en oa. DVD-A.
Muziek gerne; Blues, BluesRock en Rock (oa. classic)

Is de Oppo NuForce Edition bij mij goed op zijn plaats ?

Hi Silent,

Al je persé SACD wenst te luisteren via analoog, in dat geval: ja.

Citaat van: mack op februari  1, 2010, 12:17:15
Bijna ja, iedereen wist toch welke speler aan de buurt was of niet ?

Op afstand is een zwart doos een zwartedoos tot je met je neus er bovenop zit.  ;)

Ik stel niks wat jullie gehoort hebben in twijfel.
Alleen ik heb nu zo iets van, hij is duurder dus moet hij beter zijn.

Als je mijn bevindingen even terug leest zie je dat ik de NuForce verkies boven de SI. Dus nee, duurder is imo niet altijd beter!
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Ronin79

@ LittleNinja

Dat is een mooie opinion of verdict hoe je het ook wilt noemen.

Ik wacht nog even op een andere vraag van Rogier ... en dan zal ik waarschijnlijk de speler bij Peter (HiFi Supply) bestellen.  :thumbs-up:

Dank je wel voor het antwoord.  ;)

marconist

Tsjonge!  :o

Net mijn 83 weer teruggezet. Moest eerst poetsen!  :wacko:
Wie heeft z'n machientje met vieze voeten op de mijne gezet ???
Moet haast wel een "pledge" poetser geweest zijn.   ;D ;D ;D

Flink poetsen met isopropanol loste het probleem op.  ;)

Randal

Citaat van: LittleNinja op januari 31, 2010, 22:31:25
......

De afgelopen tijd heeft de introductie van de Oppo BD80 stof doen opwaaien vanwege de schijnbare technische gelijkenissen met de CA! Hierdoor leek de populariteit van de CA met forse stappen af te nemen en leek hij als verliezer de shootout in te gaan. De "normale" Oppo BD83 van marconist mocht het spits afbijten. De Oppo zette meteen een lekker geluid neer. Geen twijfel dat deze BD83 een prima cd weergave brengt. Hierna nam de CA meteen het stokje over. Het viel mij meteen op dat in mijn oren de CA toch net ietsje lekkerder klonk. Een iets zachtere output, maar wel een prettige sound. Hij bleek iets muzikaler dan de BD83. De verschillen waren ook naar mijn mening niet echt groot, want ook met de BD83 zou ik vollop kunnen genieten. Daarnaast is de Oppo toch net even wat goedkoper dan de CA. Niet geheel onbelangrijk voor de meesten.

......

Even voor de duidelijkheid en niet om mensen tegen de schenen te schoppen...de Oppo BD80 is dus hier niet getest!
Het blijft zeer waarschijnlijk dat de prestaties van de BD-80 (gezien de optische gelijkenissen) zeer dicht in de buurt van de CA zullen liggen. En dat voor een fractie van wat alle andere spelers kosten...

marconist

Citaat van: Randal op februari  1, 2010, 14:02:02
Even voor de duidelijkheid en niet om mensen tegen de schenen te schoppen...de Oppo BD80 is dus hier niet getest!
Het blijft zeer waarschijnlijk dat de prestaties van de BD-80 (gezien de optische gelijkenissen) zeer dicht in de buurt van de CA zullen liggen. En dat dus voor een schijntje van de prijs van alle geteste spelers...

En dat voor een fractie van wat alle andere spelers kosten...

LOL!

Tsja, de laatste %%% in performance zijn altijd het duurste.  ;)

fugazi_2009

Citaat van: marconist op februari  1, 2010, 14:00:50
Tsjonge!  :o

Net mijn 83 weer teruggezet. Moest eerst poetsen!  :wacko:
Wie heeft z'n machientje met vieze voeten op de mijne gezet ???
Moet haast wel een "pledge" poetser geweest zijn.   ;D ;D ;D

Flink poetsen met isopropanol loste het probleem op.  ;)

Goede tip, aangezien ik hetzelfde probleem heb!

Randal

Citaat van: SillentWolf op februari  1, 2010, 13:34:15
Puur voor CD en SACD.

