De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Valt niks te zien op de site van Cambridge, dus heb ik technical support een mailtje gestuurd met het probleem.

Even afwachten dus.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Snowmaster

Citaat van: tiptop op januari 23, 2010, 14:54:27
Valt niks te zien op de site van Cambridge, dus heb ik technical support een mailtje gestuurd met het probleem.

Even afwachten dus.

Hopelijk wordt het snel opgelost.
Ik zal duimen voor je  :thumbs-up:.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Oh oh! Volgende week dus een geblesseerde Cambridge op bezoek.. :dry:
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

marconist

Citaat van: LittleNinja op januari 23, 2010, 20:57:07
Oh oh! Volgende week dus een geblesseerde Cambridge op bezoek.. :dry:

Zolang ie maar geluid geeft!  ;D

screw

Citaat van: tiptop op januari 23, 2010, 14:24:30
Jongens, wel lezen he ;)

Alles al gedaan wat meestal helpt, behalve dat flashen dus ;)

Ik ga op de site van Cambridge kijken of er iets vanaf te halen is. ;)

Bedankt tot zover. 8)

Stop je cd/dvd erin die je erbij hebt gekregen en flash mbv een usb stick de firmware! moet lukken.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

tiptop

Citaat van: screw op januari 24, 2010, 10:19:41
Stop je cd/dvd erin die je erbij hebt gekregen en flash mbv een usb stick de firmware! moet lukken.
Oh he! Goeie tip. Zit idd een dvd bij eens kijken! ;)

Edit: DVDtje wordt meteen weer uitgeworpen! Volgens mij is het gewoon een dvd-r of iets waar je updates op kan zetten en dan in de speler laden.
Nog een keertje alles gereset en uitgezet. Weer opgestart, maar dimmer blijft het niet doen.
Het rare is ook dat na de reset alles naar fabrieksinstellingen gaat, behalve de internetinstellingen.???

Maar ja, wacht het antwoord wel weer af.

BMW850

Ik heb een vraagje over de resolutie instelling van de Oppo 83SE.
Mijn TV is een Plasma Panasonic TH-50PV70 ISF het is een HD Ready TV.
Met welke resolutie moet de Oppo 83SE dadelijk uitgestuurd worden als er een Blu Ray gedraaid wordt met een resolutie van 1080P?

1080i of 720P ?
Edit: En als er een DVD gedraaid wordt, wat is dan de instelling 1080i of 720P ?

Rudy
Ps. Ik heb de Oppo 83SE nog niet in bezit maar is besteld en betaald  ;)

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

tiptop

Citaat van: BMW850 op januari 24, 2010, 13:39:15
Met welke resolutie moet de Oppo 83SE dadelijk uitgestuurd worden als er een Blu Ray gedraaid wordt met een resolutie van 1080P?

1080i of 720P ?
Edit: En als er een DVD gedraaid wordt, wat is dan de instelling 1080i of 720P ?

Rudy

Kwestie van proberen! persoonlijk zou ik voor 720p of 1080p kiezen en niet voor 1080i.

marconist

Citaat van: tiptop op januari 24, 2010, 13:29:18
Edit: DVDtje wordt meteen weer uitgeworpen! Volgens mij is het gewoon een dvd-r of iets waar je updates op kan zetten en dan in de speler laden.

Dat lijkt op het gedrag van een update CD (Kan ook DVD zijn).

Die wordt ingelezen, de deur gaat weer open, je pakt de schijf eruit en de deur gaat vrij snel weer vanzelf dicht.
De speler niet uitschakelen of bedienen en wachten tot ie zich meldt met "no disc" o.i.d. danwel zichzelf uitschakelt.

tiptop

Citaat van: marconist op januari 24, 2010, 14:00:36
Dat lijkt op het gedrag van een update CD (Kan ook DVD zijn).

Die wordt ingelezen, de deur gaat weer open, je pakt de schijf eruit en de deur gaat vrij snel weer vanzelf dicht.
De speler niet uitschakelen of bedienen en wachten tot ie zich meldt met "no disc" o.i.d. danwel zichzelf uitschakelt.

Dat uit zichzelf dichtgaan doet ie dan weer niet. En zichzelf uitschakelen ook niet. Staat ook niks over in de handleiding.

Robbert54

Citaat van: tiptop op januari 24, 2010, 13:29:18
Oh he! Goeie tip. Zit idd een dvd bij eens kijken! ;)

Nog een keertje alles gereset en uitgezet. Weer opgestart, maar dimmer blijft het niet doen.
Het rare is ook dat na de reset alles naar fabrieksinstellingen gaat, behalve de internetinstellingen.???

Maar ja, wacht het antwoord wel weer af.
heb je de internetkabel er ook af dan als je alles reset??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Aan de wandkant wel.

Ga ik 'm ook eens aan despelerkant losmaken, alhoewel dat geen verschil mag opleveren lijkt me.

