De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

Ronin79

Maar dat wil dus niet zeggen, dat deze beter is als dat van de CA ... toch ?

marconist

Citaat van: SillentWolf op januari 20, 2010, 13:54:41
Maar dat wil dus niet zeggen, dat deze beter is als dat van de CA ... toch ?

Volgens allerlei recensenten is er momenteel geen betere chip op de markt .......   :D

marconist

Citaat van: Ralph71 op januari 20, 2010, 13:25:57
Vorige keer hebben we ook 4 apparaten willen vergelijken. Dat is eigenlijk teveel. "Gelukkig" viel destijds de PS3 al snel door de mand en hebben we zodoende tijd bespaard. Als je per blu-ray speler alle afstanden en volumes (met db-meter) goed wil instellen, denk ik zelf dat 3 blu-ray spelers testen maximaal is voor 1 dag. Zeker als je ze allemaal wil testen op blu-ray, dvd en cd kwaliteiten. Op een gegeven moment word je luistermoe. Ik ben uiteraard wel erg nieuwsgierig hoe de Oppo SE en de Cambridge zich analoog verhouden ten opzichte van de standaard Oppo!

Precies. Het audiodeel serieus onder de loupe nemen, vreet tijd.  :)

Ralph71

Citaat van: marconist op januari 20, 2010, 14:00:07
Precies. Het audiodeel serieus onder de loupe nemen, vreet tijd.  :)

Helemaal met je eens. Ik zou het zeker beperken tot 3 blu-ray spelers. Veel succes met vergelijken!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ronin79

Dat kan idd zo zijn, maar het is ook het totaal pakket wat zo'n speler bied.

Anchor Bay, of Faroudja kunnen wel erg goed wezen, maar als er in de speler zo maar componenten worden gedumpt, zonder
dat ze op elkaar afgestemd zijn ... dan kan het zo zijn, dat bijvoorbeeld een Realtek of een andere chipbakker, met zijn BR speler -
een betere speler heeft.

Zelf heb ik de Pioneer LX08. Welke chip hierin zit, weet ik zo even niet maar, of bijvoorbeeld een duurdere Denon,
mijn LX08 kan verslaat, dat valt te betwijvelen. Pioneer staat er immers om bekend dat het een fenominale beeldkwaliteit geeft,
met daarnaast zeer goede zwart waarden. De Denon zal in dit geval waarschijnlijk op audio wel beter zijn (al klinkt de Pioneer ook erg goed)
Het enige wat ik ermee wil zeggen; Het gaat om het totaal pakket van een speler, en niet alleen om de chips.

Welke speler tussen de CA en de Oppo beter is, daar ben ik wel benieuwd naar, maar of het verschil dermate groot zal zijn, betwijvel ik.
Misschien verrast de CA wel in beeldkwaliteit ... wie weet.  ;)

marconist

Citaat van: SillentWolf op januari 20, 2010, 14:41:35
Dat kan idd zo zijn, maar het is ook het totaal pakket wat zo'n speler bied.

Anchor Bay, of Faroudja kunnen wel erg goed wezen, maar als er in de speler zo maar componenten worden gedumpt, zonder
dat ze op elkaar afgestemd zijn ... dan kan het zo zijn, dat bijvoorbeeld een Realtek of een andere chipbakker, met zijn BR speler -
een betere speler heeft.

Zelf heb ik de Pioneer LX08. Welke chip hierin zit, weet ik zo even niet maar, of bijvoorbeeld een duurdere Denon,
mijn LX08 kan verslaat, dat valt te betwijvelen. Pioneer staat er immers om bekend dat het een fenominale beeldkwaliteit geeft,
met daarnaast zeer goede zwart waarden. De Denon zal in dit geval waarschijnlijk op audio wel beter zijn (al klinkt de Pioneer ook erg goed)
Het enige wat ik ermee wil zeggen; Het gaat om het totaal pakket van een speler, en niet alleen om de chips.

Welke speler tussen de CA en de Oppo beter is, daar ben ik wel benieuwd naar, maar of het verschil dermate groot zal zijn, betwijvel ik.
Misschien verrast de CA wel in beeldkwaliteit ... wie weet.  ;)

Als je het anders ziet, even goede vrinden hoor.