Misschien wil ik ook nog wel even gaan spelen met de analoge surround uitgangen.
Wellicht dat mijn gehoor mij in de steek laat, maar ik had het anders ook op deze manier gedaan.

Je hebt verder idd. gelijk. Mijn nog te ontvangen CA650R, kan ook de nieuwe formaten aan.

Hij word in iedergeval ook met HDMI aangesloten.
De gloedje nieuwe; Qed Signature heb ik hiervoor gekocht  :inlove:

Voor mij gevoel wil ik dan graag de betere speler. In dit geval zou dat voor mij een NuForce zijn.
Zeker omdat ik over een paar jaar ook nog een speaker update wil, die beter gaan klinken met oa. stereo weergave.
Ik wou graag alles al zo ver mogelijk in orde willen hebben, voordat de kleine echt veel geld gaat kosten (valt nu nog redelijk mee).  ;)

Daarnaast is de NuForce qua prijs voor mij, een rechtvaardiging.
Aangezien ik er eerst ook aan gedacht had om eventueel voor de Denon 4010 of de nieuwe Marantz te gaan.
De NuForce zal in kwaliteit niet veel onderdoen voor deze 2 mooie spelers, en zo kan ik ook nog wat bekabeling kopen.  ;)

Wat maakt jullie zo overtuigd dat digitaal (HDMI) gaat onderdoen voor de analoge aansluitingen?
Ik vraag me dit af omdat ikzelf ook over een receiver beschik, die audio over HDMI ondersteunt....

marconist

Citaat van: Randal op februari  1, 2010, 14:13:53
Wat maakt jullie zo overtuigd dat digitaal (HDMI) gaat onderdoen voor de analoge aansluitingen?
Ik vraag me dit af omdat ikzelf ook over een receiver beschik, die audio over HDMI ondersteunt....

De proef was bedoeld om analoog out te beoordelen.

Niks mis met HDMI, alleen zal de kwaliteit verschillen per AVR/HT, dus biedt geen houvast.

Randal

Citaat van: marconist op februari  1, 2010, 14:16:29
De proef was bedoeld om analoog out te beoordelen.

Niks mis met HDMI, alleen zal de kwaliteit verschillen per AVR/HT, dus biedt geen houvast.

Daarom richtte ik mij ook tot de personen die een keuze denken te maken obv jullie test, terwijl ze over een receiver (gaan) beschikken die ook audio over HDMI ondersteunt?!

Ronin79

Zoals ik al vermelde:

Puur voor CD en SACD.

Daarnaast ga ik, proberen te luisteren of ik het verschil in HDMI en Analoog hoor.
De 2 Analoge stereo connecties ga ik in iedergeval gebruiken.

Het is natuurlijk ook een persoonlijke keus, in een speler.
Na alles gelezen te hebben, denk ik dat de NuForce in mijn geval of voor mij gevoel,
de betere speler voor mij is. Ook in de toekomst als ik ooit betere speakers koop, is het wel handig als
de speler ook met analoog stereo goed overweg kan.

Wat beter is; HDMI of Analoog, weet ik niet. Maar ik wil wel de keuze hebben.   ;)

LittleNinja

DE OPPO SE DOEN! Geen twijfel mogelijk.
Jouw set wijkt wat dat betreft niet veel af van die van mij. En ik vond het verschil ruimschoots voldoende om de SE aan te wijzen. Als ik me niet vergis is de CA ongeveer net zo duur als de SE, dus dat mag het verschil niet zijn.

EVEN EEN EDIT!
Je gaat hem via HDMI aansluiten verwacht ik eigenlijk.. Dan is de normale Oppo al prima! De SE doet niets extra met geluid over de HDMI.

LittleNinja

Citaat van: Raf (B) op februari  1, 2010, 13:08:05

Een volmondig JA.

celerontje

Citaat van: LittleNinja op februari  1, 2010, 14:34:34
DE OPPO SE DOEN! Geen twijfel mogelijk.
Jouw set wijkt wat dat betreft niet veel af van die van mij. En ik vond het verschil ruimschoots voldoende om de SE aan te wijzen. Als ik me niet vergis is de CA ongeveer net zo duur als de SE, dus dat mag het verschil niet zijn.
Ik zou de gewone doen als je GEEN analoog gebruikt!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!