De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

marconist

Allemaal niet zo moeilijk.  ;)
Wil je een wat "puntiger" geluid (vrouwenstemmen die in je oor hijgen) ga dan voor een gewone 83.
Wil je een wat "zoeter" geluid, dan ga je voor CA of een gemodificeerde Oppo.

Qua beeld prefereer ik de techniek van de Oppo; hoewel ik dit uitsluitend zeg omdat ik er zelf één heb .......   ;D ;D ;D

tiptop

Citaat van: marconist op januari 22, 2010, 10:48:40
Allemaal niet zo moeilijk.  ;)
Wil je een wat "puntiger" geluid (vrouwenstemmen die in je oor hijgen) ga dan voor een gewone 83.
Wil je een wat "zoeter" geluid, dan ga je voor CA of een gemodificeerde Oppo.

Qua beeld prefereer ik de techniek van de Oppo; hoewel ik dit uitsluitend zeg omdat ik er zelf één heb .......   ;D ;D ;D
Je bedoeld: De Oppo is voor de verwijfde types en de CA voor de echte mannelijke :devil: ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

marconist

Citaat van: tiptop op januari 22, 2010, 10:59:46
Je bedoeld: De Oppo is voor de verwijfde types en de CA voor de echte mannelijke :devil: ;D

LOL!

Ronin79

Als dat zo is, dan is de keuze snel gemaakt  ;D ... nee dan niet de Oppo  :P

LittleNinja

Citaat van: tiptop op januari 22, 2010, 10:59:46

En ik maar denken dat je goed kan lezen.... :P 
( Grapje onderling natuurlijk! No harm intended!! )

Eerder berichtte ik al even dat we een idee hebben wat we, voor zover ik weet, hier nog niet eerder hebben gezien.

Tijdens de shootout blijft het forum namelijk open staan en zullen wij onze bevindingen "direct" met jullie delen. Uiteraard zal er wat tijd tussen de posts zitten om werkelijk te proeven, maar de insteek is dat men tijdens het gebeuren een vraag kan droppen waarmee wij wellicht aan de slag kunnen.

De eerste LIVE shootout dus.
8)
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Ronin79

Is er ook een live stream bij ... misschien iets voor later.  ;)

Mooi initiatief  :thumbs-up:

Snowmaster

Citaat van: tiptop op januari 21, 2010, 14:36:51
Snowmaster doet niet mee hoor. Zijn mening ligt niet in de lijn van de test ;)
Alhoewel ik ook overtuigd ben dat goed inspelen een verschil maakt is het al vrij snel duidelijk wat een speler in zich heeft of niet.

Sowieso is het niet helemaal eerlijk, want de meegebrachte apparaten dienen allemaal ook weer ingespeeld te worden. Vervoer heeft zo zijn negatieve effecten op de weergave.
Dus... ;)

Gelukkig.  Uit de laatste reacties proef ik dat er mensen deelnemen die e.e.a. herkennen.
Als de potentie van een apparaat wordt herkend ben ik al weer gelukkig. 
Lekker losjes luisteren met een pilsje , wijntje of kaasje is ook de beste weg. Hoor je het dan niet, dan hoor je het nooit niet.
Jongens, veel plezier, geniet ervan en ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

verwacht natuurlijk wel ook een youtubefilmpje! kijken of we met betrouwbare types te maken hebben :police: ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: The Vampire op januari 22, 2010, 17:58:28
verwacht natuurlijk wel ook een youtubefilmpje! kijken of we met betrouwbare types te maken hebben :police: ;)

Citaat van: LittleNinja op januari 22, 2010, 13:12:07
De eerste LIVE shootout dus.[/b] 8)

Citaat van: SillentWolf op januari 22, 2010, 13:17:57
Is er ook een live stream bij ... misschien iets voor later.  ;)

LIVE....is ook echt LIVE....wij gaan 31 januari gewoon kijken naar de WEBCAMBOYS en hun SHOOTOUT !
Ze testen de BR spelers vast met speciale filmpjes...... :D :D :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

tiptop

Oh ja,

Even een waarschuwing voor een ieder die iig een CA gaat kopen of heeft. Maar geldt waarschijnlijk voor elke speler!