Faroudja is wel héél erg uit de tijd, trouwens .......  :)

LittleNinja

Citaat van: SillentWolf op januari 20, 2010, 14:41:35
...

En welke er ook uit komt... Er kan nog een aardig aandeel persoonlijke voorkeur in zitten! Zeker als het op geluid aan komt.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: Teejoo op januari 20, 2010, 11:54:05
Duidelijk, maar dat betekent dat je allereerst moet kijken of de X-over instelling van de Oppo (ik dacht vast 80Hz) wel toepasbaar is in de testsituatie, en in ieders situatie die hem wil gaan aanpassen. En voor mensen waarbij gelukkig wel digitalisering van de ingangen kan plaatsvinden, is het net heel interessant om het directe signaal te testen. Hierdoor omzeil je tenslotte alle aanvullende interne processing van de Oppo.

Kortom, voor beide opties is wat te zeggen.
Het menu en instelmogelijkheden zijn van beide soorten spelers precies dezelfde. Dus daar zitten geen verschillen.

Het gaat er ons voornamelijk om in een leuke sfeer de verschillen tussen de modellen te horen of zien. Niks meer of minder. Al die testeisen van andere maken het meteen een stukje minder leuk in mijn beleving. We zijn allen goed genoeg in staat om te kunnne beoordelen of er een verschil is en zo ja, wat.
Die dB-meting kan ik inkomen en is nodig, maar de rest.... :baaa:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

precies, het moet leuk blijven! het is een hobby.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

marconist

Zo is het! We creeëren vijf "sweet-spots" waar een ieder op zijn eigen bierkrat kan zitten.   :coffee:

LittleNinja

Citaat van: tiptop op januari 20, 2010, 18:44:14
...

Het gaat er ons voornamelijk om in een leuke sfeer de verschillen tussen de modellen te horen of zien. Niks meer of minder.

...

Het is goed dat je het weer even aanwijst.

Het moet inderdaad gewoon een gezellige dag worden waarin we leuk met de hobby bezig gaan met interessante apparatuur en een groepering verloren zielen.

Het is sowieso erg leuk om kennis te maken met een hoeveelheid mensen die allen eenzelfde afwijking hebben opgelopen in de loop der jaren. ( ps. Ik heb een arts uitgenodigd welke ons misschien zou kunnen helpen met onze aandoening. :P )

Hans47

Muziek brengt mensen tot elkaar en de daaruit voortvloeiende hobby ook, alle regeringsleiders op deze wereld zouden verplicht muziekliefhebbers moeten zijn, wedden dat er dan nooit meer oorlogen komen?
Dan zitten ze gezellig te keuvelen over de laatste mooie cd/mp3 Blue Ray etc en over de laatste mooie Blue Ray speler etc.
Inplaats van weer een nieuw wapengeleidings systeem of het te lage bruto nationaal product...... of een rakketenschild omdat ze bang zijn dat onze planeet ingepikt wordt door groene/blauwe mannetjes :-)

Muziek is op deze wereld de enige echte universele taal, dus we zijn Babylon voorbij :-)

LittleNinja

Citaat van: Hans47 op januari 20, 2010, 23:33:18
Muziek brengt mensen tot elkaar en de daaruit voortvloeiende hobby ook, alle regeringsleiders op deze wereld zouden verplicht muziekliefhebbers moeten zijn, wedden dat er dan nooit meer oorlogen komen?
Dan zitten ze gezellig te keuvelen over de laatste mooie cd/mp3 Blue Ray etc en over de laatste mooie Blue Ray speler etc.
Inplaats van weer een nieuw wapengeleidings systeem of het te lage bruto nationaal product...... of een rakketenschild omdat ze bang zijn dat onze planeet ingepikt wordt door groene/blauwe mannetjes :-)

Muziek is op deze wereld de enige echte universele taal, dus we zijn Babylon voorbij :-)

Dat klinkt erg mooi, maar wellicht wat te idealistisch. ;)

Ik verwacht ergens dat er in dat geval oorlogen zouden ontstaan uit kabeldiscussies tussen believers en non believers... :laugh:

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op januari 20, 2010, 23:36:16
Dat klinkt erg mooi, maar wellicht wat te idealistisch. ;)

Ik verwacht ergens dat er in dat geval oorlogen zouden ontstaan uit kabeldiscussies tussen believers en non believers... :laugh:

Da's simpel, dat winnen de believers. Die slaan de non-believers gewoon om de oren met die rioolpijpen die ze interlinks noemen. Daar kunnen die dropveters van de non-believers onmogelijk tegenop.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Citaat van: fugazi_2009 op januari 20, 2010, 23:39:08
Da's simpel, dat winnen de believers. Die slaan de non-believers gewoon om de oren met die rioolpijpen die ze interlinks noemen. Daar kunnen die dropveters van de non-believers onmogelijk tegenop.