Tot zo.

Charlemagne

Citaat van: BMW850 op januari 24, 2010, 13:39:15

1080i of 720P ?

Rudy

De Oppo 83 (SE) heeft diverse opties in de setup. Het is de vraag of je HD-scherm 1080p accepteert. Als de stand 'auto' selecteert, dan zoeken de twee het zelf samen uit in de hdmi handshake. Mijn HD-ready Pio geeft dan 1080i weer, domweg omdat hij geen 1080p-bronmateriaal kan weergeven. De vuistregel is dat je het best een resolutie kan kiezen die het dichtst komt bij de native resolutie van je scherm. Bij de HD-ready schermen is dat meestal 720p. Overigens kun je bij de Oppo (SE) on-the-fly van resolutie wisselen, met behulp van een knop op de AB, zodat je makkelijk zelf kunt uittesten wat je het best bevalt. Veel plezier met je apparaat! Goede keuze! ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

tiptop

Citaat van: tiptop op januari 24, 2010, 16:33:44
Aan de wandkant wel.

Ga ik 'm ook eens aan despelerkant losmaken, alhoewel dat geen verschil mag opleveren lijkt me.

Tot zo.

Ik heb de internetkabel los gemaakt en wat denken jullie. De dimfunctie werkt ook weer normaal! ??? Dat is erg raar! Maar goed. Het is zo!

Daarnaast is de judder ook bijna weer weg! nog niet helemaal, maar veeel minder als wanneer de internetkabel aangesloten was. Dit heb ik nog nooit gezien en ook totaal geen verklaring voor. Iemand hier?!

marconist

Citaat van: tiptop op januari 24, 2010, 17:58:30
Ik heb de internetkabel los gemaakt en wat denken jullie. De dimfunctie werkt ook weer normaal! ??? Dat is erg raar! Maar goed. Het is zo!

Daarnaast is de judder ook bijna weer weg! nog niet helemaal, maar veeel minder als wanneer de internetkabel aangesloten was. Dit heb ik nog nooit gezien en ook totaal geen verklaring voor. Iemand hier?!

Onvoldoende ontkoppeling van stoorsignalen via de netwerkaansluiting ???

tiptop

Heb je een idee hoe ik die kan ondervangen?

Hans47

Hi TipTop,

Daarom vroeg ik ook of je verschil zag en hoort als je de kabel weer los maakt :-)
Ook de audio krijgt nl een klapje te verwerken als je de kabel aangesloten laat aan beiden kanten (dus speler online op internet)

Het heeft natuurlijk deels te maken dat er dan iets meer processen in de speler gaande zijn dan alleen beeld en audio weergave.
Dit heeft dus invloed op de beeld en audio kwaliteit, heeft niet zozeer te maken met het ontwerp, maar meer met dat deze technieken naast elkaar, elkaar een beetje bijten :-)

Ik kies er dan ook voor om de kabel ten allen tijden niet aan te sluiten en af en toe aan te sluiten om te controleren of er een update is.
BD live heeft niet mijn interesse dus.......

Succes!

tiptop

Citaat van: Hans47 op januari 24, 2010, 18:56:18
Hi TipTop,

Daarom vroeg ik ook of je verschil zag en hoort als je de kabel weer los maakt :-)
Ook de audio krijgt nl een klapje te verwerken als je de kabel aangesloten laat aan beiden kanten (dus speler online op internet)

Het heeft natuurlijk deels te maken dat er dan iets meer processen in de speler gaande zijn dan alleen beeld en audio weergave.
Dit heeft dus invloed op de beeld en audio kwaliteit, heeft niet zozeer te maken met het ontwerp, maar meer met dat deze technieken naast elkaar, elkaar een beetje bijten :-)

Ik kies er dan ook voor om de kabel ten allen tijden niet aan te sluiten en af en toe aan te sluiten om te controleren of er een update is.
BD live heeft niet mijn interesse dus.......

Succes!

OK. :)

Nou, dat was een wijze les Hans >:( ;D

Ik dacht dat, wanneer de kabel er nog maar aan 1 kant in zou zitten dit geen invloed zou hebben. Aan de andere kant, werkt hij ook gewoon als een soort antennekabel waarschijnlijk en komt er ook "vuil" mee naar binnen.

Grappig ding gisterenavond nog. Heeft wat dat betreft misschien wel raakvlakken met dit.
Mijn vrouw lag al te slapen toen ik naar bed ging. Ik wilde dus het grote licht niet aan doen en naast mijn bedkant ligt zo'n klein ledlichtje. ook staat daar een gezichtsbruiner met kleine TL-balkjes.
Toen ik dat ledlichtje op de tast zocht kwam ik tegen de gezichtsbruiner aan met mijn hand die spontaan zachtjes licht begon af te stralen.
Toen ik mijn vollledige hand er tegen aan hield gaf hij nog wat meer licht (gloed). genoeg om het ledlichtje te zien liggen en de kaft van en boek aldaar te kunnen lezen.
Dus ik veroorzaakte met mijn aanraking een potentiaalverschil oid, waardoor elektronen begonnen te stromen. Ik neem ook aan dat zoiets constant gebeurd overal en dus ook bij en in de apparatuur. Dit zal dan vermoedelijk ook zijn invloed op het signaal uitoefenen.