Gisteren getracht mijn bd-speler op het internet aan te sluiten.
Na eerst de verkeerde kabel te hebben gepakt (een crossed ipv een straight) kreeg ik meteen netjes contact. Geen updates nodig. Dat is wel fijn.
Toen had ik de kabel weer van het net gehaald, omdat ik maar 1 aansluiting heb en daar zit de printer ook op.
Later wilde ik nog even kijken en had ik wederom in het menu "firmwareupgrade" aangezet. Ik was vergeten de kabel er weer in te doen met als gevolg dat de speler in het menu "zoeken" bleef hangen. Uitzetten kon niet. Toen heb ik de internetkabel in de wcd gestoken. het zoeken stopte, maar het menu ging niet weg. Daarna de stekker eruit gehaald. Bij opnieuw opstarten leek er niks aan de hand, behalve dat mijn display niet gedimd werd. Dit stond wel zo ingesteld. In het menu gekeken en eraf en er weer op gezet. Nu was het display weer gedimd.
Maar nu is het zo dat wanneer hij in standby is geweest ik iedere keer weer terug in het menu moet om het display te dimmen. :hmmm:
Ik heb al een reset gedaan en stroom er een tijdje vanaf, maar het helpt niet.

MAW...Zorg dat je internetaansluiting gemaakt is als je firmwarudates doet, anders heb je kans dat er iets beschadigd in de speler!

Dit berichtje zal ik ook in de cambridge 650 bd powerbuy zetten.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

netjes dat je het even meld :thumbs-up: wel balen zeg. misschien kan dimex nog iets voor je betekenen?lijkt mij toch softwarematig..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Ga ik morgen mailen ;)

ben bang dat ze zeggen dat het mijn eigen fout is en jammer dan. :(

Teejoo

Citaat van: tiptop op januari 22, 2010, 18:21:30
Oh ja,

Even een waarschuwing voor een ieder die iig een CA gaat kopen of heeft. Maar geldt waarschijnlijk voor elke speler!

Na eerst de verkeerde kabel te hebben gepakt (een crossed ipv een straight) kreeg ik meteen netjes contact. Geen updates nodig. Dat is wel fijn.
Toen had ik de kabel weer van het net gehaald, omdat ik maar 1 aansluiting heb en daar zit de printer ook op.
Later wilde ik nog even kijken en had ik wederom in het menu "firmwareupgrade" aangezet. Ik was vergeten de kabel er weer in te doen met als gevolg dat de speler in het menu "zoeken" bleef hangen. Uitzetten kon niet. Toen heb ik de internetkabel in de wcd gestoken. het zoeken stopte, maar het menu ging niet weg. Daarna de stekker eruit gehaald. Bij opnieuw opstarten leek er niks aan de hand, behalve dat mijn display niet gedimd werd. Dit stond wel zo ingesteld. In het menu gekeken en eraf en er weer op gezet. Nu was het display weer gedimd.
Maar nu is het zo dat wanneer hij in standby is geweest ik iedere keer weer terug in het menu moet om het display te dimmen. :hmmm:

MAW...Zorg dat je internetaansluiting gemaakt is als je firmwarudates doet, anders heb je kans dat er iets beschadigd in de speler!

Zit er een optie in om hem naar fabrieksinstellingen terug te zetten? Dat zou je kunnen proberen. Anders zou ik hem gewoon even opnieuw flashen als dat gaat met dezelfde firmware.

Snowmaster

Citaat van: tiptop op januari 22, 2010, 18:28:25
Ga ik morgen mailen ;)

ben bang dat ze zeggen dat het mijn eigen fout is en jammer dan. :(

Heb je ook geupdate?  Ligt het daar niet aan?

Snowmaster

Citaat van: Snowmaster op januari 22, 2010, 19:05:16
Heb je ook geupdate?  Ligt het daar niet aan?

Citaat van: Teejoo op januari 22, 2010, 19:03:39
Zit er een optie in om hem naar fabrieksinstellingen terug te zetten? Dat zou je kunnen proberen. Anders zou ik hem gewoon even opnieuw flashen als dat gaat met dezelfde firmware.