Ben ik blij dat ik een believer geworden ben.... 8)

Robbert54

Citaat van: fugazi_2009 op januari 20, 2010, 23:39:08
:clapping:

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op januari 20, 2010, 23:41:06
Ben ik blij dat ik een believer geworden ben.... 8)

Behalve dan dat die Nordost dingen weer net van de categorie zijn dat ze niet zoveel impact hebben. Wat dat betreft kan je beter overstappen op MIT kabels. Met van die netwerkkastjes kan je iemand pas lekker te grazen nemen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Citaat van: fugazi_2009 op januari 20, 2010, 23:48:13
Behalve dan dat die Nordost dingen weer net van de categorie zijn dat ze niet zoveel impact hebben. Wat dat betreft kan je beter overstappen op MIT kabels. Met van die netwerkkastjes kan je iemand pas lekker te grazen nemen.

Even doorsparen dus....

Snowmaster

Citaat van: LittleNinja op januari 19, 2010, 23:04:01
Minimaal 100 uren zal wellicht lastig worden gezien het feit dat de SE nog niet zo heel lang in de woonkamers te vinden is.

Ik wil niet zeuren want ik ken de verschillen niet tussen de SE en de gewone versie, maar een verse SE verliest misschien wel van een volledig ingespeelde gewone uitvoering.
Zorg dat de apparaten er minstens 60 uur op hebben staan en eigenlijk is het te weinig voor het weergeven van verfijnde details, lucht, ruimte en snelheid. Doe jullie zelf een plezier en gooi een DVD en een CD beurteling op repeat drie nachtjes en het vergelijk is eerlijk.  Los nog van mogelijke valkuilen in de menu's.  Een Denon DVD speler maak ik voor een newbie zo onklaar dat hij alles verliest of juist kan winnen winnen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

celerontje

Citaat van: Hans47 op januari 20, 2010, 23:33:18
Klinkt mooi, maar de Nazi's hielden ook van liedjes... (en de oorlog werd er niet minder op :()
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

dat is idd nog helemaal niet zo'n slecht idee.

Citaat van: Snowmaster op januari 21, 2010, 00:10:13
Ik wil niet zeuren want ik ken de verschillen niet tussen de SE en de gewone versie, maar een verse SE verliest misschien wel van een volledig ingespeelde gewone uitvoering.
Zorg dat de apparaten er minstens 60 uur op hebben staan en eigenlijk is het te weinig voor het weergeven van verfijnde details, lucht, ruimte en snelheid. Doe jullie zelf een plezier en gooi een DVD en een CD beurteling op repeat drie nachtjes en het vergelijk is eerlijk.  Los nog van mogelijke valkuilen in de menu's.  Een Denon DVD speler maak ik voor een newbie zo onklaar dat hij alles verliest of juist kan winnen winnen.

Woonkamer HT
Stereo

Charlemagne

Citaat van: Snowmaster op januari 21, 2010, 00:10:13
Werd al en wordt aan al gewerkt. En hij krijgt ook nog sacd voor zijn kiezen, afwisselend in surround en 2-kanaalsstereo. De SE Blu-ray ziet zo langzamerhand het groen voor de ogen.  :alien: Overigens klinkt het zonder getest te zijn ook al prachtig.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Citaat van: LittleNinja op januari 20, 2010, 23:22:04
( ps. Ik heb een arts uitgenodigd welke ons misschien zou kunnen helpen met onze aandoening. :P )
Ziek? Ziek? De dokter, die is ziek!!!!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

LittleNinja

Citaat van: Charlemagne op januari 21, 2010, 02:11:55
Ziek? Ziek? De dokter, die is ziek!!!!

Hahaha!! Dan schrijft hij zichzelf ook maar meteen een middeltje voor. ;)