Of niet?! ;)

marconist

Citaat van: tiptop op januari 24, 2010, 19:20:52
Dus ik veroorzaakte met mijn aanraking een potentiaalverschil oid, waardoor elektronen begonnen te stromen. Ik neem ook aan dat zoiets constant gebeurd overal en dus ook bij en in de apparatuur. Dit zal dan vermoedelijk ook zijn invloed op het signaal uitoefenen.

Nee ...... en een beetje ja.  :)

Ja, omdat jijzelf een capacitieve koppeling veroorzaakt met andere spanningsgeleiders in je omgeving.

Nee, omdat waarschijnlijk het effect in de Cambridge veroorzaakt wordt door onvoldoende afscherming tegen stoorvelden van een hogere frequentie dan de 50 Hz van het electriciteitsnet. Die 50 Hz is echt wel voor elkaar in de Cambridge, dat zit in het basis ontwerp van de voeding.

M.b.t. hogere frequenties, die veroorzaakt worden door natuurlijke verschijnselen maar tegenwoordig doorgaans  nog meer door man-made storingen (denk aan zenders, computers en vrijwel alle in gebruik zijnde electrische apparatuur).
Die storingen moet je met aparte maatregelen onderdrukken. Je kunt ze ook meten en beoordelen volgens afgesproken normen die worden samengevat onder "noise susceptibility".

Daar hebben ze zeker weten bij Cambridge sjoege van, maar wellicht zijn ze vergeten dit te testen op de netwerkaansluiting.
Het valt niet mee om alles "hufter-proof"  ;)  te maken. Je rekent er niet zo gauw op dat iemand 10 meter open kabel aan zo'n ingang hangt ......
Ik denk dat als je hem "normaal" aansluit, er geen vuiltje aan de lucht is.
Op naar de test dus!!!  ;D ;D

Snowmaster

Juist vanwege deze verschijnselen heb ik laast mijn hele huis in fase gezet met een betere weergave nu van beeld. Sinds kort heb ik mijn analyzer binnen en ik ga deze werking nog nameten en publiceren.  Want ook voor mij is het een vraag : was het niet subjectief ?  Mijn scherm is nu 100% ISF  8).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

tiptop

Citaat van: marconist op januari 24, 2010, 19:46:46
Nee ...... en een beetje ja.  :)

Ja, omdat jijzelf een capacitieve koppeling veroorzaakt met andere spanningsgeleiders in je omgeving.

Nee, omdat waarschijnlijk het effect in de Cambridge veroorzaakt wordt door onvoldoende afscherming tegen stoorvelden van een hogere frequentie dan de 50 Hz van het electriciteitsnet. Die 50 Hz is echt wel voor elkaar in de Cambridge, dat zit in het basis ontwerp van de voeding.

M.b.t. hogere frequenties, die veroorzaakt worden door natuurlijke verschijnselen maar tegenwoordig doorgaans  nog meer door man-made storingen (denk aan zenders, computers en vrijwel alle in gebruik zijnde electrische apparatuur).
Die storingen moet je met aparte maatregelen onderdrukken. Je kunt ze ook meten en beoordelen volgens afgesproken normen die worden samengevat onder "noise susceptibility".

Daar hebben ze zeker weten bij Cambridge sjoege van, maar wellicht zijn ze vergeten dit te testen op de netwerkaansluiting.
Het valt niet mee om alles "hufter-proof"  ;)  te maken. Je rekent er niet zo gauw op dat iemand 10 meter open kabel aan zo'n ingang hangt ......
Ik denk dat als je hem "normaal" aansluit, er geen vuiltje aan de lucht is.
Op naar de test dus!!!  ;D ;D

15 meter ;D
Maar het is dezelfde kabel die ook door je muren loopt en in bedrijven gewoon over de rails boven het systeemplafond. (daar kwam hij ook vandaan).
Zou dus verwachten dat het moet gaan.

Enfin, op naar de test dus... ;)

LittleNinja

tiptop

LittleNinja

Even een korte update..

We hebben het nieuws ontvangen dat de Oppo BD83SE er waarschijnlijk niet bij kan zijn! Dit is erg treurig nieuws aangezien dit één van de belangrijkste contenders zou worden die dag. Uiteraard wordt er nog geprobeerd om de SE wel mee te krijgen.

Mochten er mensen hier op het forum zitten die ook een SE in bezit hebben en komende zondag niet alleen thuis wil zitten... Laat gerust van je horen. 8)