Ik zie nu Tejoo's post en ik zou hem ook opnieuw flashen.

marconist

Oh ja,

Ik ben gek op firmware foutjes.
Dus heb ik jouw "ingreep" even gedupliceerd op de Oppo.

Helaas, niet kapot te krijgen ......

Ik zou eerst even de factory reset doen. Die doet (in ieder geval bij de Oppo) veel meer dan alleen maar een paar user-settings.

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Met reset doelde ik ook op een factory default settings.
Ik had de laatse firmware update al en er is dus niks gedownload ;)

Wat is flashen en hoe doe je dat? (Behalve in een park met een lange jas mensen verblijden dan ;D)

Ronin79

Flashen is een FW update. Meestal doen mensen dat met een Moederbord (Bios) of een ROM speler in de PC.
Ook een DVD rom speler in een Xbox is te Flashen.

Eingelijk is het niets anders dan een update instaleren, oa. Nieuwe Bios versie, nieuwe features, layout .. etc.

Wel is het zo; Als de Flash verkeerd gaat, dan is de kans dat het apparaat of hardware niet meer goed functioneerd
of doet ... redelijk tot zeer groot. Flashen doe je dan ook op eigen risico.

Teejoo

Citaat van: tiptop op januari 22, 2010, 23:18:21
Wat is flashen en hoe doe je dat? (Behalve in een park met een lange jas mensen verblijden dan ;D)
Ik bedoel hiermee opnieuw de firmware er op zetten. Dat doe je dus in principe elke keer met een update. Dus zo spannend is het niet. Maar een factory reset zou ik altijd eerst proberen.

tiptop

Die reset heb ik dus al gedaan! (3de keer) ;D

Nu dus wachten op een update begrijp ik. :hmmm:

Teejoo

Citaat van: tiptop op januari 23, 2010, 10:09:42
Die reset heb ik dus al gedaan! (3de keer) ;D

Nu dus wachten op een update begrijp ik. :hmmm:
Kun je hem niet geforceerd via een CD-rom met dezelfde softwareversie updaten? P.s., en als je hem een paar minuten van de stroom afhaalt?

marconist

Cambridge en de andere Oppo-achtigen en ook b.v. Philips op bepaalde modellen, gebruiken de MediaTek chip.

In de MediaTek Chip zit een ARM processor. Die kent overigens geen bios of zo (typisch windows begrip), maar heeft uiteraard wel een basic loader. Samen met het externe geheugen vormt dat een full-blown dedicated computer. Die computer heeft software nodig om te werken en dat bergt men op in "flash"-geheugen, vergelijkbaar met het spul wat in een memory-stick zit.
Die software wordt firmware genoemd en bij alle MediaTek apparaten kun je die downloaden via internet van de de fabrikant van het betreffende model speler. In dit geval dus Cambridge. Die firmware wordt overigens niet alleen naar de ARM-computer gestuurd, maar ook naar de loader (het schuiflaatje) en de processor van het bedieningspaneel.
Direct downloaden via internet lukt alleen bij updates, dus een hogere revisie. Herstellen van bestaande firmware moet je doen via  een memorystick of CD.

Je kunt doorgaans de firmware niet zomaar laden in een ander product met een MediaTek chip. MediaTek levert de fabrikant wel de basisfirmware, maar die "parodiëert" daarop aan de hand van eigen inzichten en natuurlijk de toegepaste electronische componenten.

Hoe e.e.a. in zijn werk gaat kun je lezen op deze Oppo-pagina, dat geeft je wellicht voldoende info om de juiste procedure én firmware van Cambridge te krijgen.
http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/bdp-83-firmware-48-1224.aspx

marconist

Citaat van: Teejoo op januari 23, 2010, 10:31:38
en als je hem een paar minuten van de stroom afhaalt?

Dat wil inderdaad ook wel eens helpen!  :)

tiptop

Oh ja,

Jongens, wel lezen he ;)

Alles al gedaan wat meestal helpt, behalve dat flashen dus ;)

Ik ga op de site van Cambridge kijken of er iets vanaf te halen is. ;)

Bedankt tot zover. 8)